לאן נעלמתם, כולכם?

פראזניק

New member
לאן נעלמתם, כולכם?

אה? התפקדות, חובה, כאן!
 

בלב הים

New member
מה שחובה - חובה!

יש עברה שגורמת לאדם להיות בעל חוב (שיחות הר"ן שיחה קי"ב). ורבנו לא ביאר מהי העברה הזאת הגורמת להיות בעל חוב. וראיתי ממוהרא"ש נ"י שכתב שמרומז בזה פגה"ב. וזה שחוב - חו"ב ר"ת ח'כמה ו'ב'ינה. ובפגה"ב פוגמין במוחין ועי"ז נופלים ח"ו לבחינת בעל חוב. והתיקון הוא ו'תן ח'לקנו ב'תורתך = ר"ת ג"כ חוב. כי כל דבר גשמי מרמז על דבר רוחני, וע"כ מי שיש לו חוב זה מרמז לו שיש לו חוב כלפי השי"ת וצריך לראות להשתדל להחזיר חובו להשי"ת. ובפרט שכולנו סמוכין וסומכים על כוחו של המלוה הגדול (לקוטי תנינא תורה א'), הוא רבנו הקדוש, שמלוה לנו עצות אמיתיות איך לעבוד את השי"ת, וכל עוד שלא מקיימים את העצות הרי זה בגדר חוב שצריך לפורעו היינו לקיים את העצות. חו"ב עולה י"ו שזה המלאפום בבחינת פי ידבר חכמות והגות ליבי תבונות לזכות לבטל את כל החרפות והבזיונות הנמשכין מעורת הלב מהחרפה ששברה ליבי, וזה ע"י שמתקשרים לצדיק בג' נקודות: נקודת הרב, נקודת החבר, ונקודת עצמו (לקו"מ תורה לד). נקודת הרב - כל אחד כפי קירובו והתבטלותו לרבנו ובפרט בלימוד ספריו הקדושים. נקודת החבר - אפשר לזכות כאן!!! וקנה לך חבר, הקנה והקולמוס על ידם אפשר לקנות חברים... וקנה הקולמוס היום הוא כפתורי המקלדת.... כן כן השי"ת ריחם עלינו פעם בשביל שיחת חברים ולקבל את נקודת החבר היה צריך למצוא מישהו... היום אפשר גם בתוך הבית לזכות בנקודת החבר... צריך שיהיה לאדם אמונה בחידושים שלו בעצמו!! לפעמים מתרשלים לכתוב בפורום כי אומרים מה כבר נכתוב?? אבל זאת עצץ היצה"ר, פשוט תכתוב מה שאתה חושב, בתורה שאתה הולך, ברעיון שהבריק לך בראש... בעצה טובה ששמעתה, בדיוק קטן בספרי רבנו שהתנוצץ לך... אתה לא יודע כמה זה משפיע... חזק ונתחזק אחים יקרים בשיחת חברים וקנה המקלדת... מוהרנ"ת אמר שמתגברים הספרי כפירה והאפיקורסות אזי דף אחד מספרי רבנו יהיה תיקון על הכל... מי יודע מה הולך היום בתוך העולם הזה של האינטרנט... אבל דף אחד - עמוד הפורום של ברסלב יהיה תיקון על הכל!!! אתה לא יכול לדעת אבל יגיע מישהו אחד ויקרא איזה מאמר איזה דיבור וכו' וזה ידליק בו את הניצוץ!!! ולבסוף זה נקודת עצמו. להרבות בשיחות ודיבורים להשי"ת שיזכנו לכל זה, ולהרחיב הדיבור ולספר להשי"ת כל ליבו, ואזי בודאי יזכה לג' הנקודות ולקבל את נקודתו השייכת לליבו בעת הזאת... ניתחזק אחים יקרים בנקודה השייכת לליבנו בעת הזאת, לכתוב מה שמתנוצץ בנו בעת הזאת, אפילו שנידמה שזה פשוט ואין בו חידוש כלל.. אבל זאת הנקודה של העת הזאת... כי הנקודה השייכת לליבו בעת הזאת היא היא הברכה אשר ברך משה הצדיק האמת את כל אחד ואחד שימצא את מה ששיך לליבו בעת הזאת בבחינת "וזאת הברכה אשר ברך משה". ו"זאת נחמתי בעניי" שאף שאני איך שאני מתחזק בנקודה השייכת אלי בעת הזאת דוקא והיא היא נחמתי מהמנחם הגדול. אך "אחרי הודיע אלקים אותך את כל זאת" שגילה לך מהנקודה הנפלאה הזאת השייכת ללבך בעת הזאת, אזי "בזאת תבחנו" היינו שזה המבחן שלנו אם אנו זוכים לילך עם הנקודה הזאת! "אם כן איפה זאת עשו קחו מזימרת הארץ והורידו לאיש מנחה" אם כן זכיתם לנקודה הזאת, אזי קחו מזימרת הארץ מהנקודות הטובות המעוררים הניגון והזמרה בבחינת אזמרה לאלקי בעודי (עיין סוף תורה נד, ותורה רפ"ב) והורידו לאיש מנחה – תורידו את זאת הנקודה לכל אחד ואחד "מעט צרי ומעט דבש" אפילו אם זה רק מעט מעט ונקודה אחת בלבד הנקודה השייכת לעת הזאת! ואזי יתגלה "מי זאת עולה מן המדבר" שאף מי שבמקום מדבר שמם פתאום יגלה שיש גם לו נקודה טובה בעת הזאת, ומן המדבר היבש והצחיח יעלה למדבר לדיבור של תפילה על מה שעובר עליו בעת הזאת. כי מה שאנו זוכים לעמוד על עומדנו בכח הצדיק, הוא רק כדי להפיץ את דעתו הקדושה ולחזק כל אחד ואחד בעבודת ה', וזה שאמר משה לפרעה "ואולם בעבור זאת העמדתיך בעבור הראותך את כוחי ולמען תספר שמי בכל הארץ". כי בעבור זאת היינו הנקודה הטובה השייכת לעת הזאת אנו זוכים להישאר עדין קרובים אל הצדיק וכל זה למען הראותך את כוחי שאפילו אני איך שאני עדיין הצדיק מגלה לי את הנקודה הזאת השייכת אלי כרגע, והעיקר הוא למען תספר שמי בכל הארץ. והעיקר הוא לחקוק זאת, כי הדיבור הולף לכל הרוחות והכתב נישאר לדורי דורות, וע"כ "כתוב זאת זיכרון" – שאלו הדיבורים הנקודות הטובות השייכות לעת הזאת יכתבו ויחקקו אזי ישאר לך זאת לזיכרון ותמיד תוכל להתחזק בעצמך מאלו הדיבורים שלך בעצמך. ו"זאת נחמתי בעניי" שאף שאני עני ואיך שאני עם כל זאת, הנקודה הזאת היא נחמתי, וע"כ ראוי לי להודיע זאת לכל אחד ואחד ועי"ז אזכה שגם בי יחקקו הדברים לעולמי עד בבחינת "זאת מנוחתי עדי עד". אך "איש בער לא ידע וכסיל לא יבין את זאת", ע"כ "עשה זאת בני והינצל", כי "הודיעך אלקים את כל זאת". כי לא כל אחד זוכה לזאת, וזה "מי האיש החכם ויבן את זאת"? לא כל אחד מבין זאת!! ו"בזאת תדעון כי אך חי בקרבכם" וזה זה עיקר החכמה שמקבלין מהנחל נובע מקור חכמה בבחינת "אל יתהלל חכם בחכמתו הגיבור בגבורתו עשיר בעושרו, כי אם בזאת יתהלל המתהלל השכל וידוע אותי". ו"מאת ה' היתה זאת" שנכתב כל זאת, למען "תכתב זאת לדור אחרון". מי הבין זאת? (מצטער על האריכות, לא תיכננתי לכתוב כל זאת, אך מאת ה' היתה זאת).
 

פראזניק

New member
נכון!

איפה, למען הבורא, כל היתר??? הקשיבו נא: זוהי הקריאה האחרונה לחברי הפורום. התפקדו!!!
 
למעלה