לא יודעת למי,

לא יודעת למי,

אלו-קים תן לי כוח,תן לי לתת לעצמי כוח אין בי יותר כוחות קשה לי,פשוט קשה לי,מדיי
 

bios

New member
שולח לך אור ואהבה ../images/Emo24.gif

את מוזמנת לשתף אותנו במה שעובר עלייך.
 

nehtab

New member
לדבר עם ה'- תפילה= ישועה.

גם לי לפעמים יש רגעים שאני מרגישה שממש קשה לי, ויש לי דבר שממדש עוזר לי. למדתי את זה מהספרונים של חסידות ברסלב. משהו מדבהים שמי שלא עושה את זה מפסיד בגדול.- לדבר עם ה'. פשוט ככה. כמו שמדברים איש אל רעהו, בשפת האם. ללכת למקום שאין שם בני אדם, ולהתחיל לבכות לפניו ולספר לו את כל מה שעובר עלינו ולבקש ממנו שיעזור לנו. התפילות האלה עושות הרבה מאוד בשמים. לתפילה יש הרבה כוח, "ותשובה ותפילה וצדקה מעבירין את רוע הגזירה". אני יכולה להעיד על עצמי שהיו לי הרבה רגעים קשים בחיים ומה שעזר לי זה אותה תפילה. אני מרגישה הקלה אחרי זה, וגם ה' עוזר. היו מקרים שאולי כבר יום אחרי שהתפללתי אני רואה ישועה. תפילות זה דבר שצריך חיזוק, גם אם תפילה אחת לא התקבלה עדיין להמשיך להתפלל ויותר חזק והתפילה הבאה בע"ה תתקבל. "אלוקים לא משיב ריקם דמעותיה של בת מלך". כל בת ישראל היא בת מלך, מלך מלכי המלכים, זכייה גדולה היא לנו. אלוקים שומע ומקשיב לנו, הוא רוצה בתפילתך. וגם אם בהתחלה זה לא נראה שמישהו מקשיב עדיין להמשיך להתפלל וביתר חוזק. ה' יודע מחשבות לב אדם ושומע ומקשיב ואוהב כל יהודי אהבה גדולה ועצומה. כל אדם צריך לקבוע לו כל יום זמן שבו הוא ידבר עם ה', אפילו כמה דקות, פשוט לדבר איתו אפילו אם אין קשיין וצרות, כמו שמדברים איש אל רעהו. אין לך מה לדאוג.תזכרי תמיד "אין יאוש בעולם כלל". ו- "כל מה שה' עושה זה לטובה". אם התשובה שלי לא מספקת אותך בבקשה תכתבי לי, זה חשוב. ו"דאגה בלב איש ישיחנה". \ באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

1SAGI

New member
יהודי לא עושה אותי טוב יותר

שלום לך. במקרה או שלא במקרה הגעת לפורום הזה ומאוד עניין אותי לדעת מה כותבים פה. קראתי את החיבור שלך ובהרבה מאוד דברים הסכמתי איתו אך דבר אחד מרכזי בלט יותר מהשאר והיא העובדה שאתה מדגיש כי להיות יהודי זה טוב,"חייך אחי אתה יהודי", כך בחרת לסיים את החיבור.אינני אומר שאני מתכחש להיותי יהודי או חותר נגד היהדות אבל עצם העובדה כי הוריי יהודיים ושבדמי זורם דם יהודי לא עושה אותי טוב יותר ובטח שאלוהים אינו עושה העדפות ובוחר להקשיב ולאהוב רק יהודי או בעיקר יהודים. עצם התפישה הזו של דת וגזע היא שהובילה וממשיכה להוביל את העולם שלנו לתהום ללא תחתית, למלחמות, פשע, עוני, וכל שאר תחלואי העולם. מה גם שאנו, היהודים, שלאורך כל שנות קיומנו, מזה אלפי שנים,נרדפנו,הוכפשנו, הוציאו לנו שם רע ועוד ועוד וכמובן השואה, אנחנו לא יכולים, אסור לנו, לנקוט בגישה מתבדלת זו שכביכול מייחדת אותנו משאר העמים בפני אלוהים. אני מאמין גדול באלוהים ומזה תקופה ארוכה שאני "במערכת יחסים" איתו ואני בטוח בלב שלם, כאילו היו אלה סימנים מה' (ואולי באמת היו),שלא זו הייתה כוונתו לגבי החיים. אני מאוד מקווה שקראת את דברי והבנת אותם לעומקם... אשמח לקבל ממך תגובה...
 

nehtab

New member
עם ישראל- העם הנבחר!

שלום. באמת זה נראה לכאורה התבדלות והדגשת שוני במשפט "חייך אחי, אתה יהודי" אבל האמת היא שמסתתרת מאחורי המשפט הזה משמעות עמוקה. ה' בחר בעם היהודי מכל העמים, אנחנו העם הנבחר, עם הסגולה ויש לנו לכך עדות של עם שלם, עם שלם שראה את אלוקים מתגלה אליו במעמד הר סיני, דבר שאי אפשר להכחיש. אנחנו זכינו להיות בני מלכים, זכינו לקבל את התורה -613 מצוות יקרות מפז שהופכות את החיים שלנו לבעלי משמעות ותוכן- שבת, תפילין, אהבת הזולת ועוד ועוד. וזאת בניגוד לשאר העמים שלהם יש רק שבע מצוות בני נוח. יש מדרש שאומר שה' עבר מעם לעם ושאל מי רוצה את התורה ושום עם לא רצה בה אלא רק עם ישראל. עם ישראל הוא עם ששורד בדרך פלא ונס, פשוט ככה. אין שום עם ששרד את כל ההיסטוריה, כל העמים של העבר- החיתי, יבוסי, גרגשי ועוד נעלמו או נטמעו בין העמים. ורק עם ישראל עם קטן במספרו אבל גדול באיכותו הצליח לשרוד את כל התקופות וזאת כאשר בכל תקופה יש איזהנ עם שרוצה לכלות אותנו. "בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו והקדוש ברוך הוא מצילנו מידם". דבר כזה הוא מעל הטבע, רואים בבירור איך ה' משגיח עלינו השגחה ישירה, בחסדי ה' הרבים אנחנו ניצלים ושורדים את כל התקופות, ועוד מעט יבוא משיח בן דוד ואז כבר לא יהיו מלחמות ואנחנו נהפוך להיות האור לגויים המיגדלור שמאיר., עם ישראל זה עם הנצח, "עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה". כמובן שהתואר שזכינו לו- העם הנבחר, העם שזכה לשרת את ה'ולתקן עולם במלכות שדי, הוא מחייב. בן מלך לא יכול לעשות כל מה שליבו חפץ, כל מה שבא ו, אחרת הוא יהיה כמו בהמה שעושה מה שרוצה וזה שייך לכל אדם ולאו דוקא ליהודים שכולם חייבים מגבלות. אנחנו לא צריכים ללמוד מהגויים ולחקות אותם, אנחנו לא צריכים ללכת אחר האופנה שלהם והמנהגיםשלהם. עלינו ללכת ולדבוק בדרכנו הקדושה- דרך התורה והמצוות יקרות מפז ומפנינים ואז נראה ברכה בעמלנו ונגרום נחת רוח גדול לה' ולנשתנו. אם התשובה שלי לא מספקת אותך אז בבקשה תכתוב לי כי זה חשוב. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. (בתקווה שעכשיו אתה מסכים גם עם המשפט הזה-) חייך אחי, אתה יהודי.ץ
 

1SAGI

New member
לא נגעת בנקודה

ראשית אני רוצה להודות מקרב לב על כך שקראת בעיון את שכתבתי ונתת תגובה ארוכה ומפורטת... אינך האדם הראשון שיוצא לי לשוחח איתו בנושא זה ומכלל התנסויותי הסקתי כי במרבית הפעמים השיחה עלולה להימשך לנצח. עם זאת עליי לציין, ולא מתוך התנשאות, כי לדעתי הצנועה אני נוטה להסתכל על העולם,חיים,דברים,מתוך התנסות אישית ומתוך קול פנימי (שהם לדעתי הנכונים ביותר)ולא מתוך אמונה או דת, יהיו נכונות ככל שיהיו, שחונכנו על פיהם וזה מה שלימדו אותנו כנכון ואמיתי.לעיתים רבות (ואני מאמין שתסכים איתי) ההתנסות האישית באה כניגוד למה שלמדנו וחונכנו על פיו ולכן ברוב המקרים אנו נוטים לקבל את הנלמד ולא את המתרחש ובעצם מתכחשים לעצמנו. היהדות טומנת בחובה תבונה וחוכמה הרבה מעבר למה שאני אתה והאחרים יכולים לדמיין אך כל עוד נסתכל על עצמנו כטובים יותר מן האחרים,בלשונך גויים,כל אותה חוכמה תבונה יירדו לטימיון. אל לנו ללכת באופן עיוור אחרי מה שאחרים טוענים כנכון ואמיתי כי אנו עלולים ללכת לאיבוד ללא שמץ של מודעות. על אדם לבחון האם מערכת הערכים והאמונות בחברה שבה הוא חי עולים בקנה אחד עם התנסויותיו האישיות ועם האמת הפרטית שלו, ובמידה והם אינם משתלבים אל לאדם להיבהל ולזרוק את ששלו הצידה. במידה מאוד סבירה יכול להיות שלא היית נולד כלל כיהודי או שהיית חווה דברים אחרים בחייך שהיו מרחיקים אותך מן היהדות ועובדה זו צריכה לעמוד מולך גלויה בכל רגע ורגע. ה' יש רק אחד ובזה אין ספק,כמו גם שאין ספק כי מי שכתב את כתבי הקודש בעולם זה ופירש אותם על פי נוחותו היה האדם ולא ה'. על כל הוכחה שתתן כי היהדות היא הדת הנצחית אני או אחר נוכל לתת הוכחה מקבילה מדת אחרת. בגלל עובדה זו צריך להבין כי יש רק דת אחת,רק ה' אחד ורק עם אחד אשר לו יועדה התורה הנצחית והוא עם בני האדם (במידה ואנו היצורים המודעים היחידים ביקום). הבנה כזאת בריאה לא רק לעם היהודי אלא לכל האנושות.זהו כוכב אחד בו אנו חיים,משמע מקום אחד וכולנו ללא יוצא מן הכלל בניו של ה' וראויים לו. בנוגע לשאר העמים שהזכרת,עמים אלו חיו והיו לכל אורך שנותיו של העם היהודי בסביבתו ובאזורו של העם היהודי, עוד מספר גדול של עמים חיו,היו וממשיכים להתקיים עד היום במקומות אחרים, ואני מאמין כי אם נבחן את ההיסטוריה שלהם נגלה אצלם כמה ניסים שהסברם היחיד יהיה ה'. אבחר לסיים במה שאתה בחרת כי לדעתי זה החשוב מכל: אין דבר נעלה יותר מאהבה,אהבה זה ה',ואכן צו השעה הוא אהבת חינם,לא רק ליהודי אלא לכל הבריות ביקום זה,כמו שהביטלס אמרו:"all u need is love". אני מודה לך על התכתבות בריאה וטובה כמו זו שאנו מנהלים ואם תחליט לתת תגובה אנא קרא בפירוט את שכתבתי ונסה לרדת לעומקם של הדברים,בלי אבל ובלי מחסומים. רק לנסות להבין על פי השכל הישר ועל פי מי שאתה ומה שאתה. אני כבר יודע כי זו האמת וכך גם אתה כעת רק צריך להוציא אותה אל הפועל. ברכת שלום,פורים שמח והרבה אהבה.
 

DaveAmaze

New member
קבל ח"ח ניסחת בדיוק את הגישה שלי :)

יש לי הרבה בעיות עם היהדות אבל הבעיה המרכזית היא שהיהודים (חלקם כמובן) חושבים שהם יותר טובים יותר חכמים וכדומה מכל עם אחר וכי אלוהים בחר בהם. עכשיו הדבר הראשון שתמיד אומרים לנו הוא שתראו כמה פרסי נובל יש ליהודים...אז נכון אך כל עם שחיי בארץ לא שלו נדחף הרבה יותר על ידי המשפחה להצליח במקצועות המדע והרפואה וכדומה מסיבות כלכליות והישרדותיות.. עכשיו שעם הסגולה במדינה שלו הוא מקום בין האחרונים במתמטיקה ובכל מקצוע כמעט אחר איפה שאיראן מקום ראשון :) אולי העם סגולה זה איראן? היא גם דיי מתחזקת לא? ולמה אלוהים לא יכול לשנות את ההחלטות שלו? אולי הוא החליט שהיהודים לא עמדו בציפיות שלח את ישו והחליף עם סגולה? :)) בכלל ישו היה דמות מאד מעניינת ומאד אוהבת של הבריות.. כל מקרה מה שרציתי להגיד הוא שתאוהבו את כולם באותה מידה ואל תשפטו כלפי פנים.. בן אדם הוא מה שהוא עושה בעצמו ולא ההיסטוריה של המדינה! באהבה, דוד :)
 
אלהים לא משנה את החלטותיו

אלוהים הוא אמין ויציב והוא לא משנה את בחירתו. תקראי בתנ"ך ותראי שהעם שלנו לרוב לא הלך בדרכו הטובה של הבורא. וישוע הוא לא תחליף לעם היהודי. הוא המשיח של העם היהודי בראשונה וגם של הלא יהודי. דבר נוסף סגולתו של עם לא נמדדת ברמת האינטלגנצייה שלו או בכוחו הצבאי או הכלכלי. אין לדברים הללו דבר עם סגולה. הסגולה של העם היהודי היא סוד, שמתגלה כשמתקרבים לבורא.
 

nehtab

New member
"בנים אתם לה' אלוקיכם"

המחשבה שהעם היהודי הוא עם הסגולה היא אינה מתוך התנשאות ויהירות אלא פשוט שיודעים שה' בחר בנו מכל העמים להיות העם שלו. עם ישראל נועד להיות האור לגויים. ויש פסוק מפורש בתורה שאומר שה' בחר בנו מכל העמים: (דברים, ד', כ'): "ואתכם לקח ה' ויוציא אתכם מכור הברזל ממצרים להיות לו לעם נחלה כיום הזה". מבחינתי ההמיוחדות של עןם ישראל היא לאו דוקא בחוכמה ובהצלחה וכדומה אלא בעצם זה שאנחנו נבחרנו וזכינו להיות משמשי ה', לעבוד את מלך מלכי המלכים שזוהי זכייה ענקית ונפלאה ביותר!!! "טוב לי תורת פיך מאלפי זהב וכסף". אנחנו קיבלנו את התורה, יש לנו 613 מצוות מהתורה, מצות נפלאות ויקרות מפז. ולגויים יש רק שבע מצוות בני נוח. אנחנו בודאות מוחלטת עם הסגולה ועלינו לשמוח על כך שימחה גדולה מאוד. כמובן אנחנו צריכים לאהוב כל אדם וגם את הגויים, עלינו לכבד אותם ולרצות בטובתם ויחד עם זאת עלינו לזכור שיש לנו מטרה ותפקיד- אנחנו צריכים להביא ברכה לכל המין האנושי ולא רק לעצמנו, אנחנו כמו הלב של היקום. אלוקים לא משנה את ההחלטות שלו. ה' החליט שאנחנו נהיה העם שלו ולהחלטה זו אין תנאי כלומר בכל מצב שעם ישראל ימצא גם אם נהיה הכי חוטאים ונתרחק מהתורה חלילה וחס עדיין ה' יבחר בנו ואנחנו נהיה הבנים שלו. ה' לא החליף את עם הסגולה ואני בטוחה בכך במאה אחוזים! ה' הבטיח שאנחנו נהיה העם שלו לתמיד!! ולא משנה אם נחטא, כמובן שזה גרוע מאוד לחטוא אבל עדיין אנחנו נישאר העם הנבחר, עם הסגולה וכל מה שהנוצרים אומרים זה שקר וכזב. לנו יש עדות של עם שלם שראע את אלוקים מתגלה אליו בהר סיני. ה' בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את התורה הקדושה הנפלאה היקרה מפז. אשרינו שזכינו! הוספתי קישור לעלון "באהבה ובאמונה" שם יש מאמר יפה של הרב שלמה אבינר "למה לנו להיות עם?". אם התשובה שלי לא מספקת אותך אז בבקשה תכתוב לי כי זה דברים חשובים. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

1SAGI

New member
רק אהבה

אני שמח לגלות שיש עוד אנשים שמחזיקים בדעה שלי, תבורך על כך... את האמת שתקופה ארוכה הייתי מאוד אנטי יהדות ולא הסכמתי לקבל דבר ממה שטוענים אבל מאוחר יותר גיליתי כי בתוך היהדות יש המון גישות וזרמים וכי לא כולם מחזיקים באופן מלא ומוחלט בגישת עם הסגולה. גילית כי בכמו כל דת אמונה או זרם רוחני גם ביהדות יש צדדים ופנים רבים ויפים ובתוך היהדות טמונה חוכמה רבה ותובנויות רוחניות רבות. אני מניח שמה שאני מנסה לומר שאל לנו לשפוט ולפסול על פי מספר מועט של התנסויות בדבר ספציפי ולקבוע אם זה טוב או רע נכון או לא נכון. מרבית הפעמים איננו מסוגלים לראות את התמונה המלאה לגבי מהותם והוויתם של דברים וכך אנו יכולים לפסול דבר ללא סיבה אמיתית. עלינו להבין כי לא כל הסיבות לדברים נגלות לנו ולכן פעמים רבות צריך פשוט להשלים עם הדברים במקום להאבק איתם ולנסות להבין בכוח למה קורה מה שקורה. כך אני עושה גם עם היהדות ומבין שישנם סיבות מסוימות מדוע נולדתי כיהודי בזמן זה.במובן מסוים אני חושב שהעם היהודי הוא כן מיוחד ושונה ולו רק בגלל העובדה כי רובו מאמין בתום לב כי הוא אכן מיוחד ושונה,אכן "עם סגולה",ועובדה זאת יש בה אנרגיה רבה על מנת להפוך דבר זה למציאות ממשית. מקווה מאוד שירדת לסוף דעתי דע רק שלום והמון אהבה....
 

nehtab

New member
הכל על פי מקורות מוסמכים

יש מקרים שאולי אפשר להקשיב לקול הפנימי אבל יש מקרים שבהם צריך וחייב להקשיב למה שאומרים. מה שקשור לדת וליהדות- אנחנו צריכים להאמין למה שאומרים לנו כמובן כאשר מדובר במישהו מוסמך. הרי מה שחכמי היהדות אומרים זה לא דברים שהם המציאו חלילה וחס אלא דברים שיש להם מקורות מהתורה שבכתב ושבעל פה ובנוסף לחכמים הקדמונים הייתה רוח הקודש. אנחנו מחוייבים לשמוע בקול חכמים ולהאמין למה שהם אומרים. עקרונות היהדות זה דברים שאנחנו מחוייבים לשמוע לפי מה שאומרים לנו, וגם אחרת כל אחד יחשוב משהו אחר. יש לי השבוע מבחן בתנ"ך ובטח ה' סידר את העניינים שאני יכתוב לך רק עכשיו כי מצאתי פסוק מפורש בתורה שאומר שה' בחר בעם ישראל להיות לו לעם (ספר דברים, ד', כ'):"ואתכם לקח ה' ויוציא אתכם מכור הברזל ממצרים להיות לו לעם נחלה כיום הזה". הוספתי קישור לעלון "באהבה ובאמונה שהתפרסם השבת ויש שם מאמר יפה של הרב שלמה אבינר : למה לנו להיות עם?".
 

DaveAmaze

New member
:/

מי הסמיך אותם? למה שאליי אלוהים לא יידבר...מה זה עם סגולה וזכינו לעבוד את אלוהים.. אלוהים צריך משרתים? צריך שייעבדו אותו? הוא צריך משהו? בכל התנ"ך אלוהים הוא נורא אנושי שהיחס שלו לבני אדם היא כצעצוע או משחק..
 

nehtab

New member
אשרינו שזכינו לעבוד את ה' איזו שמחה

ה' הסמיך את החכמים. "לא תסור מהדבר אשר יאמרו אליך ימין ושמא". יש מצוה מהתורה לשמוע בקול חכמים. וגם מה שחכמים אומרים זה דברים שנאמרו מתוך למידה של שנים וידע רחב מאוד עם הישענות בתורה. נכון, אלוקים לא צריך משרתים, אלוקים הוא מושלם ואין לו שום צורך. כתבתי פה קישור לשאלה ותשובה באתר "כיפה": למה הקב"ה ברא את העולם , הרי הוא לא צריך שום דבר?. אם התשובה שם לא מספקת אותך אז בבקשה תכתוב לי ומה שבטוח יש תשובה לשאלתך. לגבי מה שכתבת "אלוקים הוא נורא אנושי"- יש הרבה פעמים בתנ"ך שנראה כאילו אלוקים אנושי, אבל אם נסתכל בי"ג עקירי אמונה נראה שכתוב ש"לאלוקים אין גוף ודמות הגוף". לאלוקים אין תכונות ומידות של בני אדם. גם כשכתוב שאלוקים כועס או משהו כזה זה רק כדי שאנחנו נבין אבל אין הכוונה שאלוקים באמת כועס. ה' מיחס לאדם חשיבות גדולה, יש השגחה פרטית על כל יהודי וה' אוהב כל יהודי אהבה גדולה ועצומה. היחס של ה' לבני האדם אינו כצעצוע או משחק אלא כל דבר שה' עושה לנו הוא עושה את זה מתוך סיבה. עלינו לזכור שהרבה מדרכי ה' הן מעבר להבנתנו, ה' יודע הכל הכל, מה יקרה בעתיד, מה קורה בשמים, מה קורה במקומות אחרים ומחליט על מצב מסויים שהוא הכי טוב בעבורנו, ה' רוצה בטובתנו ועלינו לזכור ש"כל מה שה' עושה זה לטובה".
 

shirush3

New member
אני קצת לא מסכימה../images/Emo190.gif

"מה שקשור לדת וליהדות- אנחנו צריכים להאמין למה שאומרים לנו כמובן כאשר מדובר במישהו מוסמך" אנחנו לא צריכים להאמין לאף אחד, ולא מחוייבים לשמוע בקול חכמים, אנחנו צריכים להאמין לעצמנו ולהקשיב לאמונה שלנו. עכשיו, התנ"ך נכתב ע"י אנשים מה שאומר שיכול להיות שלא כל מה שכתוב שם הוא אמת(או שכן אמת אבל לפעמיים קצת מעוותת מהדברים שקרו).
 

nehtab

New member
ה' א-ל רחום וחנון מלא בטוב.../images/Emo140.gif

שלום וסליחה שאני כותבת את התשובה קצת אחרי הרבה זמן. בבקשה תקראי אותה כי זה חשוב. חמישה חומשי תורה נכתבו על ידי משה רבנו וה' אמר לו מה לכתוב ועל זה אין ויכוח ואני לא אומרת את זה מעצמי אלא אם תלכי לשאול עוד אנשים שמבינים בזה ויש להם ידע בנושא אז הם יענו לך כמוני. העתקתי לכאן קטע יפה מספר "הבית היהודי"- חלק ו'/ הרב אהרון זכאי. ושורש הכל להאמין בכל דברי התורה ובכל דברי חכמים, ואם אין דעתו סובלתו יתלה בחסרון ידיעתו וקוצר השגתו, אמנם יאמין באמונה שלמה שכל דבריהם חיים וקיימים ונאמנים לעד ולעולמי עולמים. בוא וראה כמה גדולים דברי חכמים שאמרו שכל התורה כולה כלולה וספונה במידת האמונה ורבים אומרים בפיהם שהם מאמינים בני מאמינים אבל מעשיהם משונים, ועל הכל יביא אלוקים במשפט לאשר הלך חשכים מלבד עונש העבירה עצמה, יענש גם על היותו מחוסר אמונה, או אם מאמין ואף על פי כן לא חס לילך בדרך נכונה זהו עזות פנים." לגבי מה שכתבת "אנחנו צריכים להאמין לעצמנו ולהקשיב לאמונה שלנו"- לגבי התורה- היא נכתבה על ידי ה' באמצעות משה ועל כן אין ספק שאנחנו צריכים להאמין לתורה ולשמוע לכל מה שכתוב שם, כל המצוות, שב, תפילין, צדקה ועוד. דברי חכמים- דברים אלו נאמרו מפי גאוני עולם שבכל הדורות, לא כל אחד זכאי להיות תלמיד חכם. אם חס ושלום תלמיד חכם אומר דבר הלכה שהוא טעות אז גדול עוונו מנשוא וזה מראה שפסק הלכה שפסקו זה רק לאחר שיקולי רבים. אותם חכמים הם אנשים ברמה רוחנית עצומה. ואם רק נסתכל בדורנו- שמעתי סיפור על מישהו שמת מוות קליני וסיפר לאחר שחזר לחיים שהוא ראה שם את הרב יורם אברג'יל ואת הרב מרדכי אליהו והרב בצרי והרב כדורי (לפני שנפטר) עומדים בשמים והם באו לשם כדי לסנגר עליו שיצא זכאי במשפט על מעשיו שעשה בשמך חייו. כמובן מדובר בטח בנשמות שלהם אבל רק לקלוט איזה גדולה עומדת מאחורי כל אחד! איזו רוחניות. וזה רק בדורנו ובדורות הקודמים היו אנשים ברמה רוחנית גבוהה מאוד מאוד, כיום יש ירידת הדורות וודאי וברור שעלינו להאמין לכל מה שחכמים אומרים לנו ולקיים את דבריהם, זוהי חובה עלינו. קראתי סיפור אמיתי מזעזע המראה על גודל החובה והחשיבות להאמין בדברי תורה ובדברי חכמים- (אני כותבת יותר בקצרה) מעשה שהיה בזמן הרב האריז"ל. אשה אחת נכנסה בה רוח רעה רחמנא ליצלן והיתה מושלכת ומפרפרת ומכ ה ביד וברגל לאין קץ. ונלאו קרוביה לעשות לה כל תרופות שבעולם. והוציאו עליה הוצאות רבות שלא הניחו רופא שלא הביאו לה. ולא מצאו לה תקומה עד שכמעט נתייאשו ממנה. יום אחד הלכו קרוביה אצל הרב האר"י זצ"ל וספרו לו כל הענין. והתנפלו לפניו בבכחה ובתחינה למען ירחם על נפםש האשה עד שנכמרו רחמיו עליהם. ותיכף שלח את תלמידו הרב חיים ויטאל זצ"ל עמהם כדי שיראה אותה וידע מה הוא עניינה. ותיכף שנכנס הרב זצ"ל לאשה, הבין שנכנסה בה רוח רעה. והתחיל לדבר עם אותו הרו ויאמר לו: תודיעני כיצד דנו אותך באותו עולם. ומה היה עונשך שנשארת גולה ונדח בזאת הצרה גדלה. ענהו הרוח ואמר לו (דרך הבטן): עונו היה שנכשל ועשה זנות עם אשת איש והוליד ממנה כמה ממזרים. חזר הרב ואמר לו: ומה חטאה האשה הזאת שלא באת להדבק אלא בא להענישה כל הצער הזה שהיא סובלת? ענה הרוח ויאמר לו: חטאתה כבד מאוד. שהיא מכחשת בהשגחתו יתברך ובנפלאותיו, ומעולם לא האמינה בניסי יציאת מצרים. וכשמוע הרב דברי הרוח, כעס על האשה הזאת ויאמר לה: הלא ידעת שאת כפרת בכל התורה וכאילו עבדת עבודה זרה. והרי היא כאחת הגויות שאין לה תקומה. ויהיה זה הרומ בקרבה לעולם להענישה עונשים קשים ומרים עד שתצא נפשה במיתה משונה. אבל אם עכשיו תקבלי עליך מהיום והלאה לחזור ממעשיך וממחשבות הרעים ותתחרטי על כל מה שחטאת ותקבלי עליך להאמין באמונה שלימה בכל הנסים שעשה הקב"ה עם ישראל, אזי בעזרת השם אני יעזור לך ואוציא הרוח הרעה הזאת שהוא מגדיל צערך ועונשך. ותען האשה בקול בכי ותאמר לו: הרב, הריני מקשבת לדברך ואני מקבלת עלי כל אשר תאמר עלי. וחזר הרב להעמיס עליה. וראה שהיא מתחזקת בדבריה לקבל עליה כל מה שאמר לה בכל לבה ובכל נפשה. ובאותה שעה גזר הרב הנזכר על אותו הרוח שיצא ממנה, ושיצא מבין צפורן אצבע רגליה כדי שלא תזיק לה באבר אחד מאבריה. ותיכף ותבקע צפורנה בקול חזק ויצא הרוח ממנה ונתרפאה האשה. (מהספר תפארת נשים) אין לי מטרה להפחיד אותך חס ושלום אלא פשוט לגרום לך להאמין כי זה ממש ממש חשוב. אם בכל זאת התשובה שלי לא מספקת אותך אז בבקשה תכתבי לי כי זה חשוב מאוד מאוד. וה' רוצה רק בטובתנו ואנחנו בניו ואם ציווה אותנו לש'מוע בקול חכמים אז חובה היא וזה לטובתנו. באהבת ישראל ננצח, צו השעה- אהבת חינם. חייך אחי, אתה יהודי.
 

DaveAmaze

New member
הכוח הוא בתוכך

כל הכח שאיי פעם תצטרכי..אם תרצי את יכולה לדבר איתי שלחי הודעה בפרטי :O
 

jdpworld

New member
ונגיד שיכול

או בכלל מעונין...מדוע ולמה ששם אבזבז המשאב? מדוע אתן למי שלא רוצה לקחת מדוע אתן שינים ולא מסוגלים לבד לאכול שום דבר... החיים לא פיקניק אלוהים או לבד החיים מה עושים איתם רגע אחרי שמפסיקים לרחם על עצמינו ולוקחים צעד לבד...
 

nehtab

New member
אלוקים עושה לנו רק דברים טובים.

אלוקים נותן לנו הרבה דברים טובים, הרבה מאוד. אלוקים נותן לנו את היכולת לנשום, ללכת, לאכול, לדבר ועוד הרבה, שלמות איברים, שכל ובינה שבלעדיהם היינו כמו חיות, עצם קיומנו בעולם, אוכל, בגדים, מקום לישון, היכולת לקום כל בוקר מחדש ועוד הרבה. וגם- כל מה שה' עושה זה לטובה. ה' עושה רק דברים טובים. לה' יש מבט כללי על הכל, ה' יודע מה יקרה בעתיד, מה קורה בשמים, מה קורה במקומות אחרים ובקיצור הכל הכל ואם אדם היה יודע הכל כמו שה' יודע והיו נותנים לו את היכולת לבחור במצב בו הוא נמצא עכשיו אז הוא היה בוחר בדיוק במצב שהוא נמצא עכשיו, כי הוא היה מבין שזה מה שטוב בשבילו. אין רע בעולם, יש רק דברים טובים ברוך ה'.
 
למעלה