לאור אישור עיר הבה"דים...

מצב
הנושא נעול.

דןמור

New member
לאור אישור עיר הבה"דים...

לאור אישור עיר הבה"דים...
מה הסיכוי שרכבת ישראל תתחיל לבנות בקרוב קו רכבת לשם? האם יש כבר תוכניות מפורטות או שזה רק באוויר? על איזה תוספת מדובר (אורך) אחרי באר שבע או רמת חובב? עלות?
 
ישנם ע"פ הפרסומים השונים

לאור אישור עיר הבה"דים...
מה הסיכוי שרכבת ישראל תתחיל לבנות בקרוב קו רכבת לשם? האם יש כבר תוכניות מפורטות או שזה רק באוויר? על איזה תוספת מדובר (אורך) אחרי באר שבע או רמת חובב? עלות?
ישנם ע"פ הפרסומים השונים
תוכניות מפורטות לא נראה לי שתהיה בעייה כלשהי להעביר לשם שלוחת רכבת אם וכאשר העיר הזאת תוקם(זאת בעצם הבעייה האמיתית) אם שואלים אותי הייתי מעיף גם את הקרייה, שדה דב, השלישות, ועוד כמה בסיסים שנמצאים במרכזי הערים הישראליות היישר לנגב.(יש תוכניות כאלה גם דרך אגב)להערכתי בקשר לאורך אני לא יודע בדיוק אבל מדימונה זה לא מרחק גדול וכאמור עלות הסלילה במדבר שאין כמעט שום הפרעה לא אמורה להיות יותר מ300 מיליון ש"ח וגם נראה לי שפעם הייתה כתבה בפורום על זה שהיה כתוב המספר הזה.
 

amirv

New member
לא מדימונה אלא מרמת חובב

ישנם ע"פ הפרסומים השונים
תוכניות מפורטות לא נראה לי שתהיה בעייה כלשהי להעביר לשם שלוחת רכבת אם וכאשר העיר הזאת תוקם(זאת בעצם הבעייה האמיתית) אם שואלים אותי הייתי מעיף גם את הקרייה, שדה דב, השלישות, ועוד כמה בסיסים שנמצאים במרכזי הערים הישראליות היישר לנגב.(יש תוכניות כאלה גם דרך אגב)להערכתי בקשר לאורך אני לא יודע בדיוק אבל מדימונה זה לא מרחק גדול וכאמור עלות הסלילה במדבר שאין כמעט שום הפרעה לא אמורה להיות יותר מ300 מיליון ש"ח וגם נראה לי שפעם הייתה כתבה בפורום על זה שהיה כתוב המספר הזה.
לא מדימונה אלא מרמת חובב
הרי כבר יש מסילת רכבת עד רמת חובב, אני מקווה שהשאירו לה תוואי כדי להמשיכה עוד כמה ק"מ עד לצומת הנגב. נ"ב, השלישות כנראה גם תפונה בקרוב לטובת נדל"ן, ודרום הקריה, שהיה מאוכלס גם בבסיסים צבאיים משניים כבר בשלבי פינוי מתקדמים עקב פרויקט שרונה
 
נקווה שגם צפון הקריה יפונה במהרה

לא מדימונה אלא מרמת חובב
הרי כבר יש מסילת רכבת עד רמת חובב, אני מקווה שהשאירו לה תוואי כדי להמשיכה עוד כמה ק"מ עד לצומת הנגב. נ"ב, השלישות כנראה גם תפונה בקרוב לטובת נדל"ן, ודרום הקריה, שהיה מאוכלס גם בבסיסים צבאיים משניים כבר בשלבי פינוי מתקדמים עקב פרויקט שרונה
נקווה שגם צפון הקריה יפונה במהרה
בימנו גם שדה דב ועוד הרבה בסיסים בלב הארץ לטובת הצפון והדרום. ואני מקווה שלא כל הבסיסים שיפונו יפונו לטובת נדל"ן אלה פארקים וגנים לפחות בחלק מהשטח.
 

דןמור

New member
צפון הקריה לא יתפנה ב-50 שנה הבאות

נקווה שגם צפון הקריה יפונה במהרה
בימנו גם שדה דב ועוד הרבה בסיסים בלב הארץ לטובת הצפון והדרום. ואני מקווה שלא כל הבסיסים שיפונו יפונו לטובת נדל"ן אלה פארקים וגנים לפחות בחלק מהשטח.
צפון הקריה לא יתפנה ב-50 שנה הבאות
בהחלט ייתכן שיהיו חלקים קטנים ממנו שימכרו (יש כבר תוכניות בנוגע ל"ביסים" קטנים בשולי הקריה), אך הגרעין בוודאי לא יפונה - להפך. משרד הבטחון לא בונה מגדלים במאות מיליוני שקלים כדי לפנות אותם בעוד שנתיים... הוא כן מתכנן לבנות מגדלים בשביל להעביר משרדי פחונים באזור הקרייה - ואז אולי יתפנו חלקים קטנים מתוכה (אך בוודאי שלא כולה) - כמו השפיץ הצפון-מזרחי והפינה הדרום מערבית.
 
