לא רק הירוקים מתנגדים לקו המהיר לירושלים

מצב
הנושא נעול.

באג2003

New member
לא רק הירוקים מתנגדים לקו המהיר לירושלים
סוכנות הידיעות "איי.פי" מפרסמת כי על פי התכנונים של הרכבת המהירה שאמורה לחבר בין ת"א לי-ם צפויים הנוסעים לעבור עמוק בתוך שטחי הגדה המערבית, על אף הסיכון הביטחוני שטמון בכך. בהתייחסות של משרד התחבורה הישראלי, כפי שצוטטה בסוכנות הידיעות, נכתב כי בימים אלו אף עובדים במשרד על תכנית שתחבר בין עזה לרמאללה.
 

easylivin

New member
לא רק הירוקים מתנגדים לקו המהיר לירושלים
סוכנות הידיעות "איי.פי" מפרסמת כי על פי התכנונים של הרכבת המהירה שאמורה לחבר בין ת"א לי-ם צפויים הנוסעים לעבור עמוק בתוך שטחי הגדה המערבית, על אף הסיכון הביטחוני שטמון בכך. בהתייחסות של משרד התחבורה הישראלי, כפי שצוטטה בסוכנות הידיעות, נכתב כי בימים אלו אף עובדים במשרד על תכנית שתחבר בין עזה לרמאללה.
שיבושם להם. כמה הערות:
א. אין שום סיכון בטחוני, כל מי שמכיר את השטח יאשר זאת. ב. "עמוק" זה רק באזור לטרון, וגם זה בקטע קצר. במבשרת מדובר על "חדירה" מעבר לקו הדמיוני לעומק של כמה מאות מטרים בלבד ובקטע קצר גם כן, ובכלל מתחת לפני הקרקע. וזה המקום להעביר שוב תודה מיוחדת לכל ה-NIMBYs של מבשרת ציון... ג. הרוסים כבר שלחו אותם לעזאזל (קראו בכתבה...), עכשיו תורם של האיטלקים.
 

easylivin

New member
שיבושם להם. כמה הערות:
א. אין שום סיכון בטחוני, כל מי שמכיר את השטח יאשר זאת. ב. "עמוק" זה רק באזור לטרון, וגם זה בקטע קצר. במבשרת מדובר על "חדירה" מעבר לקו הדמיוני לעומק של כמה מאות מטרים בלבד ובקטע קצר גם כן, ובכלל מתחת לפני הקרקע. וזה המקום להעביר שוב תודה מיוחדת לכל ה-NIMBYs של מבשרת ציון... ג. הרוסים כבר שלחו אותם לעזאזל (קראו בכתבה...), עכשיו תורם של האיטלקים.
ולהלן התגובה של משרד החוץ הרוסי:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
הכתבה המלאה
 

luckydude

Active member
ולהלן התגובה של משרד החוץ הרוסי:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
הכתבה המלאה
מזמן סברתי שאחת הסיבות העיקריות שבחרו בחברה
רוסית (ועוד ממשלתית!) דווקא כדי לכרות את המנהרות בחלק שהכי גולש לגדה זה בגלל המצב הפולטי. כמה שזה בוטה ותגידו מה שתגידו אבל הרוסים לא שמים זין על אף אחד בעניינים האלו. הפלסטינים יכולים לקפוץ כמה שהם רוצים אבל לא נראה לי שלרוסים זה יזיז הרבה. נקווה שלא יהיו בעיות אחרות עם יצרניות ציוד זה או אחר בהקשר הזה (ולא צריך להרחיב יותר מזה). באזור מבשרת הסטייה לגדה היא כ"כ מינורית לעומת דברים אחרים שישראל עשתה בגדה שאני אפילו לא ההיתי מחשיב את זה. בקשר לכביש הגישה, אני חושב שהוא זמני. הדבר הכי חשוב זה להתחיל לזוז עם החלקים "הקשים" של הפרוייקט ולקבוע עובדות בשטח. אם יש צורך לפצות בעלי קרקעות פרטיות בשטחים אז צריך לעשות זאת באופן הוגן ומהיר ככל האפשר.
 

בועז ל

New member
מזמן סברתי שאחת הסיבות העיקריות שבחרו בחברה
רוסית (ועוד ממשלתית!) דווקא כדי לכרות את המנהרות בחלק שהכי גולש לגדה זה בגלל המצב הפולטי. כמה שזה בוטה ותגידו מה שתגידו אבל הרוסים לא שמים זין על אף אחד בעניינים האלו. הפלסטינים יכולים לקפוץ כמה שהם רוצים אבל לא נראה לי שלרוסים זה יזיז הרבה. נקווה שלא יהיו בעיות אחרות עם יצרניות ציוד זה או אחר בהקשר הזה (ולא צריך להרחיב יותר מזה). באזור מבשרת הסטייה לגדה היא כ"כ מינורית לעומת דברים אחרים שישראל עשתה בגדה שאני אפילו לא ההיתי מחשיב את זה. בקשר לכביש הגישה, אני חושב שהוא זמני. הדבר הכי חשוב זה להתחיל לזוז עם החלקים "הקשים" של הפרוייקט ולקבוע עובדות בשטח. אם יש צורך לפצות בעלי קרקעות פרטיות בשטחים אז צריך לעשות זאת באופן הוגן ומהיר ככל האפשר.
לצערנו, מוטיב זה עובד גם בכיוון ההפוך
כאשר הרוסים מוכרים נשק למתוחכם לגרועות שבאויבותנו.
 

easylivin

New member
לצערנו, מוטיב זה עובד גם בכיוון ההפוך
כאשר הרוסים מוכרים נשק למתוחכם לגרועות שבאויבותנו.
מבחינתם זה "רק ביזנס"...
לטוב ולרע. בניגוד לבריה"מ בעבר, את הרוסים לא מעניין מיהו אויב של מי - גם ישראל הם ימכרו כל דבר, אם יהיה ביקוש.
 

באג2003

New member
ולהלן התגובה של משרד החוץ הרוסי:
Dmitry Peskov, a spokesman for Russia's prime minister, said Metrostroy is required to "fulfill the requirements" under the tender it won. Peskov said only the Israeli government can address the political issues surrounding the railway.​
הכתבה המלאה
רשום ש- DB סיפקה ייעוץ טכני בתכנון
וגם צוין מ- DB בתגובה שלא היה להם חלק בתכנון. אז הם באמת השתתפו בתכנון? הם מפחדים מביקורת?
 

Rubim88

New member
רשום ש- DB סיפקה ייעוץ טכני בתכנון
וגם צוין מ- DB בתגובה שלא היה להם חלק בתכנון. אז הם באמת השתתפו בתכנון? הם מפחדים מביקורת?
לפי מה שידוע לי
הם(חברת היעוץ של DB שנקראת DBI) נתנו חוות דעת לרכבת, בתכנון השתתפה חברת תכנון גרמנית אחרת(בשם Obermayer) כמתכנן חוץ של משרד אמי מתום(בגלל חוסר בניסיון בפרוייקט דומה)
 

באג2003

New member
שיבושם להם. כמה הערות:
א. אין שום סיכון בטחוני, כל מי שמכיר את השטח יאשר זאת. ב. "עמוק" זה רק באזור לטרון, וגם זה בקטע קצר. במבשרת מדובר על "חדירה" מעבר לקו הדמיוני לעומק של כמה מאות מטרים בלבד ובקטע קצר גם כן, ובכלל מתחת לפני הקרקע. וזה המקום להעביר שוב תודה מיוחדת לכל ה-NIMBYs של מבשרת ציון... ג. הרוסים כבר שלחו אותם לעזאזל (קראו בכתבה...), עכשיו תורם של האיטלקים.
הנה החדירה "העמוקה"
מבט עילי באזור לטרון. הקו הצהוב מסמן את אורך החדירה, מיותר לציין תת - קרקעית.
 

yairp4

Active member
הנה החדירה "העמוקה"
מבט עילי באזור לטרון. הקו הצהוב מסמן את אורך החדירה, מיותר לציין תת - קרקעית.
אפשר גם לראות את "החדירה" של כביש 1
באיזור מחלף לטרון לשטחי הגדה. מעניין אם כשהקימו אותו בשנות ה70 ידידנו האירופאים התלוננו, והאם נשיא מצרים אנואר סאדאת, שהיה בין הנוסעים הראשונים בכביש עוד לפני פתיחתו, הביע את חוסר הסכמתו לגזל הנורא הזה.
 
לא רק הירוקים מתנגדים לקו המהיר לירושלים
סוכנות הידיעות "איי.פי" מפרסמת כי על פי התכנונים של הרכבת המהירה שאמורה לחבר בין ת"א לי-ם צפויים הנוסעים לעבור עמוק בתוך שטחי הגדה המערבית, על אף הסיכון הביטחוני שטמון בכך. בהתייחסות של משרד התחבורה הישראלי, כפי שצוטטה בסוכנות הידיעות, נכתב כי בימים אלו אף עובדים במשרד על תכנית שתחבר בין עזה לרמאללה.
בירושלים יש פלסטינים..
לכן אין שום בעייה מבחינת החוק הבינלאומי שהקו יעבור "עמוק בגדה" כי הוא ישרת גם את האוכלוסייה "הנכבשת כביכול". ולעיניין העובדות לקו הירוק אין שום משמעות והוא לא מסומן בשום מפה בצורה מדוייקת, בגלל שזה המצאה של ה20 שנה האחרונות, ככה שכל עוד אין הסדר מדיני אפשר לטעון שגם נתב"ג נמצא בשטחים ויש כאלה שטוענים ככה, אז לא הייתי מציע להתרגש מהרעש וצילצולים שכל מיני ארגונים הזויים עושים בנוגע לקטע הקטנטן מתחת לאדמה שבו הרכבת תעבור כביכול בשטח פלסטיני...
 

Ccyclist

Well-known member
בירושלים יש פלסטינים..
לכן אין שום בעייה מבחינת החוק הבינלאומי שהקו יעבור "עמוק בגדה" כי הוא ישרת גם את האוכלוסייה "הנכבשת כביכול". ולעיניין העובדות לקו הירוק אין שום משמעות והוא לא מסומן בשום מפה בצורה מדוייקת, בגלל שזה המצאה של ה20 שנה האחרונות, ככה שכל עוד אין הסדר מדיני אפשר לטעון שגם נתב"ג נמצא בשטחים ויש כאלה שטוענים ככה, אז לא הייתי מציע להתרגש מהרעש וצילצולים שכל מיני ארגונים הזויים עושים בנוגע לקטע הקטנטן מתחת לאדמה שבו הרכבת תעבור כביכול בשטח פלסטיני...
אמנת ז'נבה הרביעית לא חלה על הפלשתינים.
תקראו את סעיפים 2 פיסקה שלישית ו3. הפלשתינים הם צד שלישי שאינו מקיים את האמנה ולכן הגנתה לא חלה עליהם. וגם יש שם איפשהו סעיף שקובע שלכוח הכובש מותר לבנות ביצורים בשטח הכבוש.
 

amit1270

New member
לא רק הירוקים מתנגדים לקו המהיר לירושלים
סוכנות הידיעות "איי.פי" מפרסמת כי על פי התכנונים של הרכבת המהירה שאמורה לחבר בין ת"א לי-ם צפויים הנוסעים לעבור עמוק בתוך שטחי הגדה המערבית, על אף הסיכון הביטחוני שטמון בכך. בהתייחסות של משרד התחבורה הישראלי, כפי שצוטטה בסוכנות הידיעות, נכתב כי בימים אלו אף עובדים במשרד על תכנית שתחבר בין עזה לרמאללה.
ממש "סיכון בטחוני"
טוב שלא כתבו "בלב אוכלוסייה צפופה"...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה