לוח הזמנים החדש יצא!

מצב
הנושא נעול.

איליה.

New member
לוח הזמנים החדש יצא!

לוח הזמנים החדש יצא!
להשיג בקופות.
רק שקל אחד ואתם בעניינים. מה דעתכם על זה בתור סלוגן?
 

איליה.

New member
כמובן, כל הפרטים באתר חדשות הרכבת.

לוח הזמנים החדש יצא!
להשיג בקופות.
רק שקל אחד ואתם בעניינים. מה דעתכם על זה בתור סלוגן?
כמובן, כל הפרטים באתר חדשות הרכבת.
מה שהכי בולט בלוח החדש זה שלראשונה רכבת ישראל מציינת בלוח הזמנים עצירות תפעוליות ממושכות בצבע מיוחד. מבחינה גרפית רואים שלא הושקעה הרבה עבודה. הבעיות הגרפיות שהיו במפה הקודמת נשארו ונוספו חדשות, ובלוח הזמנים עצמו רואים הבדל בין שני סוגים של פונטים - כנראה בין רכבות שהיו בלוח הקודם לכאלה שלא היו. האם מישהו (חן?
) יכול להסביר למה בחרו ברכבת ישראל לגרום לרכבות של רמלה לדלג על תחנת לוד? ומהכתבה בחדשות הרכבת לא ממש הבנתי - איך בדיוק פתיחת הקו לבית שמש תפתור את הבעיות הקיימות? נראה לי שהדרך היחידה לפתור את הבעיות זה להכפיל את המסילה בין לוד לנען. האם זה מה שיבוצע?
 

david80

New member
../images/Emo3.gifהשקל הזה לא חידש לי משהו...

כמובן, כל הפרטים באתר חדשות הרכבת.
מה שהכי בולט בלוח החדש זה שלראשונה רכבת ישראל מציינת בלוח הזמנים עצירות תפעוליות ממושכות בצבע מיוחד. מבחינה גרפית רואים שלא הושקעה הרבה עבודה. הבעיות הגרפיות שהיו במפה הקודמת נשארו ונוספו חדשות, ובלוח הזמנים עצמו רואים הבדל בין שני סוגים של פונטים - כנראה בין רכבות שהיו בלוח הקודם לכאלה שלא היו. האם מישהו (חן?
) יכול להסביר למה בחרו ברכבת ישראל לגרום לרכבות של רמלה לדלג על תחנת לוד? ומהכתבה בחדשות הרכבת לא ממש הבנתי - איך בדיוק פתיחת הקו לבית שמש תפתור את הבעיות הקיימות? נראה לי שהדרך היחידה לפתור את הבעיות זה להכפיל את המסילה בין לוד לנען. האם זה מה שיבוצע?
השקל הזה לא חידש לי משהו...
סה"כ הזמנים כמעט זהים, מלבד תוספת הזמנים של הקו הסתמי לכפר סבא ותחנת רמלה החדשה.
 

david80

New member
למה??? למה הקו עוקף את רעננה?

למה??? למה הקו עוקף את רעננה?
ומי שירצה להגיע ברכבת מכ"ס לנתניה, שיסע דרך ראש העין ועד לתל אביב? מדוע נתנו עדיפות גבוהה יותר לביצוע קטע ראש העין - כ"ס הנוכחי מאשר קטע כ"ס - רעננה - כ.שמריהו(שפיים) העתידי?
 

כברימן

New member
כי 90% מטווח הקו היה קיים.

למה??? למה הקו עוקף את רעננה?
ומי שירצה להגיע ברכבת מכ"ס לנתניה, שיסע דרך ראש העין ועד לתל אביב? מדוע נתנו עדיפות גבוהה יותר לביצוע קטע ראש העין - כ"ס הנוכחי מאשר קטע כ"ס - רעננה - כ.שמריהו(שפיים) העתידי?
כי 90% מטווח הקו היה קיים.
קו רעננה (531) עוד לא תוכנן, שלא לדבר על הקצאת תקציב עבורו. אם אינך רוצה לקחת רכבת מכ"ס לנתניה דרך ראש העין והאוניברסיטה, אז קח קו 947 של אגד מצומת רעננה לת"מ של נתניה.
 
