ליזרד, כתבת שהיית בתא לחץ.

קותי

New member
ליזרד, כתבת שהיית בתא לחץ.

ראיתי הערה שלך שבילית בתא לחץ 5 שעות. האם תהיה מוכן לשתף אותנו באירוע שגרם לכך? בחוויה עצמה? אני מוצא שאפשר ללמוד המון מסיפורים של צוללים על תאונות (או פסבדו תאונות כפי שכבר ראינו פה) שקרו להם. תודה מראש.
 

lizard

New member
עלילות ליזרד והתא לחץ [דג]

מהלך דברים : יצאנו לים בסירה ממרינה הרצליה בסביבות 10. הים היה בסדר,קצת גלים אבל לא רציני. היינו 2 קבוצות, קורסיסטים ו3 מוסמכים (אני אחד מהם) ושני מדריכים. מאחר והיינו מוסמכים כבר,ומאחר והכרנו היטב את האתר, אז צללנו לבד ללא מדריך. העומק המירבי היה 8 מטר. ציוד : אני צולל עם מאזן DIVERITE עם CLASSIC WINGS. ווסת DIVERITE. אוקטופוס SHERWOOD שמחובר לאינפלייטור. מיכל 12 ליטר 200ATM נייטרוקס 34%. 36 פאונד משקולות (אני יודע, אפשר לקבל מזה הרעלת עופרת) חליפת צלילה חצי יבשה,רק חלק תחתון. בעיות בצלילה : בעיה ראשונה הייתה המשקל האדיר שסחבתי. בעיה שנייה היא העובדה שרמת האיזון שלי הייתה מאוד נמוכה, באותה עת לא היה לי נסיון רב (לא שעכשיו יש לי הרבה יותר) וזו הייתה הפעם הראשונה שצללתי ללא מדריך שיתקן אותי. בנוסף רצועת החזה של המאזן נקרעה ולכן לא היה משהו שיחבר את הרצועות כתפיים בחלק העליון של הגוף. המאזן היה גדול עלי - כשקניתי אותו הייתי יותר גדול. שקי המשקולות לא היו ממוקמים במקום הנכון, הם היו בחזית המאזן ולא בצידי הגב. כל הדברים הללו גרמו לכך שהצלילה שלי לא תהיה מאוזנת, ורמת השליטה שלי בהצפה תהיה נמוכה מאוד. מהלך התאונה: אחרי ששקענו הסתובבנו למשך 20 דקות בערך,תצרוכת האוויר שלי הייתה עצומה בזמנו ומהר מאוד "רוקנתי" את המיכל. התחלנו לעלות לחניית בטיחות ב3 מטר. מאחר והייתי כבד מאוד הוספתי אוויר למאזן ושחיתי אנכית. מאחר והיינו בעומק של 8-9 מטר, גובהי 1.78 וקפצתי לגובה של חצי מטר מהחול אז ניתן לומר שהיד שאחזה באינפלייטור הייתה בעומק של 5.5 מטר. מאחר והמשכתי לדשדש, ומאחר ולא הוצאתי אוויר מהמאזן במהירות הדרושה אז לא רק שפיספסתי את העצירה ב 3 מטר אלא שנעצרתי רק כשהגעתי לפני הים. לאחר ששאר הקבוצה עלתה לפני הים עליתי על הסירה והמתנתי לחזרה ומועדון. במועדון עצמו המתנתי קרוב ל5 שעות על מנת לראות אם יתפתחו סימנים לדקומפרסיה או פגיעה בריאות. לא התפתח כלום, הרגשתי מצויין והלכתי הביתה. למחרת הרגשתי כאבי מפרקים בזרועות,רגליים,כפות רגלים וידים,פניתי למועדון והם מיד דרשו שאגש לחדר מיון באיכילוב. באיכילוב המתנתי קרוב ל5 שעות !!! עד שהגיע הרופא המטפל (שהיה בירושליים בעותה עת) ואמר להם לתת לי 100 אחוז חמצן לשעתיים. לאחר מכן בערך בשעה 8 בערב שלחו אותי לאסף הרופא לתא לחץ. שם הייתי עד 3 לפנו בוקר בערך. סה"כ 5 שעות בתא לחץ. למחרת באתי לבדיקה נוספת. סיכום: לדעתי ל א הייתה לי תאונת צלילה, זו גם היתה דעתו של הרופא האחראי בתא לחץ. ההשערה שלי היא שהכאבים נבעו עקב המאמץ הגופני ואולי הבדלי טמפרטורה. בס"כ החוויה היתה בלתי נעימה, לא ממליץ לאף אחד (בתא לחץ הייתי איזה 4 וחצי שעות עם מסכת חמצן על הפנים - זה ממש לא נעים). לא ממש תאונת צלילה אך מי יתן ולא יהיהו לי עוד
) אמן אמן אמן טפו טפו טפו זהו, אם יש עוד שאלות אשמח לענות עליהם. מיכה
 

קותי

New member
תודה על הדיווח ליזרד. אני מסכים...