כן המגדלים ברור שלא אני מתכוון לכל

צפון הקריה לא יתפנה ב-50 שנה הבאות
בהחלט ייתכן שיהיו חלקים קטנים ממנו שימכרו (יש כבר תוכניות בנוגע ל"ביסים" קטנים בשולי הקריה), אך הגרעין בוודאי לא יפונה - להפך. משרד הבטחון לא בונה מגדלים במאות מיליוני שקלים כדי לפנות אותם בעוד שנתיים... הוא כן מתכנן לבנות מגדלים בשביל להעביר משרדי פחונים באזור הקרייה - ואז אולי יתפנו חלקים קטנים מתוכה (אך בוודאי שלא כולה) - כמו השפיץ הצפון-מזרחי והפינה הדרום מערבית.
כן המגדלים ברור שלא אני מתכוון לכל
הקראוונים וההרגשה הזאת של מחנה צבאי בתוך עיר מודרנית כביכול.
 
דרך אגב אלו תוכניות קיימות?

צפון הקריה לא יתפנה ב-50 שנה הבאות
בהחלט ייתכן שיהיו חלקים קטנים ממנו שימכרו (יש כבר תוכניות בנוגע ל"ביסים" קטנים בשולי הקריה), אך הגרעין בוודאי לא יפונה - להפך. משרד הבטחון לא בונה מגדלים במאות מיליוני שקלים כדי לפנות אותם בעוד שנתיים... הוא כן מתכנן לבנות מגדלים בשביל להעביר משרדי פחונים באזור הקרייה - ואז אולי יתפנו חלקים קטנים מתוכה (אך בוודאי שלא כולה) - כמו השפיץ הצפון-מזרחי והפינה הדרום מערבית.
דרך אגב אלו תוכניות קיימות?
 
צודק טעות שלי.

לא מדימונה אלא מרמת חובב
הרי כבר יש מסילת רכבת עד רמת חובב, אני מקווה שהשאירו לה תוואי כדי להמשיכה עוד כמה ק"מ עד לצומת הנגב. נ"ב, השלישות כנראה גם תפונה בקרוב לטובת נדל"ן, ודרום הקריה, שהיה מאוכלס גם בבסיסים צבאיים משניים כבר בשלבי פינוי מתקדמים עקב פרויקט שרונה
צודק טעות שלי.
מרמת חובב לא מדימונה.
 

amirv

New member
ועוד משהו

ישנם ע"פ הפרסומים השונים
תוכניות מפורטות לא נראה לי שתהיה בעייה כלשהי להעביר לשם שלוחת רכבת אם וכאשר העיר הזאת תוקם(זאת בעצם הבעייה האמיתית) אם שואלים אותי הייתי מעיף גם את הקרייה, שדה דב, השלישות, ועוד כמה בסיסים שנמצאים במרכזי הערים הישראליות היישר לנגב.(יש תוכניות כאלה גם דרך אגב)להערכתי בקשר לאורך אני לא יודע בדיוק אבל מדימונה זה לא מרחק גדול וכאמור עלות הסלילה במדבר שאין כמעט שום הפרעה לא אמורה להיות יותר מ300 מיליון ש"ח וגם נראה לי שפעם הייתה כתבה בפורום על זה שהיה כתוב המספר הזה.
ועוד משהו
עלות הסלילה במדבר אולי נראית לך אפסית, אבל המסילה לרמת חובב הלכה בניצב לואדיות, דבר שהצריך 11 גשרים בקטע הקטן הזה, שעלו הרבה כסף. ולא לשכוח את בעיית הקרקעות הרגישה באזור.
 
יש משהו בדבריך אך יחד עם זאת

ועוד משהו
עלות הסלילה במדבר אולי נראית לך אפסית, אבל המסילה לרמת חובב הלכה בניצב לואדיות, דבר שהצריך 11 גשרים בקטע הקטן הזה, שעלו הרבה כסף. ולא לשכוח את בעיית הקרקעות הרגישה באזור.
יש משהו בדבריך אך יחד עם זאת
זה לא כמו נגיד המסילה השלישית באיילון או נניח מסילות בשטח שהוא יותר מיושב מה שמצריך הפקעות הליכים וכו" כאן כמעט ולא יהיה את הכאב ראש הזה.
 
המשך התוואי תלוי בכביש 6

ועוד משהו
עלות הסלילה במדבר אולי נראית לך אפסית, אבל המסילה לרמת חובב הלכה בניצב לואדיות, דבר שהצריך 11 גשרים בקטע הקטן הזה, שעלו הרבה כסף. ולא לשכוח את בעיית הקרקעות הרגישה באזור.
המשך התוואי תלוי בכביש 6
התוכניות המפורטות תלויות בתוכניות של כביש 6. לפי התכנון העכשיוי כביש 6 ישתלב עם כביש 40 כקילומטר דרומית לרמת חובב ובין רמת חובב וצומת הנגב כביש 6 ו-40 יהיו מאוחדים. לפי תוכניות שאיני יכול לפרסם כאן באתר הנקודה ה"בעייתית" נמצאת במחלף המחבר את כביש 6 ו-40 בגלל שעדיין לא נבחרה החלופה למחלף המתוכנן. הרכבת אמורה לחצות ממש שם את הכביש ותמשיך לצומת הנגב בצד המזרחי של הכביש. בנוסף, מה שיכול לסבך את הבנייה היא הפזורה הבדואית ששוכנת בצידו המזחי של כביש 40. אבל נכון, בכלליות בטח ניתן לומר שההליכים הרבה פחות בעייתיים מאשר במרכז הארץ. אגב, כביש 6 בין צומת להבים עד רמת חובב מתוכנן להכיל בין הנתיבים מסילת ברזל. הרעיון הוא בעיקר ליצור פרוזדור עוקף מטרופולין ב"ש בטוח להסעת חומרים מסוכנים. כמובן שהביצוע רחוק ביותר.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה