להיחשב בעל הדירה גם אם המשכנתא לא על שמי?

דליה א2

New member
להיחשב בעל הדירה גם אם המשכנתא לא על שמי?

אני מתכננת לקנות דירה, האם אוכל להיחשב בעל הדירה גם אם המשכנתא היא לא על שמי? הסיבה היא שבמצבי הכלכלי הבנק לא אישר לי משכנתא אלא רק לשותף שלי אבל השותף שלי מעדיף שהנכס יהיה על שמי כי הוא בהליכי גירושין ואין לו הסכם ממון ולכן הוא חושש שאשתו תיקח את הנכס. האם יש איזה הסכם שבו השותף יחתום שאני בעלת הזכויות לדירה למרות שהוא זה שחתום על המשכנתא? האם יש פיתרון אחר?
 

pitzi35

New member
הבנק מוכן לתת לו משכנתא?

שאלה נוספת היא אם הבנק יסכים לתת משכנתא למישהוא על נכס שהוא לא הבעלים שלו?
 
אני מנסה להשליך מהמקרה שלי אז לא לוקח אחריות

אתן לך דוגמא, כאשר הורי רכשו בית פרטי הם רצו לקחת משכנתא על חלק מהנכס, בגלל גילם הבנק חשש לתת להם משכנתא ולכן קבענו כי המשכנתא תהיה על שמי גם ללא היותי בעל הנכס, אלא רק על סמך היותי ערב/קרוב משפחה.

גשי לבנק ובררי האם הסטטוס הנוכחי שלכם יאפשר מהלך שכזה, אם אתם ידועים בציבור אני מניח שלא תהיה בעיה.

חשוב מאוד- בבנק דבר ראשון שהפקידה תאמר לך זה את המילה 'לא'/'אי אפשר', את תאמיני לה לרוב הן לא מודעות לכל האפשרויות, לכן בקשי בנימוס לדבר עם המנהל הוא כבר מבין קצת יותר.

בהצלחה,

משקיע בב"ש
 

gili667

Member
תשובה משוערת

משכנתא יכול לקבל בעל הנכס היות והנכס הוא הבטוחה של המשכנתא

הבנק מבחינתו רוצה בטחונות לא רק של הנכס כי אם הכנסה שוטפת אשר תוכל לממן את החזרי המשננתא - הכנסה זו איננה חיבת להיות שלך וע"כ ערב/שותף נוסף לתשלומי המשכנתא הם פתרון אפשרי נפוץ

תשובה מוסמכת רק בבנק , ותמיד רצוי לבדוק במספר בנקים
 
אין בעיה לבצע את מה שאת רוצה

1. את הבנק לא ממש מעניין מיהו בעל הנכס. מצידו שיהיה רשום ע"ש מוחמד מעזה. מה שמעניין אותו זה שני דברים:
א. החוסן הפיננסי של הלווה עצמו, שכאמור לא חייב להיות הבעלים של הנכס.
ב. שווי הנכס עצמו ע"פ שמאות וכמובן שעבוד שלו לטובת בנק.

2. לכן אין בעיה שאת תהיה 100% בעלים של הנכס, ואילו בן זוגך יהיה 100% לווה של המשכנתא (אם לדייק הם ירצו גם אותך טכנית לצידו כלווה אבל ישענו עליו מבחינת החוסן הפיננסי)

3. הבעיה המשפטית היחידה כאן לא קשורה לעולם הנדלן והמשכנתא אלא לענייני גירושין וכו' - כלומר, השותף שלך צריך להבין שהוא לוקח סיכון לא מבוטל בכך שמצד אחד הוא לא יהיה רשום כבעלים או שותף בנכס ומצד שני את המשכנתא הוא לוקח על עצמו. גם את זה כדאי לברר עם עו"ד לענייני גירושין לוודא שעצם המצב הזה אכן לא עלול להביא לטענה של אשתו שהוא בעצם שותף בנכס. בקיצור צריך עורך דין, אבל הכל לענייני ממון וגירושין ולהבדיל את עניין המשכנתא את יכולה לראות כלא בעייתי.
 

gili667

Member
מי שמשלם המשכנתא משלם בגין הנכס

אם הנכס לא שלו הוא למעשה מעניק כספים לבעל הנכס - יש לכך הרבה השלכות כולל מיסויות
 
למעלה