לא

p o i s o n e d

New member
מקווה שלא הייתם שם...

הנה שיעור במה שדיברתי הרבה עם כמה חברה פה. לצעוק ולא לוותר למפקדים כשאתם מרגישים שעשו לכם עוול או שעשו לכם עוון. דורון-תשחרר את מורן הכלבה מהכלוב!
(בדיחה פרטית אל תנסו להבין אולי יולץ יבין?)
 

BlairWitch

New member
שאלה :)

היי השאלה שלי היא כזאת: האם חייל נשוי יכול להתנדב ליחידות קרביות (במידה והוא לא מקבל תשלומי משפחה)?
 
אין קשר לתשלומי משפחה.

תשלומי משפחה זו זכאות ת"ש שהתנדבות לא שוללת (גם התנדבות מהסוג שאת מדברת עליו). בכל מקרה, אני מכיר שני מקרים של אנשים נשואים ביחידות התנדבותיות - כך שאני נוטה להניח שזה ניתן. עם זאת, מעולם לא חיפשתי מידע רשמי בעניין.
 

Tomak19

New member
וזה עוד כלום

רוב האנשים הרי לא פונים אליהם כי הם יודעים שהם לא יעשו כלום או שיעשו ויישפטו לטובת הדרגה הגבוהה. הרי אם על אונס מה שמקבלים זה הזהרה, אם על רישול בטיפול בחיים שעלול להביא למקרי מוות לא נותנים שום עונש, אם על כליאה במתקן לכלבים נותנים אזהרה "משמעתית", זאת אומרת שגוף נציב קבילות החיילים פשט את הרגל. גוף נציב קבילות החיילים חייב להיות מורכב משופטים ועורכי דין אזרחיים, שיקבלו סמכויות להעניש לפי החוק האזרחי. לא יכול להיות שבצה"ל בשנת 2005 יש למפקדים יכולת לשלול לחייליהם כל זכות אנוש אפשרית כשהם יוצאים מזה בלי שריטה. צה"ל חייב לעבור רפורמות אמיתיות, עכשיו!!!
 
אם כך, אין לך מושג מהו נקח"ל.

קיימים שני גופים בצבא לטיפול בפניות - האחד הוא קפ"צ (קצינת פניות הציבור) אשר כפופה לראש אכ"א. עצם כפיפותה מחייבת אותה כלפי הצבא, ולכן ניתן להגיד שיש הסיבות שהיא תהיה לא אובייקטיבית - אע"פ שמנסיון הם נוטים כן לעזור והיות אובייקטיבים. מאידך, קיים נציב קבילות חיילים. נציב קבילות החיילים אינו כפוף לצה"ל או למרותו של הרמטכ"ל. מדובר בקצין בדרגת תא"ל במילואים, אשר כפוף ישירות לועדת חוץ ובטחון בכנסת - ולה הוא מדווח. הגוף הזה הוא אכן אובייקטיבי ולא בא במטרה לטייח. נקח"ל הוקם ע"י חיים לסקוב ערב מלחמת יוה"כ. חיים לסקוב כידוע ייזכר תמיד כ"מפקד הפרט" - מי שתבע את הביטוי "חייל העומד על זכויותיו, הוא חייל הממלא את חובתו". לצערי, נקח"ל הוא גוף מייעץ בלבד - אין לו סמכויות פעולה על הצבא. ועם זאת, המלצותיו של נקח"ל הן בד"כ הוראות עבור הדרג הצבאי - ורק הרמטכ"ל (בתיאום עם נציב קבילות החיילים) רשאי להתעלם מהמלצה שכזאת. לגבי הטענות המגוחכות שלך על הרכב נקח"ל - נקח"ל מחולק ל3 מחלקות, בינהן מחלקה משפטית שמאויישת, איך לא, ע"י אנשי משפט. חוץ ממחלקת ארגון ובקרה (שמטבע הדברים לא תופסת חלק בקבילות עצמן), בכל מחלקה ישנם משפטנים. נחמד מאוד לקפוץ ולצעוק "רפורמות אמיתיות, עכשיו" אבל כדאי קודם לדעת משהו. ברור שבתור קורא כתבה אתה נסער ואתה רוצה לראות "ראשים עפים", אבל זו כבר מדיניות פנימית של הצבא - וגם אם עפו ראשים, הם לא מחוייבים ליידע אותך. מה גם שככל הנראה אותם ראשים שצריכים לעוף הם של חיילים בחובה שבין כה וכה צריכים להשתחרר בטווח של 3 שנים, וגם כך לא ניתן לפטרם. לכל היותר ניתן להרחיק אותם עד סוף השירות מתפקידי פיקוד - והדברים האלו נעשים. דבר אחרון ששכחתי, קבילות שמוגשות בגין מעשה פלילי - לא מטופלות ע"י נקח"ל. הן מועברות מיד לפרקליטות הצבאית הראשית.
 

Dizen

New member
ולידע כללי:

הפורום שלנו לא עוסק בהתנדבות מהסוג הזה. אנחנו אנשים שקיבלו פטור מהצבא [פרופיל 21/24] ובחרו לשרת בכל זאת. ההתנדבות ליחידות הלוחמה ההתנדבותיות היא משהו שונה לחלוטין. מציעה לשאול בפורום סדירים ומתגייסים.
 

Dizen

New member
לא ../images/Emo38.gif

מה, שאני אתחיל פינה שבועית כזאת
 
למעלה