לבקשת הקהל - המתכון ל"חומיות"

לבקשת הקהל - המתכון ל"חומיות"

100 גר´ שוקולד מריר-שבור לחתיכות 100 גר´ שוקולד חלב-שבור לחתיכות 200 גר´ חמאה או מרגרינה בלי מלח 200 גר´ אבקת סוכר 1/4 כפית מלח 3 ביצים 1 כוס חלב (200 מיל´) 1 כפית תמצית וניל 2 כפות ליקר סברה - לא חובה (אני שמה ליקר שוקולד, וקצת יותר משתי כפות...) 1.5 כוסות קמח תופח מחממים מראש את התנור לחום בינוני -גבוה (אני שמה על 170 מעלות). משמנים תבנית מלבנית בגודל 30X20 ס"מ (אפשר להשתמש בתבנית גדולה יותר אם רוצים בראוניז שטוחות יותר. אני משתמשת בתבנית חד פעמים הגדולה ביותר). ממיסים את השוקולד והחמאה (במיקרו או בסיר) בוחשים פנימה את אבקת הסוכר והמלח לקרם חלק. מצננים לטמפרטורת החדר. טורפים את הביצים בנפרד ומוסופים לשוקולד תוך טריפה. מערבבים את החלב, תמצית הווניל והליקר. מוסיפים לסירוגין לעיסה תוך בחישה. מוסיפים את הקמח לסירוגין תוך בחישה. יוצקים את הבלילה לתבנית אפייה. אופים כ-35 דק´ במרכז התנור (בתנור שלי גם חצי שעה מספיק...). נועצים קיסם - צריך להיות לח אבל לא רטוב. מצננים וחותכים לריבועים. אפשר להוסיף לפני האפייה 200 גר´ אגוזי פקאן או מלך קצוצים דק. באדיבות תמי סירקים - עוגות בכייף... מתכונים לעוגת דבש מיוחדת יתקבלו בשמחה (בלי פירות...).
 

ligo

New member
אח´לה.מקווה שיהיה לי זמן להכין היום

ולבקשתך- מתכון לעוגת דבש: (לא יודעת אם היא "מיוחדת" אבל היא נורא טעימה) אז מה צריך- 4 ביצים 1 כוס סוכר 3/4 כוס דבש 1/2 כוס קפה משובח (רצוי אספרסו) 3/4 כוס שמן 2 כפיות ציפורן טחון 3 כוסות קמח 1 חבילה אבקת אפייה 1 כפית סודה לשתייה 1.5 כוס אגוזי מלך ולעבודה- 1. מחממים את התנור ל- 170 מעלות. משמנים 2 תבניות מוארכות או תבנית בקוטר 26, מפדרים עליהן מעט קמח וסוכר ומנערים לכיור. 2. מקציפים את הביצים. מוסיפים סוכר, דבש, קפה, שמן, קינמון, ציפורן ומערבבים. מוסיפים את הקמח, אבקת אפייה, סודה לשתייה ומערבבים. 3. שמים את האגוזים בקערה עם מעט קמח ומערבבים (כך הם לא "יברחו" לתחתית התבנית בזמן האפייה). מנערים את הקמח מהאגוזים ומוסיפים לתערובת. 4. שמים בתבנית ואופים בערך 40 דקות בחום בינוני. בתאבון!!! ואגב- העוגה נעשית טעימה יותר יומיים אחרי ההכנה (קשור לכך שהדבש יורד למטה)
 
שבלולה, בעניין השיחה שלנו על סויה

את יודעת שאני עדיין סובלת מסקלרוזה, לכן שכחתי את המילה הנכונה ולא ידעתי לענות על שאלתך אתמול. הסויה הלא מומלצת היא סויה מהונדסת שבה משתמשים בתעשיה העולמית והאמריקאית בפרט. כנראה שבתהליך ההינדוס של זרעי הסויה נוצר שינוי בין מרכיבי הסויה ואיזה שהוא חומר - שבטח אזכר בשמו - שבד"כ מאוד בריא בשילוב הטיבעי הופך למסוכן - טוענים שמסרטן. לכן ממליצים להקפיד לצרוך מוצרי סויה שיוצרו מפולי סויה טיבעיים ולא מהונדסים. יש בארץ הרבה יצרנים קטנים ואיכותיים של מוצרי סויה שמקפידים להשתמש בסויה טיבעית ואורגנית. אני קונה לזיו יוגורט סויה טרי של משק צוריאל, טעים ומכיל הרבה סידן זמין, יש להם סידרה של מוצרים ללא סוכר מאוד טובה.
 
למעלה