איןאריותכאלה
New member
לימודים בכתה ג' - מתלבטת כמה נכון לי להיות מעורבת כאמא
הבכורה שלי כבר בכתה ג', ואני מתלבטת לגבי מידת המעורבות הנכונה שלי כאמא שלי בענייני הלימודים שלה.
בסוף א' התקשתה מאד בעברית ובחשבון. את השלמת הפערים עשינו ביחד. היום היא מהטובות בחשבון בכתה, קוראת באופן סביר, רק כשהיא חייבת, ובלי התלהבות או חשק (אין מצב שתקח ספר ליד מיוזמתה).
כשיש שיעורים 'גדולים' (פרויקט להגשה, הכתבה, עבודה וכד') היא תמיד זוכרת ומכינה (ועדיין, לצערי, זקוקה לי כדמות מארגנת. היא יושבת לידי ומכינה, ולפעמים מתייעצת, אבל לא הצלחתי עדיין להביא אותה למצב שהיא עובדת באופן לגמרי עצמאי לכתחילה. אני 'מתניעה' אותה, או יותר נכון, היא 'מתניעה' כשאני בסביבה, ואז היא יכולה להמשיך לבד).
אבל כשיש שיעורים 'קטנים', נניח, 2 שאלות במדעים או דברים מהסוג הזה, הרבה פעמים הם נופלים בין הכסאות ואני שומעת עליהם מאמהות אחרות דרך הווטסאפ.
מה דעתכן. האם אני צריכה לעקוב יותר מקרוב ולהתעקש. או להניח לה לנהל את ענייני בית הספר בעצמה. בסך הכל היא תלמידה טובה, אבל כאמור היא שונאת ללמוד, לא מפריע לה לא להכין שיעורים, והיא תמיד מסתדרת בסופו של דבר.
חוץ מעברית, חשבון ואנגלית שם אני עם אצבע על הדופק, די הנחתי לה בכל היתר. השאלה האמיתית היא האם אני יכולה, כאמא שלה, לשנות את האופי שלה כתלמידה? (אתן מבינות שאני חושבת שלא מבין הדברים).
הבכורה שלי כבר בכתה ג', ואני מתלבטת לגבי מידת המעורבות הנכונה שלי כאמא שלי בענייני הלימודים שלה.
בסוף א' התקשתה מאד בעברית ובחשבון. את השלמת הפערים עשינו ביחד. היום היא מהטובות בחשבון בכתה, קוראת באופן סביר, רק כשהיא חייבת, ובלי התלהבות או חשק (אין מצב שתקח ספר ליד מיוזמתה).
כשיש שיעורים 'גדולים' (פרויקט להגשה, הכתבה, עבודה וכד') היא תמיד זוכרת ומכינה (ועדיין, לצערי, זקוקה לי כדמות מארגנת. היא יושבת לידי ומכינה, ולפעמים מתייעצת, אבל לא הצלחתי עדיין להביא אותה למצב שהיא עובדת באופן לגמרי עצמאי לכתחילה. אני 'מתניעה' אותה, או יותר נכון, היא 'מתניעה' כשאני בסביבה, ואז היא יכולה להמשיך לבד).
אבל כשיש שיעורים 'קטנים', נניח, 2 שאלות במדעים או דברים מהסוג הזה, הרבה פעמים הם נופלים בין הכסאות ואני שומעת עליהם מאמהות אחרות דרך הווטסאפ.
מה דעתכן. האם אני צריכה לעקוב יותר מקרוב ולהתעקש. או להניח לה לנהל את ענייני בית הספר בעצמה. בסך הכל היא תלמידה טובה, אבל כאמור היא שונאת ללמוד, לא מפריע לה לא להכין שיעורים, והיא תמיד מסתדרת בסופו של דבר.
חוץ מעברית, חשבון ואנגלית שם אני עם אצבע על הדופק, די הנחתי לה בכל היתר. השאלה האמיתית היא האם אני יכולה, כאמא שלה, לשנות את האופי שלה כתלמידה? (אתן מבינות שאני חושבת שלא מבין הדברים).