לאחר ועדת שילוב

ידידוב

New member
לאחר ועדת שילוב ../images/Emo46.gif

אז אחרי שהיינו בשבוע שעבר בועדת שילוב, והגשנו את כל האבחונים, והבנו שאין סיכוי שיתנו לנו 30 ש"ע (נקווה לפחות ל-20 ש"ע שקיבלנו השנה), פתאום אתמול התקשרו מהמתיא והודיעו שהאבחונים שלנו לא תקפים. למה?! כי האבחון של דר' זימן הוא מאוגוסט 2005 וצריך אבחון עדכני. מה נראה להם שכל חצי שנה הילד מאובחן? או שאולי הילד פתאום אינו PDD? ובכלל לא ברור לי מאיפה הם הקריצו את התקנה החדשה של "אבחון עדכני מהחצי שנה האחרונה". מישהו שמע על התקנה/הוראה הזאת? מה זה הדבר הזה? כמה שאני כועסת
מישהו נתקל בבקשה הזו?!
 

גאמי

New member
ידידוב....את יודעת מה? אם לא בבקשה

כזו, אז בדברים אחרים מאותו הסוג, של לתזז ולתרתר אותנו עד אובדן חושים. אין לי מילים אני רותחת כאשר אני קוראת מה שכתבת, אנחנו כל שנה עוברים את הדבר הזה, וכל פעם אני מוצאת עצמי אומרת למתי"א דברים שאני לא מאמינה שיוצאים מגרוני. לצערי צריך לענות ולהבהיר להם בצורה עדינה ושקטה שאין הם יודעים אם מי יש להם עסק.......אני לא אוהבת את הטקטיקה הזו אך לצערי אין ברירה. אנחנו ההורים המשלבים מטרד לא נורמלי עבורם. שלנו ישבו ודיסקסו לידינו ברגישות מדהימה, על הגדלת פערים שהולכים ונפערים משנה לשנה בין ילדי החינוך המיוחד לילדים שאינם. רק אחר כך חשבתי לעצמי, מאיפה החוצפה והרשעות לומר דברים כאלה לידינו ההורים? אבל זה מסביר טוב את הכל. הם רואים בילדי החינוך המיוחד מקשה אחת הומוגנית....בני הולך ומשתפר מדוע לומר לנו שמצבו יתדרדר? יש מלה אחרת המסבירה זאת חוץ מחלאות? איתך בכעס גאמי
 

razgalili

New member
עצה קטנה

במלחמה כמו במלחמה. אם קורה לכם מקרה ושמעתם מישהו אומר משהו כזה כמו ששמעה גאמי - לכתוב לעצמכם תזכיר קטן שמתאר מה ששמעתם בדיוק גדול ככל האפשר. לפרט ככל האפשר מי אמר מה למי. בתזכירים האלה ניתן להשתמש אחר כך בכל מיני דרכים יצירתיות: כשאומרים לכם שהילד לא צריך יותר שעות אפשר לשלוף את התזכיר שבו חברי הוועדה אמרו שהילד מפתח פערים מול בני הכיתה ולהגיד "הנה אתם בעצמכם אומרים שמה שיש כרגע לא מספיק לילד" אפשר גם להתלונן על אמירות מכוערות של עובד מדינה זה או אחר. זה כן עלול לפגוע בהם מקצועית ויכול להיות נקודת לחץ מצוינת לקבל משהו שאתם רוצים.
 

גאמי

New member
רז זה בדיוק מה שעשיתי../images/Emo13.gif

כאשר מישהי בכירה אמרה לי בשנה שעברה: תגידי, אנחנו נראים לכם ההורים שוק סייעות" השתמשתי בזה בועדה הנוכחית. אמרתי להם שלא אנחנו ההורים רוצים לראות את ילדינו כמה שיותר עצמאיים בעתיד וללא צל לידם (קרי סייעת), אך על מנת שזה יקרה צריך בכיתות הנמוכות לפרוש את רשת הבטחון הזו הנקראית סייעת, כדי לאפשר שילוב חלק וזורם וכניסה נעימה למערכת, כי אחר כך, לא יהיה טעם יותר להעלות שעות סיוע זה יהיה רק לרעה, זה הזמן..... כמו כן פירסמתי בפורום שילוב את דבריה של הברנשית הזו....אפילו תגובה לא קיבלתי.
 

