לא להיכנס לדיכאון בחופשה (פיטורין) מהעבודה אלא לנצל את הזמן

platformust

New member

חופשה ארוכה מהעבודה אינה דבר שכיח - איך להתכונן לחזרה מחל"ת או חופשה אחרת ואיך כתיבת קורות החיים צריכה להיות בהתאם​

תקופת החופשה, גם אם היא לצורך נסיעה או טיול ארוך אותו הבטחתם לעמכם, עדיין תיקח עמה "זיכרונות" ממקום העבודה בפרט אם אתם עובדים באותו מקום לאורך זמן רב​

המצב החדש של מי שהיה רגיל לעבוד יום יום במשך שנים, קשה עבור אנשים רבים, אנשים צעירים ומבוגרים כאחד אם לא תכננו את התקופה הזו באופן המתאים לאורח חייהם, אלו נאצלים להתרגל לחוסר המעש ולהתקיים מתקציב שונה מזה שהיו רגילים אליו כאשר משכורתם היתה מלאה מהמעסיק.

סוף מעשה במחשבה תחילה - כדאי לדעת איך למנף זמן פנוי ולהפוך אותו לניסיון מקצועי​

הדרך הנבונה ביותר כאשר נמצאים בין עבודות או אף בחופשה ארוכה לפני חזרה לאותו תפקיד, היא להתייחס לכך כזמן לחישוב מסלול מחדש, אולי לעבור הסבת מקצוע? אולי להתחיל ללמוד תחום חדש ומעניין?

אלו הממוסדים יותר ואשר רגילים להתנהל מול רשויות וגופים לצורך רווחתם והעשרת הידע המקצועי שלהם ודאי שיכולים לאתר ממגוון הגופים וקרנות שמציעים אף מימון עבור לימודי תעודה כמו קרן מעגלים ומשרד העבודה. למי מכם שמעוניין בהסבת מקצוע לתחום ההייטק, בית הספר "ג'ולט" מציע לימודי הסבה מקוונים במסלולים שונים.

בכל דרך שלא תבחרו תחשבו מראש - איך הזמן שלכם יכול להשתקף בכתיבת קורות החיים שלכם כשתחזרו למעגל העבודה – הזמן שלכם יקר! הפכו אותו לניסיון מקצועי בקורות החיים מה שיעזור לכם בהגשת מועמדות למשרה הבאה​

טיפוח כישורים חדשים

תהא סיבת החופש אשר תהא 😊 אך כמעט כמו תמיד זו "אילצה" אותנו לבלות את שעות הפנאי שלנו בחברת הסמארטפון והמחשב. במהלך החופש יצא לנו להכיר את עולם האינטרנט טוב יותר, לעשות חושבים עם עצמנו ולפתח תחביבים חדשים כמו ספורט, תזונה, קריאה ועוד. ההיכרות עם תוכנת הלימודים המקוונים "זום" הוכיחה את יעילותה בהעברת קורסים שונים, חוגים, לימודי העשרה ואפילו לימודי תעודה.

את הרקע ההשכלתי החדש כדי מאוד למנף כאשר עוסקים בנושא כתיבת קורות חיים עם תום התקופה, לכך יש את PLATFORMUST שהצוות חביב ומיומן, עד שלא תאמינו איך ניתן לשדרג את קורות החיים כאשר משפרים את הרקע המקצועי אף אם זה קורס לא ארוך יחסית, וזה רק על קצה המזלג.

אך לא רק השכלה ניתן להעשיר בזמן החופשה, גם ניסיון מעשי כגון פיתוח מיומנויות בעזרת האינטרנט​

הנוכחות הרבה של האינטרנט בחיי אלו שלפתחם זמן רב פנוי גורמת בין אם כך תוכנן לבין אם מדובר באקט רנדומלי, לפיתוח מיומנויות וחשיפה לתחומי עניין חדשים כמו בישול, כושר, הוראה, חינוך והיד עוד נטויה. אילו כישורים אפשר לטפח בזמן חופשה ארוכה בבית? לימוד והוראה, תפעול תוכנות Office במחשב, תיכנות באינטרנט, מסחר, בניית אתרים, כתיבה שיווקית, עיצוב גרפי בתוכנות דוגמת Photoshop, Illustrator ו- Indesign. איפה אפשר ללמוד כישורים כאלה ועוד אחרים? פשוט מאוד, בחינם או בתשלום סמלי דרך אתרים דוגמת יוטיוב ואף לינקדאין.

בסופו של יום כתיבת קורות חיים זה לא העיקר, אלא העשרת האני העצמי וקבלת שיעור לחיים​

לסיכום, אם נתקלנו בתקופת חופשה ארוכה בעיקר אם אינה מתוכננת סביר להניח כי היא שיבשה לנו את התוכניות בעבודה, ולימדה אותנו שיעור ארוך בסבלנות.

מה שבטוח – כל אחד מאיתנו קיבל שיעור לחיים בצורה זו או אחרת; למדנו להכיר את בני המשפחה שלנו ואת עצמנו טוב יותר, להבין כי החיים קצרים ולפעול לשינויים מקצועיים, חברתיים וסביבתיים על מנת לשפר את פני העתיד שלנו והאפשרויות שהוא טומן בחובו.

אני מקווה שהמאמר יעזור לכל מי שמחפש קידום בקריירה להבין ולהפנים הייטב איך החופשה שלנו בניגוד לאחרות שעברו חלפו ביעף ללא שהועילו לניסיון שלנו, נתנה לנו הפעם או כמחשבה לפעם הבאה, חומר רב אותו נטמיע בכתיבת קורות חיים בדרך לאתגר הבא!

הכותב הוא Gadie Jacobs CEO של PLATFORMUST
הכתבה פורסמה בלינקדאין
 
למעלה