לחדש את הרכבת ל..

מצב
הנושא נעול.
לחדש את הרכבת ל..

לחדש את הרכבת ל..
אני פונה כאן מעל גבי הפורום הזה לקברניטי המשק ולמפתחי מסלול רכבת ישראל לחדש לאלתר את הרכבת שמובילה מאיזור הכנרת לחיפה, אנשים רבים נוסעים מאיזור טבריה, בית שאן עפולה לחיפה, הכבישים עמוסים והנסיעה גוזלת זמן רב, טוב יעשו המתכננים אם יתחילו לחשוב על מסילה שתעבור באיזור טבריה בית שאן עפולה לחיפה, לדעתי אנשים רבים ישאירו את רכבם הפרטי בחניון הרכבת ויסעו בשלווה לחיפה, למקום עבודתם. הדבר יקל את העומס בדרכים האלה, יחסוך שעות עבודה רבות ואנשים יגיעו רעננים יותר לעבודה. כי כיום להגיע מהאיזור שכתבתי עליו לחיפה אורך בין שעה לשעה וחצי של נסיעה מתישה, ואנשים מגיעים לעבודה, עייפים ומותשים אחרי נהיגה בכביש עמוס. רכבת מהירה שתעבור מספר פעמים ביום תפתור את הבעיה הזו. ב ג ד ו ל .
 

dvir golan

New member
רכבת העמק

לחדש את הרכבת ל..
אני פונה כאן מעל גבי הפורום הזה לקברניטי המשק ולמפתחי מסלול רכבת ישראל לחדש לאלתר את הרכבת שמובילה מאיזור הכנרת לחיפה, אנשים רבים נוסעים מאיזור טבריה, בית שאן עפולה לחיפה, הכבישים עמוסים והנסיעה גוזלת זמן רב, טוב יעשו המתכננים אם יתחילו לחשוב על מסילה שתעבור באיזור טבריה בית שאן עפולה לחיפה, לדעתי אנשים רבים ישאירו את רכבם הפרטי בחניון הרכבת ויסעו בשלווה לחיפה, למקום עבודתם. הדבר יקל את העומס בדרכים האלה, יחסוך שעות עבודה רבות ואנשים יגיעו רעננים יותר לעבודה. כי כיום להגיע מהאיזור שכתבתי עליו לחיפה אורך בין שעה לשעה וחצי של נסיעה מתישה, ואנשים מגיעים לעבודה, עייפים ומותשים אחרי נהיגה בכביש עמוס. רכבת מהירה שתעבור מספר פעמים ביום תפתור את הבעיה הזו. ב ג ד ו ל .
רכבת העמק
חידוש המסילה ההיסטרית בין חיפה לצמח המכונה "רכבת העמק" הוא עניין העולה מדי כמה שנים ואינו אלא בגדר קוריוז. המסילה ששירתה בנאמנות את תושבי עמק יזרעאל בשנים בהם לא היה כביש אחד ראוי לשימוש בכל האיזור. המסילה לא עוברה אז וגם היום , בשום ריכוז אוכלוסיה משמעותי. אין ספק שאין שום הצדקה כלכלית להפעלת הקו בתואי הישן, שאגב כלל לא עובר בטבריה או בסמוך אליה. בתקופת המנדט הייתה תחנת צמח הקרובה ביותר לטבריה, וספינות שהילכו על הכינרת הסיעו נוסעים מטבריה למזח עץ פשוט שניבנה בחוף צמח, כדי שאלו יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת. אני לא רואה את זה קורה היום... בתוכנית האב של רכבת ישראל יש קו העוב בטבריה ומגיע לקריית שמונה. זה יכול להיות קו מוצלח אם כי עליות הרמתו והפעלתו הן עצומות וספק אם אי פעם אפיל ישקלו להתחיל בביצוע פרוייקט גרנדיוזי שכזה. אבל מי יודע...
 

אדיה

New member
חידוש רכבת העמק

רכבת העמק
חידוש המסילה ההיסטרית בין חיפה לצמח המכונה "רכבת העמק" הוא עניין העולה מדי כמה שנים ואינו אלא בגדר קוריוז. המסילה ששירתה בנאמנות את תושבי עמק יזרעאל בשנים בהם לא היה כביש אחד ראוי לשימוש בכל האיזור. המסילה לא עוברה אז וגם היום , בשום ריכוז אוכלוסיה משמעותי. אין ספק שאין שום הצדקה כלכלית להפעלת הקו בתואי הישן, שאגב כלל לא עובר בטבריה או בסמוך אליה. בתקופת המנדט הייתה תחנת צמח הקרובה ביותר לטבריה, וספינות שהילכו על הכינרת הסיעו נוסעים מטבריה למזח עץ פשוט שניבנה בחוף צמח, כדי שאלו יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת. אני לא רואה את זה קורה היום... בתוכנית האב של רכבת ישראל יש קו העוב בטבריה ומגיע לקריית שמונה. זה יכול להיות קו מוצלח אם כי עליות הרמתו והפעלתו הן עצומות וספק אם אי פעם אפיל ישקלו להתחיל בביצוע פרוייקט גרנדיוזי שכזה. אבל מי יודע...
חידוש רכבת העמק
מה לגבי הקטע עד בית שאן? לפחות טופוגרפית אין זה קטע בעייתי. האם לא ניתן יהיה לספק באמצעותו שירות פרברי לחיפה עבור תושבי נשר, טבעון ויקנעם? או שירות בין עירוני מעפולה ובית שאן?
 

iliketrains

New member
מסילות ברזל כמזדרגות איזורים

רכבת העמק
חידוש המסילה ההיסטרית בין חיפה לצמח המכונה "רכבת העמק" הוא עניין העולה מדי כמה שנים ואינו אלא בגדר קוריוז. המסילה ששירתה בנאמנות את תושבי עמק יזרעאל בשנים בהם לא היה כביש אחד ראוי לשימוש בכל האיזור. המסילה לא עוברה אז וגם היום , בשום ריכוז אוכלוסיה משמעותי. אין ספק שאין שום הצדקה כלכלית להפעלת הקו בתואי הישן, שאגב כלל לא עובר בטבריה או בסמוך אליה. בתקופת המנדט הייתה תחנת צמח הקרובה ביותר לטבריה, וספינות שהילכו על הכינרת הסיעו נוסעים מטבריה למזח עץ פשוט שניבנה בחוף צמח, כדי שאלו יוכלו להשתמש בשירותי הרכבת. אני לא רואה את זה קורה היום... בתוכנית האב של רכבת ישראל יש קו העוב בטבריה ומגיע לקריית שמונה. זה יכול להיות קו מוצלח אם כי עליות הרמתו והפעלתו הן עצומות וספק אם אי פעם אפיל ישקלו להתחיל בביצוע פרוייקט גרנדיוזי שכזה. אבל מי יודע...
מסילות ברזל כמזדרגות איזורים
סלילת מסילת ברזל לאיזור מיושב בדלילות היא אכן אינה כדאית מבחינה כלכלית, אולם הממשלה כבעלת הרכבת יכולה להחליט לעשות זאת אם לפי דעתה דרוש שדרוג לאותו איזור דליל. ע"י כך יכולה הממשלה להשפיע על פיזור האוכלוסיה בשטחה. כלומר, על מנת להפוך איזור דליל אוכלוסין ומרוחק יחסית ליותר אטרקטיבי מבחינת ציבור הנוסעים (והתעשיינים), הממשלה יכולה להחליט לשדרגו (גם) ע"י יצירת מערכת תחבורה יעילה אליו. סלילת מסילת ברזל שתאפשר גישה מהירה ונוחה לאיזורים כעמק יזרעאל, הערבה ואילת, יכולה להקפיץ קדימה את האיזורים הללו מבחינה כלכלית והתיישבותית.
 

seffic

New member
ישנו תוואי חדש וכרגע זה בוועדות ..

לחדש את הרכבת ל..
אני פונה כאן מעל גבי הפורום הזה לקברניטי המשק ולמפתחי מסלול רכבת ישראל לחדש לאלתר את הרכבת שמובילה מאיזור הכנרת לחיפה, אנשים רבים נוסעים מאיזור טבריה, בית שאן עפולה לחיפה, הכבישים עמוסים והנסיעה גוזלת זמן רב, טוב יעשו המתכננים אם יתחילו לחשוב על מסילה שתעבור באיזור טבריה בית שאן עפולה לחיפה, לדעתי אנשים רבים ישאירו את רכבם הפרטי בחניון הרכבת ויסעו בשלווה לחיפה, למקום עבודתם. הדבר יקל את העומס בדרכים האלה, יחסוך שעות עבודה רבות ואנשים יגיעו רעננים יותר לעבודה. כי כיום להגיע מהאיזור שכתבתי עליו לחיפה אורך בין שעה לשעה וחצי של נסיעה מתישה, ואנשים מגיעים לעבודה, עייפים ומותשים אחרי נהיגה בכביש עמוס. רכבת מהירה שתעבור מספר פעמים ביום תפתור את הבעיה הזו. ב ג ד ו ל .
ישנו תוואי חדש וכרגע זה בוועדות ..
התכנון הארציות. התוואי החדש שונה בחלקו מהתוואי ההיסטורי, וזאת בהתאם לשינוי בדמוגרפיה ולהתפתחות היישובים באיזור. לדעתי בשלב הראשון יופעל הקו עד עפולה, עם הסתעפויות לכיוון יוקנעם ונצרת. ספק אם משתלם להמשיך את הקו לצמח ולטבריה, ורק כאשר יוחלט על חיבור רשת המסילות עם ממלכת ירדן, יחודש התוואי לבית-שאן ולמסוף גשר הירדן. לגבי ההמשך צפונה לקרית שמונה, ככל הנראה הקו שמתוכנן מעכו לכרמיאל, יועדף, גם מבחינה טופוגרפית. זה אבסורד איך איזור כמו הגליל קופח במשך שנים מבחינה תחבורתית. אני מקווה שבדורנו יקרה הנס!
 

seffic

New member
תיקון

ישנו תוואי חדש וכרגע זה בוועדות ..
התכנון הארציות. התוואי החדש שונה בחלקו מהתוואי ההיסטורי, וזאת בהתאם לשינוי בדמוגרפיה ולהתפתחות היישובים באיזור. לדעתי בשלב הראשון יופעל הקו עד עפולה, עם הסתעפויות לכיוון יוקנעם ונצרת. ספק אם משתלם להמשיך את הקו לצמח ולטבריה, ורק כאשר יוחלט על חיבור רשת המסילות עם ממלכת ירדן, יחודש התוואי לבית-שאן ולמסוף גשר הירדן. לגבי ההמשך צפונה לקרית שמונה, ככל הנראה הקו שמתוכנן מעכו לכרמיאל, יועדף, גם מבחינה טופוגרפית. זה אבסורד איך איזור כמו הגליל קופח במשך שנים מבחינה תחבורתית. אני מקווה שבדורנו יקרה הנס!
תיקון
נקרא מסוף נהר הירדן, לא?
 
מסילות ברזל כמנוף לפיתוח

ישנו תוואי חדש וכרגע זה בוועדות ..
התכנון הארציות. התוואי החדש שונה בחלקו מהתוואי ההיסטורי, וזאת בהתאם לשינוי בדמוגרפיה ולהתפתחות היישובים באיזור. לדעתי בשלב הראשון יופעל הקו עד עפולה, עם הסתעפויות לכיוון יוקנעם ונצרת. ספק אם משתלם להמשיך את הקו לצמח ולטבריה, ורק כאשר יוחלט על חיבור רשת המסילות עם ממלכת ירדן, יחודש התוואי לבית-שאן ולמסוף גשר הירדן. לגבי ההמשך צפונה לקרית שמונה, ככל הנראה הקו שמתוכנן מעכו לכרמיאל, יועדף, גם מבחינה טופוגרפית. זה אבסורד איך איזור כמו הגליל קופח במשך שנים מבחינה תחבורתית. אני מקווה שבדורנו יקרה הנס!
מסילות ברזל כמנוף לפיתוח
קיימות דוגמאות רבות בעולם של אזורים שהתפתחו בעקבות סלילת מסילות ברזל. איך נשכנע את השלטונות שצריך לעשות את החשבון לטווח ארוך, ולהבין שמסילת ברזל מההוה אלמנט חיוני בכל תכנית פיתוח אמיתית. מי שבונה עיר, ורק אחר כך מתחיל לדון על ה"כדאיות" לחבר אותה לתשתית מסילתית, שם את העגלה לפני הסוס!
 

kbb

New member
נראה לי שטעית בכתובת...

לחדש את הרכבת ל..
אני פונה כאן מעל גבי הפורום הזה לקברניטי המשק ולמפתחי מסלול רכבת ישראל לחדש לאלתר את הרכבת שמובילה מאיזור הכנרת לחיפה, אנשים רבים נוסעים מאיזור טבריה, בית שאן עפולה לחיפה, הכבישים עמוסים והנסיעה גוזלת זמן רב, טוב יעשו המתכננים אם יתחילו לחשוב על מסילה שתעבור באיזור טבריה בית שאן עפולה לחיפה, לדעתי אנשים רבים ישאירו את רכבם הפרטי בחניון הרכבת ויסעו בשלווה לחיפה, למקום עבודתם. הדבר יקל את העומס בדרכים האלה, יחסוך שעות עבודה רבות ואנשים יגיעו רעננים יותר לעבודה. כי כיום להגיע מהאיזור שכתבתי עליו לחיפה אורך בין שעה לשעה וחצי של נסיעה מתישה, ואנשים מגיעים לעבודה, עייפים ומותשים אחרי נהיגה בכביש עמוס. רכבת מהירה שתעבור מספר פעמים ביום תפתור את הבעיה הזו. ב ג ד ו ל .
נראה לי שטעית בכתובת...
את המשאלה הזו יש להפנות לאיש פניות הציבור ברכבת ישראל, עופר ברט. האימייל שלו נמצא בקישור "תגובות" באתר של רכבת ישראל. מפה בטוח לא תבוא הגאולה. אפילו אם כולנו נרצה בזה מאוד מאוד... בהצלחה.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה