כתבה על ציידי חוחיות אכזריים (לינק)

פיליפ1

New member
כתבה על ציידי חוחיות אכזריים (לינק)

פשוט מדהים עד כמה בני-אדם יכולים להיות שפלים ואכזריים. לפחות הפעם בית-המשפט לא איכזב. מצ"ב לינק לכתבה:
 

סאקרה

New member
היה לנו מפגש אישי עם צייד כזה

בעין כובס שע"י צפת. הוא פרש רשתות ליד מי הנחל,העמיד כלוב עם חוחית זכר שצייץ ומשך את העופות. ניהלנו איתו שיחת הסבר ארוכה שבסופה הוא קיפל את הרשתות, עזר לנו לשחרר את החוחיות הרטובות ולייבשן. אחרי כאב לב מצידו הוא שיחרר גם את הזכר מהכלוב. חוחית אחת סרבה להפרד מאיתנו והלכה איתנו חצי מסלול,טרם פרשה כנפיים לחופש.
 

RedBishop

New member
אחד המטבעים...

בתחנה לחקר ציפורים בירושלים היה בילדותו לוכד חוחיות. ברגע מסויים של הארה הוא החליט "לחזור בתשובה" והתחיל להתעניין בציפורים גם לא בשביל הכסף. אולי בכול זאת המקצוע המזעזע הזה יכחד לפני שזה יקרה לחוחיות.
 

פיליפ1

New member
שיחת הסבר ?!

אני הייתי מצמיד לו את הידיים באזיקונים ומזעיק משטרה. מדובר בעבירה חמורה על חוק שהמשטרה לשם שינוי אוכפת אותו.
 

סאקרה

New member
האפשרויות

1.המשטרה באה. פותחת תיק. חצי שנה אחרי יש משפט. הקנס מגוחך. בנתיים הצייד ממשיך לצוד. 2. הצייד הפנים את הנזק ובהמלצתינו פנה לרט"ג לקבלת אישור לגידול חיות בר. מה עדיף? לא תמיד כוח עדיף. לפעמים שווה להשקיע .
 

insomni

New member
קצת מידע על צייד חוחיות

בארץ ההערכות כרגע היא שברגע הזה בו אני כותב את השורות האלו ישנן למעלה 10000 חוחיות בבתי ציידים/מפיצים. רוב רובן בערים הפלשתיניות (ידוע על מפיצים שמחזיקים למעלה מ500 חוחיות ברגע זה) וחלקן בישובים יהודיים. אני מציין את ההתפלגות רק בכדי שנבין את הבעייתיות במיגור התופעה, פקחי רשות אינם יכולים להכנס ללב הערים בגדה ללא ליווי צבאי... השבוע טובעו ושוחררו בתחנה בירושלים מספר חוחיות שהוחרמו מצייד בישוב מצפה יריחו. העונשים הקבועים כיום בחוק בנושאי פגיעה בטבע הינם נמוכים וקלים בהחלט, מודעות ציבורית כפי שמתבטאת כאן צריכה ועשויה להעלות את הנושא ובכך לקדם אפשרויות ענישה גבוהות יותר, (לא רק על צייד לא חוקי אלא גם על התעללות בבע"ח ופגיעה במשאב טבע מוכר, עבירה על חוק רשות שמורות הטבע באם זה מתבצע בשמורה וכד') והקנסות ו/או עונשי המאסר יכולים להגיע ל3 שנות מאסר ואלפי ש"ח קנס. לגבי הצייד שאת מספרת עליו, לצערי אינני מאמין שהוא שינה את מנהגיו בכזו קלות, אני מאמין שהסיכון שהוא ראה בכם הוביל אותו להקריב את שלל אותו היום ובהמשך לנסות שוב, הערך הכלכלי הוא פשוט גבוה מידי. רוב בני האדם מתעלמים ממנו בגלל חוסר הבנה במעשיו אתם דיברתם איתו, אם היה מתעלם הייתם פונים לרשויות לא? לכן אתם מהווים סיכון, כך הוא הפסיד ציפור אחת ויצא ללא פגע. רוב הציידים אינם נשארים בקרבת הרשתות, בגלל הסיכון שבכך. על כל ציפור שנמכרת בין 3 ל10 מתו מתשישות חום וצמא ברשת... לכן לשחרר כמה מול עיניכם נראה כמעשה מאד משכנע כאשר בעצם זהו נזק מזערי אך מקובל. האמת לפחות הוא השתמש בכלוב... לרוב כאשר אנחנו מקבלים משלוח של ציפורים מוחרמות ישנה אחת שאיננה ניתנת לשחרור - ציפור הפתיון, במקרה הטוב נתלשו לה אברות היד החיצוניות ולאחר צמיחתן המחודשת היא תוכל לחזור לטבע. לצערי לא פעם ולא פעמיים נתקלתי בציפורים שהצייד קטע את הכנף בעזרת צבת או מספריים באזור המפרק. (קטיעה ממשית של העצם) ציפור כזו נידונה לחיי כלוב כל חייה. זהו צילום שאינני מצרף,(עדיף חידה על זוועה) אך ישנם מספר תיעודים שכאלו כל כמה שבועות.
 
לא כזה נורא

צריך רק לקטוע לו את יד ימין בעזרת צבת או מספריים באזור המפרק ולדון אותו לחיי כלוב כל חייו... לא כזה מסובך...
 

netbird

New member
איך

אתה יודע שהוא לא איטר יד ימינו?
 
אל נא תהיה לי קטנוני...

אפשר גם עם היד השנייה, ואם גם איתה יש בעיה נשארו עוד 2 רגליים (אם גם איתם יש בעיה...יש אפילו רגל שלישית...)
 

netbird

New member
נראה לי שהבנתי...

אתה כבר רואה בעיני רוחך את להרוג את ביל 3.
 

פיליפ1

New member
קשה לי להאמין שאדם כזה מסוגל

להפנים את הנזק,אולי הוא חשש להסתכןושיתף איתכם פעולה. לדעתי רק אם החוק יפעיל את כוחו והעברינים יענשו במלוא חומרת הדין, התופעה תצטמצם.
 
למעלה