כתבה על "מרכבים"

מצב
הנושא נעול.
כתבה על "מרכבים"

כתבה על "מרכבים"
בידיעות אחרונות של יום שלישי היתה כתבה על מפעל מרכבים בקיסריה. היות ולא ראיתי התיחסות אז אני מביא את עיקרי הדברים: המפעל הוקם בשנת 1946 (אגב, מה שלא היה בכתבה הוא ששמו היה אז "מגן צ'טווד" שעסק בעיקר בייצור כספות לפי ידע מחברה אנגלית בשם זה. אחרי קום המדינה הוא נרכש על ידי ההסתדרות ובשנת 1995 על ידי וולוו השבדית (שליש) וחברת מאיר שהם הסוכנים של וולוו כאן (שני שליש). הם העבירו את המפעל לקיסריה וכיום 270 עובדים בונים 300 אוטובוסים (כנראה לשנה..זה נשמט מהכתבה). מנכ"ל המפעל מתגאה שלמרות שאין הגבלת יבוא אוטובוסים, החברות מעדיפות את התוצרת שלהם ושל "הארגז" (שהוקם אגב עוד בשנות העשרים). היום מרכיבים בעיקר את האוטובוסים של "קוים" שנקראים "מרקורי" ותוכננו על ידי המעצב האיטלקי פיניפארינה, במקור לחברה ספרדית אל התכנון נקנה בסופו של דבר על ידי מרכבים. סה"כ נבנים עבור קוים 92 אוטובוסים. ניתן לבנות אוטובוס בעשרים יום אבל בפועל מושכים עד ל 40 יום. יש התקדמות רבה בטכניקת הבניה" הגג עשוי מיחידה אחת, החלונות מודבקים בהדבקה חמה, הצדדים עשויים מלוח אלומיניום אחד וכו'. בכתבה גם תצלום יפה של אוטובוס מוגמר ולידו שילדה. מסתבר שהשלדות באות הנה מקוצרות וכאן מאריכים אותן. הכתב ערך נסיעת מבחן בשילדה המיועדת לאוטובוס בינעירוני של אגד. בתמונה אני מצרף מהאוסף שלי פרסומת ממרכבים כשעוד היו "מגן צ'טווד"
 

oren*

New member
התמונה בכתבה הייתה משעשעת

כתבה על "מרכבים"
בידיעות אחרונות של יום שלישי היתה כתבה על מפעל מרכבים בקיסריה. היות ולא ראיתי התיחסות אז אני מביא את עיקרי הדברים: המפעל הוקם בשנת 1946 (אגב, מה שלא היה בכתבה הוא ששמו היה אז "מגן צ'טווד" שעסק בעיקר בייצור כספות לפי ידע מחברה אנגלית בשם זה. אחרי קום המדינה הוא נרכש על ידי ההסתדרות ובשנת 1995 על ידי וולוו השבדית (שליש) וחברת מאיר שהם הסוכנים של וולוו כאן (שני שליש). הם העבירו את המפעל לקיסריה וכיום 270 עובדים בונים 300 אוטובוסים (כנראה לשנה..זה נשמט מהכתבה). מנכ"ל המפעל מתגאה שלמרות שאין הגבלת יבוא אוטובוסים, החברות מעדיפות את התוצרת שלהם ושל "הארגז" (שהוקם אגב עוד בשנות העשרים). היום מרכיבים בעיקר את האוטובוסים של "קוים" שנקראים "מרקורי" ותוכננו על ידי המעצב האיטלקי פיניפארינה, במקור לחברה ספרדית אל התכנון נקנה בסופו של דבר על ידי מרכבים. סה"כ נבנים עבור קוים 92 אוטובוסים. ניתן לבנות אוטובוס בעשרים יום אבל בפועל מושכים עד ל 40 יום. יש התקדמות רבה בטכניקת הבניה" הגג עשוי מיחידה אחת, החלונות מודבקים בהדבקה חמה, הצדדים עשויים מלוח אלומיניום אחד וכו'. בכתבה גם תצלום יפה של אוטובוס מוגמר ולידו שילדה. מסתבר שהשלדות באות הנה מקוצרות וכאן מאריכים אותן. הכתב ערך נסיעת מבחן בשילדה המיועדת לאוטובוס בינעירוני של אגד. בתמונה אני מצרף מהאוסף שלי פרסומת ממרכבים כשעוד היו "מגן צ'טווד"
התמונה בכתבה הייתה משעשעת
עם שילדת האוטובוס ("אוטובוס קבריולה"
).
 
אורן,שאלתי אם יש בעית זכויות יוצרים

אורן, יש בעיית זכויות יוצרים
אם אני סורק את התמונה?
אורן,שאלתי אם יש בעית זכויות יוצרים
אם אני סורק ומעלה לכאן את התמונה שהופיעה בעיתון. ואגב, מה עם ארגון טיול פורום ל"מרכבים"?
 

oren*

New member
כל עוד יהיה כתוב בדיוק מי צילם, מתי

אורן,שאלתי אם יש בעית זכויות יוצרים
אם אני סורק ומעלה לכאן את התמונה שהופיעה בעיתון. ואגב, מה עם ארגון טיול פורום ל"מרכבים"?
כל עוד יהיה כתוב בדיוק מי צילם, מתי
פורסמה התמונה ובאיזה עיתון, אני מקווה שלא תהיה בעיה. התמונה בהחלט שווה פרסום בפורום.
 
הנה התמונה (וסליחה על איכות הסריקה)

כל עוד יהיה כתוב בדיוק מי צילם, מתי
פורסמה התמונה ובאיזה עיתון, אני מקווה שלא תהיה בעיה. התמונה בהחלט שווה פרסום בפורום.
הנה התמונה (וסליחה על איכות הסריקה)
צילם אלעד גרשגורן מתוך מגזין ממון של ידיעות אחרונות מיום 12 אוגוסט 2003 עמוד 17
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה