לימודי רכיבה בצורה מסודרת

לימודי רכיבה בצורה מסודרת

אני רוצה לחזור לרכב ופניתי לחווה מסוימת שהציעה לי שתי הצעות:
1. לרכב פעם-פעמיים בשבוע באופן פרטני וכשאגיע לרמה מסוימת להצטרף לקבוצה שרוכבת יחד.
2. הצעה שלטענתם יותר תשתלם לי כלכלית- להצטרף למכינה של קורס מדריכי רכיבה(בלי להצטרף לקורס עצמו אח״כ), שם רוכבים כמה שעות פעם בשבוע ובעיקר לומדים ממשק ועל סוסים ודברים חשובים ומעניינים כאלה.
באתי להתייעץ איתכם כי אני לא יודעת מה דעתי- אני לא בטוחה שאני ברמה מספיק גבוהה כרגע כדי לרכב עם עוד אנשים, בלי הדרכה פרטנית(אני מדברת על המכינה). מצד שני, ללמוד על סוסים ועל ממשק נשמע לי טוב.
סומכת עליכם מאוד ועל דעתכם, מהי דעתכן/ם המלומדת?
תודה וחג שני שמח!
 

jgut

New member
לי יש דיעה די נחרצת לגבי עניין המכינות

זה אולי יוצא יותר כלכלי (גם לך וגם לחווה), אבל בסופו של דבר לדעתי לומדים יותר ויותר טוב בשיעורים פרטניים.
&nbsp
יש לכך כמה סיבות.
קודם כל את כניראה תגלי שאותם אנשים שבאים למכינה, לא יודעים כלום על סוסים. זה נשמע כמו משהו שהוא לא בעיה. אבל במסגרת קבוצתית כזו, קשה להתקדם כשאת תלויה באנשים שהם ברמה מאוד נמוכה מבחינת רכיבה או הבנה של סוסים.
לרוב מדובר באנשים שיום בהיר אחד החליטו להיות מדריכים, בלי לדעת כמה רגליים יש לסוס.
בנוסף כשאותם חבר'ה מסיימים את המכינה, הם צריכים לקחת המון שיעורים פרטניים כדי להגיע לרמה ששואפת לסבירה. אז למה לך להכניס את עצמך למקום שלא יקדם אותך?
לאנשים שהולכים לקורס, לא תמיד יש ברירה. הם צריכים לעשות מכינה (ולחכות חצי שנה עד הקורס) או לקחת שיעורים פרטיים ולחכות שנה לפני שהם יכולים לעשות את הקורס. לך יש ברירות.
&nbsp
ללמוד על ממשק וסוסים את יכולה ללמוד תוך כדי האיכוף והמצאות בחווה. זה תלוי בך, כמה תשקיעי בלמידה.
לחבר'ה שיוצאים מהמכינה, לא הייתי נותנת להוביל או לאכף לבד סוס.
&nbsp
דבר אחרון, במכינות שאני מכירה, רוכבים שעה. שאר הזמן משמש כדי ללמוד דברים מסביב. דברים חשובים, אבל אפשר ללמוד אותם גם ללא קשר למכינה.
המכינות שרוכבים בהם כמה שעות, לדעתי מאוד בעייתיות. לרוכב מתקדם קשה לרכב כמה שעות, אם אינו מתורגל לכך. לרוכב מתחיל לדעתי זה ממש בלתי אפשרי שיהיה מועיל. יש סף ריכוז, יש סף של כמה השרירים יכולים לפעול. שיעור של חצי-שעה עד שלושת רבעי שעה מספיק בהחלט לרוכב מתחיל. אם את רוצה ללמוד יותר או יותר מהר, עדיף שתרכבי פעמיים בשבוע ולא פעמיים באותו היום.
 


 

superKENZ

New member
כל כך מסכימה !!

פשוט מעבר לשיעורים (ואם כמו שגירי אמרה, את יכולה לקחת שניים בשבוע, מה טוב...) את יכולה להסתובב בחווה, לבקש רשות "להצמד" לצפות וללמוד, ולאט לאט אם אפשר גם לעשות.
הרבה פעמים לומדים הרבה מלצפות באנשים עושים את הדברים שמסביב, ולא רק דרך השיעורים שנועדו לכך.
 
תודה רבה לכולכןם!

שתי שאלות- במכינות האלו לומדים גם בצורה עיונית על סוסים, לא? זו הסיבה היחידה שאני שוקלת ללכת לאחת כזו. האם יש דרך ללמוד כך גם לא במכינה? ברור לי שהדרך הכי טובה ללמוד היא דרך הידיים והרגליים, אבל למידה עיונית בטח לא תזיק, לא?

שאלה שנייה- האם בהמשך, אחרי שאעבוד באופן פרטני ואגיע לרמה סבירה, יהיה כדאי לי להצטרף לקבוצת רוכבים או שזה יאט את ההתקדמות שלי ועדיף להישאר במסגרת פרטנית?

תודה לכם, ידעתי שאפשר לסמוך על חוות דעתכן!
 

jgut

New member
למידה עיונית היא אכן חשובה

לדעתי זה משהו שאפשר להשלים מקריאה באינטרנט, מקריאת ספרים ובעיקר בצפיה באנשי מקצוע בפעולה.
אחת הדרכים היא להצטרף להאכלות ולטיפול. את צריכה למצוא אנשים שיסכימו לענות לך על שאלות ולהסביר לך תוך כדי העבודה. לדעתי זו הדרך הכי טובה ללמוד את התחום.
&nbsp
ממה שראיתי בחלק מהמקרים, ההסבר העיוני אכן מקיף. הבעיה היא שהוא לא מקושר למעשי. לכן קשה לזכור ולהבין מה עומד מאחורי הדברים.
סתם לדוגמא. נניח נאמר לך שאסור לעבור מאחורי סוס. האם זו אמירה שנכונה תמיד? האם יש מצבים שבהם מותר לעבור? איך יודעים מתי כן ומתי לא? זה תלוי בכל מיני דברים שרואים בעין בשטח. לכן צריך את ההקשר המעשי כדי להבין את הדברים לעומק.
&nbsp
לגבי השאלה השניה שלך -
יש יתרונות וחסרונות לרכיבה בקבוצה. האם זה כדאי לך? תלוי בך וברמה שלך. תלוי ברמה של שאר הקבוצה. תלוי באיך את מתמודדת בתוך קבוצה וכו'.
אם את יכולה להרשות לעצמך, תוכלי לשלב שני שיעורים בשבוע. אחד קבוצתי ואחד פרטי. כך תוכלי להנות משני העולמות.
 

giri

New member
בעצם יש לי מה להוסיף

לא עשיתי מכינה כזו ולכן סומכת על ג'יגאט (זה גם ממש מסתדר...)
אבל אני יכולה לומר לך שפעמיים בשבוע שיעור פרטני יטיס אותך ברמה קדימה, זה קשה להסביר כמה זה משנה.
כשהתחלתי לרכב יכולתי להרשות לעצמי שיעור בשבוע בקושי, ואז היתה תקופה של כמה שבועות שלא יכולתי לרכב והייתי צריכה להשלים את השיעורים בטווח זמן קצר (רכבתי במקום שבו קנית כרטיסיה לתקופה). במשך ארבעה שבועות לקחתי שני שיעורים בשבוע ונדהמתי כמה התקדמתי יותר מהר ויותר טוב (הרבה יותר מפי שתיים). גם מאד התבאסתי שלא יכולתי להרשות לעצמי כלכלית לעשות שני שיעורים בשבוע קבוע. זה מה שהייתי עושה במקומך.
 
למעלה