כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ

מצב
הנושא נעול.
אתמול בערב לא הגיע קו 605

קו חדש בין נתניה לבני ברק דרך אזה"ת ספיר - 614
ושינויים נוספים בקווי נתניה - תל אביב:
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=395[/URL]
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=396[/URL]

בעיקר מחזקים את הקישור לאזור התעשיה ספיר הן מתל אביב והן מאזור בני ברק.
אתמול בערב לא הגיע קו 605
משעה 18:15 עד בערך 19 חיכיתי בתחנה מול הביג לשעבר.. למרות שהקו הופיע באפליקציות איפה בוס ומוביט.
 

olli3

New member
מנהל
זה רק אומר שמישהו לא יידע את הנהג על כך וזה קורה יותר מידי

אתמול בערב לא הגיע קו 605
משעה 18:15 עד בערך 19 חיכיתי בתחנה מול הביג לשעבר.. למרות שהקו הופיע באפליקציות איפה בוס ומוביט.
זה רק אומר שמישהו לא יידע את הנהג על כך וזה קורה יותר מידי
פעמים ברוב המפעילות (טרם שמעתי על מקרה כזה בדן, אבל גם באגד זה קורה).
&nbsp
מוסיפים עצירה לקו בתחנה קיימת ולא מעדכנים את הנהגים כלל או מעדכנים רק חלק. הנהג לא עוצר, לא מבין למה מנופפים לו שיעצור בכלל, הנוסעים מתלוננים במקרה הטוב בשירות הלקוחות של החברה, זה עובר הלאה (לוקח כמה ימים) וההוראה יורדת בסופו של דבר לרוב הנהגים עד שכולם יודעים על השינוי.
&nbsp
כנ"ל כשמשנים מסלול שאינו עקב עבודות תשתית.
&nbsp
מבחינת החוק יש כאן מספר הפרות במספר סעיפים ובמספר חוקים. עיקרם הוא אי ביצוע רישיון הקו, אי איסוף נוסע מתחנה, אי מתן שירות וכו'. הקנס למפעיל על דבר שכזה מגיע לאלפי עד עשרות אלפי שקלים. הבעיה היא שהאזרחים לא יודעים היכן להתלונן ופונים למפעיל עצמו. אם תפני למשרד התחבורה בטופס הזה: https://motssl5.mot.gov.il/FORMS/he/compl-pbl/plaint-public-transport-form יתבצע משפט למפעילה ולאחר סיום התהליך שאורך כחצי שנה, תקבלי את ממצאי המשפט ועם הקייס הזה, יש לך משהו מוצק בידיים.
&nbsp
ככל שיותר יתלוננו, כך האכיפה על המפעילות תהיה גבוהה יותר ובעתיד המפעילות יחשבו טוב טוב כשהן מחפפות בתדריכים לנהגים.
 

Ccyclist

Well-known member
גזור ושמור "אין טעם בתחנות מחוץ לעיירות..."

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
גזור ושמור "אין טעם בתחנות מחוץ לעיירות..."
ציטוט של מומחה רכבת ספרדי, מתוך כתבה בנושא פרוייקט עתידי שאולי יוכרז באפריל:

<i>"אין שום הגיון לשים אותן (התחנות) מחוץ לעיירות כי אנשים לא יכנסו לרכב הפרטי או יקחו מונית כדי להגיע לתחנה."</i>

<i>"There is no snecse in putting them outisde the towns because people aren't going to get in their cars or take a taxi to go to the station,"</i>

להגיון הבסיסי הזה שלא הכי מוכר לרכבת ישראל הייתי חייב לעשות גזור ושמור.

מדובר בעיירות בנות 140,000 ו70,000 בהתאמה, ברצועת חוף בנויה וצפופה למרגלות הרים שגובהם כקילומטר וחצי. הבאת הרכבת תחייב תוואי ממונהר באזור מאוכלס ועדיין למומחי הרכבת בספרד ברור שאי אפשר למקם תחנות באמצע שום מקום.

(כרגע יש שתי תוכניות, אם יכריזו על משהו באפריל אפרט אבל בשלב זה אעדיף שלא לסקר ספקולציות באספנייה.)

 

luckydude

Active member
דווקא הרכבת מעוניינת בתחנות קרובות יותר

גזור ושמור "אין טעם בתחנות מחוץ לעיירות..."
ציטוט של מומחה רכבת ספרדי, מתוך כתבה בנושא פרוייקט עתידי שאולי יוכרז באפריל:

<i>"אין שום הגיון לשים אותן (התחנות) מחוץ לעיירות כי אנשים לא יכנסו לרכב הפרטי או יקחו מונית כדי להגיע לתחנה."</i>

<i>"There is no snecse in putting them outisde the towns because people aren't going to get in their cars or take a taxi to go to the station,"</i>

להגיון הבסיסי הזה שלא הכי מוכר לרכבת ישראל הייתי חייב לעשות גזור ושמור.

מדובר בעיירות בנות 140,000 ו70,000 בהתאמה, ברצועת חוף בנויה וצפופה למרגלות הרים שגובהם כקילומטר וחצי. הבאת הרכבת תחייב תוואי ממונהר באזור מאוכלס ועדיין למומחי הרכבת בספרד ברור שאי אפשר למקם תחנות באמצע שום מקום.

(כרגע יש שתי תוכניות, אם יכריזו על משהו באפריל אפרט אבל בשלב זה אעדיף שלא לסקר ספקולציות באספנייה.)
דווקא הרכבת מעוניינת בתחנות קרובות יותר
למרכזי הערים. בדכ״ל זה הרשויות המוניציפליות שמתנגדות.
 
קו חדש 993 של נתיב אקספרס בין ירושלים לצפת

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
קו חדש 993 של נתיב אקספרס בין ירושלים לצפת
"
05/02/2015
לראשונה: קו ישיר ומהיר מירושלים לצפת

החל מיום חמישי הקרוב ט"ז בשבט, יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 993 שיצא מעתירות מדע ויאסוף בתחנות הרגילות של קווים 992, 982 הקיימים כעת בצפת.
מהיציאה מהעיר ייסע ישירות דרך כביש 6 כולו עד יוקנעם ומשם דרך מחלף גולני, בצומת קדרים ימינה ודרך צומת אליפלט בואכה צפת. קו זה יחסוך כארבעים דקות בנסיעה הישירה לצפת ללא צורך להיכנס לפקקים בוואדי ערה ובעפולה, וכן למירון אלא אך ורק ישירות לצפת.
קו זה יפעל בשלב ראשון בסופי שבוע משני הכיוונים הן מירושלים והן מצפת ובהתאם לביקושם אליו, הקו יתפתח יותר ויותר וכמובן במועדים נוספים הנדרשים לכך. כמו"כ בימים אלו החל לפעול קו 5 מספר פעמים ביום , מצפת למירון ובחזרה דרך שכונות הדרום, קו זה נותן מענה לביקוש שהיה לתושבי צפת להגיע למירון ולהתפלל, הקו פועל גם בימי שישי ובמוצש"ק, לפרטים וללוחות זמנים של כל הקווים הנ"ל, יש לצלצל לשירות הלקוחות של "נתיב אקספרס" 3553*
"
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=397[/URL]

לאף אחד כנראה לא איכפת מהכפילות במספור בין קווים צפוניים של אגד לקווים צפוניים של נתיב אקספרס - 988, 990, 991, 992, 993, 994...
וירושלים כנראה מתחרה עם בני ברק על מספר הקווים לצפת...
 

londonisrael

New member
קו מעולה ומתבקש

קו חדש 993 של נתיב אקספרס בין ירושלים לצפת
"
05/02/2015
לראשונה: קו ישיר ומהיר מירושלים לצפת

החל מיום חמישי הקרוב ט"ז בשבט, יתחיל לפעול קו חדש שמספרו 993 שיצא מעתירות מדע ויאסוף בתחנות הרגילות של קווים 992, 982 הקיימים כעת בצפת.
מהיציאה מהעיר ייסע ישירות דרך כביש 6 כולו עד יוקנעם ומשם דרך מחלף גולני, בצומת קדרים ימינה ודרך צומת אליפלט בואכה צפת. קו זה יחסוך כארבעים דקות בנסיעה הישירה לצפת ללא צורך להיכנס לפקקים בוואדי ערה ובעפולה, וכן למירון אלא אך ורק ישירות לצפת.
קו זה יפעל בשלב ראשון בסופי שבוע משני הכיוונים הן מירושלים והן מצפת ובהתאם לביקושם אליו, הקו יתפתח יותר ויותר וכמובן במועדים נוספים הנדרשים לכך. כמו"כ בימים אלו החל לפעול קו 5 מספר פעמים ביום , מצפת למירון ובחזרה דרך שכונות הדרום, קו זה נותן מענה לביקוש שהיה לתושבי צפת להגיע למירון ולהתפלל, הקו פועל גם בימי שישי ובמוצש"ק, לפרטים וללוחות זמנים של כל הקווים הנ"ל, יש לצלצל לשירות הלקוחות של "נתיב אקספרס" 3553*
"
[URL]http://www.nateevexpress.com/NewsDetails.aspx?id=397[/URL]

לאף אחד כנראה לא איכפת מהכפילות במספור בין קווים צפוניים של אגד לקווים צפוניים של נתיב אקספרס - 988, 990, 991, 992, 993, 994...
וירושלים כנראה מתחרה עם בני ברק על מספר הקווים לצפת...
קו מעולה ומתבקש
הנסיעה לצפת ארוכה כ"כ, הסיבוב בירושלים לוקח כחצי שעה, לפחות אח"כ ייסע ישירות.
למעשה, לדעתי צריך לבטל לחלוטין את 982,הנסיעה דרך ואדי ערה, מייגעת ומיותרת. כיום כשהתדירות של 953 י-ם עפולה גבוהה, ויש גם 969 מעפולה לצפת אין עוד צורך במסלול, 95% מהנוסעים בקו נוסעים מירושלים למירון וצפת.
קו 992 דרך עין תות, צריך להחליף את ה982 במהלך היום, וקו 993 להחליף את ה992 בנסיעה היומית הנוכחית שלו, מגיע לתושבי צפת לפחות קו יומי ישיר אחד.
 
969 זה קו בין טבריה לבני ברק, 991 בין עפולה לצפת

קו מעולה ומתבקש
הנסיעה לצפת ארוכה כ"כ, הסיבוב בירושלים לוקח כחצי שעה, לפחות אח"כ ייסע ישירות.
למעשה, לדעתי צריך לבטל לחלוטין את 982,הנסיעה דרך ואדי ערה, מייגעת ומיותרת. כיום כשהתדירות של 953 י-ם עפולה גבוהה, ויש גם 969 מעפולה לצפת אין עוד צורך במסלול, 95% מהנוסעים בקו נוסעים מירושלים למירון וצפת.
קו 992 דרך עין תות, צריך להחליף את ה982 במהלך היום, וקו 993 להחליף את ה992 בנסיעה היומית הנוכחית שלו, מגיע לתושבי צפת לפחות קו יומי ישיר אחד.
969 זה קו בין טבריה לבני ברק, 991 בין עפולה לצפת
 

טשאפק 2

New member
7 הרוגים בתאונת רכבת בארה"ב

כתבות, הודעות, דיווחים, קישורי תח"צ
7 הרוגים בתאונת רכבת בארה"ב
צפונית לניו-יורק התנגשה רכבת נוסעים בג'יפ שנתקע על הפסים. נהגת הג'יפ ומספר נוסעי רכבת נהרגו. (לפי דיווחים מעודכנים יש חמישה הרוגים בין הנוסעים, ו-15 פצועים, מהם 7 במצב קשה).

מתוך הכתבה ב"הארץ": "כתוצאה מההתנגשות, פרצה אש ברכב ובקרון הראשון של הרכבת. הרכבת דחפה את הג'יפ למרחק של 120 מטרים. פיצוץ גרם לפס הרכבת השלישי, הנושא את המתח החשמלי, לחדור אל הקרון הראשון ונוסעים נמלטו אל חלקה האחורי של הרכבת, שרובו לא נפגע".

בקו הרכבת הזה (מטרו צפון-מזרח) אירעו כמה תאונות קשות בשנים האחרונות. ב-2013 נשמטה רכבת באותו קו בברונקס, וארבעה נוסעים נהרגו.
 

טשאפק 2

New member
אמש תאונה נוספת - 11 קרונות עמוסים אתנול התלקחו

7 הרוגים בתאונת רכבת בארה"ב
צפונית לניו-יורק התנגשה רכבת נוסעים בג'יפ שנתקע על הפסים. נהגת הג'יפ ומספר נוסעי רכבת נהרגו. (לפי דיווחים מעודכנים יש חמישה הרוגים בין הנוסעים, ו-15 פצועים, מהם 7 במצב קשה).

מתוך הכתבה ב"הארץ": "כתוצאה מההתנגשות, פרצה אש ברכב ובקרון הראשון של הרכבת. הרכבת דחפה את הג'יפ למרחק של 120 מטרים. פיצוץ גרם לפס הרכבת השלישי, הנושא את המתח החשמלי, לחדור אל הקרון הראשון ונוסעים נמלטו אל חלקה האחורי של הרכבת, שרובו לא נפגע".

בקו הרכבת הזה (מטרו צפון-מזרח) אירעו כמה תאונות קשות בשנים האחרונות. ב-2013 נשמטה רכבת באותו קו בברונקס, וארבעה נוסעים נהרגו.
אמש תאונה נוספת - 11 קרונות עמוסים אתנול התלקחו
לאחר שנשמטו מהמסילה, באיווה. אין נפגעים.

התאונה מעוררת מחלוקת באשר להובלת מטען מתלקח ברכבת.

ליד בוסטון אירעה עוד התנגשות בין רכבת לרכב שנתקע על הפסים, הפעם הנהג ברח ובין נוסעי הרכבת יש פצוע אחד.

נמשכת חקירת התאונה הקטלנית צפונית לניו-יורק. נהגת הג'יפ היא האשמה העיקרית בתאונה, אבל מה שלא ברור זה תוצאת ההתנגשות: התלקחות אש ברכבת.

כתבה בניו-יורק טיימס.
 

Ccyclist

Well-known member
היעדר המרווח מהרציף הוא הדבר שאני הכי זוכר מברלין.

היעדר המרווח מהרציף הוא הדבר שאני הכי זוכר מברלין.
&nbsp
על האזהרה הלונדונית הרווחת ישנו כמובן השיר "זהירות מהמרווח" של ענבל פרלמוטר, וחבל ש17 שנה אחרי מותה הרכבת התחתית של תל אביב היא עדיין "העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב".
&nbsp
בברלין לעומת זאת, כמו בתמונות מהדגם החדש הזה (שאינו שונה באופן מהותי מרכבות האקורדיון שהיו ב U5 כבר ב1999) המרווח הוא של סנטימטרים ספורים וגובה הרציף ורצפת הקרון די דומים (גם ברכבות ישנות יותר של קרונות נפרדים). ועדיין כמה שיודעים שזה ככה - קשה לא להתפעל מזה כשרואים את זה שוב. זה שונה כל-כך ועדיף בהרבה ! אוי הדיוק הגרמני !
&nbsp
&nbsp
 

alantan

New member
כל הרציפים החדשים של קו היובל הם עם

היעדר המרווח מהרציף הוא הדבר שאני הכי זוכר מברלין.
&nbsp
על האזהרה הלונדונית הרווחת ישנו כמובן השיר "זהירות מהמרווח" של ענבל פרלמוטר, וחבל ש17 שנה אחרי מותה הרכבת התחתית של תל אביב היא עדיין "העתיד נראה לי הרבה יותר מגניב".
&nbsp
בברלין לעומת זאת, כמו בתמונות מהדגם החדש הזה (שאינו שונה באופן מהותי מרכבות האקורדיון שהיו ב U5 כבר ב1999) המרווח הוא של סנטימטרים ספורים וגובה הרציף ורצפת הקרון די דומים (גם ברכבות ישנות יותר של קרונות נפרדים). ועדיין כמה שיודעים שזה ככה - קשה לא להתפעל מזה כשרואים את זה שוב. זה שונה כל-כך ועדיף בהרבה ! אוי הדיוק הגרמני !
&nbsp
&nbsp
כל הרציפים החדשים של קו היובל הם עם
דלתות הרציף צמודים לקרונות. ברציפים ישנים, כשיש רווח גדול, הוא נובע מהעקומה, או ברציף עצמו או בקטע שלקראת הרציף, מה שגורם לכך שחייבים מרווח בטחון כדי שהקרון המתנדנד לא יפגע ברציף. התקינה החדשה מחייבת הקמת רציף ישר כדי להמנע מהמצב שאתה מתאר.
 

איטלקי8

New member
הזוי לחלוטין...

אדם נדרס על המסילה ליד תחנת בת גלים
הרכבת עומדת ליד התחנה די הרבה זמן
הזוי לחלוטין...
לפי התמונה מדובר על רכבת שהגיעה מדרום לכיוון צפון, כלומר רכבת שעצרה בתחנת בת גלים...
כלומר הרכבת הגיע למפגש לאחר האצה מעצירה מוחלטת... ובהתחשב בזה שהמפגש מסילה כביש במרחק עשרות מטרים בודדים לא ברור איך ההולך רגל לא הבחין ברכבת...
&nbsp
האמת זה גם לא ממש מתישב עם נסיון התאבדות... הרי הרכבת נוסעת שם לאט....
 

אבישי ק

New member
אולי רכבת ריקה שרק עברה דרך התחנה

הזוי לחלוטין...
לפי התמונה מדובר על רכבת שהגיעה מדרום לכיוון צפון, כלומר רכבת שעצרה בתחנת בת גלים...
כלומר הרכבת הגיע למפגש לאחר האצה מעצירה מוחלטת... ובהתחשב בזה שהמפגש מסילה כביש במרחק עשרות מטרים בודדים לא ברור איך ההולך רגל לא הבחין ברכבת...
&nbsp
האמת זה גם לא ממש מתישב עם נסיון התאבדות... הרי הרכבת נוסעת שם לאט....
אולי רכבת ריקה שרק עברה דרך התחנה
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה