לימודים פרקטים?

ari8246

New member
לימודים פרקטים?

שלום, אני בחור בן 27 שמתעניין בארכאולוגיה ומתכוון ללמוד את התחום. שאלתי היא : האם מי שמסיים תואר בארכאולוגיה מוצא עבודה בתחום?
 

shay4442

New member
יש לי חבר שסיים בהצטיינות תואר במדעי המחשב

וכבר שנתיים רק מקבל תשובות שליליות ממעסיקים. -התשובה היא כמו בהרבה תחומים אחרים, יש אנשים שסיימו תואר ולא מצאו את מקומם בתחום ועברו למשהו אחר, ומצד שני יש רבים שהצליחו למצוא נישה עם זיקה ארכיאולוגית -עבודות בארכיאולוגיה ניתון למצוא ברשות העתיקות,רשות הגנים,מוזיאונים,מכוני מחקר,ייעוץ ארכיאולוגי לבעלי עניין -רשות העתיקות מחפשת עובדים שסיימו תואר ראשון כל הזמן מתחילים בקטן בתור פקחים כאשר ניתן להתקדם עם הזמן לנהול חפירות קטנות על בסיס חוזים זמניים
 

ari8246

New member
תודה על התשובה!

האם כל העבודות בתחום הן בסגנון של פיקוח וניהול חפירות?
 
לא. יש מגוון גדול של עבודות.

רוב מסיימי התואר הראשון בארכיאולוגיה פונים לכיוונים אחרים (כמו רוב מי שמסיים תואר ברוח וחברה). מי שמחפש, שרוצה ושמוכן להתפשר - מוצא עבודה בארכיאולוגיה. אני מכירה מורים ומדריכים,עובדי מעבדות, פקחים, מרצים, אוצרים ועוד. אין מסלול אחד סטנדרטי.
 
ומה לגבי

מסיימי תואר שני? המצב יותר טוב? (לא שיש לי אפילו תואר אחד, אני משתחררת בקרוב מהצבא ונמצאת בשלב בו צריך להחליט החלטות חשובות)
 
תואר שני לא ממש משנה את המצב

אותו היצע של עבודות. מטבע הדברים, מי שעושה תואר שני מכיר יותר אנשים, רוכש יותר מיומנויות וכו' ויש לו סיכויים טובים יותר להשתלב. אם היית שוקלת להמשיך לתואר שני כדי למצוא עבודה בארכיאולוגיה - הייתי ממליצה לך לוותר על זה.
 

shay4442

New member
בתכלס זה לא ממש משנה

כי אחרי 3 שנים של למידה לתואר הראשון מקבלים כבר מושג מי נגד מי, והאם רוצים להמשיך בתחום ארכיאולוגיה..... בקשר להחלטות חשובות, לא צריך להגזים את עדיין צעירה ומותר לך לנסות ולטעום מתחומים שונים יש הרבה סטודנטים שמתחילים וכבר אחרי סמסטר רואים שזה לא בשבילם יש אצלנו סטודנטים לתואר שני שעשו הסבה אחרי תואר ראשון בביולוגיה, יש אצלנו דוקטורנט לארכיאולוגיה אחרי שהתחיל בתור מהנדס חשמל שראה שהחלום הוא אחר. ויש אצלנו דוקטורנט שעשה תואר ראשון ושני בטכניון בארכיטקטורה מצא עבודה סולידית וטובה בתחום ובנוסף היה מרצה לסטודנטים בארכיטקטורה עד שהחליט ללמוד ארכיאולוגיה והדוקטורט שלו הוא בתחום הניאוליתי. אף פעם לא מאוחר מדי!!!
 
למעלה