לחזור להתאמן

  • פותח הנושא ik5
  • פורסם בתאריך

ik5

New member
לחזור להתאמן

פעם הייתי מתאמן המון בקרב מגע בעיקר... אבל בשירות הצבאי שלי (שכבר מזמן הסתיים) נפגעתי בגב ובברכיים.... ניסיתי להתאמן בטאי צ'י קצת אבל סבלתי מאוד מכאבים.... אני מת לחזור להתאמן (אני מקווה שאתם לא יודעים איך זה להפסיק ללא יכולת לחזור) ואני מחפש שיטה שלפחות תעזור לי לחזק את השרירים שלי ושתגרום לכמה שפחות שחיקה בגוף.... משהו/י מכיר/ה משהו בסגנון הזה שמומלץ ?
 

pzirpim

New member
ברוך הבא ik5

כדאי להתיעץ עם אנשי מקצוע-רופאה, פיזיטרפיסט... ברר גם לגבי שיטת אלכסנדר, פלדנקריז, צ'י גונג--עבור יציבה נכונה. אם אתה סוחב משקל עודף, נסה להפטר ממנו--כל קילו מיותר מגביר המעמסה על הברכיים. לענין שיטות--אולי כדאי לחפש מורה שיש לו רקע ברפואה/פיזיוטרפיה ולהתיעץ. אם אני מבין נכון, למורה של אורי יש רקע חזק ברפואה סינית ומן הסתם ישנם מורים נוספים שיוכלו לעזור. בברכה
 

orii

New member
אכן כן

אני זה אורי שpzirpim הזכיר. המורה שלי חיים בנדר הוא פרופסור לרפואה סינית. הוא למד במשך 17 שנים בטאיוון. הוא מטפל במחטים ויש לו ניסיון רב עם בעיות ברכיים וגב. אתה מוזמן ליפנות ולדבר איתו ישירות. לגביי הטאי צ'י יתכן שהוא ימליץ רק לאחר הטיפול להתחיל את הלימודים. הרשה לי לציין שיש הבדלים תהומיים בין שיטת/מורה טאי צי' אחד לאחר. כך שמה שלא הסתדר פעם אולי כן יעזור עכשיו. בעיקרון טאי צ'י יכול לפתור בעיות ביציבה, בגב ובברכיים. דרך אגב, אישתו של חיים מלמדת צ'י קונג חמש החיות בשעות הבוקר בתל אביב. הנייד של חיים: 052912000
 

alexvals

New member
תתחיל בבריכה

אני לומד אייקידו ולפני שנה תלשתי זרד על רגל שמאל. כמעט שנה ביליתי בבית, שני ניתוחים ובערך 4 חודשים נטו במיטה. הוספתי גם בערך 10 קילו במשקל. בערך לפני חודש וחצי חזרתי להתאמן עדיין מאוד קשה לי (אני גם צריך להתרגל לכאב מתמיד) במיוחד באמונים ינטנסיביים. אבל לא היתי בכלל לחזור אם לא היתי הולך לבריכה לפני. אז כך: 1. אני ממליץ מאוד שתתחיל בבריכה לפחות חודש לפני חזרה לאמונים - שחיה אינה פוגעת בגב ובכל פלג גוף אחר - שחיה מחזקת כל שרירי הגוף. מכוון ויש לך בעיה בברכיים תתחיל לשחות רגיל (אני ממליץ תתחיל לשחות חזה וחטירה בשילוב, למשל בריחה חטירה בריכה חזה - זה מפעיל כל פלגי הגוף ולעט תאבור לחטירה בלבד) - כאשר תעבור לחטירה בלבד אתה למעשה תוכל לשפר את הכושר חזק מאוד - ככל שאתה מתקדם ובגלל שיש לך בעיה עם הברכיים תוכל לשלב שחיה עם סנפירים (זה מפתח את שרירי הרגליים בצורה יוצת מן הכלל) 2. אתה חייב לעשות תוכנית ולעבוד לפיה - בהתחלה זאת יכולה להיות כמות הבריכות שאתה שוחה (תלוי ברמתך כשחיין) ובהמשך כמות מוגדרת של בריכות בזמן מוקצב - רק ככה תוכל להתקדם ולשפר את מצבך - לפי התוכנית אתה תראה מתי אתה תוכל לחזור להתאמן 3. כאשר אתה חוזר לאמונים תסביר למאמן/מדריך/סנסי את הבעיות ומגבלות שלך רק כך תוכל להכנס לאמונים ולצמצם את ריסק של הפגיע החוזרת. 4. ואחרון רוחני - רק אתה באמת יודעה את הבעיותך ומגבלותך וגם רק אתה יודע עד כמה אתה רוצה לחזור. לכן זו המלחמה שלך ורק אתה תוכל לנצח בה. האנשים מסביב (המאמן, החברים וכו') יכולים לעזור, אבל הכאב הוא שלך ולכן הם לא ינצחו במלחמה הזו. טכלס זה אומר שזה כואב, זה קשה ובהתחלה זה ממש לא כיף, אבל... אני אשמח לאזור לך, הינה הטלפון שלי 802211-054 אתה מוזמן להתקשר בהצלחה
 
הפקידו ואלה טודו

אין האומנות הטובה ביותר בשבילך הגנה עצמית חבלז אתה תכסח ותכןסח כמו בקרב מגע לאט לאט הכושר שלך והסיבולת ישתפרו והפציעה תעלם אתה תיהיה בעל אטלטיות יותר טובה ותיהיה מחושל והפציעה שלך תעלם ומצבך ישתפר אני הייתי נפצע בהתחלת האימונים אבל היום אני מחושל וחזר וגמיש ואני לא נפצע בכלל וסופג מכות בקלות וכלום לא קורה לי אני גם מציע לך נינגיצו וגו גיטסו
 

ik5

New member
אבל בקרב מגע השחיקה היא עצומה

אומנם פחות מקארטה-דו ... אבל עדיין יש... מה שמוזר זה שלפני הפציעה שלי היתה לי גמישות של קרוב ל 95 אחוז (כמעט 100 אחוז גמישות) והיום כשאני מנסה לעשות מתחיות ירדה לי הגמישות פלאים...
הבעייה שעם המאמן שהיה לי (חיים זוט) זה מסוכן לא להיות בבריאות גבוהה... ומי שמכיר אותו אני חושב שיסכים איתי... אייקידו, קנדו וצ'י גונג מאוד מעניינים אותי (יש עוד כמה אבל אלו באמת מעניינים)... אבל כל מסע מתחיל בצעד אחד (גם אם זה קשה) רק צריך לשכנע את עצמי להתחיל עם זה וזהו (בזה שאני מדבר אתכם אני עושה צעד ראשון). ותודה רבה לכם על העזרה והעידוד
 

o603

New member
אינטרנט הוא כמו ...

שק גדול מלא כדורים צבעוניים. רק אתה יכול לבחור את הצבע הנכון לך. לדעתי אם טאי-צי היה לך קשה אתה חייב
להתיעץ עם רופא לפני שאתה מתחיל פעילות ספורטיבית כלשהיא. ככל הנראה אתה גם צודק לגבי הקושי הפיזי בקרב מגע. בידידות O603.
 

WhiteBear

New member
האדם שהגיב לך היה טרול ידוע בפורום.

הוא לא ניסה להציע שיטה שתתאים לך, אלא רק לפרסם שיטה שהוא החליט שהוא אוהב... נ.ב: אני עם דוד בנושא... גם לגבי השיטה, וגם לגבי רפואה סינית...
 
גם אני נפגעתי בברכיים ובגב, בצבא

טאי-צ'י החזיר לי את היכולת ללכת בלי כאבים מכל צעד. אני לא יודע איפה למדת ומי היה המורה (ואתה לא חייב לספר בפורום), אבל אני למדתי אצל ניר מלחי. כדאי לנסות, מאוד בזהירות, ורפואה סינית בהחלט יכולה לעזור.
 

ik5

New member
הרבה הרבה תודות לכולכם

אני אעשה סדר בנתונים שנתתם לי ואני אגיע להחלטות.... ועוד פעם הרבה תודות על העזרה והיכוונים שנתתם לי
 
למעלה