כתבה על "מרכבים"
כתבה על "מרכבים"
בידיעות אחרונות של יום שלישי היתה כתבה על מפעל מרכבים בקיסריה. היות ולא ראיתי התיחסות אז אני מביא את עיקרי הדברים: המפעל הוקם בשנת 1946 (אגב, מה שלא היה בכתבה הוא ששמו היה אז "מגן צ'טווד" שעסק בעיקר בייצור כספות לפי ידע מחברה אנגלית בשם זה. אחרי קום המדינה הוא נרכש על ידי ההסתדרות ובשנת 1995 על ידי וולוו השבדית (שליש) וחברת מאיר שהם הסוכנים של וולוו כאן (שני שליש). הם העבירו את המפעל לקיסריה וכיום 270 עובדים בונים 300 אוטובוסים (כנראה לשנה..זה נשמט מהכתבה). מנכ"ל המפעל מתגאה שלמרות שאין הגבלת יבוא אוטובוסים, החברות מעדיפות את התוצרת שלהם ושל "הארגז" (שהוקם אגב עוד בשנות העשרים). היום מרכיבים בעיקר את האוטובוסים של "קוים" שנקראים "מרקורי" ותוכננו על ידי המעצב האיטלקי פיניפארינה, במקור לחברה ספרדית אל התכנון נקנה בסופו של דבר על ידי מרכבים. סה"כ נבנים עבור קוים 92 אוטובוסים. ניתן לבנות אוטובוס בעשרים יום אבל בפועל מושכים עד ל 40 יום. יש התקדמות רבה בטכניקת הבניה" הגג עשוי מיחידה אחת, החלונות מודבקים בהדבקה חמה, הצדדים עשויים מלוח אלומיניום אחד וכו'. בכתבה גם תצלום יפה של אוטובוס מוגמר ולידו שילדה. מסתבר שהשלדות באות הנה מקוצרות וכאן מאריכים אותן. הכתב ערך נסיעת מבחן בשילדה המיועדת לאוטובוס בינעירוני של אגד. בתמונה אני מצרף מהאוסף שלי פרסומת ממרכבים כשעוד היו "מגן צ'טווד"
כתבה על "מרכבים"
בידיעות אחרונות של יום שלישי היתה כתבה על מפעל מרכבים בקיסריה. היות ולא ראיתי התיחסות אז אני מביא את עיקרי הדברים: המפעל הוקם בשנת 1946 (אגב, מה שלא היה בכתבה הוא ששמו היה אז "מגן צ'טווד" שעסק בעיקר בייצור כספות לפי ידע מחברה אנגלית בשם זה. אחרי קום המדינה הוא נרכש על ידי ההסתדרות ובשנת 1995 על ידי וולוו השבדית (שליש) וחברת מאיר שהם הסוכנים של וולוו כאן (שני שליש). הם העבירו את המפעל לקיסריה וכיום 270 עובדים בונים 300 אוטובוסים (כנראה לשנה..זה נשמט מהכתבה). מנכ"ל המפעל מתגאה שלמרות שאין הגבלת יבוא אוטובוסים, החברות מעדיפות את התוצרת שלהם ושל "הארגז" (שהוקם אגב עוד בשנות העשרים). היום מרכיבים בעיקר את האוטובוסים של "קוים" שנקראים "מרקורי" ותוכננו על ידי המעצב האיטלקי פיניפארינה, במקור לחברה ספרדית אל התכנון נקנה בסופו של דבר על ידי מרכבים. סה"כ נבנים עבור קוים 92 אוטובוסים. ניתן לבנות אוטובוס בעשרים יום אבל בפועל מושכים עד ל 40 יום. יש התקדמות רבה בטכניקת הבניה" הגג עשוי מיחידה אחת, החלונות מודבקים בהדבקה חמה, הצדדים עשויים מלוח אלומיניום אחד וכו'. בכתבה גם תצלום יפה של אוטובוס מוגמר ולידו שילדה. מסתבר שהשלדות באות הנה מקוצרות וכאן מאריכים אותן. הכתב ערך נסיעת מבחן בשילדה המיועדת לאוטובוס בינעירוני של אגד. בתמונה אני מצרף מהאוסף שלי פרסומת ממרכבים כשעוד היו "מגן צ'טווד"