הסברים על לוח הזמנים

כמובן, כל הפרטים באתר חדשות הרכבת.
מה שהכי בולט בלוח החדש זה שלראשונה רכבת ישראל מציינת בלוח הזמנים עצירות תפעוליות ממושכות בצבע מיוחד. מבחינה גרפית רואים שלא הושקעה הרבה עבודה. הבעיות הגרפיות שהיו במפה הקודמת נשארו ונוספו חדשות, ובלוח הזמנים עצמו רואים הבדל בין שני סוגים של פונטים - כנראה בין רכבות שהיו בלוח הקודם לכאלה שלא היו. האם מישהו (חן?
) יכול להסביר למה בחרו ברכבת ישראל לגרום לרכבות של רמלה לדלג על תחנת לוד? ומהכתבה בחדשות הרכבת לא ממש הבנתי - איך בדיוק פתיחת הקו לבית שמש תפתור את הבעיות הקיימות? נראה לי שהדרך היחידה לפתור את הבעיות זה להכפיל את המסילה בין לוד לנען. האם זה מה שיבוצע?
הסברים על לוח הזמנים
הדילוג על העצירה בלוד של רכבות מנורדאו (נראה לי יותר פשוט לקרוא לתחנה החדשה כך) לרמלה נובעת פשוט ממחסור בקיבולת מסילה באיזור - כך ממידע פנימי. כשעושים את החשבון, זה גם לא אובדן נורא - יש מספיק רכבות שעוצרות בלוד ומתחברות בזמנים סבירים לרכבות מכפ"ס, וכמובן שמרבית האנשים שנוסעים מרחובות לרמלה לא צריכים את ה-'טיול' דרך תחנת לוד. אני מניח שבעתיד, לאחר השדרוג המתוכנן של תחנת לוד והכפלת קטע לוד-נען תתווסף גם עצירה בלוד (אם כי אני לא רוצה לחשוב מה זה יעשה לזמן הנסיעה בין תל-אביב לירושלים). ההבדל בין המצב בתחנת רמלה כיום לזה שאחרי פתיחת תחנת בית שמש (ספטמבר השנה?) הוא שהרכבות לא יצטרכו להתחייג (להחליף כיוון נסיעתן) בתחנת רמלה לאחר פתיחת הקו לבית שמש - הן ממילא תמשכנה לשם. פעולת החיוג לוקחת זמן מסוים, שאפילו שכיום הוא קצר יחסית, הוא עדיין ארוך יותר מזה של עצירה רגילה בתחנה פרברית. כמובן שזה לא יפתור את כל הבעיות, אבל זה יחסוך נסיעות מיותרות לנען 0עדיין יהיו נסיעות, אבל הן לא תהיינה מיותרות...) ודיור רכבות שם בין הנסיעות.
 

אדיה

New member
שאלה נוספת על לוח הזמנים

הסברים על לוח הזמנים
הדילוג על העצירה בלוד של רכבות מנורדאו (נראה לי יותר פשוט לקרוא לתחנה החדשה כך) לרמלה נובעת פשוט ממחסור בקיבולת מסילה באיזור - כך ממידע פנימי. כשעושים את החשבון, זה גם לא אובדן נורא - יש מספיק רכבות שעוצרות בלוד ומתחברות בזמנים סבירים לרכבות מכפ"ס, וכמובן שמרבית האנשים שנוסעים מרחובות לרמלה לא צריכים את ה-'טיול' דרך תחנת לוד. אני מניח שבעתיד, לאחר השדרוג המתוכנן של תחנת לוד והכפלת קטע לוד-נען תתווסף גם עצירה בלוד (אם כי אני לא רוצה לחשוב מה זה יעשה לזמן הנסיעה בין תל-אביב לירושלים). ההבדל בין המצב בתחנת רמלה כיום לזה שאחרי פתיחת תחנת בית שמש (ספטמבר השנה?) הוא שהרכבות לא יצטרכו להתחייג (להחליף כיוון נסיעתן) בתחנת רמלה לאחר פתיחת הקו לבית שמש - הן ממילא תמשכנה לשם. פעולת החיוג לוקחת זמן מסוים, שאפילו שכיום הוא קצר יחסית, הוא עדיין ארוך יותר מזה של עצירה רגילה בתחנה פרברית. כמובן שזה לא יפתור את כל הבעיות, אבל זה יחסוך נסיעות מיותרות לנען 0עדיין יהיו נסיעות, אבל הן לא תהיינה מיותרות...) ודיור רכבות שם בין הנסיעות.
שאלה נוספת על לוח הזמנים
מה ההגיון בכך שכל הקוים מרמלה (ובעתיד בית שמש?) ימשיכו לכפר סבא? אמנם יש להניח שבקוים הפרבריים (ע"ע במאמר החדש ב "חדשות הרכבת") רק חלק קטן מן הנוסעים מדלג על כל תחנות תל אביב אך בכל זאת יש "לזווג" את קצוות הקווים בהגיון. כיום יש בשעות העומס 3 רכבות בין נתניה לרחובות. האם לא יהיה זה שרות טוב יותר לנוסעים לוא אחת מהרכבות היוצאת מרחובות תמשיך דרך בני ברק-סגולה-ראש העין לעבר כפר השרון/הוד נורדאו ואילו אחת מהרכבות של נתניה תמשיך לרמלה?
 
דעות על לוח הזמנים

שאלה נוספת על לוח הזמנים
מה ההגיון בכך שכל הקוים מרמלה (ובעתיד בית שמש?) ימשיכו לכפר סבא? אמנם יש להניח שבקוים הפרבריים (ע"ע במאמר החדש ב "חדשות הרכבת") רק חלק קטן מן הנוסעים מדלג על כל תחנות תל אביב אך בכל זאת יש "לזווג" את קצוות הקווים בהגיון. כיום יש בשעות העומס 3 רכבות בין נתניה לרחובות. האם לא יהיה זה שרות טוב יותר לנוסעים לוא אחת מהרכבות היוצאת מרחובות תמשיך דרך בני ברק-סגולה-ראש העין לעבר כפר השרון/הוד נורדאו ואילו אחת מהרכבות של נתניה תמשיך לרמלה?
דעות על לוח הזמנים
אין לי תשובות טכניות מוחלטות לסוגיות שהעלית אדיה, אבל צריל לקחת בישבון את זה ש-'התוכנית הגדולה' של לוח הזמנים של רכבת ישראל לתחילת שנת 2005 כוללת שירות בין כפר סבא לירושלים, ובין כפר סבא לתחנת הראשונים, שירות בין נתב"ג לחיפה ולנהריה ושאר השירותים שאנחנו מכירים. לפיכך ניתן לשאול - האם לתושבי ירושלים, בית שמש ובאר שבע לא מגיעות רכבות ישירות לנתב"ג? ועכשיו לדעות האישיות שלי - כמובן שמגיע להם שירות כזה, אבל אי אפשר להפעיל כל הזמן רכבות מכל מקום לכל מקום - זה ההבדל העיקרי בין תחבורה אישית (מכוניות, אופנועים ואופניים) לתחבורה ציבורית. האידיאל המקובל הוא לספק שירות תחבורה ישיר בצירים עיקריים ושירות מתואם ומקושר היטב (ולא משנה כמה החלפות דרושות בדרך כל עוד הן נוחות) בין כל שתי נקודות עיקריות (כשכל משתמש פוטנציאלי נמצא במרחק הגעה עצמאית - ברגל או אופניים - סביר מאחת מהנקודות). בהתחשב בעובדה שציר האיילון מהווה כיום את צוואר הבקבוק העיקרי של רכבת ישראל (גם לאחר שילוש המסילה וריבועה בחלק מהדרך) ולכן כדאי להמנע משהיית רכבות שלא לצורך בו (לדוגמה, לצורך חיוג) הרי ניתן להבין את המגמה ברכבת ישראל להתחיל ולסיים רכבות במקומות אחרים (בית שמש/ירושלים, נתב"ג/מודיעין/ירושלים, נהריה/חיפה, הראשונים, אשקלון/אשדוד/רחובות, באר שבע וכיו"ב). לגבי זיווג של צמדי נקודות קצה - זו אכן סוגייה חשובה, ואני מסכים שצריך לדאוג לזיווגים 'הגיוניים', כלומר כאלו נקודות שגם התנועה ביניהן (כולל תחנות הביניים) היא הרבה ביותר האפשרית. כמו-כן, צריך להתחשב בניצולת ציוד ולהביאה למצב היעיל ביותר - כלומר, שסבבי הרכבות יהיו מסודרים כך שצריך כמה שפחות קרונות וקטרים/קרונועים להשגת אותה תדירות ויכולת הובלה. מכיוון שלהבנתי גם כפר סבא וגם בית שמש/ירושלים הם נקודות קצה חשובות, ונראה לי שגם יש תנועה רבה ביניהן, אני לא רואה פסול בזיווג הזה, אם כי אני גם לא רואה בעיה שירותית בהצרחה בין כפר סבא לנהריה/חיפה כנקודות הקצה הצפוניות. יכול להיות שעדיף לרכבת מבחינה תפעולית לשמור על שתי קבוצות תנועות בעלות אורך בינוני במקום על תנועה קצרה (כפ"ס-נתב"ג) ותנועה ארוכה (נהריה-בית שמש) אבל אני לא יודע זאת בודאות. ובלי כל קשר לכל הקשקושים שלהלן - אם יהיו קישורים טובים בין השירותים (ואני מודע לכך שכיום עדיין זה לא לגמרי כך) אזי השירות שינתן לכולם יהיו סביר.
 

כברימן

New member
מסכים איתך

שאלה נוספת על לוח הזמנים
מה ההגיון בכך שכל הקוים מרמלה (ובעתיד בית שמש?) ימשיכו לכפר סבא? אמנם יש להניח שבקוים הפרבריים (ע"ע במאמר החדש ב "חדשות הרכבת") רק חלק קטן מן הנוסעים מדלג על כל תחנות תל אביב אך בכל זאת יש "לזווג" את קצוות הקווים בהגיון. כיום יש בשעות העומס 3 רכבות בין נתניה לרחובות. האם לא יהיה זה שרות טוב יותר לנוסעים לוא אחת מהרכבות היוצאת מרחובות תמשיך דרך בני ברק-סגולה-ראש העין לעבר כפר השרון/הוד נורדאו ואילו אחת מהרכבות של נתניה תמשיך לרמלה?
מסכים איתך
אבל זה נורא קשה לביצוע. אני ניסיתי פעמים רבות לתכנן לוחות זמנים שיאפשרו נסיעות ישירות לזוגות יעדים רבים ככל האפשר ובו-זמנית להשאר אם שעות שירות קבועות (כלומר יציעות ב-20 ו-50 דקות אחרי השעה) מכל נקודת מוצא. תאמין לי, זה מאוד קשה ומסובך. הפתרון של רכבת ישראל לזווג קווים ולא לתת שירות ישיר מכל קו "צפוני" לכל קו "דרומי" מאפשר יעילות ניצול ציוד גבוהים ביותר, אז בסוף כולנו מרוויחים. שתי הצעות שיש לי לגבי שירות עתידי של רכבת ישראל: להפעיל רכבות חיפה-בני ברק-ראש העין-לוד-באר שבע, ולחבר את קו נתבג לקו ר"ה-לוד כך שרכבות מהדרום יסעו רובן דרך נתבג, ורק חלק קטן (נגיד פעם או פעמיים בשעה) דרך גני אביב וכפר חבד.
 

luckydude

Member
בקשר להצעות...

מסכים איתך
אבל זה נורא קשה לביצוע. אני ניסיתי פעמים רבות לתכנן לוחות זמנים שיאפשרו נסיעות ישירות לזוגות יעדים רבים ככל האפשר ובו-זמנית להשאר אם שעות שירות קבועות (כלומר יציעות ב-20 ו-50 דקות אחרי השעה) מכל נקודת מוצא. תאמין לי, זה מאוד קשה ומסובך. הפתרון של רכבת ישראל לזווג קווים ולא לתת שירות ישיר מכל קו "צפוני" לכל קו "דרומי" מאפשר יעילות ניצול ציוד גבוהים ביותר, אז בסוף כולנו מרוויחים. שתי הצעות שיש לי לגבי שירות עתידי של רכבת ישראל: להפעיל רכבות חיפה-בני ברק-ראש העין-לוד-באר שבע, ולחבר את קו נתבג לקו ר"ה-לוד כך שרכבות מהדרום יסעו רובן דרך נתבג, ורק חלק קטן (נגיד פעם או פעמיים בשעה) דרך גני אביב וכפר חבד.
בקשר להצעות...
נדמה לי שלא מזמן פרסמו את המכרז לחיבור נתב"ג למסילה המזרחית (כחלק מהארכת הקו למודיעין). בקשר לחיפה-בני ברק-ראש העין-לוד-באר שבע, זה נשמע מעניין אבל עוד אפילו יותר מעניין יהיה חיפה-רעננה-כ"ס-רה"ע-לוד כשמע"צ/רכבת ישראל יבנו את המשך המסילה מכ"ס נורדאו למסילת החוף כחלק מכביש הרוחב 531.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה