כתיבת קורות חיים

תוכן-מקודם

Member
מנהל
boss-worrying-because-company-bad-annual-report.jpg
קרדיט תמונה FREEPIK
פעם, משרות היו מתפרסמות בעיתונות הכתובה והתפוצה שלהן הייתה קטנה יחסית מה שאומר שכמות המתמודדים על כל משרה ומשרה לא הייתה גבוהה. היום בעידן הדיגיטלי, כל משרה מגיעה לרשת במהירות וכמות המתמודדים עליה יכולה להיות עצומה.

פועל יוצא של זה הוא שמי שבאמת רוצה את המשרה, צריך לעבוד קשה כדי לקבל אותה. הוא צריך לבלוט ולהרשים את המעסיק הפוטנציאלי שלו, להגיד את המילים הנכונות ולהציג את העבר והניסיון שלו בצורה כזו שתעשה את העבודה. איך עושים את זה? עם כתיבת קורות חיים בצורה נכונה. עם המילים הנכונות ועם המידע הדרוש, עם העיצוב המתאים ועם הניסוח המושלם.

ללכת לפי הסדר המקובל​

אם תבדקו קורות חיים לדוגמא, כאלו שנכתבו בצורה נכונה וגם עושים את העבודה, תגלו שאלו לא קורות חיים מתחכמים. יש סדר מקובל וכדאי ללכת לפיו, כי המעסיק צריך לקרוא את החומר בנוחות ובקלות. מהו הסדר? קודם כל חשוב לדעת שבכל מה שנוגע לעבר צבאי, ללימודים ולתעסוקה צריך להתחיל מהסוף להתחלה. מה זה אומר? זה אומר שקודם כל מהו העיסוק הנוכחי או האחרון ובסוף את העיסוק הראשון הרלוונטי. כתיבת קורות חיים צריכה להיות בסדר הבא: פרטים אישיים של המועמד, השכלה, ניסיון תעסוקתי, שירות צבאי, הכשרות מקצועיות, וכן, גם התנדבויות ופעילויות שונות לטובת החברה.

דברים חשובים נוספים​

בבואכם לכתוב קורות חיים, רצוי שזה יהיה בסדר שאמרנו אך יכולים להיות עוד פרטים שיש להם רלוונטיות למשרה וגם אותם צריך להוסיף דוגמא אחת לכך היא שליטה בשפות. בכל מקצועות ההייטק השונים צריך אנגלית ברמה גבוהה, ואתם חייבים לציין את השפות שאתם שולטים בהן בכתיבה, בקריאה ובדיבור. כך גם כל מה שאתם יודעים על יישומי מחשב, היום אין כמעט עבודה בלי שעבודה על מחשב מעורבת בה ואתם חייבים לציין מה אתם יודעים במחשבים ובאילו יישומים ותוכנות אתם שולטים. מה שחשוב בכל מקרה הוא שבחלק העליון תכתבו את הדברים החשובים יותר ובחלק התחתון את אלו שפחות ושיש סיכוי שהמעסיק הפוטנציאלי לא יגיע אליהם בכלל.

למה חשוב להקפיד על אינפורמציה רלוונטית?​

כתיבת קורות חיים לדוגמא צריכה כפי שציינו להיות עם האינפורמציה הרלוונטית. היא צריכה לכלול את כל המידע שעשוי לקדם אתכם אל עבר המשרה וחשוב להקפיד על זה. למה? כי רוב המגייסים אומרים שוב ושוב בכל דיון איתם שמידע לא רלוונטי לא רק שלא יסייע אלא גם יכול לפגוע בסיכוייו של המועמד לעבודה. מהי אינפורמציה לא רלוונטית? למשל עבודה שעשיתם לפני 15 שנה שאין לה קשר לתחום, למשל ציטוטים כאלו ואחרים, תחביבים וכדומה. תשמרו על הפוקוס של המעסיק הפוטנציאלי. אל תתנו לו לאבד אתכם מהר מידי.

ארגון המסמך​

הנה טיפ איך לארגן את המסמך בצורה נכונה. קודם כל צריך שהעיצוב יהיה עקבי ושהוא יהיה לכל אורך המסמך. בנוסף, תקפידו על רווח בין כל תפקיד ותפקיד שביצעתם. תיישרו את הקובץ לימין והציבו את השנים מימין לעמוד, תדגישו את שם החברה ואת התפקיד שעשיתם (בעיקר אם מדובר על מותג או חברה ידועה) ורשמו כל סעיף בשורה נפרדת, לא להעמיס יותר מידי בכל פסקה.

יש אתרי אינטרנט שונים שעיסוקם הוא עיצוב קורות חיים. כדאי מאוד שתעזרו בהם כי הם יכולים לשדרג לכם את כתיבת קורות החיים שלכם באופן דרמטי. אל תחסכו בזה כי זה יכול להועיל לכם לסיכויי הקבלה לעבודה וכמה שזה יעלה לכם, יהיה כאין וכאפס לעומת התועלת.
 
למעלה