rri

New member
וכתוספת למה שרז הציע- מגיע לכם

הפרוטוקול של הישיבה!!! (זה כתוב בחוזר מנכ"ל) ולכן זכותכם לדרוש אותו . אתם יכולים לפנות לעו"ד אמיר ברק מאלו"ט- (הוא נותן שירות דרך בית לורן)- נראה לי שכדאי שיצא למת"י שלכם מכתב נוקב מעו"ד- כניראה זאת הדרך היחידה לדבר איתם...
 

קרן ט

New member
פעם ראשונה שאני שומעת את זה...

2005 ולא עדכני? קצת הגזימו.... תגיד להם שיעשו איבחון בעצמם אם הם רוצים ושאתה לא מוציא שקל ולא "משגע" את הבן שלך בעוד איבחון מיותר- חוצפה!!!
 
תדפיס ותצמיד להם לפרצוף עם זה

רלוונטי. מתוך תוכנית השילוב . תוקף החלטתה של ועדת השילוב המוסדית 16.1 זכאותו של התלמיד להיכלל בתכנית השילוב תישמר לתקופה של עד 3 שנים באותה מסגרת חינוכית, בכפיפות לשיקול הדעת של הצוות הבין-מקצועי, כמפורט להלן. בתום 3 השנים יובא עניינו לדיון מחודש בוועדת השילוב המוסדית. 16.2 בסוף כל שנה יבצע הצוות הבין מקצועי הערכה מחודשת של צורכי התלמיד. אם יוחלט שבשנת הלימודים שלאחריה לא ייכלל התלמיד בתכנית השילוב, יביא מנהל המסגרת החינוכית את ההחלטה ואת נימוקיה לידיעת הורי התלמיד. 16.3 תלמיד שעבר ללמוד בבית ספר אחר באותה רשות או עבר להתגורר ברשות אחרת, תהיה זכאותו תקפה למשך אותה שנת לימודים
 
על אותו המשקל זה מה שקורה ברווחה

לגבאי חונכת , נתנו לנו זכאות זמנית ובקשו מאיתנו איבחון חדש אחרי חצי שנה , אני מנסה להסביר שיש לי איבחון שאר המיכתבים מהנאורולוגית הם רק מעקבים , ושאלתי אותה שעם גם למאובחנים עם סתמונת דאון עם מבקשים איבחונים חדשים? מהנקודה ששתי התסמונות הם מולדים .
 
וגם לביטוח הלאומי קשה להפנים את

הנושא הזה , בחודש האחרון החליטו ליפול עלי שלושת הגורמים האלו , למרות זה שאין שינוי בדור בני אילצו את מנהל בית הספר לערוך ועדה חוזרת , את העובדת הסוצילית להגיש בקשה חדשה לחונכת , והביטוח הלאומי שלל מאיתנו את הקיצבה , מכינה עירעור . מלחמת ההטשה ? אני תכיף מתפוצצת .
 

ריקי ש

New member
ביטוח לאומי

גם אותנו הביטוח הלאומי "משגע", פתאום בגיל 8 עשו ליותם ועדה רפואית נוספת וקיצצו לנו את הקצבה לחצי. הרופא בועדה (שראה את יותם כמה דקות) שינה את האבחנה של רופאים שמלווים אותו כבר 5 שנים והשאיר לנו חצי קצבה רק כי הוא זקוק להשגחה מתמדת, כאילו שבזה נגמרו הבעיות שלנו. אני חושש מאפקט הדומינו, בעקבות הביטוח הלאומי, יהיו לנו בעיות גם ברווחה, במס הכנסה וכו' (הם מתבססים רובם גם על אבחנות הביטוח הלאומי). אנחנו עובדים על עירעור, אבל זה המקום הלא נכון להפנות אליו אנרגיה.
 
בדקתי מול הרווחה עם יש קשר בין

הקביעה של הביטוח הלאומי והקביעה שלהם והם ענו לי שהם לא מסתמכים על הרווחה שהם מסתפקים רק באיבחון של הילד .
 

ידידוב

New member
אחרי שיחה חוזרת איתם, ואחרי

שהסברתי להם שגם לפי חוזר המנכ"ל אין להם זכות לבקש אבחון מעודכן, הם אמרו שהם יסתפקו באישור הזכאות של ביטוח לאומי (למרות שממש לא ברור לי הקשר). נקווה שבסוף זה יסתדר, כי אני כבר ממש יוצאת מדעתי.
 
תקן

במשרד החינוך חייבים להראות אישור רלוונטי בשביל תקן לכיתה או שעות חנוך מיוחד לבית הספר. זה באמת מתפרש כחוסר רגישות אבל הם חייבים למלא. הדרישה מלמעלה מכיוון התקציב ולא מצורך "חינוכי" כל מי שקשור לחינוך מיוחד מבין את הבעיתיות אבל למעלה יושבים פקידים שצרכים לסמן
ליד כל שם.
 

n o g a h

New member
תוקף אבחון

אבחון לצרכי זכאות לשילוב תקף ל-3 שנים על פי הקריטריונים של משרד החינוך. בנוסף, אין כל קשר לאישור של הביטוח הלאומי, ילד לא חייב להיות מוכר על ידי הביטוח הלאומי בכדי להיות כלול בתכנית השילוב.
 

גאמי

New member
נוגה מה שלומך? את צודקת ב 100%

אין ספק שזו עוד דרך מכשולים אותה הם מנסים להעביר את ההורים.. אין ספק. לא יאמן
 

daphnar

New member
וכל האספרגרים וה- PDD NOS שביטוח

לאומי שולל להם את הזכאות?? אז גם ברווחה לא יכירו בהם, וגם בבתי הספר לא יכירו בהם, ובקופות החולים החל מגיל 6 כבר הם לא זכאים לקבל טיפולים. וניתן לומר שכבר אין בעיה משום שהם הבריאו לחלוטין !!!
 

smartGuy

New member
שלילת זכאות PDD NOS ואספרגר

הרבה מאוד שלילת זכאות יכולה היתה להימנע אילו הרופאים המאבחנים היו משתמשים במונחים פחות מכובסים. לדוגמא בהתפתחות הילד שעל סמך האבחון שלה נתקבלה זכאותנו האבחון היה PDD NOS , בטופס שלביטוח לאומי היה כתוב PDD שהיא הפרעה ברצף האוטיסטי. הוסבר לי שהשינוי הסמנטי הזה משנה רבות, כמו כן האבחון pdd nos high functioning הוא כעת מתכון בטוח לשלילת זכאות צריך לנסות ולקבל דף עם המילה אוטיזם ...
 

allafish

New member
הבעיה היא בטל"א ולא רופאים!

הבעיה היא של ביטוח לאומי ולא של הרופאים. הרופאים לא יכולים לתת אבחון PDD כי זה לא אבחנה -זאת כותרת גג לכמה מחלות ביניהם אוטיזם, PDD-NOS ןאספרגר. לאבחון של 3 המצבים האלה יש קריטריונים די ברורים לפי DSM-IV ורופא לא יכול לנהוג שלא לפיהם ולרשום אוטיזם אם יללד שלך אין מספיק קריטריונים לאוטיזם אפילו שהוא זקוק לטיפול אינטנסיבי המצריך כסף רב. מצד שני בתקנות של ביטוח לאומי כתוב שילד שסובל מאוטיזם/פסיכוזה או מצבים דומים ( קרי PDD-NOS ואספרגר)זכאי אוטומתית ל100% גימלה ואף אחד לא שינה את זה!!!! בדיוק מסיבה הזאת כל ההורים שערערו עד עכשיו בהסתמך על התקנה הזאת מיד קיבלו 100% מבטל"א- כי הם יודעים שהם עושים משהו לא חוקי.
 
זה ממש לא מדוייק ולא צריך לקשר את

הביטוח הלאומי לזכאות לשילוב. וחוץ מזה ידידוב צודקת לחלוטין. יש לה אבחון מאוגוסט שעבר- עוד לא יבשה הדיו מעליו והוא עוד לא בן שנה... אבחון תקף לשלוש שנים וסתם מתקרצצים עליה. סתם.
 
למעלה