איתך שתאונת צלילה לא היתה - ולו רק בגלל העומק הרדוד (יחד עם הניטרוקס). כמובן שהסיבה לתקלה היתה אחת הסיבות הקלאסיות לתאונות צלילה - בעיות באיזון ובכמות המשקולות. זה בעצם הדבר העיקרי שצריך ללמד וזה הדבר העיקרי שמפוספס בגלל "אורך" הקורסים. תודה שוב על הדיווח.
 

javierg

New member
אני אשמח אם תשתף אותנו

בהחלטה לרדת עם כמות כזו של משקולות. לדעתי, עם רשימת הציוד שרשמת, אתה יכול לרדת עם הרבה פחות משקל. תוכל להיות הרבה יותר מאוזן, תצרוך הרבה פחות אויר והעיקר: תפחית את הסיכויים שמקרה כזה יחזור על עצמו, כולל כאבי הפרקים. לי כואב הגב רק מלחשוב על סחיבת משקל כזה... אני לא יודע אם זה רלוונטי, אבל אם אתה מתכוון בעתיד לסחוב משקל כזה, אתה חייב לוודא שהמאזן שלך בעל נפח ציפה גדול. מדובר על סכנה מוחשית מאוד: כל עוד אתה צולל רדוד החליפה שלך משתתפת בהצפה של חלק נכבד מהמשקולות שאתה סוחב. בעומק החליפה מתכווצת, והמאזן שלך נותר לבד במערכה כנגד כל המשקולות שאתה סוחב. אם יש לך עודף משקל רציני, מעבר לנפח הציפה של המאזן, אתה עלול להיות בצרה רצינית. לא כל המאזנים בנויים לתמוך בכמות משקולות כאלו. לצערי לא מעט צוללים שואלים במועדון את השאלה "כמה משקולות עלי לקחת?". במועדון שואלים אם "איזה חליפה אתה יורד?" ואומרים לצולל לקחת משקל ספייר,ככה איזה 30 פאונד, "מקסימום תוסיף עוד אויר למאזן". זו גישה לא נכונה. יותר קשה להגיע לאיזון, חוסר איזון הקטן ביותר והצולל צולל למטה כמו אבן. אסור לשכוח שגם אם אנחנו מאוזנים, זה לא אומר שלא צריך להתאמץ כדי להתקדם עם כל המקל הזה. נכון, כשמאוזנים כוח הציפה=כוח הכבידה, אבל את כל המסה האדירה שלנו יחד עם המשקולות אנחנו צריכים להזיז בעזרת הרגליים שלנו, וזה בהחלט הבדל משמעותי ככל שמורידים כל משקל מיותר. אני ממליץ לכל צולל למלא ביומן הצלילות שלו עוד כמה פרטים קטנים, כגון עם איזה סוג של חליפה ירדתם, כמה משקולות. למי שייצא לו לצלול רק כעבור כמה חודשים זה יכול להיות תזכורת טובה בשביל לא לקחת משקל מיותר. למי שמתכוון לצלול במשך כמה ימים כדאי לבדוק בצורה מדוקדקת יותר את כמות המשקולות שהוא לוקח, גם אם זה יקח עוד רבע שעה להכנס למים עם בן הזוג, למדוד את כמות המשקל הנכונה, להחזיר למועדון את העודף ורק אז לרדת לצלול. נכון, זה עוד רבע שעה אבל זה שווה כל רגע.
 

גרזנית

New member
כמות משקולות לצולל חדש

לימים (לפני כשנה) שבעלי עשה קורס צלילה בים התיכון, נדהמתי כל פעם מחדש מכמות המשקולות=36 פאונד שהבן אדם המיסכן סחב עליו! כשגמר את הקורס, ביצענו צלילות מספר, רק על מנת לוודא את הכמות המדויקת של המשקולות כי לא נראה לי שצריך 36. בסוף אותן צלילות הוא עבר ל 24 פאונד עם חליפה מלאה, ותוך מספר צלילות שבהן הפחתנו כל פעם 2 פאונד הוא הגיע ל 18 מסקנה: במועדון בו ביצע את הקורס, העמיסו עליו פי 2 משקולות ממה שהיה צריך, רק על מנת אולי לחסוך זמן ותרגולת בסיסים לאיזון מצד שני יצא לי לצלול צלילה טראומטית למדי עם בוגרת קורס תאילנדי, שהיא פשוט לא ידעה כמה היא צריכה וכמה בכלל נתנו לה במועדון. היא שכרה ציוד באילת ביקשה משקולות והדלפקיסט החליט על סמך מראה לתת לה 2 שישיות עם חליפה מלאה, לצוללת מתחילה. למותר לציין שבמשך כל הצלילה הייתי עסוקה בלסחוב אותה למטה שלא תעוף לי למעלה, כולל דחיפת אבנים לכיסים
 
למעלה