קודם כל חייבים לשמור על נקיון...
אבל , זה לא הפתרון לכל דבר... צריך לכסות את התותים בסוכר ביחס שלך קילו סוכר לקילו פרי התותים חייבים להיות נקיים מאוד שטופים ומיובשים ומכוסים לגמרי בסוכר . מבחינת הזמן להשרייה , מהרעיון הוא להשרות עד שהסוכר כולו נמס ונעלם אבל !!! לפעמים כבר יש כל מיני חיידקים בפרי וזה יכול לתסוס , צריך לשים לב ... במידה ולדעתך זה מתחיל לתסוס , אבל עדיין לא התקלקל זה הזמן לנסות ולתקן את הבעיה : תוסיף לתותים אלכוהול , וודקה או שרף 95% וזה יעצור מיד את התקלקלות ותסיסת הפרי .