להעיף את ההנהגה דחוף!!!

oshiko

New member
אכן, להעיף. מליבו של אב ללוחם סדיר.

אני מניח שלרבים מכם כמוני יש בנים שבמהלך המלחמה הזו שירתו בחזית, וייתכן שעדין משרתים שם במהלך הפסקת האש השברירית. לי היה השבוע שעבר הקשה מכולם. במהלכו נהרג חבר ליחידה של בני (צחי קריפס ז"ל מקיבוץ המעפיל, פלס"ר נח"ל) מטיל נ.ט. במבנה בו שהו. אני לא צריך לתאר למי מכם שהתנסה בכך את ההרגשה, החשש הנוראי, הלילות הלבנים. ההרגשה הזו וודאי היתה טובה יותר, ולו במעט, אם הייתי מרגיש שאני סומך על העומדים בראש המערכת הפוליטית-בטחונית. נצרתי את אשר בלבי במהלך החודש + הזה, תרומתי הצנועה לקונצנזוס. עכשיו הרבה מאד נפרק החוצה, רותח כמו סיר נפוח. על שלושה פשעי אולמרט-פרץ, ועל ארבעה לא אשיבם: -- על הציניות, החוצפה וקלות הדעת במינוי "שר ביטחון חברתי", חסר ניסיון וכישורים בתחום, ועל חוצפתו של עמיר פרץ לקבל תפקיד קריטי כזה ממניעים של אופורטוניזם אישי בלבד. -- על המהלכים האסטרטגיים האוויליים ביותר שנראו כאן במהלך מערכות ישראל במשך 58 שנים. מצהירים הצהרות מכאן ועד דמשק על חיסול חיזבאללה, הפסקת ירי הקטיושות, והשבת החטופים. מבזבזים חודש יקר, בו היתה עדין רוח בעם,על מהלכים נקודתיים ומקיזי דם ללא תכלית. אחר כך, כשצה"ל סוף סוף מתעשת, בולמים אותו בהסכם כל כך טוב ליהודים - במצב שמשיג 0.00 מתוך המטרות המוצהרות. -- ולבסוף - - מהלך של 48 שעות ו 34 הרוגים, שכל תכליתו לנסות להציל את הקריירה הקצרה והכושלת של עמיר פרץ בתחום הביטחון. אפילו המטרה הזו לא הושגה, אם להיות קצת ציני :). אם אולמרט לא ישן במערכה הזו, זה וודאי מפני שהיה עסוק, אך לא מתוך דאגה לבנו, שבחר ליישם את הציונות דרך לימודים אקדמיים בצרפת. רשימת הנופלים מכילה 117 שמות יותר מדי בשביל אפס הישגים, מחברת את קצוות העם, מתנחלים קיבוצניקים, בני יישובים קטנים מהפריפריה ועירוניים. אני חושב שזה רגע נדיר בו אנו יכולים לגשר על קצוות פוליטיים ולאמר להנהגה הכושלת הזו "עד כאן!".
 

a e q u i t a s

New member
אני לא מסכים איתך בנקודה אחת

אני לא מסכים איתך לגבי נקודה אחת.. וזה מינוי פרץ לתפקיד שר הביטחון, במדינה הזו נוצר איזשהו נורמה לקויה שנבחריה צריכים להיות גנרלים לשעבר, למה? כי יש לישראל בעיות ביטחוניות. אני לא מוריד מערך חומרת האתגרים הביטחוניים שעומדים לפני ישראל, אבל גם צריכים להבין שהנורמה שגנרלים לשעבר עומדים בראש הפירמידה השלטונית אזרחית בישראל הוא פסול ולקוי... אפשר להסתכל על מדינות דמוקרטיות אחרות בעולם, שעומדים בפני אתגרים ביטחוניים לא מעטים, אולי הדוגמא הטובה ביותר הוא ארה"ב, מזכיר הגנה על פי חוק חייב בתקופת צינון של לפחות 10 שנים, מה גם שמעטים הם מזכירי הגנה שבאו מרקע ביטחוני מוהבק, האם ארה"ב יש פחות אתגרים ביטחוניים מישראל? ממש לא. מידי יום מתים חיילים אמריקאים בעיראק ואפגיסנסטן, הפחד מטרור בתוך תחומי ארה"ב ושאר האיומים כמו איראן, צפון קוריאה וחלקית גם סין. הבעיה היא לא באזרח שהוא שר הביטחון, הבעיה היא כשל מערכתי, צריכים להקים פה מנגון אזרחי כמו המועצה לביטחון לאומי, לא בגירסא הישראלית האימפונטית, שהיא לא עושה כלום.. אלא בגירסא אמריקאית או הבריטית שיש לה מילה חזקה בעניין.. הם קבוצה של גנרלים לשעבר, כלכלנים בכירים ועוד אנשי מקצוע בכירים שמתסכלים על כל האספקטים של מהלכים צבאיים ולא רק אספקט אחד צבאי שהצבא מחויב לא... בכל מקרה, עם שאר הנקודות שלך אני בהחלט מסכים, שהיה פה כשלים מאוד מהותיים... אגב קצח"ר התפטר אתמול מתפקידו.. הוא טוען שחלינו בחיידק היהירות... אני מקווה שגם קצינים בכירים ממנו יפנימו את הלקחים עוד לפני וועדות חקירה כאלה ואחרות.
 

oshiko

New member
אנחנו לא חלוקים בהרבה (אם בכלל)

אני לא טוען ששר הביטחון צריך להיות גנרל. הכישורים אותם הזכרתי אינם דווקא בדרגות על הכתפים. היו לנו שרי ביטחון שבאו מתעשיות הביטחון. אבל כאן יש את הקיצוניות השנייה - מינוי ציני של מי שלא מסוגל למלא את התפקיד. כך היתה הרגשתי לפני המלחמה, וכך הוכח בדיעבד. שיקדישו לעניין המינויים את הרצינות הראויה לו, מעבר לשיקול הפוליטי הצר והספין של מחר בבוקר. אולמרט היה ממנה לעצמו יועץ תדמית או תקשורת שאין לו שום רקע בתחום, רק כי הוא חייב לו טובה? רמון היה לוקח לעצמו עורך דין כושל וחסר רקורד, ומסכן את המשפט שלו, רק מתוך שיקול קואליציוני? זה - בחיים לא! עד כאן!! די לנו אם נגרום לתרבות שילטונית בה אתה מתייחס לשלום החיילים הנשלחים לקרב ולשלומה של מדינת ישראל כמו שאתה מתייחס לתדמית שלך ולסיכון שאתה אישית תיכשל במשפט. דיינו.
 

a e q u i t a s

New member
אני לא בהכרח חושב שעמיר פרץ

אני חושב שהרבה צחקו על עמיר פרץ, בגלל הרקע שלו בהנהגת עובדים... אבל אני לא כל כך בטוח שהוא האשם העיקרי, חלילה אני לא מזכה את הנהגה המדינית, הם אחראים גם כי הם הורידו את החלטות לדרג הצבאי וגם כי הם נושאים באחריות מיניסטראלית... אבל לדעתי זה בערך סוג האנשים שישראל צריכה לדחוף בתור שר הביטחון, חשוב כמובן שיהיה בעל כישורים מתאימים ופה השאלה היא בעצם האם עמיר פרץ הוא בעל הכישורים המתאימים... צריכים לדעת לפחות שני עובדות חשובות.. עמיר פרץ מעולם לא היה שר או סגן שר לפני המינוי. כלומר היא קיבל ישר את התפקיד החשוב ביותר בממשלה והוא שר הביטחון. העובדה השנייה שהוא סך הכל כמה חודשים בתפקיד, יש פה הרבה מאוד שאלות לשאול... אבל גם צריכים לחשוב שמערכת השיקולים של ראש הממשלה הם פוליטיים בגלל אילוצים קואליציונים... זה דבר נורא ואיום להגיד שהקריבו את ביטחון הלאומי של ישראל בגלל שיקולים קואלציונים אבל זה כך נראה... לכן כמו שאמרתי, צריכים לעשות פה סדר רציני, לא וועדת חקירה ממלכתית שתשתק את המערכת, הרי וועדת חקירה ממלכתית תיצור מצב איום שכל קצין בכיר ילך עם עו"ד... זה ישתק את המטה הכללי של צה"ל, מה גם שאני לא בטוח שצריכים לבחון את הכשלים ברמה המשפטית... אלא ברמה האופרטיבית. אני בטוח שאין פה אלמנטים פליליים בניגוד לוועדות ממלכתיות אחרות. ומה צריכים לעשות לדעתי האישית, לשנות את שיטת הבחירות בישראל, לא עוד מפלגות קטנות שנוגסות בממשלה, צריכים גופים צבאיים חוץ צהל"ים במשרד ראש הממשלה כמו המועצה לביטחון לאומי, צריכים פיקוד העורף במתכונת מורחבת כמו FEMA בארה"ב.. שהיה סוכנות חירום שאחראית על כל נושאי החירום במדינה, החל מלספק מים ועד הכנות של ביתי חולים וכל מה שנגזר ממצב חירום, צריכים לבחון מחדש את תורת הפעלת הכוח הצה"לית ולאן לעזאזל הולכים מאות מיליוני שקלים בתקציב הביטחון... כל אלה הם שינויים מבניים, מה שאמרת תרבות שלטון... זה הבעיה.
 

byzon

New member
הכשילו את הצבא בגלל חוסר נסיון

והססנות אשר בלבלה את הצבא והכניסה את כולם לברוך
 
למעלה