"לא טוב היות האדם לבדו"...

טוב13

New member
"לא טוב היות האדם לבדו"...

בס"ד.. רעיון ובירצוני לקבל חיזוק בעניין..אני בעלת תשובה וחשבתי ליצור מקור למפגשי נשים וגברים שעדין לא מצאו את זיווגם... (ולצערי יש המון כאלה בכל תחומי הגיל) מפגשים שיגעו בבית היהודי .המקורות המאפשרים מפגש לשידוך מתבצעים ע"י שדכניות או אתרי האינטרנט, המקורות נפלאים.. אך לא מספקים. וזאת עלפי הנתונים.. שהמון "לבד",וזאת עובדה לא נעימה. כרגע אני זורעת אשמח לקבל רעיונות או תגובות בונות בנושא.
 

תותלזמי

New member
אני בעד

אם כי אין לי רעיונות, אם היו לי סביר שלא הייתי לבד.... דרך אגב גם אצל שדכנית מעולם לא הייתי, האם כדאי? ואם כן מישהו מכיר שדכנים באיזור המרכז?
 

טוב13

New member
אין עוד מלבדו...

יש שדכן מדהים מדהים.. הקדוש ברוך הוא.. השאלה איך מדייקים עם הכוונה. מהניסיוני, בנקודה שאני נמצאת אני מבינה שלזמן עזרה זה נכון דרך מציאת גורם מחבר. והתפילה יכולה להתמקד לעזור לגורם המזמן להופיע, זה יכול להיות אדם, מקום , שיר או חיוך .. תודה
 

מריסול1

New member
לא ממליצה על שדכנים../images/Emo10.gif

עדיף שתכירי דרך חברים או אתרי הכרויות. שדכנים רוצים רק את הכסף ומוכרים חתול בשק. מדברת מתוך ניסיון.
 

אופירA

New member
מנהל
נו נו... הכללה עצובה

איך אפשר כל כך להכליל, על סמך הניסיון שלך? ומה עם כל השדכנים שאינם לוקחים כלל דמי הרשמה, אלא מקבלים תשלום רק לאחר שהשידוך הצליח? איך תכני את ההשתדלות שלהם, אם הם לא רואים אגורה עליה? (אגב, רוב השדכנים נוהגים כך, ואינם לוקחים כל תשלום מראש). אגב, ברוכה הבאה לפורום. נשמח אם תציגי את עצמך.
 

מריסול1

New member
סליחה טעיתי../images/Emo9.gif

מתנצלת.....אני בעלת תשובה בת 30 מחפשת את הזיווג שלי ואת יעודי בחיים בחורה נחמדה ורגישה.
 

אופירA

New member
מנהל
../images/Emo24.gif נעים להכיר

היה בפורום שרשור היכרות לפני חצי שנה, אבל כל משתתפי הפורום היום הם מהתקופה שלאחר מכן, לכן לא הבאתי קישור לשרשור. ובכלל, עדיף לדעתי להכיר את האנשים מתוכן הודעותיהם, מתוך דפדוף אחורה בכמה דפים, מאשר לערוך שרשורי היכרות. בכל אופן, אנוכי בגיל הבינה, וכבר כ-17 שנה בעולם היהדות, אליו הגעתי מרקע חילוני למהדרין. התעסקות עם שדכנים אכן אינה דבר קל עבור בעלי תשובה, כאשר אין למשפחה ולהורים אפשרות להתערב ולעזור בתחום זה. אבל לי נראה שהאופציות האחרות - כגון היכרות אקראית דרך האינטרנט - גרועות הרבה יותר. אכן, לא מדובר בחיים קלים - להצטרף לחברת שומרי המצוות לבד, ללא משפחה, ובגיל בוגר. מקווה מאוד שתגשימי את שאיפותייך בשמחה ובדרך צלחה.
 

אלישיר

New member
הנה, יוצא לי שבוע של הפניות לאתר המצורף...

בעזהי"ת הבהרה: איני ממליץ במיוחד על 'אור שמחה'. פשוט את האפשרות הזו אני מכיר קצת יותר. כמובן שתרומה חשובה תהיה, אם מישהו מחברי הפורום מכיר בעצמו אפשרות טובה נוספת, וימליץ עליה. http://www.orsimcha.co.il/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=466438
 

אופירA

New member
מנהל
קצת בעיה

בארגוני שיעורים לבעלי תשובה בתחילת הדרך, מתקיימים השיעורים לקהל מעורב, משום שכך מתאים לציבור הפונה לשם. אבל איזה מענה לבעיית השידוך יקבלו בעלי תשובה שמחפשים את זיווגם במפגשים מעורבים + שיעורים? זה לא מתאים מבחינת הצניעות (גברים רבים ונשים רבות שבאים להיראות ולראות זה את זה...), וזה לא עונה על הבעיה, משום שהתאמת זיווג היא עפ"י מה שיודעים על הבן אדם, על רקעו ותכונותיו, ולא עפ"י מראה העיניים כמדד ראשון. מראה העיניים וההתאמה הנפשית והתקשורתית הם המדד השני לאחר ששומעים כמה פרטים של התאמה (גיל, השכלה, רקע, מצב דתי, מקצוע, מצב משפחתי, תכונות אישיות). איך במפגש נשים וגברים האשה יכולה לדעת מה מצבם המשפחתי של הגברים המופיעים למפגש (גרוש, אלמן, רווק, גרוש + 4), מה עדתם (ספרדי, אשכנזי, בוכרי, תורכי, חלבי), מה השקפתם (חסיד, ליטאי, חבדניק, ברסלבער), מה רמתם הדתית (קובע עיתים לתורה, תלמיד חכם, שומר מצוות פושר, עקום בהשקפה הדתית...). מי יפקח על זהותם של הגברים והנשים המופיעים למפגש, ויוודא את זהותם, שאין שם רמאים ושרלטנים, נשואים שמחפשים עניינים וכו'... זה בדיוק כמו שידוך אקראי באינטרנט - וגם זה, לעניות דעתי, לא מתאים כלל לאנשי תורה ויהדות. לבד זה אכן לא נעים. לבד בגיל מבוגר - עוד יותר לא נעים. אבל לא כל עצה היא פיתרון מתאים. מניסיוני - מי שעבדה הרבה עם שדכנים וקירצצה להם היטב, והקדישה זמן וסבלנות לפרויקט זה - מצאה את זיווגה, גם אם בגיל מבוגר, גם אם בנתונים בעייתיים. זו לא הבעיה שאין מספיק היצע אצל השדכנים. אם מבררים היטב ופונים להרבה שדכנים, מגיעים להיצע מקסימלי. הבעיה היא שאנשים מתייאשים מלעבוד מול השדכנים, אין להם כוח להתמודד עם התהליך המייאש הזה, קשה להם להתמודד עם אינסוף פגישות עם אנשים שלא מתחילים להיות שייכים, הם נכנסים לסרטים של היפגעות מהשדכנים שבכלל העזו להציע להם אדם כזה ועוד כהנה וכהנה. ברור לי מעבר לכל ספק שזו הסיבה שלא מצאתי את זיווגי, ולא בעיה של היצע וכו' (למרות שהדברים בהחלט לא קלים). אבל אני לפחות קוראת לדברים בשם הנכון, ולא חושבת שהבעיה היא אחרת. לחפש עבודה לא קל באותה מידה בגיל מבוגר. ולפעמים עלול לקחת הרבה מאוד זמן, ואינסוף ראיונות ופקסים שלא מקבלים שום תשובה רצינית, ותסכול גדול מאוד. אבל אם עושים השתדלות אינטנסיבית ומסודרת (ואם בכלל מסוגלים לעבוד ויש מה להציע למעסיק) - תמיד מוצאים עבודה טובה. אין דבר כזה שלא מוצאים בסוף. עבודה תמיד מצאתי (במוקדם או במאוחר), כי עשיתי מלכתחילה השתדלות מתאימה.
 

טוב13

New member
בהירות...

תודה לך..דברייך ברורים ומדוייקים.. אך הרבה נשמות מדהימות לא מוצאות את זיוגון ופה אני מאמינה חשוב לעבוד על האמונה, אך משהו מתפספס לא יודעת איך קוראים לפיספוס הזה ויכול להיות שמקור רציני שיכול לתת מענה בהדרכה, אני יודעת שרבניות רבות וטובות עוזרות, אך מנסיון בעלי ובעלות תשובה זקוקים להדרכה נוספת ואשמח לחשוב על כיוון כזה של חשיבה ויצירה בקדושה.. שבת שלום..
 
למעלה