לו"ז חדש לרכבת ישראל, רכבות מסדרת ה 300 חוזרות

מיקלוש77

Well-known member
נראה שיש לו"ז חדש החל מיום ראשון, 23.11!

לא בדקתי לעומק אבל ממה שאני רואה, מ 13:00 עד 19:00 יהיו 3 רכבות בשעה מיוספטל לתל אביב (עד עכשיו זה היה 2 רכבות בשעה בין 13:00 ל 14:00 ואז 3 רכבות בשעה מ 14:00 עד 17:00 ואז מ 17:00 רכבת אחת בשעה). ממה שראיתי התוספת כוללת את כל 4 תחנות חולון בת ים.

לא בדקתי את הלו"ז של רכבות הבוקר, אני אבדוק בהמשך. אבל כרגע זה נראה שיש שיפור גדול לפחות במה שבדקתי. השינוי קורה באמצעות החזרת רכבות מסדרת ה 300, שהפסיקו אותן לסירוגין כמה פעמים במהלך המלחמה.
 
בשעה טובה ומוצלחת, ותודות לחברת מועצה מבת ים.
אם כי חלק צ. חולון וקוממיות עדיין נהנות פחות מן השיפורים
 

מיקלוש77

Well-known member
בשעה טובה ומוצלחת, ותודות לחברת מועצה מבת ים.
אם כי חלק צ. חולון וקוממיות עדיין נהנות פחות מן השיפורים
נכון, ממה שנכתב בקבוצת הווטסאפ של המאבק להחזרת הרכבות, חברת המועצה כתבה שהיא נפגשה עם הנהלת הרכבת ושטחה בפניהם את כל הבעיות. זאת דוגמא למאבק ציבורי שהצליח, היו מאות פניות מתושבים (ולא רק, אני לא גר באזור אבל הצטרפתי לקבוצה וכתבתי גם אני מיילים לרכבת) לפניות הציבור של הרכבת וזה עשה את שלו. הפגישה יצאה לפועל וברכבת סוף סוף מתקנים את הקיצוץ המשמעותי שנגזר על משתמשי הקו בספטמבר.

לגבי צומת חולון וקוממיות, נכון, בשתי התחנות האלה, בין 10 ל 13 יש רק רכבת אחת בשעה. בשאר שעות היום הן לא מופלות לרעה לעומת וולפסון ויוספטל. מקווה שגם את העיוות בין 10 ל 13 יתקנו ברכבת. מאחר והלו"ז ייצא לפועל רק בעוד שבוע, ייתכן שעוד אפשר באמצעות תלונות ופניות לשפר ולתקן עוד.
 

מיקלוש77

Well-known member
נכון, ממה שנכתב בקבוצת הווטסאפ של המאבק להחזרת הרכבות, חברת המועצה כתבה שהיא נפגשה עם הנהלת הרכבת ושטחה בפניהם את כל הבעיות. זאת דוגמא למאבק ציבורי שהצליח, היו מאות פניות מתושבים (ולא רק, אני לא גר באזור אבל הצטרפתי לקבוצה וכתבתי גם אני מיילים לרכבת) לפניות הציבור של הרכבת וזה עשה את שלו. הפגישה יצאה לפועל וברכבת סוף סוף מתקנים את הקיצוץ המשמעותי שנגזר על משתמשי הקו בספטמבר.

לגבי צומת חולון וקוממיות, נכון, בשתי התחנות האלה, בין 10 ל 13 יש רק רכבת אחת בשעה. בשאר שעות היום הן לא מופלות לרעה לעומת וולפסון ויוספטל. מקווה שגם את העיוות בין 10 ל 13 יתקנו ברכבת. מאחר והלו"ז ייצא לפועל רק בעוד שבוע, ייתכן שעוד אפשר באמצעות תלונות ופניות לשפר ולתקן עוד.
אנשים כותבים בקבוצה שיש עדיין חוסרים בלילה, שיש רכבת אחת בשעה אחרי 20, לעומת 2 שהיו קודם לכן. עניתי שם:

"לא הכרתי את זה, אבל אם ככה, אז צריך לרשום כבר מעכשיו להנהלת הרכבת שהתיקונים בלו"ז מבורכים, אבל הם לא מבטלים את כל "גזירות ספטמבר", ולהוסיף את התיקונים הנדרשים בצומת חולון וקוממיות בין 10 ל 13.

אגב, לפני המלחמה היו בקו הזה 4 רכבות בשעה (!) בשעות השיא, כך שהתיקון עכשיו הוא מבורך, אבל זה לא הכל. כי 3 זה מצויין באופן יחסי, אבל עדיין יש חור של חצי שעה באמצע (בגלל הרביעית בשעה שחסרה, כנראה בגלל הקונספט החדש של הרכבת מהדרום שמדלגת). למשל, מיוספטל לתל אביב יש תמיד חור של חצי שעה בין xx:18 ל xx:48. יש רכבת ב xx:03, אבל לא ב xx:33 בגלל הדילוג.

אז גם את זה צריך לדרוש שיחזירו (אם רוצים להמשיך את קונספט הדילוג בשמחה, אז או שיסעו יותר מהר באזור אשדוד ויבנה בסדרת ה 600 (כמו שעשו בתיקון השני בתחילת אוקטובר) או שיוסיפו רכבת מסדרת 300 לסגור את החור).
 
אנשים כותבים בקבוצה שיש עדיין חוסרים בלילה, שיש רכבת אחת בשעה אחרי 20, לעומת 2 שהיו קודם לכן. עניתי שם:

"לא הכרתי את זה, אבל אם ככה, אז צריך לרשום כבר מעכשיו להנהלת הרכבת שהתיקונים בלו"ז מבורכים, אבל הם לא מבטלים את כל "גזירות ספטמבר", ולהוסיף את התיקונים הנדרשים בצומת חולון וקוממיות בין 10 ל 13.

אגב, לפני המלחמה היו בקו הזה 4 רכבות בשעה (!) בשעות השיא, כך שהתיקון עכשיו הוא מבורך, אבל זה לא הכל. כי 3 זה מצויין באופן יחסי, אבל עדיין יש חור של חצי שעה באמצע (בגלל הרביעית בשעה שחסרה, כנראה בגלל הקונספט החדש של הרכבת מהדרום שמדלגת). למשל, מיוספטל לתל אביב יש תמיד חור של חצי שעה בין xx:18 ל xx:48. יש רכבת ב xx:03, אבל לא ב xx:33 בגלל הדילוג.

אז גם את זה צריך לדרוש שיחזירו (אם רוצים להמשיך את קונספט הדילוג בשמחה, אז או שיסעו יותר מהר באזור אשדוד ויבנה בסדרת ה 600 (כמו שעשו בתיקון השני בתחילת אוקטובר) או שיוסיפו רכבת מסדרת 300 לסגור את החור).
לגבי הפסקת השירות מוקדם יותר בלילה , ואם איני טועה גם התחלתו מאוחר יותר בבוקר, בהשוואה לעבר. זה לא נוגע לבעיית הדילוג, לכן אפשר לפעול יחד עם תושבי הדרום.
נראה לי זה היה כל הסיפור של הדילוג העכשווי, שאינו נחוץ בהינתן חשמל. רצו להכניס את תושבי בת ים למלחמת עולם עם נתיבות דווקא, כדי שלא נשים לב שבעצם מורידים שירות.
 

מיקלוש77

Well-known member
לגבי הפסקת השירות מוקדם יותר בלילה , ואם איני טועה גם התחלתו מאוחר יותר בבוקר, בהשוואה לעבר. זה לא נוגע לבעיית הדילוג, לכן אפשר לפעול יחד עם תושבי הדרום.
נראה לי זה היה כל הסיפור של הדילוג העכשווי, שאינו נחוץ בהינתן חשמל. רצו להכניס את תושבי בת ים למלחמת עולם עם נתיבות דווקא, כדי שלא נשים לב שבעצם מורידים שירות.
התיקון הנוכחי של הדילוג (בניגוד לזה שנעשה בתיקון השני באוקטובר) דווקא לא נעשה על ידי ניצול זמנים טוב יותר של רכבות חשמליות אלא על ידי החזרת רכבות מסדרת ה 300, שפעלו עד לפני המלחמה בהיקף מלא, ובוטלו / צומצמו עם פרוץ המלחמה.
 
התיקון הנוכחי של הדילוג (בניגוד לזה שנעשה בתיקון השני באוקטובר) דווקא לא נעשה על ידי ניצול זמנים טוב יותר של רכבות חשמליות אלא על ידי החזרת רכבות מסדרת ה 300, שפעלו עד לפני המלחמה בהיקף מלא, ובוטלו / צומצמו עם פרוץ המלחמה.
כי הם לא אוהבים להשתמש ביתרונות החשמל . אולי מקווים יום אחד לחזור לקיטור
 

מיקלוש77

Well-known member
רק עוד שני משפטים בנושא: למי שמשתמש בתחנות בלולאת השרון, בשעות היום, המצב חוזר למה שהיה לפני המלחמה - 4 רכבות בשיא, 2 בשפל.

מה שעדיין מצריך תיקון ביחס למה שהיה לפני המלחמה, זה:

1. השירות בכל 4 תחנות חולון בת ים שירד ברכבת אחת בשעה בשעות השיא (3 בשעה משבוע הבא לעומת 4 בשעה לפני המלחמה)
2. ובנוסף, השירות בצומת חולון וקוממיות, שירד ברכבת אחת בשעה בשעות השפל (רכבת אחת בשעה משבוע הבא לעומת 2 רכבות בשעה לפני המלחמה).
 

מיקלוש77

Well-known member
רק עוד שני משפטים בנושא: למי שמשתמש בתחנות בלולאת השרון, בשעות היום, המצב חוזר למה שהיה לפני המלחמה - 4 רכבות בשיא, 2 בשפל.

מה שעדיין מצריך תיקון ביחס למה שהיה לפני המלחמה, זה:

1. השירות בכל 4 תחנות חולון בת ים שירד ברכבת אחת בשעה בשעות השיא (3 בשעה משבוע הבא לעומת 4 בשעה לפני המלחמה)
2. ובנוסף, השירות בצומת חולון וקוממיות, שירד ברכבת אחת בשעה בשעות השפל (רכבת אחת בשעה משבוע הבא לעומת 2 רכבות בשעה לפני המלחמה).
מהתכתובת האחרונה מהערב בווטסאפ, היה דיון על הדילוג, ומסתבר שרכבות מדלגות היו מ 2018 ברצף עד המלחמה (במלחמה זה בוטל זמנית כשהתדירות ממילא כמעט ירדה לאפס). ככה שבסעיף 1 שרשמתי למעלה אין באמת מה לתקן, רק בסעיף 2. וכמובן את הרכבות שצומצמו אחרי 20:00 (וגם מוקדם בבוקר, כמו שרשמה פה סוכריה חמצמצה). פשוט אין לי מספיק מידע על זה, למרות שיש לי איפה שהוא לו"ז מ 2019, אז אני אסתכל בו ואשווה. אגב, פעם בימי שישי הקו הזה היה עובד בתדירות של 2 רכבות בשעה. גם על זה צריך להילחם עכשיו.

בכל מקרה, לא נראה לי שעשו פה מלחמת עולם מכוונת ויזומה בין בת ים לנתיבות רק כדי להסוות צמצום של השירות בערב. יותר נראה לי שזאת הייתה החלטה אומללה של הרכבת לחתוך ככה בגסות את השירות לחולון בת ים ורק בגלל שהם נבהלו מהרעש הציבורי הם תיקנו את זה.
 

raya

Well-known member
הלוואי עלינו - תושבי באר שבע והדרום, 2 רכבות בשעה ואפילו 4 רכבות שעה......
כולי קנאה.
 
הלוואי עלינו - תושבי באר שבע והדרום, 2 רכבות בשעה ואפילו 4 רכבות שעה......
כולי קנאה.
בסוף מסילת נגב מערבי תוארך לבאר שבע. ואז, מה היית מעדיפה?
א. 2 רכבות בשעה בקו, מתוכן אחת עם 4 תחנות פחות (8-10 דקות בקצב הצב הנוכחי).
ב. העלאת מספר הרכבות בשעה ל-3.
הרי אם 2 רכבות יוצאות מאותה נקודה בהפרש זמן, והשניה נוסעת יותר מהר, חלקנו איכשהו זוכרים מה יקרה בסוף, אלא אם הראשונה תספיק להגיע ליעד עד אז .
 

Ccyclist

Well-known member
בסוף מסילת נגב מערבי תוארך לבאר שבע. ואז, מה היית מעדיפה?
א. 2 רכבות בשעה בקו, מתוכן אחת עם 4 תחנות פחות (8-10 דקות בקצב הצב הנוכחי).
ב. העלאת מספר הרכבות בשעה ל-3.
הרי אם 2 רכבות יוצאות מאותה נקודה בהפרש זמן, והשניה נוסעת יותר מהר, חלקנו איכשהו זוכרים מה יקרה בסוף, אלא אם הראשונה תספיק להגיע ליעד עד אז .

לטעמי באר שבע צריכה 2-3 רכבות בשעה למרכז במסלול המהיר דרך לוד.

אפשר בקלות להחזיר את הקו הכתום לשירות באר שבע - הרצליה (בעבר היה עד סבידור) בשעות שלא מוצדק שיהיו רכבות עד כרמיאל. זה סלוט קיים שרכבות הרמיאל משתמשות בו בשעות השיא ולא משתמשות בו בשעות השפל.

אחר כך יש שיפור במערכת האיתות שאמור להוסיף מספר סלוטים למסילות 1-2 וכבר מדברים על העברת אחד מהם לקו לירושלים לרכבת שלישית. לדעתי אפשר להעביר אחד לקו לבאר שבע, יהא יעדו הצפוני אשר יהיה.

במקביל - אם יבחרו בנהריה כיעד צפוני - אפשר לקצר את אחת מרכבות מודיעין או שתהפוך לפרברית או שתסתיים בחיפה. קיצור כזה יאפשר לשקול תגבור עתידי בקו למודיעין בעידן המסילה הרביעית שכבר התחילו לבנות את הקלונסאות שלה. מודיעין היא יעד פרברי שתיפקד במשך שנים כסוג של תחליף ירושלים. קו קצר יותר ממודיעין יוכל לשפר את השירות ממנה לתל אביב בימי שישי ומוצ"ש.
 

raya

Well-known member
בסוף מסילת נגב מערבי תוארך לבאר שבע. ואז, מה היית מעדיפה?
א. 2 רכבות בשעה בקו, מתוכן אחת עם 4 תחנות פחות (8-10 דקות בקצב הצב הנוכחי).
ב. העלאת מספר הרכבות בשעה ל-3.
הרי אם 2 רכבות יוצאות מאותה נקודה בהפרש זמן, והשניה נוסעת יותר מהר, חלקנו איכשהו זוכרים מה יקרה בסוף, אלא אם הראשונה תספיק להגיע ליעד עד אז .
קו הנגב המערבי יוצא מבאר שבע, אלא אם יש שינוי כל שהוא.
נסיעה איתו דרך נתיבות/שדרות/אשקלון/אשדוד וכדומה אורכת קרוב לשעתיים. דווקא בקו הזה יש לדעתי 2 רכבות בשעה.
מי שרוצה להגיע לתל אביב והמרכז- לא ייסע ברכבות האלה , אלא בקו דרך לוד, וכיום יש רכבת אחת בשעה. פרט לשעות הבוקר וקצת אחה"צ שיש 2 רכבות, אחת מהן "מהירה".
יחד עם זה, חלופה של אוטובוס לא טובה יותר. 380 לסבידור מרכז בוטל, יש בימי שישי/שבת וקצת בחמישי וראשון כמה נסיעות.
370 לתחנה מרכזית 2 אוטובוסים בשעה.
האפשרויות להגיע למרכז ממש גרועות.
לא מבינה את החישוב שלך בסוף ההודעה.
 
נערך לאחרונה ב:

מיקלוש77

Well-known member
קו הנגב המערבי יוצא מבאר שבע, אלא אם יש שינוי כל שהוא.
נסיעה איתו דרך נתיבות/שדרות/אשקלון/אשדוד וכדומה אורכת קרוב לשעתיים. דווקא בקו הזה יש לדעתי 2 רכבות בשעה.
מי שרוצה להגיע לתל אביב והאמרכז- לא ייסע ברכבות האלה , רלר בקו דרך לוד, וכיום יש רכבת אחת בשעה. פרט לשעות הבוקר וקצת אחה"צ שיש 2 רכבות, אחת מהן "מהירה".
יחד עם זה, חלופה של אוטובוס לא טובה יותר. 380 לסבידור מרכז בוטל, יש בימי שישי/שבת וקצת בחמישי וראשון כמה נסיעות.
370 לתחנה מרכזית 2 אוטובוס ים בשעה.
האפשרויות להגיע למרכז ממש גרועות.
לא מבינה את החישוב שלך בסוף ההודעה.
אני חושב שהכוונה הייתה למה יקרה כאשר הקו החשמלי לאופקים יגיע עד באר שבע (בשאיפה בסוף 2025). במקרה כזה הנסיעה מבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה תהיה שעה וחצי (לפי החישוב הבא: הקו המדלג על חולון ובת ים עושה את הדרך מאופקים להגנה בשעה ועשר דקות; והקו דיזל הקיים מבאר שבע מרכז לאופקים עושה את הדרך ב 23 דקות. אם נהיה אופטימיים אז הרכבת תנצל קצת את החישמול לפחות כאן (?) ותעשה את המקטע מבאר שבע מרכז לאופקים ב 20 דקות, ואת הדרך כולה בשעה וחצי).

ברור שזה יותר מהרכבת המהירה (זו לכרמיאל שפועלת רק בשעות השיא) ואפילו יותר מהאיטית שעוצרת גם במזכרת בתיה וכד', אבל זה עדיין נותן משהו לבאר שבע שסובלת מתדירות שלא מתאימה לעיר בסדר גודל כזה.

אני מאוד מקווה שעם שיפור האיתות החדש (שכבר נדחה לתחילת 2026) יקצו עוד סלוט לרכבת מבאר שבע. חייבים לתקן את העוול בשירות הרכבתי לעיר הזאת.
 
אני חושב שהכוונה הייתה למה יקרה כאשר הקו החשמלי לאופקים יגיע עד באר שבע (בשאיפה בסוף 2025). במקרה כזה הנסיעה מבאר שבע מרכז לתל אביב ההגנה תהיה שעה וחצי (לפי החישוב הבא: הקו המדלג על חולון ובת ים עושה את הדרך מאופקים להגנה בשעה ועשר דקות; והקו דיזל הקיים מבאר שבע מרכז לאופקים עושה את הדרך ב 23 דקות. אם נהיה אופטימיים אז הרכבת תנצל קצת את החישמול לפחות כאן (?) ותעשה את המקטע מבאר שבע מרכז לאופקים ב 20 דקות, ואת הדרך כולה בשעה וחצי).

ברור שזה יותר מהרכבת המהירה (זו לכרמיאל שפועלת רק בשעות השיא) ואפילו יותר מהאיטית שעוצרת גם במזכרת בתיה וכד', אבל זה עדיין נותן משהו לבאר שבע שסובלת מתדירות שלא מתאימה לעיר בסדר גודל כזה.

אני מאוד מקווה שעם שיפור האיתות החדש (שכבר נדחה לתחילת 2026) יקצו עוד סלוט לרכבת מבאר שבע. חייבים לתקן את העוול בשירות הרכבתי לעיר הזאת.
כן. זו היתה הכוונה
 
מהירה או פרברית?
ממה שאני מבין, מאספת.
1. כי הסיבה העיקרית היא פרויקט צה"ל יורד דרומה והבסיס הענק בצומת שוקת ולכן גם צריך תחנה בלהבים
2. כי יש איזוה הבטחה למזכרת בתיה.
לא יודע לגבי מלאכי-יואב.

כנראה שזו תהיה סדרה חדשה שמתחילה מתל אביב מרכז ולא מהצפון הרחוק.
 

scooby5

Member
לא יזיק לדלג על ק.גת ברכבות לכרמיאל, ולהוסיף רכבת שלישית ים עצירה בק.גת, דרך לוד ונתבג
 
למעלה