לילה טוב

לילה טוב

עסוקה מאד בימים האחרונים בעיקר בעניינים משמחים וזה טוב .. אמש הייתי באירוע שתפוז וחומוס צבר פגשתי בלוגרים וגולשי תפוז , היה נחמד ובעיקר טעים . לילה טוב לכולכם .
 
בוקר טוב וחם ../images/Emo178.gif

כייף לקום לבוקר של שמש זורחת, להשקות את הגינה לקטוף עגבניות שרי, וחצילים .לראות את הפריחה והיום יום רביעי יום שוק .. ואני בדרכי לשוק עכו העתיקה לקנות קצת דגים .. מה אייתכם?
 
פסטיבל "מרחבא" פסטיבל חומוס בחסות צבר

להיות ישראלי, זה לאהוב חומוס. לא? ככה בכל זאת זה אצלי. אני אוהבת חומוס. ככל שאני מנגבת כך משתבח טעמי והדרישה לחומוס משובח עולה בי. ככה זה אצלכם, לא? בטוח שכן, אנחנו הישראלים הפכנו, איך לא?, למבקרי החומוס הטובים בעולם. אז, במסגרת גרגרנות החומוס שלי, מצאתי עצמי ביום שני האחרון בואכה דליית אל כרמל, או בקצרה – דלייה. המטרה: לאכול חומוס בביתם הפרטי של חוסאם ורולה שאמי. המשימה, להתענג ולהעריך חומוס משובח. חברי ואני התקבלנו כמנהג הדרוזים בסבר פנים יפות ,התכבדנו בקפה ופירות ושמענו סקירה על החומוס ויתרונותיו. לאלו מביננו ששכחו להלן התמצית: החומוס הינו קיטניה המכילה ערכים גבוהים של חלבון, סיבים, מינרלים וויטמינים מקבוצהB.. להווי ידוע שחצי פיתה עם 2 כפות חומוס (40 גר') מהווה מקור טוב לחלבון וכולל חומצות אמינו חיוניות. הערך התזונתי של החלבון, הנקבע לפי הרכב חומצות האמינו, משתנה במוצרי מזון שונים. שילוב חומצות האמינו המצויות בגרגירי החומוס, בטחינה ובחיטה (בפיתה) מעלה את ערכו התזונתי של החלבון.מיצינו. בחצר ביתם של שאמי הבנו מסורת חומוס מהי. כלי האבן בהם היו מכינים מדורי דורות חומוס, מוצגים שם וכך למדנו שסודה של משפחת שאמי בהכנת החומוס המעולה, הוא השריית הגרגרים ל24 שעות כאשר חייבים להקפיד על סיום ההשרייה בשעות המוקדמות של הבוקר, קרי, החלק האחרון בהשריה יהיה בטמפרטורה הלילה. בניגוד למה שידעתי עד היום על שימוש בגרגרים קטנים תוצרת חוץ (מסעדות מעולות מייבאות את החומוס מחו"ל), חוסאם דווקא בעד כחול לבן. הוא משתמש בגרגרים תוצרת הארץ מזן 'הדס', אותם לאחר ההשריה מבשלים כ-4 שעות על אש קטנה. טוחנים עם טחינה של 'הנסיך' ומוסיפים מיץ לימון טרי, שמן זית תוצרת עצמית (טעמתי, לטעמי טעים ביותר), מלח ושום. נשמע פשוט הא? אבל גבירותיי ורבותי, החומוס הזה היה מעולה. אם כעת תוסיפו לארוחה, פיתות דרוזיות דקיקות, פריכות וחמימות. כמו גם את הסלטים טובים, המיוחדים והטריים שזרמו לשולחן. תקבלו ארוחת חומוס מעולה. כדת וכדין. המממ רק מהזיכרון בטני מקרקרת ומתאווה והפה נמלא ריר. לסיכום: האירוח היה מעולה. החומוס משובח וטעים. בא לכם לטעום? למשפחת שאמי יש דוכן קבוע בשוק כפר סבא. חפשו ולא תתאכזבו. ולמה כל זאת? סתם ככה? אז זהו שלא והנה גבירותיי ורבותי הנה הצ'אנס שלכם, הסכיתו ושמעו: בימים רביעי וחמישי הבאים 27-28/07/2011 , יתקיים פסטיבל "מרחבא" של חברת צבר אלופת החומוס בארץ. במסגרתו מזמינים אתכם החברה של צבר להתארח בבתים אוטנטיים של עשרה מומחים לחומוס מרחבי הארץ, להכיר מקרוב את המשפחות והסיפורים וכמובן לנגב חומוס מדהים. כל בית יגיש את מנת חומוס הבית וכמובן תוספות אוטנטיות כמו כן בכל בית הרכב מוזיקה אוטנטית שידאג לחפלה והרבה שמח. מספר המקומות מוגבל ולכן יש צורך בהרשמה דרך אתר האינטרנט שבקרוב יפתח שכתובתו http://www.hummus.co.il/ הרעיון לפסטיבל ולסדרת החומוסים החדשים הגיע ל"צבר" מבירור וחיפוש מומחים מקוריים לחומוס. כאלו המכינים חומוס בביתם לבני משפחתם וחברים. וכך חבריי, מסתבר שבמהלך השנים וכתוצאה מביקורים אצל אותם אנשים פרטיים נחשפו בחברת צבר למתכונים ייחודיים ומיוחדים, תוספות לא שגרתיות ובעיקר לאנשים שהחומוס הוא חלק משגרת יומם, אולם מעולם לא פתחו מסעדה או חומוסייה. השנה החליטו ב"צבר" להרים את הכפפה ולהביא לעם ישראל בשורה בעולם החומוס. צוות מיוחד עסק בסינון ואיתור עשרה מומחים מכל הארץ שיודעים להכין חומוס מצוין ותוספות לא פחות ממעולות. המטרה: לאפשר לעם ישראל באופן חד פעמי להתארח בבתי 10 מומחי החומוס מרמלה, יפו, אבו גוש, דלית אל כרמל, עכו, ואדי ניסנאס בחיפה והישוב פראדיס. פסטיבל 'מרחבא' הנו פסטיבל ראשון מסוגו אשר מציע חוויה ייחודית משולבת: לנגב חומוס בביתו של מומחה. שף מעולה המכיר ויודע את סוד החומוס. בקיצור רבותי, הזדמנות בלתי חוזרת. עלויות: גרושים חברים. מנה חומוס בביתו של השף המומחה בנוסף לכל ענייני האירוח, תעלה לא יותר ממנה חומוס במסעדה רגילה. בקיצור זה כדאי. לא, זה יותר מכדאי. זה שווה. אההה ותודה ל 'צבר' שכבר מזמן הוכיחה לכולנו שחומוס עושים באהבה או לא עושים בכלל. והמון תודות למיכל, טלי ונועה מתפוז שאפשרו לי להשתתף באירוע ודאגו שהאירוע יתקתק ולהצלחתו.
 

רוזהלי

New member
חומוס

טלי, חבל שאין גם בין היתר מקום של חומוס כשר. התאור שלך מעורר תאבון גם אצל שבעים
 
מה הבעיה?

למה קשה להשיג חומוס כשר, זו קטניה שמוזכרת בתנ"ך הרעיון שצריך לברר את החומוס לפני שמשרים ומבשלים אותו אבל מפעלים המייצריםפ סלטים משווקים חומוס כשר לציבור השאלה לאיזו כשרות אתמכמינה הביתה לאכול יודעת שיש מפעל סלטים שהיה פעיל בשכונה שלי וכיום ממוקם בבית שמש ויש לו השגחה של הבד"ץ , הוא משווק ברשתות שווק אם תרצי אתן לך את שמו במסר
 

פשו שי ת

New member
נסיכה יקרה

לא קשה להשיג חומוס כשר ובהכשר מהודר, יש לשטראוס חומוס טוב בהכשר גם לצבר יש חומוס מעולה בהכשר ויש עוד חברות עם הכשרים טובים אבל......... לדעתי רוזהלי התכוונה שאין מקומות כמו שטלי כתבה עליהם עם הכשר שגם אנשים שומרי מצוות יוכלו להנות שם
 
תודה מתוקה שלי

תודה שהסברת לי למה התכוונה רוזלי חושבת שזה עניין של מודעות , אם יהיה ביקוד יפתחו מקומות כשרים אני גם סובלת מזה שאין הרבה מקומות עהם כשרים אבל חלק גדול מהמקומות רוכשים מוצרים כשרים , אבל בגלל שהם עובדים בשבת אין להם הכשר
 
אכן הפנתי את תלונתך המוצדקת למארגני הפסטיבל

בצבר. לפחות שלפסטיבלים הבאים ימצאו מקומות שומרי כשרות .
 

רוזהלי

New member
פסטיבל "מרחבא"

לא כתבתי שקשה להשיג חומוס כשר, יש בשפע וכל מיני כשרויות, אני מכינה חומוס לבד בדרך כלל. בפסטיבל "מרחבא" חבל שאין מקום כשר וזה מה שכתבתי.
 
../images/Emo24.gif את צודקת

חבל שלא מקומות האירוח הכוונה בתי קפה וחמוסיות מקפיעדים על תעודת הכשר אבל חלק מזה נובע מזה שהם פועלים בשבת ולכן אין להם הכשר זוכרים את בעלת החמוסיה שהיתה באח הגדול יש אצלה משגיח כשרות והם לא עובדים בשבת ככה לפחות זוכרת שהיא אמרה באח הגדול , וככה גם שומרי המסורת יוכולים לאכול אצלהם אז הם שהם ערבים שומרים על השבתץ ויודעים שככה מגדילים את כמות הסועדים אצליהם והלוואי ושאר המקומות יחליטו כך , ואם יצליח החוק של יום ראשון חופש בטוחה שיהיו הרבה שיעדיפו בשבת להיות עם המשפחה בבית , אז בעית הכשרות תהיה קלה יותר
 
למעלה