לילה טוב

mirisss

New member
../images/Emo3.gifמוסיפה לילה טוב אחריי יום מעייף

ואוו אני בעוד 10 דקות רצה למיטה אני עייפה מאחלת לכולכן חלומות נעימים. מירי אמא של ימית מירב דנה וארי ועוד משהו, למה כ"כ הרבה אסיפות הורים יש בתחילת שנה???????????????.
 
אני סיימתי עם אסיפות ההורים

עכשיו נחכה לסכומים לועד שצריך לשלם. כמה משלמים אצלכם לועד בגן ילדים???
 
אתמול היתה לי אסיפה בגן של דקל

אז הועד רוצים 35 שקלים לכל השנה. סכום חודשי קבוע של 150 שזה כולל את "סבא גן" ששומר בשער ומטפח את הגינה בגן וזה כולל גם חומרים לגן וחומרי ניקוי שהעירייה לא נותנת. חוץ מזה גם תשלום חד פעמי לביטוח שזה 28 ש"ח ולמי שרוצה צהרון זה 120 לכל השנה. סך הכל לא נורא בהתחשב בעובדה שאצלנו גני טרום חובה לא עולה תשלום חודשי.
 
היי

לא כל כך הבנתי... על מה ה-35 ש"ח? זול אצלכם הגן, אצלנו הגנים עולים (טרוםטרום וטרום חובה) 680 ש"ח לחודש. התוספת של הצהרונית עולה 880 ש"ח לחודש. חובה זה בחינם , משלמים רק על הביטוח 28 ש"ח לשנה. לא אמור להיות מחיר קבוע לגני הילדים בכל המקומות בארץ??? אז לנו יש תשלום לחוגים שזה ספורט + גן אומנויות 140 ש"ח לשנה (לעיריה). על ההסעות ההורים צריכים לשלם וזה יכלל בסכום של הועד שיהיה בסביבות ה-80 ש"ח לחודש. בויצ"ו הועד יהיה כ-70 ש"ח לחודש והתשלום החודשי למעון כ-1300 ש"ח לחודש. כמה הוצאות!!!
 
אופס, זה 350, נפלה לי האפס

350 של ועד ההורים זה מתנות (יומולדת, סופשנה) תמונה לסופשנה, חגיגות חנוכה ופסח בגן, הפעלות שונות. אני עוד זוכרת שלשלושת הגדולות הייתי צריכה לשלם בסביבות 600 שקלים בחודש לכל אחת. זה היה בתל אביב. מאחר ולוד נחשבת אזור שצריך סיוע בגלל האוכלוסיה החלשה שבו מסבסדים את גני הילדים החל מגיל 3 כך שבגני עירייה אין שכר לימוד חודשי. במקומות שיש שכר לימוד חודשי, הסכום הוא קבוע בכל הגנים ובכל הערים.
 
זה ממש מקומם אותי!!!

איזה מן דבר זה, שבעיר אחת משלמים 680 ש"ח לחודש לגן ובעיר אחרת לא משלמים כלום?? ממש לא בסדר ולא הוגן!!! אנחנו משלמים גם לגן וגם לועד וגם לחוגים וגם להסעות לחוגים..
 
יש גם שכונות מסויימות שלא משלמים

כאשר בשאר העיר כן. למשל בדרום תל אביב יש סבסוד דומה כמו בכל העיר לוד. כשאני גרתי בת"א הייתי רחוקה בשני רחובות מהאזור שלא שילמו לגן אז את שלושת הגדולות שלי שלחתי לגן שעדיין שילמו שכר לימוד חודשי. יצא שבשנה אחת שילמתי 2,400 שקלים לחודש עבור שלושת הגנים וזה עוד אחרי הנחה וזה כולל צהרון לשלושתן. כשהתאומות עברו לגן חובה שילמתי על צהרון לשלושתן ועל הגן לאמצעית כל חודש וגם אז שילמתי קרוב לאלפיים שקלים. בגלל שידעתי שבלוד לא משלמים על גני עירייה ובגלל שהשכירות פה זולה העדפתי לעבור מתל אביב ללוד דווקא ולא לעיר אחרת שהיא זולה בשכירות ובארנונה. כל אחד עושה שיקול שלו למגורים. אחד השיקולים שלי היה גן עירוני ללא תשלום חודשי של שכר לימוד. אם היתה לי אפשרות כלכלית הייתי נשארת בתל אביב.
 
לדעתי זה כמו שעושים בויצו ונעמת

יש שכר לימוד מדורג. מי משפחה שמרוויחה יותר תשלם יותר עבור המעון. משפחה שמרוויחה פחות תשלם פחות. מקרי רווחה ישלמו ממש פרוטות שגם זה קשה להם לשלם. כשדקל היתה במשפחתון של העירייה אחרי שהופניתי אליהם מהרווחה, קיבלתי דירוג 3 שבזכותו שילמתי 560 שקלים לחודש במקום 1600 שזה היה הסכום המלא לתשלום באותה תקופה. לעומת זאת במעון ויצו, לפני שפניתי לרווחה רצו שאשלם את מלוא הסכום כי עבודות ההדפסה שעשיתי מהבית לא נחשבו כאילו אני עובדת. הייתי חייבת להצהיר (וגם לעבוד בפועל) על מינימום של 30 שעות עבודה בשבוע. אז אותו דבר בגני ילדים מסויימים של העירייה הילדים לא משלמים כי הם שייכים לאוכלוסיה יותר ענייה, שמרוויחה פחות כסף ובמקומות אחרים משלמים מחיר מלא כי זה אזור מגורים מבוסס יותר.
 
אבל זה לא נכון

צריכים לבדוק כל מקרה לגופו, זה שאני גרה במקום X לא אומר שאני מבוססת, וזה שאת גרה במקום Y לא אומר שאת נזקקת. בלוד אין עשירים???
 
../images/Emo41.gifיש שכונות שנכללות

בקטיגוריה של שיקום שכונות.ושם מקבלים כל מיני הטבות כגון הנחות בחוגים במתנס ,מילגות לשיפוץ בתים וכו
 
זה ההמונח שחיפשתי - שיקום שכונות

במסגרת פרוייטק שיקום שכונות בכל עיר ועיר בארץ השכונות המסויימות האלה אוטומטית מקבלות פטור משכר לימוד חודשי החל מגיל 3 בגני עירייה. זו החלטה גורפת בדיוק כמו אותה החלטה גורפת להוריד את כל קצבאות הילדים לכל שכבות האוכלוסיה לסכום אחיד. אף אחד לא אומר שזה הוגן הדרך שדברים מתבצעים.
 
../images/Emo6.gif עכשיו הצחקתי אותי לוד ועשירים

לא הולך ביחד. אולי יש אנשים שיש להם קצת יותר מאחרים כאן אבל נראה לי שהרבה אנשים (אם לא כולם) היו קמים ועוזבים את לוד אם היה להם את הכסף לעשות את זה. בינתיים הם חוסכים בדיור, בארנונה ובתשלום לגני ילדים ובזכות זה יכולים לשים כספים בצד לימים קשים יותר או שפשוט חיים קצת יותר טוב מבחינת הוצאות. אבל בסך הכל החיים בלוד, כרגע, הם לא חיי עושר גם למי שיש כסף.
 
אז תעברי דירה למקום זול יותר ../images/Emo3.gif

זה מה שאמרו לי ברווחה כשהתלוננתי שאין לי כסף לפרנס את הילדות שלי. הן לא הלכו לשום חוג כשגרנו בתל אביב ובצהרון הן היו כדי שאני אוכל לעבוד משרה מלאה כדי שאוכל לשלם את הצהרונים ואת כל מה שהיו צריכות לגן ולבית הספר. דבר ראשון שאמרה לי העובדת הסוציאלית זה שאני צריכה לעבור מתל אביב למקום שהשכירות יותר זולה. כלומר, אם אין לי כסף ואני ענייה, אני לא יכולה לבחור את מקום המגורים המועדף עליי. טוב שלא הכריחו אותי לקבל דיור כמעט בחינם בקרבת יישובים פלשתינאים מעבר לקו הירוק רק כדי לחסוך בהוצאות על דירה. לפחות הם לא מתערבים לאנשים באידיאולוגיה.
 
|מזיע| זה היה מאוד לא קל והפסקתי

להשגיח כמטפלת קבועה. גיסתי (אשת אחי) נכנסה לתפקיד בשמחה וברצון רב. התחלתי להסתבך שם עם הגדולה שעוד מעט תהיה בת 4 והקטנה שלי שכמעט בת 3 והמחשבה שאני אצטרך כל יום לקחת את שתיהן ביחד ולהיות איתן ועם התינוקת שבינתיים גודלת ודורשת יותר תשומת לב ועוד הגדולות שאמורות להגיע בצהריים. לא התאים לי יותר. ניסיתי וזה לא הלך. מחר אני הולכת להחליף את גיסתי לכל היום. זאת תהיה חוויה אחרי חודש שלא הייתי עם התינוקת יום שלם.
 
למעלה