לימודים ../images/Emo63.gif
שנת הלימודים נפתחה זה לא מכבר ושוב מיליארדי תלמידים משכימים קום לחבוש את ספסלי הלימודים לקנות להם בינה ודעת. מאורעות הימים האחרונים לא מניחים וממשיכים להכות בי, מעלים ספקות באשר לתכנים אותם מלמדים בבתי הספר. מתי לאחרונה השתמש מי מכם בפונקצייה מסדר ראשון, שני... גזר נגזרת של מעגל ו/או פתר משוואת דיפרנצייאל? מתי עשיתם שימוש במי אמר למי, למה ומתי? (ספר, פרק, ופסוק) והדברים נכונים הן לרופא, עו"ד, מנהל חברה, מהנדס ופקידה. ומנגד ראו כאשר יוצאים אתם לטיול בחו"ל. עד כמה אתם לומדים על תולדות המדינה, תרבותה, מנהגיה, שפתה, מאכליה. מבקרים במוזיאונים, תיאטראות, הולכים לבתי כנסיות, חוזים במבנים ומתפעלים מגנים. האם לא טוב יותר היה אם היינו מעשירים את חיינו בלמידת הדתות האחרות? ללמוד מוסיקה ותווים, להכיר את הצלילים והכלים. להחזיק שוב במכחול ולשחק בצבע, להביא לידי ביטוי את הטבע. לכתוב ולא חיבור או סאגה, אלא לתת לנשמה להביע את עצמה באומר ושירה. למה משיעורי ביולוגיה כל שזכור זו צפרדע מבותרת? ומה עם לימודי אהבת הארץ? טבע, חי וצומח למה לא לתת לתלמיד להתפתח תוך הקניית מיומנויות למידה, ידע כללי והערכה לזולת? ובבא היום לכשיתבגר, יחליט הוא על המסלול בו ינהל את חייו ושם יתמקצע. ויכולה זו להיות מערכת לימודים גלובלית שבה ילמדו התלמידים להכיר ולהעריך גם את השונה והלא מוכר שלא בהכרח זר ומנוכר. ויחיה איש תחת גפנו ותחת תאנתו ושקטה הארץ ריבוא שנה צאר
– בברכה לשנה הבאה
שנת הלימודים נפתחה זה לא מכבר ושוב מיליארדי תלמידים משכימים קום לחבוש את ספסלי הלימודים לקנות להם בינה ודעת. מאורעות הימים האחרונים לא מניחים וממשיכים להכות בי, מעלים ספקות באשר לתכנים אותם מלמדים בבתי הספר. מתי לאחרונה השתמש מי מכם בפונקצייה מסדר ראשון, שני... גזר נגזרת של מעגל ו/או פתר משוואת דיפרנצייאל? מתי עשיתם שימוש במי אמר למי, למה ומתי? (ספר, פרק, ופסוק) והדברים נכונים הן לרופא, עו"ד, מנהל חברה, מהנדס ופקידה. ומנגד ראו כאשר יוצאים אתם לטיול בחו"ל. עד כמה אתם לומדים על תולדות המדינה, תרבותה, מנהגיה, שפתה, מאכליה. מבקרים במוזיאונים, תיאטראות, הולכים לבתי כנסיות, חוזים במבנים ומתפעלים מגנים. האם לא טוב יותר היה אם היינו מעשירים את חיינו בלמידת הדתות האחרות? ללמוד מוסיקה ותווים, להכיר את הצלילים והכלים. להחזיק שוב במכחול ולשחק בצבע, להביא לידי ביטוי את הטבע. לכתוב ולא חיבור או סאגה, אלא לתת לנשמה להביע את עצמה באומר ושירה. למה משיעורי ביולוגיה כל שזכור זו צפרדע מבותרת? ומה עם לימודי אהבת הארץ? טבע, חי וצומח למה לא לתת לתלמיד להתפתח תוך הקניית מיומנויות למידה, ידע כללי והערכה לזולת? ובבא היום לכשיתבגר, יחליט הוא על המסלול בו ינהל את חייו ושם יתמקצע. ויכולה זו להיות מערכת לימודים גלובלית שבה ילמדו התלמידים להכיר ולהעריך גם את השונה והלא מוכר שלא בהכרח זר ומנוכר. ויחיה איש תחת גפנו ותחת תאנתו ושקטה הארץ ריבוא שנה צאר