לימודים + ויזת עבודה

borja

New member
לימודים + ויזת עבודה

שלום,
אשתי רוצה ללמוד במוסד לימודים מוכר בלוס-אנג'לס למשך שנתיים שמבטיח ועוזר מאוד במציאת עבודה בתום הלימודים.
1. האם אני בתור בעלה אוטומטית מקבל ויזת עבודה לתקופת לימודים של אישתי? (שנינו מעצבים. אני פרילנסר מצליח בארץ עם 15 שנות ניסיון בתחום הוידאו+אנימציה).
2. אנו רוצים להישאר בארה"ב. מה הסיכויים שלנו להישאר ואף לקבל בהמשך גם אזרחות במקרה שלפחות אחד מאיתנו יהיה מועסק במקצועו?
 
בוא ניקח צעד אחד אחורה

האם אשתך כבר התקבלה למוסד הלימודים או שזה עדיין בגדר "רוצה"?
כי אם זה עדיין בגדר רוצה ואתה כבר מדבר על אזרחות אז ....
אני שואלת מכיוון שהויזה שאשתך תקבל תקבע אם אתה תוכל *להגיש בקשה* לאישור עבודה, או לא. אז בבקשה תכתוב אות ומספר הויזה שאותה היא תקבל.
עוד נקודה מאוד חשובה שכדאי שתזכור לאורך כל הדרך - שום דבר אינו אוטומאטי בשום תהליך מעבר או הגירה לארה"ב. גם אם הויזה שאשתך תקבל היא כזו שתקנה לך את האפשרות לעבוד, אתה תצטרך להגיש בקשה ולשלם כסף עבור האישור הנ"ל (ולחכות כמה חודשים טובים עד שהוא יגיע).
לגבי כל השאר - יש לי הרגשה שזה עוד מוקדם וממש לא רלוונטי לענות.
שיהיה לכם בהצלחה!
 

guy56782

New member
למה מוקדם?

אם המטרה היא מעבר לטווח ארוך, אז הוא צודק - אין טעם לעבור עכשיו ו״לגלות״ אחכ שבעצם המסלול אינו מאפשר השתקעות בארהב.

לשואל המקורי:
1. תברר איזה ויזה הם מציעים לסטודנטים בינלאומיים (F - לא תוכל לעבוד, J - תוכל לעבוד כ- 3 חודשים אחרי המעבר).
2. ישנם מסלולי הגירה לבוגרי מוסדות לימוד אמריקאים, אבל בסופו של דבר הם דורשים שמעסיק אמריקאי יממן ויעמוד מאחורי המהגר (מבלי להכנס לפרטים). זו הטבה סטנדרטית ב״הייטק״ ופחות נפוצה בתחומים אחרים. אם היא היתה לומדת מחשבים - הייתי אומר שזה עשוי לעבוד (אם כי לא מובן מאליו), בעיצוב - אני לא מכיר בכלל.
 
כשאמרתי מוקדם התכוונתי

לשאול לוודא שהיא אכן כבר התקבלה ללימודים.
הוא כתב שהיא רוצה.
בין לרצות לבין להתקבל יש הבדל די גודל, במיוחד כשמדובר על לימודים בארה"ב.
הוא כבר מדבר על אזרחות.
בדר"כ ויזה J היא לא ל"סתם" סטודנטים, אלא בדר"כ ללימודים יותר מתמקדמים כגון דוקטורט ופוסט דוקטורט שלרוב מערבים מחקר.
כל מה שביקשתי מפותח ההודעה הוא סה"כ לספק יותר פרטים כדי שנדע על מה מדובר ונוכל לעזור בצורה יותר אפקטיבית.
 

KallaGLP

New member
הבנתי שכיום זה כבר לא 3 חודשים, אלא סביב החצי שנה.

 
ועוד המלצה חמה

לקרוא את האותיות הקטנות של מוסד שמבטיח קבלה לעבודה אחרי הלימודים.
 

ilanvag

New member
כבר קיבלת תשובות מעולות, אז רק כמה הדגשים נוספים:

1. מיהו המוסד בו מדובר, ואיזה סוג של לימודים? האם אלו לימודים לתואר, או לימודי "הכשרה מקצועית"? כי ראשית, צריך לוודא שהמוסד הזה בכלל יכול להוציא ויזה עבור סטודנט בינלאומי; ושנית, אם מדובר בהכשרה (ולא במסלול לתואר), אזי יש לי תחושת בטן שאפילו לא מדובר בוויזת F1 (ויזת הסטודנט הסטנדרטית, שלא מאפשרת לבן-הזוג לעבוד), אלא בוויזה מסוג M1, שהיא נחותה יותר (חפש בגוגל; היא לא מאפשרת לבן-הזוג לעבוד). הסיכוי שאשתך תקבל סוג של ויזה, אשר תאפשר לך לעבוד בצורה חוקית, הוא מזערי עד אפסי - זה צריך להיות מוסד אקדמי, לימודים אקדמיים לתואר שני מלא, ושהמוסד יוכל/יסכים להעניק לה את הוויזה הזו (וגם כאשר שני התנאים הראשונים מתקיימים, ברוב המוחלט של המקרים התנאי השלישי לא מתקיים).
&nbsp
2. כמו שכתבו לך - לקרוא את האותיות הקטנות לגבי ה"הבטחה" בעזרה למציאת עבודה לאחר הלימודים. המוסד יכול להבטיח מה שהוא רוצה, אבל בשביל להישאר בארה"ב ולהיות מסוגלים לעבוד -- בשביל זה תצרכו אישור עבודה. את זה, בכל מקרה, המוסד לא יכול לספק. צריך בשביל זה מעסיק שירצה את העובד (וגם אז, לא תמיד זה אפשרי). ולכן, תבררו היטב את הנקודה הזו, יכול להיות שהם מתכוונים לסטודנטים אמריקנים.
&nbsp
3. כפי שכבר כתבו לכם, אתם קופצים הרבה מעל לפופיק כשאתה מדבר על אזרחות. קודם כל תחזור אלינו עם פרטים מדויקים בנוגע למוסד, סוג הלימודים, וסוג הוויזה שאשתך תקבל -- ואז נראה אם בכלל אתם תוכלו להישאר בארה"ב לאחר הלימודים. בגדול, ארה"ב מצפה שסטודנטים בינלאומיים יגיעו אליה ללימודים, יבזבזו הרבה כסף, ולאחר מכן יחזרו למדינות המוצא שלהם; זה ממש לא פשוט ולא אלמנטרי להישאר לאחר הלימודים (למעט לתקופה קצרה לאחר התואר, של מעין "התמחות"), ובוודאי שלא להגיע לאזרחות.
 

Boston Guy

New member
אני מנחש שזו "אוניברסיטה" שהשם שלה מתחרז עם "שולמן".

הייתה כאן בפורום לפני שנתיים שלוש בחורה אחת שהלכה על המסלול של "לימודים ועבודה" שה"אוניברסיטה" הזו משווקת בישראל. אני כותב את המילה במרכאות יען כי מדבר במוסד FOR PROFIT שהאקרדיטצייה שלו היא לא בדיוק סטנדרטית.
אני לא יודע איך הסתים הסיפור של הבחורה ההיא - אולי היא עוד כאן ויכולה לעדכן מה יצא מהסיפור.
 
למעלה