"לא בכל מקום מתאים לצופף": באוצר רוצים צפיפות מסביב לתחנות הרכבת

Ccyclist

Well-known member

איזו חשיבה מפגרת יש לאוצר. מערכות הסעת ההמונים נועדו להביא את ההמונים מהפרברים למרכז העיר ולמרכזים המשניים.

הנוסחה הבסיסית היא איכות חיים תמורת מרחק.

המטרה אינה להפוך את הפרברים לצפופים כמו מרכז העיר אלא להוציא את התושבים שהתגודדו במרכזי הערים בתנאי צפיפות שלא היו מתקבלים כיום - משפחה בחדר למשל, אל מרחבי המטרופולין. מערכות הסעת ההמונים הם הכלי שבאמצעותו אפשר לגור 11 ק"מ ו 20 דקות ממרכז העיר באמצעי חסין פקקים.
 

קבצים מצורפים

  • i0000v04.jpg
    i0000v04.jpg
    KB 78.6 · צפיות: 1
  • 1361648290-2157-1981.jpg
    1361648290-2157-1981.jpg
    KB 47.7 · צפיות: 1
נערך לאחרונה ב:

ערןל1

Active member
איזו חשיבה מפגרת יש לאוצר. מערכות הסעת ההמונים נועדו להביא את ההמונים מהפרברים למרכז העיר ולמרכזים המשניים.

הנוסחה הבסיסית היא איכות חיים תמורת מרחק.

המטרה אינה להפוך את הפרברים לצפופים כמו מרכז העיר אלא להוציא את התושבים שהתגודדו במרכזי הערים בתמאי צפיפות שלא היו מתקבלים כיום - משפחה בחדר למשל, אל מרחבי המטרופולין. מערכות הסעת ההמונים הם הכלי שבאמצעותו אפשר לגור 11 ק"מ ו 20 דקות ממרכז העיר באמצעי חסין פקקים.
1)על פי החוברת הזאת (עמ' 161) ל66% מתושבי צהלה יש דירה בגודל 121 מ"ר או יותר. זה, הייתי אומר, חדר די גדול.

2)יש למשרד האוצר בעיה: יש הרבה אנשים שרוצים דירה ומעט דירות, איך לדעתך הוא אמור לפתור את זה?
3 ציטוט מהכתבה:
הצעה נועדה לתמרץ את הרכבת לבנות את התחנות במרכזי הערים ולכל הפחות לגרום לגופי התכנון והביצוע לצופף את הבנייה סביב התחנות הקיימות.

למה אתה נגד?
 

Ccyclist

Well-known member
1)על פי החוברת הזאת (עמ' 161) ל66% מתושבי צהלה יש דירה בגודל 121 מ"ר או יותר. זה, הייתי אומר, חדר די גדול.

2)יש למשרד האוצר בעיה: יש הרבה אנשים שרוצים דירה ומעט דירות, איך לדעתך הוא אמור לפתור את זה?
3 ציטוט מהכתבה:


למה אתה נגד?

צהלה זה בדיוק סוג הפרבר של איכות החיים שהמטרו מאפשר בכל פרבר דומה בחו"ל. אם לשם הוויכוח יתפנה שטח גדול באזור כתוצאה מסגירת מפעל או מנחת - את זה אפשר לבנות בבנייה צפופה יותר, אבל אין צורך להרוס את צהלה.

בערים שהתפתחו סביב מערכת מסילתית היא מהווה קישור בין שלל פרברים למרכז העיר מבלי שיהיה צורך לנהוג.

לצערי מה שאצלנו פרודיה פרועה של הנזק שהיה נוצר ללא הרכבת זו המציאות שלכם באיילון. בלונדון יש כבישים מהירים בטבעות חיצוניות יותר אבל הצליחו להמנע מלהכניס אותם ממש למרכז העיר.

הפרבר צמוד הקרקע אינו הניגוד של המטרו אלא תוצאה ישירה שלו הקיימת אך ורק בזכות הקישור הרכבתי.

עריכה: צהלה מרוחקת 7.3 ק"מ ממרכז תל אביב (אני מודד מנקודה בין כיכר רבין להבימה). בלונדון זה יוצא משהו כמו תחנות
Highgate או המרסמית' המרוחקות 16 ו 18 דקות נסיעה בתחתית מתחנות עיקריות במרכז העיר כמו
Tottenham Court Road ו Leicester Square.

זו מציאות שבה בזמן שלוקח לכם רק להמתין לקו אוטובוס שנחשב "חזק" אפשר לנסוע לעיר באמצעי תדיר עם זכות דרך בלעדית.
 

קבצים מצורפים

  • 1979-advertisement-for-london-transit-showing-how-the-city-v0-ta2s9q9ouq891.jpg
    1979-advertisement-for-london-transit-showing-how-the-city-v0-ta2s9q9ouq891.jpg
    KB 339 · צפיות: 4
נערך לאחרונה ב:

ערןל1

Active member
צהלה זה בדיוק סוג הפרבר של איכות החיים שהמטרו מאפשר בכל פרבר דומה בחו"ל. אם לשם הוויכוח יתפנה שטח גדול באזור כתוצאה מסגירת מפעל או מנחת - את זה אפשר לבנות בבנייה צפופה יותר, אבל אין צורך להרוס את צהלה.

