לוויתנים על החוף

  • פותח הנושא Alto
  • פורסם בתאריך

mto

New member
יש למישהו

מושג מה גורם לכזה דבר לקרות ? ראיתי גם בכתבה של התמנונים וזה סיקרן אותי.
 

ilanbt

New member
ליוויתנים מתאבדים

אני לא מומחה גדול אבל אני חובב מתעניין והתיאוריה הרווחת היא שהכל מתחיל מזה שליוויתן אחד עולה על החוף ואז כל הלהקה שלא יכולה להיתמודד עם קריאות המצוקה שלו כי ליוויתן הוא בעל חיים חברותי עולה על החוף בניסיון לעזור לו במין אפקט שרשרת. עכשיו עוד סיבות שאני קראתי עליהן: העולם כיום מלא בזיהום אלקטרומגנטי וזה משפיע על חוש הניווט של הליוויתנים. הימלטות אל החוף במנוסה מכרישים (ראיתי תיעוד של מנוסה של נתבים מכרישים לבנים בניו זילנד) ההיתחממות הגלובלית של כדור הארץ לא ברור לי איך זה משפיע בדיוק אבל יש לזה כנראה השפעה.
 

mto

New member
ההתחממות קשורה

איך שהוא לאל ניניו ? אם כן מישהו מוכן להרחיב על זה ? ותודה על התשובה.
 

קובי ש

New member
זו לא התאבדות

עד כמה שאני מכיר את הנושא לא מדובר בהתאבדות ! רק יצורים נוירוטים כמונו מתאבדים לפעמים. מסיבה לא ברורה הלוויתנים פשוט מפסיקים לתפקד ולשחות וגלים שוטפים אותם לחוף כמו חביות שנמלו מספינה. למה הם מפסיקים לתפקד זו השאלה ולי נראה שמדובר פשוט במחלה - הנגרמת או מהרעלה או מהדבקה עיי וירוס. בבני אדם אנו מכירים תופעות של שיתוקים עקב וירוסים או הרעלות וייתכן ואנו עדים לתופעה דרמטית דומה בלויתנים. זו הסיבה גם שלמעשה זה בעייתי מאד לנסות ולדחוף אותם חזרה לעומק שכן הם פשוט עלולים לטבוע. בדומה לשיתוקים הדומים בבני אדם התופעה היא זמנית ועם התנקותו של הגוף כח השרירים חוזר ולכן חלק מהלויתנים מצליחים להתאושש. אשמח לקרוא חוות דעת של ביולוג ימי (יש פה בפורום ?), אם לא נמצא אפשר ליצור קשר עם ג´ורג´ מסיינפלד הוא תמיד ישמח לעזור בכל מה שקשור בלויתנים.
 

אילוניק

New member
לפי הכתבה

הרטיבו אותם ועזרו להם לחזור למעמקים כך שלא נראה לי שזה וירוס אם היה וירוס התופעה היתה חוזרת על עצמה ולא כך קרה ולא שאני מומחה בנושא
 

lappe

New member
כנראה עברו לילה של חגיגות

וודקה, טקילה, בקרדי וגם הקפיצו (רואים סילוני הקפצה מנחיר הנשימה) התמסטלו ונסחפו לחוף, לאחר מקלחת, קופרסים וכמויות קפה גדולות הצליחו לחזור לים.
 
למעלה