" לוקר: פרויקט הרכבת לאילת - לא כדאי במימון פרטי".

מצב
הנושא נעול.
בכיף. שומר לך עותק בצד. אני שחשבתי שרק בישראל יש שקרנים

אהיה איתך בקשר בנושא, זה נשמע מרתק!
בכיף. שומר לך עותק בצד. אני שחשבתי שרק בישראל יש שקרנים
המעוותים את ההיסטוריה הישראלית ובמיוחד את זו של השנים 1947 עד 1949 נוכחתי לראות וגם לשמוע ולהקשיב לאחת הפקידות הבריטיות (קייטי) שעבדה בבולשת בירושלים כיצד דרשו ממנה לשנות נתונים מספריים במסמכים שהועברו אח"כ לתיקים כאשר התיקים השקריים הללו יושבים כיום ב- PRO והפכו לתורה "אעלק נכונה" של מה שהיה פה. מילא היא, אך שמעתי זאת מעוד שלושה עדים שהזהירו אותי לא להתייחס ברצינות למסמכים רבים או מסויימים שאמצא ב-PRO הקשורים לארועים ולשמות כאלה ואחרים מירושלים בשנת 1948. למען האמת גם בלעדייהם נראו לי בתיקים לא מעט הגזמות ודברים דימיוניים שנכתבו שם בלא מעט מסמכים. ומה עושים "אעלק היסטוריונים" ישראלים ידועי שם? כותבים ספרים שבהם הם מסתמכים על החומר הדימיוני והשקרי הזה מה-PRO......
הם מתעצלים לצאת לשטח ולבדוק את הטענות אחת לאחת מול מי שהיה שם באמת. לכן, יש לנו רק אדם אחד שעושה חקירת שטח אמיתית בלי קיצורי דרך - ד"ר אורי מילשטיין. כל שאר הכותבים/היסטוריונים ממשיכים לכתוב שטויות ודברים שלא היו ולא נבראו גם לאחר 66 שנה ...
קייטי נשאלה על-ידי אם מאיר פעיל או מיסטר שגב נפגשו איתה פנים אל פנים ותשובתה היתה שלילית (כמצופה למען האמת...). גם דמויות מפתח שעדיין נותרו בחיים, סיפרו לי בסקוטלנד, בבריטניה ובאוסטרליה - כי מעולם לא בא שום היסטוריון ישראלי לגבות מהם עדות או לאסוף מהם תצלומים מקוריים או מסמכים מירושלים של 1948. היחיד שהם הכירו היה כמצופה - ד"ר אורי מילשטיין, שלא חסך מאמץ עילאי והגיע בעצמו כמעט לכל מקור מידע אפשרי. כאשר הייתי בעמאן, לא שמעתי שאיזה היסטוריון ישראלי בא לשם לפניי לחפור בארכיונים או לבצע אנלוגיות מחקריות על מסמכי התקופה, העיקר שכאן בארץ הם ממשיכים להוציא ספרים עבי כרס עם עטיפות צבעוניות אך רוויים בשקרים, בהמצאות ובתיאורים דימיוניים על אותה תקופה.....
 
ועוד משהו מעניין שגיליתי אחרי כל-כך הרבה שנים:

אהיה איתך בקשר בנושא, זה נשמע מרתק!
ועוד משהו מעניין שגיליתי אחרי כל-כך הרבה שנים:
אין להסתמך בשום מקרה על דיווחי כמויות של כוחות צבא בריטיים בארץ ישראל, במיוחד לא בין השנים 1945 עד 1948. הסיבה נעוצה בדיווחים שקריים שהועברו ללונדון ע"י עוזרי ואנשי הנציב העליון האחרון שהיה רודף בצע. הדיווחים הקיימים בארכיון PRO בלונדון גבוהים לעיתים עד לכדי 50 אחוז מהאמת. השלטון המרכזי בלונדון העביר ארצה אספקה ותקציב על-פי הדיווחים השקריים הללו שהתקבלו מפלסטינה שכללו "גיוס אוגדות דימיוניות של חיילים הודיים ושכירי חרב אחרים שלא היו ולא נבראו" וכל זאת כדי לקבל יותר כסף ואספקה. הכסף הנ"ל הגיע לכיסם המדושן של הנציב העליון וצוותים היקרים לליבו ואילו אספקה עודפת נמכרה אפילו ליהודים ולערבים פר עסקאות בשטח. כפי שראינו בשנת 1949 מצילומים בדרום חיפה - ממקומות שבהם הושאר ציוד צבאי בריטי כעודפים, מדובר בכמויות עתק שמעולם לא נדרשו בשום מקום או אזור בארץ ישראל. זו רק דוגמה אחת לשחיתות בריטית מאותה תקופה. כאשר תבוא שוב - אספר לך על עוד כמה מקרים כאלה שמרביתם לא ראה אור עד היום. שבת-שלום.
 

alantan

New member
תודה! אשמח לשמוע בפעם הבאה. עצוב לחשוב שהרבה מההיסטוריה

ועוד משהו מעניין שגיליתי אחרי כל-כך הרבה שנים:
אין להסתמך בשום מקרה על דיווחי כמויות של כוחות צבא בריטיים בארץ ישראל, במיוחד לא בין השנים 1945 עד 1948. הסיבה נעוצה בדיווחים שקריים שהועברו ללונדון ע"י עוזרי ואנשי הנציב העליון האחרון שהיה רודף בצע. הדיווחים הקיימים בארכיון PRO בלונדון גבוהים לעיתים עד לכדי 50 אחוז מהאמת. השלטון המרכזי בלונדון העביר ארצה אספקה ותקציב על-פי הדיווחים השקריים הללו שהתקבלו מפלסטינה שכללו "גיוס אוגדות דימיוניות של חיילים הודיים ושכירי חרב אחרים שלא היו ולא נבראו" וכל זאת כדי לקבל יותר כסף ואספקה. הכסף הנ"ל הגיע לכיסם המדושן של הנציב העליון וצוותים היקרים לליבו ואילו אספקה עודפת נמכרה אפילו ליהודים ולערבים פר עסקאות בשטח. כפי שראינו בשנת 1949 מצילומים בדרום חיפה - ממקומות שבהם הושאר ציוד צבאי בריטי כעודפים, מדובר בכמויות עתק שמעולם לא נדרשו בשום מקום או אזור בארץ ישראל. זו רק דוגמה אחת לשחיתות בריטית מאותה תקופה. כאשר תבוא שוב - אספר לך על עוד כמה מקרים כאלה שמרביתם לא ראה אור עד היום. שבת-שלום.
תודה! אשמח לשמוע בפעם הבאה. עצוב לחשוב שהרבה מההיסטוריה
המוכרת מקורה בפברוק.
 
נכון מאוד. וחבל. כמו עם סיפור משורייני שער-הגיא שפוברקו ב

תודה! אשמח לשמוע בפעם הבאה. עצוב לחשוב שהרבה מההיסטוריה
המוכרת מקורה בפברוק.
נכון מאוד. וחבל. כמו עם סיפור משורייני שער-הגיא שפוברקו ב
ברובם כיום.
 

yblumann

New member
to Allen & Evyatar

אכן ספר מעולה. לא בטוח בלשון המעטה שהוא המקור האובייקטיבי
לגבי תקופת המנדט (לא שיש כזה), אבל הספר מאפשר להבין מעט יותר את הבריטים שהיו ביניהם לא מעט פרו-ציונים, ולא רק אנטישמיים כפי שאנחנו נוטים לחשוב. כמובן שגם היו אנטישמיים רבים או סתם פרו-ערבים שהחליטו שבאינטרס הבריטי לצודד בערבים נגד היהודים. הדבר ממשיך עד היום במשרד החוץ הבריטי שבמהותו הוא פרו-ערבי.
to Allen & Evyatar
I mentioned this book as I do not think that there is any other book in print- and in Hebrew- dealing with the subject.
The subject is the British Mandate in Palestine- and it chiefly deals with how it was set up, how it was run, why Palestine was acquired in the first place. There are many good books discussing how the British Empire was managed by the Colonial Service.
The Pinnacle was the Indian Civil Service- the Brits ruled India only with thousands of civil servants.

The book highlights why the mandate was so difficult to run- starting with the conflicting promises given to both sides, and the conflict between the Jews and the Palestinians.
eventually it was more trouble than it was worth.

Segev relies on Uk sources, diaries and some official documents.
It is not a book about the Isreali/Jewish Agency history but about the Mandate.

I bow to your superior knowledge, Evyatar, re: Dir Yasin, Hadasa and other episodes,
I have read quite a lot re: British Colonial rule, and what Shegev describes sounds credible.

If you have an alternative book dealing with the British Mandate and how it was run, I'd be happy to follow your recommendation.

regards

Yoram

.
 

yblumann

New member
sorry, Alan, not Allen. apologies

to Allen & Evyatar
I mentioned this book as I do not think that there is any other book in print- and in Hebrew- dealing with the subject.
The subject is the British Mandate in Palestine- and it chiefly deals with how it was set up, how it was run, why Palestine was acquired in the first place. There are many good books discussing how the British Empire was managed by the Colonial Service.
The Pinnacle was the Indian Civil Service- the Brits ruled India only with thousands of civil servants.

The book highlights why the mandate was so difficult to run- starting with the conflicting promises given to both sides, and the conflict between the Jews and the Palestinians.
eventually it was more trouble than it was worth.

Segev relies on Uk sources, diaries and some official documents.
It is not a book about the Isreali/Jewish Agency history but about the Mandate.

I bow to your superior knowledge, Evyatar, re: Dir Yasin, Hadasa and other episodes,
I have read quite a lot re: British Colonial rule, and what Shegev describes sounds credible.

If you have an alternative book dealing with the British Mandate and how it was run, I'd be happy to follow your recommendation.

regards

Yoram

.
sorry, Alan, not Allen. apologies
 

amit1270

New member
יש לך טעות קטנה (קצת
)

to Allen & Evyatar
I mentioned this book as I do not think that there is any other book in print- and in Hebrew- dealing with the subject.
The subject is the British Mandate in Palestine- and it chiefly deals with how it was set up, how it was run, why Palestine was acquired in the first place. There are many good books discussing how the British Empire was managed by the Colonial Service.
The Pinnacle was the Indian Civil Service- the Brits ruled India only with thousands of civil servants.

The book highlights why the mandate was so difficult to run- starting with the conflicting promises given to both sides, and the conflict between the Jews and the Palestinians.
eventually it was more trouble than it was worth.

Segev relies on Uk sources, diaries and some official documents.
It is not a book about the Isreali/Jewish Agency history but about the Mandate.

I bow to your superior knowledge, Evyatar, re: Dir Yasin, Hadasa and other episodes,
I have read quite a lot re: British Colonial rule, and what Shegev describes sounds credible.

If you have an alternative book dealing with the British Mandate and how it was run, I'd be happy to follow your recommendation.

regards

Yoram

.
יש לך טעות קטנה (קצת
)
לא היה סכסוך "between the Jews and the Palestinians" אלא between the Jews and the Arabs. כולם אז היו Palestinians, גם היהודים.

יצירת הזהות ערבי-ארצישראלי=פלסטיני קיימת רק מאז שנות ה-60, וביתר שאת מאז שנות ה-80 כשה-PC השתלט על השיח.
 
הרשה נא לי לחלוק חמורות על המלצתך

I suggest you read the book
One Palestine Complete- by Tom Segev.

I think that you might well revise some of your opions.

regards
הרשה נא לי לחלוק חמורות על המלצתך
ולא ארחיב מסיבות ברורות אך הספר של שגב עתיר טעויות ואי דיוקים ומומלץ גם לדבר עם האיש שמצא אותן: ד"ר אורי מילשטיין.
עם כל הכבוד למיסטר שגב, עדיף שיתעמק בנושא אחר ! הוא מסתמך ברבים מטיעוניו על מקורות שנחשפו מזמן לציבור ועל מקורות שמזמן הוכח אמפירית שאינם משקפים את המציאות שהיתה או שנכתבו במתכוון כדי להטעות את החוקרים ואת הסופרים העוסקים בהיסטוריה ישראלית. אם ייצא לך פעם להיפגש עם מיסטר שגב - שאל אותו על פרשת דיר-יאסין בצירוף שיירת הדסה, ואז תבין בדיוק למה אני מתכוון.....
 
זה היה ב-1947: הרבה אחרי שכל מחנות המוות נסגרו ! הבריטים

הוא שלח אותם להרבה מקומות. בין היתר גם חזרה לגרמניה.
למשל: http://he.wikipedia.org/wiki/אקסודוס_(אוניית_מעפילים)
זה היה ב-1947: הרבה אחרי שכל מחנות המוות נסגרו ! הבריטים
לא שלחו מעולם יהודים בחזרה אל התופת הנאצית. ב-1947 הנאצים כבר לא שלטו בגרמניה והמחנות היו מחנות להבראה, שיקום וטיפולים לחלק גדול מהעקורים. לפחות ניסו לשקמם. חייל נאצי פעיל אחד כבר לא היה בגרמניה ב-1947.
 

Ccyclist

Well-known member
המנדט לא היה צולח את משאלי העם שאחרי נאום Winds of Change.

ארץ חלם היא ישראל. אני מקוה לנסוע
אתמול בקו לאילת..... בקו המרקלין בקנ"מ 1:87 לאילת האמיתית.....רכבות מרקלין כבר היו מגיעות לשם מזמן.... משהו לא עובד בארץ הזו שתקועה לנו כמו קוץ בגרון מאז 14.05.1948. כל כך עצוב וחבל שהסתיים המנדט הבריטי הנאור שעשה טוב לילידים כאן שהיו מקשיבים לתקליטים מ-עץ עם מחט העשויה ממחט של עץ אורן או קזוארינה - לפני בואו של הגנרל אלנבי לכאן ב-1917. תגיד לי: במקום מגורייך כבר הגיעה הקוקה-קולה למרכולים? אצלנו בירושלים עדיין אופים פיתות בחצרות הבתים ומלקטים חוביזה....
המנדט לא היה צולח את משאלי העם שאחרי נאום Winds of Change.
כמעט בכל מדינה שהיתה קולוניה בריטית עד תחילת שנות ה60 תמצא ש 1961-1962 היה משאל עם והבוחרים הכריעו בעד עצמאות. המקומות היחידים שנמנעו מכך היו טריטוריות קטנות מדי, או כאלו שחששו מתביעות זרות על שטחן. המשאלים היו בעקבות נאום שנשא רה"מ בריטניה השמרן הרולד מק'מילן בפני הפרלנמט הדרום-אפריקני שבו הודיע שעל כוונתה של בריטניה להעניק עצמאות לקולוניות.
&nbsp
המדנט הבריטי התנהל בצורה די טיפוסית של הפרד ומשול כפי שמוכר ממדינות "חופשיות מסיכסוך" כמו סרי-לנקה או קפריסין, לא טרח ליצור פרלנמט מקומי ושלטון עצמי כפי שנעשה בהצלחה במושבות הלבנות - שחלקן הפכו למדינות עשירות ומשגשגות כמו קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד וכמובן (אם כי הפרלמנטים שם הכריזו עצמאות חד-צדדית) ארה"ב. כמו כן - כל מנדטי ה A של בריטניה קיבלו עצמאות בשנות ה40 בגל העצמאות הראשון.
&nbsp
אני מתכנן שירשור תח"צ עתידי למדינה מסויימת שאכן "החזירה את המנדט הבריטי" לשנה, מה שדירדר אותה סופית. "המנדט הבריטי" שם השאיר את משרדי הממשלה ושירות המדינה המקומיים, ניהל את המדינה למשך שנה בערך עד לסיום שיחות מדיניות, ופיקח על "בחירות" בעייתיות שהעלו דיקטטור ששולט שם עד היום.
 

yblumann

New member
Zimbabwe

המנדט לא היה צולח את משאלי העם שאחרי נאום Winds of Change.
כמעט בכל מדינה שהיתה קולוניה בריטית עד תחילת שנות ה60 תמצא ש 1961-1962 היה משאל עם והבוחרים הכריעו בעד עצמאות. המקומות היחידים שנמנעו מכך היו טריטוריות קטנות מדי, או כאלו שחששו מתביעות זרות על שטחן. המשאלים היו בעקבות נאום שנשא רה"מ בריטניה השמרן הרולד מק'מילן בפני הפרלנמט הדרום-אפריקני שבו הודיע שעל כוונתה של בריטניה להעניק עצמאות לקולוניות.
&nbsp
המדנט הבריטי התנהל בצורה די טיפוסית של הפרד ומשול כפי שמוכר ממדינות "חופשיות מסיכסוך" כמו סרי-לנקה או קפריסין, לא טרח ליצור פרלנמט מקומי ושלטון עצמי כפי שנעשה בהצלחה במושבות הלבנות - שחלקן הפכו למדינות עשירות ומשגשגות כמו קנדה, אוסטרליה, ניו-זילנד וכמובן (אם כי הפרלמנטים שם הכריזו עצמאות חד-צדדית) ארה"ב. כמו כן - כל מנדטי ה A של בריטניה קיבלו עצמאות בשנות ה40 בגל העצמאות הראשון.
&nbsp
אני מתכנן שירשור תח"צ עתידי למדינה מסויימת שאכן "החזירה את המנדט הבריטי" לשנה, מה שדירדר אותה סופית. "המנדט הבריטי" שם השאיר את משרדי הממשלה ושירות המדינה המקומיים, ניהל את המדינה למשך שנה בערך עד לסיום שיחות מדיניות, ופיקח על "בחירות" בעייתיות שהעלו דיקטטור ששולט שם עד היום.
Zimbabwe
I am old enough to remeber the 1979-80 transition between the old white dominated Rhodesia and the black dominated Zimbabawe.
The peace agreement-marked a recognition by the white minority that they could not win and rule by force in this part of the world.
The settlement restored symbolic 'colonial' rule for a period of one year, while elections and a transition to majority [black] rule took place.

so peace was achieved at last in this part of the world. It is their misfortune that ever since independence in 1980 the country has been going downhill economocally.
As far as public transport is concerned, there is nothing good to write about. As usual, there was no public investment in infrasturcure, so the the rail services were decimated, and the bus network has all but disappeared.

I have spent some time in neighbouring Zambia- went there with friends -one of which was born there. I can tell you that the locals prefer being ruled by their own people- however corrupt or inefficient they may be.

Everyone recognises that investment in infrastructure is urgently needed, and this is the key to progress and prosperity. the big issue is not just of funds but of honesty and corruption that kills off so much good will.

at the heart the matter lies the lack of committment to the general good or well being of the country- it is everyone looking after their own small family group.

regards

Yoram
 

Ccyclist

Well-known member
"It's agreed the ruins are not prehistoric"

Zimbabwe
I am old enough to remeber the 1979-80 transition between the old white dominated Rhodesia and the black dominated Zimbabawe.
The peace agreement-marked a recognition by the white minority that they could not win and rule by force in this part of the world.
The settlement restored symbolic 'colonial' rule for a period of one year, while elections and a transition to majority [black] rule took place.

so peace was achieved at last in this part of the world. It is their misfortune that ever since independence in 1980 the country has been going downhill economocally.
As far as public transport is concerned, there is nothing good to write about. As usual, there was no public investment in infrasturcure, so the the rail services were decimated, and the bus network has all but disappeared.

I have spent some time in neighbouring Zambia- went there with friends -one of which was born there. I can tell you that the locals prefer being ruled by their own people- however corrupt or inefficient they may be.

Everyone recognises that investment in infrastructure is urgently needed, and this is the key to progress and prosperity. the big issue is not just of funds but of honesty and corruption that kills off so much good will.

at the heart the matter lies the lack of committment to the general good or well being of the country- it is everyone looking after their own small family group.

regards

Yoram
"It's agreed the ruins are not prehistoric"
 

yblumann

New member
It is only right that such projects should be vetted

" לוקר: פרויקט הרכבת לאילת - לא כדאי במימון פרטי".
כתבה נוספת בסדרה הבלתי נגמרת. הפעם אומדן הפרויקט מסתכם "רק" ב-30 מיליארד ש"ח והוא כולל את רכש הציוד הנייד, כביש גישה בין הרכבת לנמל ואומדנים מוטים כלפי מעלה (לפחות ב-25% להערכת אנשי מקצוע שניהלו בפועל מגה פרויקטים) של יתר מרכיבי הפרויקט.
It is only right that such projects should be vetted
Boaz,

from what I have seen, the plans for the rail line are not coherent enough.I refer to the reasoning rather than any other factor.
If you want a frieght service, it needs to be port to port- with real physcical access/spur to the docks.
If you want passenger service, it needs a passenger terminal in the heart of Elitat.
You may well be able to combine the two - at least in China, freight traffic is permitted on the high speed passenger lines.

So far, the published plans do not make that much sense. It's not only money- but lack of vision or clarity - what is this line for?

regards

Yoram
 

בועז ל

New member
אני נוטה להסכים, יורם. אבל יחד עם זאת ראוי (נ.ב: פיינשטיין!)

It is only right that such projects should be vetted
Boaz,

from what I have seen, the plans for the rail line are not coherent enough.I refer to the reasoning rather than any other factor.
If you want a frieght service, it needs to be port to port- with real physcical access/spur to the docks.
If you want passenger service, it needs a passenger terminal in the heart of Elitat.
You may well be able to combine the two - at least in China, freight traffic is permitted on the high speed passenger lines.

So far, the published plans do not make that much sense. It's not only money- but lack of vision or clarity - what is this line for?

regards

Yoram
אני נוטה להסכים, יורם. אבל יחד עם זאת ראוי (נ.ב: פיינשטיין!)
להדגיש שלמרכיבים מסוימים שנכללו בכתבה קיימת עלות מוכרת בזמן אמת, וללא ספק נעשתה כאן מניפולציה אינטרסנטית. שים לב שאיני מביע כאן עמדה ביחס לכדאיותו או חוסר כדאיותו של הקו לאילת במתכונת זו או אחרת. הוויכוח על כדאיות הקו לגיטימי בעיניי ולכל צד ישנם טיעונים ראויים וכבדי משקל גם מבלי שיבוצע בהם הספין האומדני הקבוע.
P.S - אודה לך אם תתקין במחשבך את תוכנת Team Viewer. כבוד הרב פיינשטיין יטפל אח"כ בהחייאת השפה העברית אצלך. קדימה: אין תירוצים הפעם. אני בטוח ויודע שגולשים רבים מחמיצים את תגובותיך הנבונות רק בגלל העניין הזה וחבל לי שכך.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה