לגבי צום: הרי אם צמים אז סיכוי

איילהט

New member
לגבי צום: הרי אם צמים אז סיכוי

ללדת גודל ואז יוצא שע"י צום אני עומדת לחלל יום כיפור כי יש סיכוי שאצטרך לנסוע לבי"ח ביום כיפור. מזה נובעת השאלה למה לצום? יש למישהי הסבר?
 
התייבשות גורמת לצירים

אם מתייבשים הסיכוי ללדת גדל. אם מקפידים לשתות הרבה בימים הקודמים לצום הסיכוי להתייבשות נמוך מאוד. ביום הכיפורים יש סידרי עדיפויות. הגבוה בסידרי העדיפויות הוא הצום. (ולכן עדיף לצום ולנוח כל היום במיטה מאשר ללכת לבית הכנסת למשל ואז להתעייף ולשבור את הצום) אלא אם כן בוודאות יש חשש ולכן לפני שצמים צריך לשאול רופא ורב. הרופא יגיד את דעתו הרפואית ועם דעתו הרפואית פונים לרב. אמנם יש דעה בציבור שרבנים הם אטומים ולא אנושיים , אך לא כך הדבר, ואם יש חשש לבריאות העובר או האישה מתירים לאישה לאכול (ביום כיפורים יש דרך בה מותר לאכול ולשתות - בשיעורין). אני צמתי כבר מספר צומות בהריון (וגם בחודש שמיני) וגם בהנקה מלאה של תינוקת בת חודש ולא היתה לי שום בעיה עם זה. בכל מקרה, גם אם התירו לאישה הרה לצום , אם היא מרגישה לא טוב היא צריכה לאכול ולשתות. (ולכן הרבה רבנים יגידו להתחיל את הצום ובהמשך לפי ההרגשה) למה לצום? - הכל עניין של אמונה (אלה - אנחנו שוב חוזרים לזה!!) בהצלחה ושנה טובה,
 
כל מלה נכונה ../images/Emo45.gif

לא יכולתי לכתוב זאת טוב יותר ונכון יותר שנה טובה
 

tamy28

New member
מבחינת חילול יום כיפור

ממה שאני יודעת המצווה של צום היא המצווה החשובה ביותר (יותר מלהתפלל ביום כיפור) ולכן גם המחיר של "חילול יום כיפור בגלל התפתחות לידה" שווה מבחינת ההלכה... לא ממש מבינה בזה אך זה מה שהסבירו לי "יודעי דבר" אני בכל אופן לא בעד לצום כי אם תתפתח לידה את תגיע כ"כ תשושה שזה לכשעצמו יהפוך הכל ליותר מסובך וקשה.
 

מלחיה

New member
למיטב ידיעתי

אשה שצריכה ללדת או כל מקרה רפואי שמצריך נסיעה בשבת אין בו כלל חילול שבת. באותו הרגע הנסיעה בשבת היא המצווה.
 

PINK POOH

New member
והנסיעה בשבת לצורך לידה וכדו'

אינה מצווה, אך היא גם לא עבירה.
 

קנגה רו

New member
תרשי לי לתקן אותך - הבנת לא נכון

א. המצווה החשובה ביותר ביום כיפור היא הסליחה!!! לסלוח קודם כל ולדעת לבקש סליחה. קודם בין אדם לאדם ורק אחר כך - כאשר הוסדר העולם הזה לעבור לדיון שבין "אדם למקום" הווה אומר האל. ביום כיפור המצווה היא להרהר לכפר, ללמוד ולהפנים. ביום הכיפורים נחתמים חייו של אדם על סמך מעשיו בשנה שעברה, על סמך מה למד, האם כיפר והאם ידע להבין את השיעור. הצום? הוא כלי!!! ודרך אגב בניגוד לצומות אחרים ביהדות, צום יום כיפור אינו צום תענית כי אם צום זכות. היום הקדוש משחרר אותנו מעוולות העולם הזה בכדי להתפנות לדון בכפרות, כיפור תיקון וסליחה. ולא משנה היכן, בבית או בבית הכנסת - המצווה העליונה היא חשבון הנפש, בין אדם לאדם, בין אדם לעצמו, ובין אדם למקום. ולא, אנני דתיה, אבל גדלתי בבית יהודי.
 
למעלה