לא ידעתי שיש דברים כאלה בארץ

Afikli

New member
לא ידעתי שיש דברים כאלה בארץ

עד היום חשבתי שהארץ שלנו נורא ידידותית לאלה שמטיילים בה, ושגם למיטיביב הלכת אין יותר מדי אתגרים. חשבתי ששבילים כמו "מעלה בני המושבים", "מעלה צרויה", "מעלה הפלמ"ח", "מעלה חוד עקב" (שאת אף אחד מהם לא עשיתי) וכד' הם השבילים הקשים ביותר בארץ. עכשיו טיילתי סתם בגוגל, ופתאום מצאתי "מעלה קדם - אחד השבילים המסוכנים ביותר בארץ, סגור למטיילים". אחרי שבדקתי קצת ראיתי שהוא עוקף מפל של יותר מ-300 מטר, כשהמפל הכי גבוה בארץ(?) שידעתי עליו הוא לא יותר מ100-120. מישהו יודע משהו על הטירוף הזה? איפה הוא נמצא? מה הקושי בו? מה כל כך מסוכן בו? אם מה ששמעתי זה לא סתם שטויות?
 

yoeloren

New member
אין כזה "מעלה קדם"

זה לא מעלה אלא אוסף שבילי יעלים ונמלים (מבחינת רוחב השביל) שניתן בסיכון לא קטן לטפס באמצעותו מים המלח אל רמת המדבר. הדבר אסור, כי זה נתיב (לכנותו "שביל" במקרה הזה זו הגזמה) לא מסומן בתחום שמורת טבע. הוא אכן עוקף את המפל הגבוה בארץ - נחל קדם - שגבהו 320 מטר. למחפשי האתגרים בהעפלה במצוק - נסו את נקב חמאר (מעלה החמורים), שביל מסומן העולה ממצפה שלם אל רמת המדבר תוך התגברות על הפרש גובה של כ 550 מטר. משם ניתן להתחבר לדרך האדומה ולרדת חזרה דרך הר ישי.
 

אסף י 1

New member
דוקא קדם

ותיאור המעלה מדוייק. בשרשור בנושא לפני מספר שבועות גם צוין שהמעלה תרם לקיפוח חיי מטייל. סתם סיכון, לא אתגר. אם אתה רוצה לראות את המפל (המרשים) עדיף להגיע מלמעלה. ב- 23/03/91 אפילו זכיתי לראות אותו זורם, אחרי ציד שטפונות ארוך. בהחלט מראה מיוחד
 

yoeloren

New member
חצצון פושט, בקושי 120 מטר...

ויש גם את נחל ישי ועוד נחל המכונה "סדק מצפה ארנון צפוני" שעוברים את ה 250 מטר. החצצון הוא הכי גבוה בו מותר לבצע גלישת צוקים.
 
מעלה קדם - פירוט

בספר של מרקוס - סקר מדבר יהודה הצפוני, בהוצאת רשות שמורות הטבע.
 
למעלה