ליקוי שמיעה חדש

אנה77

New member
ליקוי שמיעה חדש

שלום לכולם. בן 6 לא עבר בדיקת סינון שמיעה בבית הספר. היום ביצענו בדיקת שמיעה בקופת חולים. תשובה - ליקוי שמיעה 25 db. איך לי מושג עד כמה זה חמור. תור לרופא בעוד חודש. אמרו לי רק שלילד ליקוי שמיעה. אני בלחץ. האם יש צורך במכשיר שמיעה?תודה.
 

אתי77

New member
ברוכה הבאה

ראשית כל, כל הכבוד שלקחתם את הבדיקה בבית ספר ברצינות וקבעתם במהירות תור נוסף לבדיקת שמיעה.
אני לא אשת מקצוע, אבל אני יכולה לענות לך קצת מניסיון שרכשתי עם השנים.
ירידה בשמיעה כמו של הבן שלך, היא "ירידה קלה". רוב הסיכויים שאנשי המקצוע שתפגשי יהיו חלוקים בדעותם לגבי צורך במכשירי שמיעה או לא.
מה שחשוב בעיקר זה להיות מודעים שהוא שומע פחות טוב. זאת אומרת לדוגמא שבכיתה יהיה לו יותר קשה להתרכז, והוא עלול להפסיד מידע. מגיע לו הנגשה של הכיתה כדי שהאקוסטיקה תהיה יותר טובה, וכדאי לטפל בעניין לגבי שנה הבאה.
חשוב גם כן להיות במעקב לבדוק שלא חלה התדרדרות בשמיעה נוספת בהמשך. תקבעי כבר עכשיו בדיקה חוזרת לעוד חצי שנה, ותקפידי לבדוק כל חצי שנה.
בכל מקרה, אנחנו כאן

כרגע ערב חג, ואני מתארת ל עצמי שגם בחול המועד יהיה די ריק, אבל נחזור לפעילות נורמלית אחרי החג
 

אנה77

New member
תודה רבה

תודה רבה על התשובה המהירה. אתמול היה הלם של ליקוי חדש. בדקנו פעמיים שמיעה אחרי לידה והכל היה תקין. לבן שלי ליקוי ראייה קשה, לכן הוא בכל מקרה יושב בבית הספר בשורה ראשונה מול המורה . תודה רבה. מתחילים דרך חדשה..... חג שמח
 

wranger

New member
יכול להיות שמדובר בנוזלים?

אני לא יודע אם זה רלוונטי לגיל 6, אבל אם הוא עבר פעמיים בדיקות שמיעה והכל היה תקין, הצטברות של נוזלים באוזניים יכולה להסביר ירידה בשמיעה (זמנית, עד שמנקזים אותם. עניין די פשוט).
 

לימר2

New member
ליקוי שמיעה קל

בעלי גם עם ליקוי קל שהתגלה בבית הספר בבדיקת סינון. סבתא שלו טוענת שזה בטח בעקבות מחלת ילדות כמו אדמת.
הוא כל החיים עד שנולדה הבת שלנו לא ממש הלך עם מכשירים והסתדר סה"כ טוב, אבל בעצם התרגל שהוא לא תמיד שומע הכל....
מאז שנולדה הבת שלנו החל ללכת עם מכשירים ואני מרגישה הבדל כשהוא איתם.
יש לקחת בחשבון שיש תקופת הסתגלות למכשירים, שלא כמו עם משקפיים איתם רואים טוב מיד. מכיוון שיש מימון בגילאים האלה (נראה לי... ) הייתי ממליצה לבדוק את האפשרות, ועוד מכיוון שבליקוי קל יש מכשירים שממש לא נראים אם לא יודעים לחפש אותם.
אם כעבור זמן מה (חודש? חודשיים?) תראו שזה לא מסתדר לו - אולי אפשר לוותר, אבל כדאי לנסות ולראות אם זה עוזר.
זה כמו שאנשים עם מספר קטן במשקפיים הרבה פעמים לא הולכים איתם אבל אם הם היו הולכים איתם זה היה מאוד עוזר להם במקרים מסויימים.
 
למעלה