לחתולה יש קרחת

elinoket

New member
לחתולה יש קרחת

היום ראיתי שלחתולה יש קרחת בחלק האחורי של הרגל האחורית. אני אתקשר לוט אבל הם פותחים רק ב4 ואני ממש מבוהלת מזה! זה פס ארוך, נראה לי 5 ס"מ ונראה לי שהיא גירדה שם (העור עצמו לא פצוע חוץ משריטה אחת, הוא די ורוד אבל נראה לי שזה הצבע שלה).
קיצור אני זקוקה להרגעה שזה לא משהו רציני והכל יהיה בסדר שאני אקח אותה לוט, נכון?
 

elinoket

New member
אין לי מושג מה זה אומר :)

אשמח לדעת כדי להעשיר את הידע

בכל אופן, כבר היינו אצל הוט'. המון תודה!
 
גרנולומה אאוזינופילית

אכן כך זה נראה.
מדובר בתגובת יתר של מערכת החיסון. מערכת החיסון מגיבה ביתר לאיזשהו גירוי, לא תמיד ידוע איזו בדיוק. לעיתים התגובה היא אלרגית באופייה, לעיתים קצת שונה. יש כמה גישות בטיפול. הקלאסית נעזרת בסטרואידים כדי להחליש את התגובה הנ"ל.
כמו שנכתב מתחתי - אפילו רגישות יתר לפרעושים יכולה לעורר את זה.
אני מבין שהחתולה בטיפול, כך שאני מעריך שהכל יבוא על מקומו בשלום
אסף
 
מה אמר הווטרינר?

בעיקרון מדובר ב"אלרגיה" או תגובת יתר של מערכת החיסון.
מטפלים בדר"כ עם סטרואידים.
 

elinoket

New member
אבחנת הוט'...

היא אמרה שהיא לא חושבת שזו פטריה כי החתולה לא יוצאת החוצה וגם המיקום של הקרחת לא אופייני לפטריות.
היא גירדה קצת את המקום כדי להסתכל מתחת למיקרוסקופ, אמרה שהיא לא רואה את החיידקים שמעידים על האלרגיה שדורשת סטרואידים (וטוב שכך). אבל היא אמרה שלא תמיד רואים אותם....
היא אמרה שזו כנראה אלרגיה רגילה או דלקת.
גם פרעושים אין לה (בהקשר למה שכתבתם פה).
נתנה אנטיביוטיקה (כי היו כבר פצעים כמו חצ'קונים) ושבוע הבא נבוא לביקורת.
אם זה לא ישתפר עד אז, היא תיקח שכבת עור ותשלח את זה לפתולוג...

תודה רבה לכולם על התמיכה וההרגעה!
 
תרמזי לה

שהתייעצת בפורום והווטרינרים חשבו שזה לינאר אאוזינופילק גרנולומה / פלאק.

אולי היא לא חשבה על האבחנה הזאת.
 
זה יכול להצליח

אני מכיר לפחות מאמר אחד שטוען שטיפול אנטיביוטי לבד, או יחד עם טיפול נגד פרעושים יכול לעבוד, גם בלי מתן סטרואידים. לא פעם כך אני מתחיל וזה מצליח, כך שאני לא רואה בעיה בטיפול עצמו.
לגבי האבחנה - נקווה שלא תצטרכי אישור מעבדתי שלה, וכולנו נצא חכמים....
 

zukik

New member
היה לי מקרה דומה

הוטרינאר אמר שזה יכול להיות 2 דברים אחת מחלה אוטואמונית והשיני רגישות לפרעושים
התחלנו עם טיפול נגד פרעושים ולמזלי הבעייה נפתרה ......
 
למעלה