לגרא היקר

מירב189

New member
לגרא היקר

רציתי להתייעץ איתך בהקשר לבעיה שמטרידה אותי והיא:
אני מטופלת במרכז לבריאות הנפש בגלל סכיזופרניה, למרות שעכשיו במצב טוב מהמחלה הזו ע"י לקיחת תרופות.
הייתי בדיכאון מאוד קשה ויצאתי ממנו ולאחרונה חלה התדרדרות שוב במצב רוח.
בגלל שלמעשה אין לי חיים, ממתינה לקבלת סל שיקום ושיתנו לי עבודה נתמכת, חונכת וחוגים ואתחיל להשתקם.
אבל כרגע הכל נראה ממש בלי חיים, כי אין לי חברים, למעט חברה שהיא בדכאון במצב קשה ואני אף עוזרת לה למרות הכל.
כל החברים שלי עזבו אותי בגלל המחלה ואי אפשר ליצור עמם קשר, חלקם נשואים וחלקם הלכו עם הדת, כך שלא נוצר לי מעגל חברים.
לפעמים רוצה כל כך ללכת למסעדות, לבילויים והולכת עם ההורים שלי לפעמים, אבל זה עדיין לא אותו דבר והם גם מאוד כבדים ומעט זמן.
הרופאה הפסיכיאטרית המליצה לי לקחת כדורים נגד דיכאון בנוסף לתרופה שאני לוקחת לסכיזופרניה, אבל אני לא רוצה כל כך כי כל הכדורים שלקחתי לפני כן נגד דיכאון מאוד עשו לי רע בגלל התופעות הלוואי ולכן לא רוצה לקחת וגם באופן פסיכולוגי אינני יכולה לקחת כדורים.
שאלתי, האם לחכות לסל שיקום ולסבול את המצב ואולי יהיה אחרת, או אתה חושב שאני צריכה את הכדורים בכל מחיר.
כל כך צמאה לחיים עשירים וכרגע הם ממש דלים וזה מכניס אותי לעצבות ואולי לדכיאון אינני יודעת.

אודה לך על תשובתך המהירה,

מירב
 

גרא.

New member
מירב189,הכמיהה שלך לחיים עשירים,מוצדקת

ומובנת.לשאלה אם את צריכה לקבל את הכדורים האלה,התשובה ניתנה ע"י הפסיכיאטרית.ברור
שכדורים נוגדי דיכאון יפחיתו את הסימפטומים הדיכאוניים,אבל הם אינם יכולים לבוא במקום פעילויות
תרבותיות ובילוי.גם כשתתחילי לקבל סל שיקום,לא ברור אם הוא יענה על הצרכים שלך.מה בכל זאת
יוכל להוציא אותך מעט מהשיגרה? האם את עוסקת בפעילות ספורטיבית כלשהיא? האם חשבת על
האפשרות של התנדבות לאירגוו התנדבותי כלשהוא? היציאה מהבית והמצאות תוך כדי פעילות עם אנשים
אחרים,יכולה ליצור לך הזדמנויות להכרויות חדשות.אם יש איזה שהוא חוג בתחום המעניין אותך וזה לא
מסובך או מסורבל להשתתף בו,למשל איזה שהוא חוג במתנ"ס המקומי,זו שוב הזדמנות להמצא בסביבת
אנשים,עם כל מה שמשתמע מזה.התחושה שלי היא שככל שתמצאי בפעילות חוץ ביתית,בנושאים שמענינים
אותך,תחושת הדיכאון שלך תתמתן ותחלש וזה כבר ישנה את תחושת המשמעות שלך לחייך.
 

מירב189

New member
אני חשבתי ללכת לחוג, אבל במתנסים באיזור מגורי

אין חוגים שמעניינים אותי. יש להם רק חוג התעמלות או אומנות וזה לא מעניין אותי.
רציתי דברים רוחניים או פסיכודרמה או דברים אחרים מסוג זה, אבל אין ולכן אין לי לאן ללכת.
לכן, אני נשארת באותה הבעיה ולא מוצאת לעצמי מסגרת כדי לצאת ממנה.
לגבי ארגון התנדבותי, אני לא יודעת במה לבחור ולכן גם קשה לי לפי מה שמעניין אותי.
ידוע לי שאני צריכה להמצא במסגרות שיש בו אנשים, אבל קשה לי למצוא אותם ולהשתלב בהם ובכך לצאת מהשגרה המשעממת הזו.
בכל אוןפן, תודה לך על תשובתך.
 

גרא.

New member
מירב 189,באמת אין טעם ללכת לחוג שלא

מעניין.אם כי ההשתתפות החוג לא היתה מטרה אלא אמצעי להכיר אנשים חדשים ולהיות בחברה.
בכל מקרה מצרף רשימה של כל אירגוני המתנדבים בארץ.ע"ימ לחיצה ע"ש האירגון תקבלי את
כל הפרטים עליו.אולי בכל זאת תמצאי שם אירגון התנדבות שמתאים לך? בהצלחה.
 
למעלה