לוח הודעות/מודעות/קישורים/שונות

אניסה אשקר- אמנית מיצג.

התוודעתי היום לאמנית הנפלאה אניסה אשקר, על ידי ריאיון של יוסף אבו וורדה עימה בערוץ 2. אמנית ישראלית ערביה שנולדה בעכו ולמדה אמנות בתל אביב ובבית ברל. הוזכרו שני מייצגים שלה, שנצפים כמרתקים, והיא שוחחה אודותם: מיצג ביוון עם 12 בחורים יפי תואר, שבו היא עושה איתם טקס "טהרה" (טקס גברי מוסלמי), באמצעות חלב. מיצג בחיפה בו היא מתאגרפת. היא אישה מרתקת, אמרה כי אין היא מתחשבת בצנזורה, אלא בצנזורה הפנימית שלה. דיברה על מקורות היצירה שלה: המשפחה, השוכנה בה גדלה, לימודי האמנות. הריאיון עורר את סקרנותי ואני ממליצה בחום לעקוב אחר מיצגיהּ.
 

NorthernStar

New member
"תקשיבו לי, ותקשיבו לי טוב"

כתבה מרתקת על אישה פלסטינית-ישראל, העומדת מאחורי המסמך החשוב העוסק ביחס המדינה לאזרחיה הפלסטינים, ומגלמת את ההיפוך הגמור של הציונות, קרי: אנטי דיכוי במסגרת המדינה ובמסגרת המשפחה.
 

ymoran00

New member
נשים וגברים בעולם העבודה

אני חבר התנועה לשוויון ולשלום בין המינים, והייתי מעוניין ליידע אתכם/ן על יום עיון שאנחנו עורכים/ות ביום שישי הזה. ראשית כל - מהי התנועה לשוויון ולשלום בין המינים? התנועה (כיום בשלבי מעבר לעמותה) נוסדה ביולי 2004, כשעל דגלה חתירה לשוויון ושיח מגדרי בתוך החברה, תוך שיתוף פעולה נשי וגברי מלא. חשוב לנו לרפא את הכאב וליצור דרכי שלום להתמודדות עם נושאים הכואבים לכולנו - ביחד. אנו מקיימים/ות כנס ראשון בסדרה שעניינו: דרכי התמודדות שונים של נשים וגברים עם המילכודים הישנים והחדשים של עולם העבודה המודרני. את הכנס ננהל כשיח חוויתי, תוך מתן פרספקטיבות רחבות (רעיונוית ומגדריות) לכל סוגיה שנדון בה. ענייננו העיקרי הוא לבחון כיצד דפוסים ישנים של ניצול ואפליה חוברים לדפוסים חדשים של ניצול ההורסים כל חלקה טובה של נשים וגברים כאחד/ת. נחפש ביחד את תשובתנו לחוליים אלו. הכנס יתקיים ב-22.12 (יום שישי הזה), בשעות 08:30 בבוקר עד 14:30, בבית סוקולוב בת"א. אשמח אם תבואו - אני מאמין שהנושא חשוב לכולנו. האימייל של התנועה: [email protected]
 

NorthernStar

New member
כל הכבוד להנהלת תפוז

(ואני לא אומרת את זה לעתים קרובות). לפני כיומיים התלוננתי על קומונה שעסקה בפורנו, ומה שהביא אותי להתלונן היו שרשורים ב"כיכובן" של קטינות, כולל דברי עידוד מצד כל מיני גברים על "כמה זה מדליק אותם שהן נערות בתוליות". התחלתי שרשור במשוב הקומונות ובזכותכן והתגובות התומכות שלכן שם, הקומונה נמחקה. כנראה שיש מי שמקשיב ומפעיל שיקול דעת בתפוז. תודה לכן.
 

אמיר.

New member
על הטרדות (ויותר) בציבור הדתי

מאמר מעיתון דתי (למי שחשב שמתעלמים)
 

אמיר.

New member
לא מוותרת

אלמנה מפיגוע של הטרור הערבי שגורשה מביתה לא נכנעת ולא מאבדת את החזון הציוני.
 

dixie1

New member
Silly but fun

במסגרת מאמץ להפיג את המתח בפורום ולהקל על אווירת הכבדות, שולחת קישור טפשי מעט אך משעשע מה לענות ששואלים אותך _שוב_ מדוע את לא נשואה: http://match.engb.msn.com/matchscene/article.aspx?articleid=7365&lid=0
 

ymoran00

New member
בבקשה על תנעלו אותנו מחוץ לשיח שלכן

רשמתי אתמול הודעה על יום עיון ביום שישי, וראיתי שהיא שורשרה תחת רשימת "הודעות". חשוב לי שהיא תעמוד בזכות עצמה. הכח של המהפכה הפמיניסטית טמון בעשייה של הפמיניסטיות, והעשייה מגיעה מיציאה החוצה. אני חושב שהשיחות בפורום חשובות לבירור האידיאות והרעיונות הפמיניסטיים, אבל הצעה לבוא למפגש לא צריכה להיות שונה מכל הודעה אחרת כאן בפורום.
 

טל קר

New member
בבקשה לא להשתלט על השיח

הודעות על תערוכות/הפגנות/מפגשים וכד' רלוונטים של מבקרים לרגע משורשרים ללוח הודעות/מודעות/קישורים/שונות. חלק מהעושים זאת מספיק מתחשבים כדי לשרשר בעצמם ולא לפתוח הודעה חדשה ובכך להעביר את מלאכת השרשור למנהלות. גם הודעתך זו נפתחה כהודעה חדשה, אנא התחשב גם בשוכנות ושוכני הפורום ושרשר.
 

טל קר

New member
תוספת- כלל אצבע- אם ההודעה היא

לידיעה (להבדיל מלפעולה או לדיון) אפשר לשרשר, אם ההודעה היא למטרות פתיחת דיון או איננה על מנת לידע אלא על מנת לברר אפשר כראשית. מספר ההודעות הראשיות בפורום מוגבל.
 

אורי 0

New member
בפורום יש כללים

וזה אחד מהם. גם נשים (בעיקר נשים, כי בסופו של דבר יש כאן בעיקר נשים) משרשרות הודעות לשרשור. זה אפילו לא מגדרי, שלא לדבר על אישי. לא צריך כל דבר להפוך ל"נעילה מחוץ לשיח". בטח לא בפעם הראשונה (אם אני לא טועה) שאתה כותב בפורום.
 

אורי 0

New member
"ברוך שעשני אישה"

אילנה פרדס על שיר השירים "מרכז לייפר ובית הלל מזמינים את כולם להרצאה השנייה בסדרת ההרצאות ברוך שעשני אשה: מבט אחר על יהדות ומעמד האשה. את ההרצאה השנייה תעביר דר' אילנה פרדס, שתדבר על "עזה כמוות אהבה: שיר השירים בספרות ובהגות היהודית". את הערב יפתח אביה בן צדוק. הערב יתקיים ביום שלישי, ה 26 לדצמבר, בשעה 18:30 ברחבת פרנק סינטרה בבית הלל. הכניסה חופשית."
 
בבית הפתוח בירושלים

"בית פתוח לפמיניזם" סדרת הרצאות בנושאי פמיניזם, זכויות וקוויריות. והפעם: מאבק בסחר בנשים בישראל. הרצאה באדיבות: "אשה לאשה- מרכז פמיניסטי, חיפה" והקרנת הסרט "ליליה לנצח" של לוקאס מודיסון. (הקרנה מיוחדת בארץ). מיהן אותן נשים אשר נופלות קורבנות לסחר נורא, לרמיסה של זכויות אדם, לניצול למטרות מין? מה הביא אותן לידי כך, ומה הביא את החברה שלנו למצב בו היא נמצאת כעת? בהרצאה תציג נעמה מ"אשה לאישה" את ההיבטים הללו ואחרים בתופעת הסחר בנשים בישראל, מנקודת מבט פמיניסטית. השאלות שיעלו יגעו גם בנושאים שנויים במחלוקת כמו עניין זכויותיהן של הנשים, בעד ונגד מיסוד הזנות וכו´. במידה וזמננו יאפשר, נקרין גם את הסרט "ליליה לנצח" של לוקאס מודיסון
 
../images/Emo32.gif.. נוגע לזכויות אדם...

http://news.walla.co.il/?w=//1029839 אגב, מפקחת מחלקה לא מואשמת בכלום... זה קצת מוזר... בשביל מה מקבלים משכורת על זה?
 
ועוד...

http://www.tapuz.co.il/tapuzforum/main/Viewmsg.asp?forum=399&msgid=91268720 אני רואה את זה קשור לתרבות הרזון. כי סנקציות כאלה לא עושים על סיגריות, פלאפונים, אלכוהול, כושר, נהיגה וכו'...
 
אה..

http://www.president.gov.il/prnews/prevmes.asp?c=2&i=2314 זה שהזמן עובר, לא עושה את זה פחות מציק שהאיש הזה ממשיך להתנהל כאילו כלום, להפך...
 

אורי 0

New member
מומלץ

(אני לא בטוח שאני במקומך הייתי מעלה את הקישור הזה...) והערה: לכותרת המשנה של הפסקה האחרונה "הקוד האתי מוכיח את עצמו", אין שום ביסוס בגוף הכתבה. הקימו פורום, גובש קוד אתי, והמרואיינות מקוות שהוא יוכיח את עצמו. גם אנחנו. ציטוטים: "באוכלוסיה הדתית קיימים חששות נוספים. פעמים רבות, הנערה מחוייבת בכבודו של האדם שפגע בה או שהיא חוששת כי דיווח עשוי לגרור אחריו פרסום בפרהסיה והדבר יגרום לחילול ה'. במקביל, בעיקר בחברה החרדית, יש חשש כי פירסום התקיפה יפגע בסיכוי להשתדך בעתיד. פנתה אלי פעם נערה שהסבירה כי אם היא תתלונן נגד הפוגע, לא יהיה סיכוי לאחיותיה למצוא שידוך הגון. 'מילא אני', היא אמרה, 'אני שרופה. אבל מה יקרה לאחיותיי אם הסיפור ייחשף'"? "כל אישה חשה תחושת בושה ואשמה", אומרת מירב (שם בדוי), מתנדבת במרכז הסיוע לנשים דתיות בירושלים, "אך בציבור הדתי האשמה כבדה יותר. בחברה הדתית קיים מיתוס לפיו בת שמתלבשת בצניעות, לא תינזק. חשוב להדגיש כי תוקף שפוגע באשה (או ההפך, ישנם גם מספר מקרים בהם אשה פוגעת בנער או בילד) מחפש שליטה וכוח, ולכן אין קשר לצניעותה או להתנהגותה של הנערה". "בת דתיה שנפגעה תהיה הקטגור הכי גדול של עצמה, כיוון שהמסרים החברתיים הסמויים בנוגע לאשמתה נספגו בתודעתה לאורך כל שנות חינוכה", אומרת פלנברג. "היא עשויה לומר לעצמה שמה שקרה לה הוא בעצם עונש מידי ה' על משהו רע שהיא עצמה עשתה. אולי היא לא הקפידה בתפילות, אולי היא דיברה לשון הרע. בת חילונית מתמודדת עם הפרמטרים של עצמה, התוקף והחברה. הבת הדתית צריכה גם להתמודד עם כל מהות קיומה – עם הקשר שבין שכר ועונש, עם השינוי שחוותה במושג הצניעות וכן הלאה. זה לא פשוט". שרית (שם בדוי) שנפגעה מינית בנערותה, נשאה את הסוד בקרבה זמן רב, עד שהעזה להתלונן על הפגיעה שנעשתה בה. היא מספרת על הבדידות הקשה שהיא חשה באותם ימים: "לא היה לי עם מי לדבר. המסר שקיבלנו כולנו היה שמי שנפגעה אשמה בכך גם קצת בעצמה, ולכן גם אני התייחסתי כך לעצמי. במשך זמן רב חשבתי שטוב היה לו הייתי חולה בסרטן. שזה יכול היה להיות עדיף על פני התקיפה המינית. בשני החוליים הרי הגוף מכלה את עצמו מבפנים, אבל לו הייתי חולה, היה מי שידאג ויטפל בי. היה סביבי מערך של תמיכה".
 
למעלה