בערים שהתפתחו סביב מערכת מסילתית היא מהווה קישור בין שלל פרברים למרכז העיר מבלי שיהיה צורך לנהוג.

לצערי מה שאצלנו פרודיה פרועה של הנזק שהיה נוצר ללא הרכבת זו המציאות שלכם באיילון. בלונדון יש כבישים מהירים בטבעות חיצוניות יותר אבל הצליחו להמנע מלהכניס אותם ממש למרכז העיר.

הפרבר צמוד הקרקע אינו הניגוד של המטרו אלא תוצאה ישירה שלו הקיימת אך ורק בזכות הקישור הרכבתי.

עריכה: צהלה מרוחקת 7.3 ק"מ ממרכז תל אביב (אני מודד מנקודה בין כיכר רבין להבימה). בלונדון זה יוצא משהו כמו תחנות
Highgate או המרסמית' המרוחקות 16 ו 18 דקות נסיעה בתחתית מתחנות עיקריות במרכז העיר כמו
Tottenham Court Road ו Leicester Square.

זו מציאות שבה בזמן שלוקח לכם רק להמתין לקו אוטובוס שנחשב "חזק" אפשר לנסוע לעיר באמצעי תדיר עם זכות דרך בלעדית.
1)לא נראה לי שצהלה זה פרבר, בכל מקרה לא צריך לעודד אנשים לבוא לשם, בעצם לא צריך לעודד אנשים לבוא לשום מקום בגוש דן,המחירים שם כבר גבוהים מספיק.
2) לא הצעתי להרוס את צהלה, נעזוב שנייה את הפנטזיות, למשרד האוצר אין דרך לעבות את צהלה (או מקומות דומים) לכן אם הוא רוצה לספק את הרצונות של אנשים לגור בגוש דן הוא צריך למצוא מקומות שאנשים יסכימו לצופף . תחנות רכבת שנמצאות בסביבה דלילה אפילו יחסית לאזור שלה זה רעיון טוב , בהרבה מקומות תחנת הרכבת נמצאת בין שני מקומות צפופים והיא עצמה דלילה כי מונציפלית היא בין שני ערים.
 

Ccyclist

Well-known member
1)לא נראה לי שצהלה זה פרבר, בכל מקרה לא צריך לעודד אנשים לבוא לשם, בעצם לא צריך לעודד אנשים לבוא לשום מקום בגוש דן,המחירים שם כבר גבוהים מספיק.
2) לא הצעתי להרוס את צהלה, נעזוב שנייה את הפנטזיות, למשרד האוצר אין דרך לעבות את צהלה (או מקומות דומים) לכן אם הוא רוצה לספק את הרצונות של אנשים לגור בגוש דן הוא צריך למצוא מקומות שאנשים יסכימו לצופף . תחנות רכבת שנמצאות בסביבה דלילה אפילו יחסית לאזור שלה זה רעיון טוב , בהרבה מקומות תחנת הרכבת נמצאת בין שני מקומות צפופים והיא עצמה דלילה כי מונציפלית היא בין שני ערים.

צהלה זה בהחלט פרבר של תל אביב.

אני חושב שכדי להבין את המציאות הפרברית בעיר עם מטרו צריך לחוות אותה מהפרברים ולא ממלון תיירים במרכז העיר.

בארץ רגילים למציאות של תחנת רכבת או שתיים לישוב, לרוב בשוליים, לעיתים מעבר לכביש הראשי ולפעמים אפילו מספר קילומטרים ממנו. זו מציאות שונה מאד מהמציאות הפרברית באירופה שם התחנה נמצאת מרחק הליכה סביר והתחנה הבאה לעיתים מרחק הליכה של רבע שעה.

ברשת צפופה יותר שבה יש תחנות מטרו מקומיות בפרברים - רק במרכזים המשניים יש תחנות עם ציפוף גבוה. רוב התחנות הן מקומות משניים שיש אמנם רחוב עם חנויות בצמוד אליהן, אבל התפקיד שלהן יותר מקומי ומשני. זה בערך כמו שלא כל סניף שופרסל או ויקטורי ברחוב ראשי מקומי או מרכז מסחרי שכונתי חייב להיות רמי לוי או קניון.

המקטע התת קרקעי של הקו האדום דומה לפרישה של קו מטרו, אם כי בפרברים המרחק בין אלנבי לאליפלט יהיה יותר טיפוסי ואף בכיוון הקצר יותר. תחנה כל קילומטר, קילומטר וחצי או שני קילומטרים זו נורמה שיוצרת מערכת ברת הליכה.

ברשת התחתית הלונדונית יש 272 תחנות. לא כולן מרכזיות, רובן לא נועדו להיות יעד בפני עצמו אלא להזין את מרכז העיר. במערכת יש עשרות "צהלות" בשכונות צמודי קרקע.
 
למעלה