על מה מדובר?ליברמן שוקל שינוי תוואי הרכבת הקלה
לצערי, על פניו נראה שהוא צודק. אבל מה יהיה עם הקו הזה???
כן, וכןעל מה מדובר?
יש שני נושאים בקשר לפרוייקט הזה שמאוד מאוד מטרידים אותי. אני מבקש מאנשים שמכירים את העננין מקרוב לענות לי: - מה המשמעות של הויתור על האופציה התת-קרקעית? האם מדובר בכך שבחלק מהתוואי הרכבת תצטרך לעצור ברמזורים? אם כך, אז הפרוייקט הוא, בעייני לפחות, בדיחה עלובה.. - האם יש איזשהו תיכנון לגבי הפיכת הקטעים שמעל לפני הקרקע לתת-קרקעים בעתיד רחוק יותר?
שאלה לאלןכן, וכן
1) גם אם יאריכו את המנהרה עד מחלף גהה, בשלב האשון עדיין יהיו שני קטעים בהם הרכבת תנוע במפלס הרחוב במת"צ, כלומר מסלול (נפרד) לתחבורה ציבורית, בדומה למה שהיה עד לפני כשנתיים בדרך פתח-תקוה (היום דרך מנחם בגין) בתל-אביב. אין זו בדיחה עלובה כי אם פשרה נכונה לקטעים בהם עומס התנועה אינו מצדיק חפירה בעלות שבין פי 5 לפי 10 מעלות סלילה במפלס הרחוב. הרכבת לא צפויה לעמוד ברמזורים מכיוון שמערכת תקשרות תודיע לרמזור על הגעת הרכבת, וזו תהפוך לירוק (ברוב המקרים) בעת שהרכבת תתקרב לצומת. שיטה זו נוסתה בהצלחה בערים רבות בעולם. למשל, בסן פרנציסקו ה-MUNI נכנס מתחת לקרקע רק לאורך Market Street. 2) התכנון מאפשר להפוך את החלקים העיליים לתת-קרקעיים כשידרש. האם זה יקרה? לא ברור, אך נראה לי שלא מתוכננת אופציה כזו ברצינות. מה שגורם לי לחשוב ככה היא שתכנון הקו הירוק לחולון והקו הצהוב להרציה הם בעצם התפצלות של הקו האדום בדיוק בסוף של הקטע הממונהר. למה? כי בקטע הממונהר ניתן להעביר בדיוק פי 2 רכבות לכל כיוון (כל 90 שניות) בעוד שבמפלס הרחוב ניתן להעביר רכבת פעם ב-3 דקות. כדי להמחיש זאת, צירפתי תרשים סכמתי. לדעתי גם בקטעים שמתוכננים כעיליים ישנה כבר היום די צפיפות (בשדרות ירושלים ביפו עדיין דנים בכך), אך על מנת שהפרויקט הזה יצא לדרך בברכת משרד האוצר, היה צורך לצמצם עלויות. מוטב ציפור אחת ביד משתיים בעץ...
יש עדיין כמה אופציות פתוחותשאלה לאלן
על מה מבוססת (במפה הסכמטית שצירפת) הקביעה לפיה הקו הירוק והקו הצהוב ישתמשו במנהרה של הקטע המרכזי של הקו האדום? למיטב זכרוני הקו הירוק (מחולון) אמור לנוע במסלול טבעתי בתוך תל אביב מערבית לקו האדום ולהשיק לו בארלוזורוב. מפות המדגימות זאת הוצגו בעבר בפורום. האם חל מהפך בקונספט של נת"ע? תודה, יובל
תודה - ועוד כמה שאלותכן, וכן
1) גם אם יאריכו את המנהרה עד מחלף גהה, בשלב האשון עדיין יהיו שני קטעים בהם הרכבת תנוע במפלס הרחוב במת"צ, כלומר מסלול (נפרד) לתחבורה ציבורית, בדומה למה שהיה עד לפני כשנתיים בדרך פתח-תקוה (היום דרך מנחם בגין) בתל-אביב. אין זו בדיחה עלובה כי אם פשרה נכונה לקטעים בהם עומס התנועה אינו מצדיק חפירה בעלות שבין פי 5 לפי 10 מעלות סלילה במפלס הרחוב. הרכבת לא צפויה לעמוד ברמזורים מכיוון שמערכת תקשרות תודיע לרמזור על הגעת הרכבת, וזו תהפוך לירוק (ברוב המקרים) בעת שהרכבת תתקרב לצומת. שיטה זו נוסתה בהצלחה בערים רבות בעולם. למשל, בסן פרנציסקו ה-MUNI נכנס מתחת לקרקע רק לאורך Market Street. 2) התכנון מאפשר להפוך את החלקים העיליים לתת-קרקעיים כשידרש. האם זה יקרה? לא ברור, אך נראה לי שלא מתוכננת אופציה כזו ברצינות. מה שגורם לי לחשוב ככה היא שתכנון הקו הירוק לחולון והקו הצהוב להרציה הם בעצם התפצלות של הקו האדום בדיוק בסוף של הקטע הממונהר. למה? כי בקטע הממונהר ניתן להעביר בדיוק פי 2 רכבות לכל כיוון (כל 90 שניות) בעוד שבמפלס הרחוב ניתן להעביר רכבת פעם ב-3 דקות. כדי להמחיש זאת, צירפתי תרשים סכמתי. לדעתי גם בקטעים שמתוכננים כעיליים ישנה כבר היום די צפיפות (בשדרות ירושלים ביפו עדיין דנים בכך), אך על מנת שהפרויקט הזה יצא לדרך בברכת משרד האוצר, היה צורך לצמצם עלויות. מוטב ציפור אחת ביד משתיים בעץ...
נשמע הגיוניליברמן שוקל שינוי תוואי הרכבת הקלה
לצערי, על פניו נראה שהוא צודק. אבל מה יהיה עם הקו הזה???
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.