להלן תמצית נקודות שנסחתי עם קבוצת חברים ושלחנ

srulek

New member
להלן תמצית נקודות שנסחתי עם קבוצת חברים ושלחנ

ולצערנו כמעט ולא קיבלנו תגובה . היה מצורף גם מסמך מפורט של רעיונותינו ותוכניותינו להצלת ישראל . אבל הציבור הישראלי מותש , שבע אכזבות ואבד כנראה את התקווה . חבל . לאו"ר (לב אחד ורוח חדשה) קבוצה רעיונית, שקמה בשנת 1979 ע"י אזרחים שהגיעו למסקנה, כי החברה הישראלית הולכת ונהרסת מבפנים. ת"ד 7655 ירושלים , 91075 www.astal.com/laor ככה אי-אפשר עוד להמשיך ! החברה הישראלית מתמוטטת מבפנים ! בתאריך 7.4.1988 פורסם מאמר ב"ידיעות אחרונות" ע"י ד"ר יעקב חסדאי, תחת הכותרת : "לחם, שעשועים ומלחמת אחים". המאמר מסתיים במילים הבאות: "... הבחירה אינה בין השלום לארץ ישראל השלמה. הבחירה האמיתית היא בין מוכרי אשליות לבין ראיה מפוכחת ושקולה... הסכנה איננה מבחוץ, היא בתוכנו. אל מול הסערה המאיימת, צריך קודם כל לחזק את יסודות ביתנו." מאז עברו כ-15 שנים ודבר לא נעשה. העם נשאר תקוע בלי שלום, בלי א"י השלמה והחמור מכל: איבדנו את דרכנו, את ערכינו ואת ביטחוננו. מהם ומי הם הגורמים למצב זה ? רובנו יודעים מה משחית את חיינו : 1.פוליטיקאים חסרי מעצורים שמוכנים לרמוס את הצדק ולשבש את מושגי הכבוד והבושה. 2.חלוקה בלתי הוגנת של משאבי המדינה, המתנהלת בפועל עפ"י העיקרון של "תפוס ככל יכולתך"; מרוץ אחר כסף קל והטבות שמחלקת המדינה, והאזרח שלמד, שאין חובת עבודה. 3.הברית הבלתי נסבלת שבין פוליטיקה, דת, כסף ותקשורת; ובמיוחד החיבור בין דת לפוליטיקה, המשחית את שניהם. מה אנחנו מציעים ? א.יצירת תנאים להקמת "חברה קהילתית" : "חברה קהילתית" תורכב מקהילות חופשיות של אזרחים על בסיס אזורי, רעיוני, מקצועי, או כל בסיס ענייני אחר. באמצעותן יממש האזרח את אחריותו לנושאים, כגון : חינוך, בריאות ואיכות הסביבה. ב.הפרדה בין כסף, דת, פוליטיקה ותקשורת : תהיה הפרדה בין "תקציב הממשלה" ו"תקציב האזרחים" : תקציבי החינוך, הבריאות ואיכות הסביבה יוחזרו לאזרח. התפקידים העיקריים של השלטון יהיו : הגנת המדינה, ניהול מדיניות, השלטת חוק וסדר ובניית תשתית. ג.שינוי הרכב הכנסת והממשלה : הכנסת תורכב משני בתים : בית עליון, שיעסוק בעיצוב מדיניות, התווית מגמות חברתיות ושאלות חוקתיות; ובית תחתון, שיעסוק בחקיקה רגילה ובפיקוח על הממשלה. תוגבל תקופת הכהונה בכנסת, כדי שלא יאחזו בכסא עד בלי קץ. יידרש מנבחרי ציבור ניקיון כפיים, שעומד לא רק במבחן המשפט, אלא גם בנורמות ערכיות מחמירות חותר. הרשות המבצעת תורכב מנשיא ותחתיו ראש ממשלה. הנשיא, בעזרת מועצה לאומית, יתווה את דרכה של המדינה, וראש הממשלה ושריו ינהלו את הנושאים השוטפים. חוקה נוקשה תגן על מבנה השלטון מפני תעלולים פוליטיים. ד.ביטחון ישראל: בהעדר סיכוי לשלום בטווח הנראה לעין, תקבע ישראל את גבולותיה באופן חד-צדדי. הפלשתינים שישארו בתחומי אותם גבולות יחוייבו לבחור בין זכויות אישיות תחת החוק הישראלי לזכויות לאומיות (זכות בחירה ) בישות הערבית /פלשתינית שמחוץ לתחומי ישראל הציונית. החלטות הנוגעות לגבולותיה הסופיים של מדינת ישראל תתקבלנה רק ברוב גדול של המצביעים. אולם עד אז, בואו ונתרפא מחוליינו הפנימיים !
 

srulek

New member
ניסינו לרוץ לכנסת ב 1988 אבל לצערי

קיבלנו רק כ 5000 קולות , כי אין לנו תקציבי עתק לתקשורת ופרסום. אנו מאמינים שאולי כשהמצב בארץ כל כך יחריף ואנשים יבינו שהמערכת הפוליטית והממשל קרסו לחלוטין עפ"י כל קנה מידה תפקוד ומוסרי הם חיחפשו כוחות חדשים , חוץ ממסדיים ואולי אז נוכל להשפיע !
 
דר' חיסדאי.... לא בדיוק המלצה

מפתה. קראתי ספר אחד שלו וכמה מאמרים, ומלבד הצהרות ברמה של 'בואו נהיה ילדים טובים' לא מצאתי אצלו בשורה של ממש. ואולי אפילו נטייה מסוימת לסוג של אבסלוטיות רעיונית. (בשעת הקריאה הייתה לי דעה שלילית נחרצת יותר, אלא שהדברים רחוקים ולכן אני משתדל לא להשתמש במונחים קשים יותר...). הסעיפים שהבאת מוגדרים ברמה של ססמאות, כמו: הפרדה בין כסף, דת, פוליטקה ותקשורת... מה זה אומר באופן מעשי? האם יהיה איסור על הקמות מפלגות דתיות, למשל? או אולי מי שנושא בתואר דתי (רב...) לא יורשה לפעול בפוליטיקה? . האם יהיה איסור על הוצאת כספים במערכת בחירות? האם יהיה איסור על קיום תקשורת ממלכתית? האם התקשורת המסחרית לא תהפוך לעבד נרצע של המפרסמים הגדולים? מה המשמעות של העברת תקציבי החינוך הבריאות ואיכות הסביבה לאזרח? האם יבחרו אזרחים שיטפלו בכספים הללו? ומה ההבדל בין בחירת אזרחים במיוחד לנושאים הספציפיים לבין בחירת חברי כנסת? היום לא נדרש ניקיון כפיים...? צריך שמישהו יקיים את 'נקיון הכפיים'! להזכירך - העם לא יוחלף, גם אם תתחלף השיטה!
 
למעלה