1)על פי החוברת הזאת (עמ' 161) ל66% מתושבי צהלה יש דירה בגודל 121 מ"ר או יותר. זה, הייתי אומר, חדר די גדול.איזו חשיבה מפגרת יש לאוצר. מערכות הסעת ההמונים נועדו להביא את ההמונים מהפרברים למרכז העיר ולמרכזים המשניים.
הנוסחה הבסיסית היא איכות חיים תמורת מרחק.
המטרה אינה להפוך את הפרברים לצפופים כמו מרכז העיר אלא להוציא את התושבים שהתגודדו במרכזי הערים בתמאי צפיפות שלא היו מתקבלים כיום - משפחה בחדר למשל, אל מרחבי המטרופולין. מערכות הסעת ההמונים הם הכלי שבאמצעותו אפשר לגור 11 ק"מ ו 20 דקות ממרכז העיר באמצעי חסין פקקים.
הצעה נועדה לתמרץ את הרכבת לבנות את התחנות במרכזי הערים ולכל הפחות לגרום לגופי התכנון והביצוע לצופף את הבנייה סביב התחנות הקיימות.
1)על פי החוברת הזאת (עמ' 161) ל66% מתושבי צהלה יש דירה בגודל 121 מ"ר או יותר. זה, הייתי אומר, חדר די גדול.
2)יש למשרד האוצר בעיה: יש הרבה אנשים שרוצים דירה ומעט דירות, איך לדעתך הוא אמור לפתור את זה?
3 ציטוט מהכתבה:
למה אתה נגד?
1)לא נראה לי שצהלה זה פרבר, בכל מקרה לא צריך לעודד אנשים לבוא לשם, בעצם לא צריך לעודד אנשים לבוא לשום מקום בגוש דן,המחירים שם כבר גבוהים מספיק.צהלה זה בדיוק סוג הפרבר של איכות החיים שהמטרו מאפשר בכל פרבר דומה בחו"ל. אם לשם הוויכוח יתפנה שטח גדול באזור כתוצאה מסגירת מפעל או מנחת - את זה אפשר לבנות בבנייה צפופה יותר, אבל אין צורך להרוס את צהלה.
בערים שהתפתחו סביב מערכת מסילתית היא מהווה קישור בין שלל פרברים למרכז העיר מבלי שיהיה צורך לנהוג.
לצערי מה שאצלנו פרודיה פרועה של הנזק שהיה נוצר ללא הרכבת זו המציאות שלכם באיילון. בלונדון יש כבישים מהירים בטבעות חיצוניות יותר אבל הצליחו להמנע מלהכניס אותם ממש למרכז העיר.
הפרבר צמוד הקרקע אינו הניגוד של המטרו אלא תוצאה ישירה שלו הקיימת אך ורק בזכות הקישור הרכבתי.
עריכה: צהלה מרוחקת 7.3 ק"מ ממרכז תל אביב (אני מודד מנקודה בין כיכר רבין להבימה). בלונדון זה יוצא משהו כמו תחנות
Highgate או המרסמית' המרוחקות 16 ו 18 דקות נסיעה בתחתית מתחנות עיקריות במרכז העיר כמו
Tottenham Court Road ו Leicester Square.
זו מציאות שבה בזמן שלוקח לכם רק להמתין לקו אוטובוס שנחשב "חזק" אפשר לנסוע לעיר באמצעי תדיר עם זכות דרך בלעדית.
1)לא נראה לי שצהלה זה פרבר, בכל מקרה לא צריך לעודד אנשים לבוא לשם, בעצם לא צריך לעודד אנשים לבוא לשום מקום בגוש דן,המחירים שם כבר גבוהים מספיק.
2) לא הצעתי להרוס את צהלה, נעזוב שנייה את הפנטזיות, למשרד האוצר אין דרך לעבות את צהלה (או מקומות דומים) לכן אם הוא רוצה לספק את הרצונות של אנשים לגור בגוש דן הוא צריך למצוא מקומות שאנשים יסכימו לצופף . תחנות רכבת שנמצאות בסביבה דלילה אפילו יחסית לאזור שלה זה רעיון טוב , בהרבה מקומות תחנת הרכבת נמצאת בין שני מקומות צפופים והיא עצמה דלילה כי מונציפלית היא בין שני ערים.
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.