לינקשייק מסבירים: ככה עושים קידום אורגני בגוגל

תוכן-מקודם

Member
מנהל
search-engine-411105_640 (1).jpg קרדיט תמונה PIXABAY

אנחנו חיים בעידן דיגיטלי, ולכן כל עסק או ארגון חייבים נוכחות דיגיטלית משמעותית. הבסיס של נוכחות כזו הוא הופעה במקומות בולטים בדפי תוצאות חיפושים רלוונטיים בגוגל, וכדי שזה יקרה נדרש קידום אורגני - ולא סתם קידום אורגני אלא תהליך מדויק שמבוסס על אסטרטגיה נכונה ועל יישום מוקפד שלה. בעמוד זה תמצאו פירוט של המרכיבים העיקריים של קידום אורגני בגוגל שיוביל גם את האתר שלכם למקום הרצוי.


תוכן עם ערך אמיתי לגולשים​

השירות אמנם נקרא "קידום אורגני בגוגל", ובאנגלית SEO, כלומר Search Engine Optimization - אבל המומחים של חברת קידום האתרים לינקשייק ממליצים להתמקד קודם כל בגולשים ולא במנוע החיפוש.

המשוואה פשוטה: גולשים שזוכים לחוויית משתמש מוצלחת יישארו באתר זמן רב יותר, והדבר יבוא לידי ביטוי גם בעוד נקודות זכות מהאלגוריתם של גוגל. בנוסף גדל הסיכוי שהם ישתכנעו לבצע אינטראקציות נוספות עם העסק או הארגון, ולכן חשוב לנסות להבין מה בעצם מחפש קהל היעד של האתר - ולספק לו מענה מתאים באמצעות תוכן אמין, עדכני, מקיף, מעניין ומועיל.

המלצה נוספת היא להקפיד על קצב עדכון אתר קבוע, ולהוסיף לו תכנים חדשים לפחות אחת לשבוע או שבועיים. העלאת תוכן חדש מחייבת תשומת לב גם לפן הטכני - כותרות משנה, תגיות מטא שמבטיחות שכל עמוד יוצג בדף תוצאות החיפוש באופן מסקרן ומניע לפעולה, תגיות לתמונות ועוד.


קישורים - רק מאתרים איכותיים ורלוונטיים​

בתחילת הדרך של גוגל המרכיב העיקרי של קידום אתרים היה לינקים. היום המשקל שלהם נמוך יותר - אבל עדיין משמעותי. בכל מקרה, אנשי לינקשייק מסבירים שחובה להכיר את כל הכללים העדכניים של גוגל ולהקפיד להתנהל לפיהם. זוהי עוד אחת מהאיכויות של החברה, שלצד הניסיון הרב מקפידה להתעדכן ובהתאם להשתמש בשיטות עכשוויות ומתקדמות.

בהקשר של קישורים, הדגש העיקרי הוא לברור היטב את האתרים שמהם הם יוצאים. קודם כל האתרים חייבים להיות איכותיים וסמכותיים (מבחינת גוגל), וכמו כן נדרשת זיקה אמיתית בין האתר המפנה לאתר המקודם. המלצה נוספת היא שהטקסט שעל גביו מופיע הקישור יהיה טבעי.


מחקר מקיף​

הבסיס לשני המרכיבים הנ"ל הוא מחקר מקיף ומעמיק שיספק תשובות לשלל שאלות חשובות: מה מעניין את הגולשים, מה מאפיין אותם, אילו חיפושים הם מבצעים, מה מציעים האתרים של המתחרים, מה הייחוד של העסק או הארגון שאת האתר שלו מקדמים, מהם הביטויים שלגביהם יש תחרות קשה במיוחד בגוגל ועבור אילו מילות מפתח קל יותר להגיע למקומות הראשונים, האם כדאי להקדיש משאבים גם לקידום לוקאלי, ועוד ועוד.

לאחר ביצוע המחקר, יכולים מומחים לקידום אתרים להעריך מה היקף העבודה, הזמן וההשקעה שיאפשרו את מימוש המטרות. בשלב זה נדרשת יושרה מוחלטת. אנשי לינקשייק מתחייבים לכך, ובהתאם נמנעים מלהבטיח הבטחות שאי אפשר לקיים ולמעשה לוקחים על עצמם רק פרויקטים שהם יודעים שיניבו את התועלת המבוקשת.​
 
למעלה