כתבה על יאיר דלאל

Kanoun

New member
יאיר דלאל מוזיקאי ע-נ-ק

אישיות מדהימה וגאווה אמיתית לישראל מדובר באחד האמנים היותר עסוקים והמצליחים שיצאו ממדינתנו. תודה על הכתבה היפה!!!
 

LAYLA S

New member
אני לא מצליחה לראות את הכתבה

היא נפתחת בחלון גדול מדי... מה עושים?
 
הוריי העיראקים אוהבים מאוד את יאיר דלאל

הם רואים אותו בהופעות וממש נהנים מהשירה והנגינה שלו. מעניין שאני כבת של עיראקים, מעדיפה יותר את המוסיקה הערבית המצרית על כל סוגיה ומוזיקת פופ ערבית, מאשר לשמוע את השירים הכבדים העיראקיים שהוריי שומעים, לא שאני שונאת אותם, אבל פחות אוהבת את הסגנון, חוץ מן השיר "פוג אל נחל", משהו כזה, שהמנגינה שלו נהדרת
 

LAYLA S

New member
תודה שדון ../images/Emo13.gif

אני רוצה לצטט את החלק החשוב ביותר של דבריו "המוזיקה המכונה "מזרחית"... זאת תופעה אנתרופולוגית. זאת מוזיקה שמאפיינת מאוד את החברה בישראל: החיבור לתרבות הים תיכונית, לתרבות לערבית והמערבית, והשימוש המגוון בקשת רחבה של כלי הנגינה - מגיטרה חשמלית דרך סינטיסייזר עד דרבוקות". ובמילים אחרות אומר יאיר דלל (בדיוק את מה שאני אומרת), שהמוזיקה המכונה פה "מזרחית" היא היא המוזיקה הישראלית של קיבוץ כל הגלויות יחדיו... הכינוי הזה ("מזרחית") שגוי ומקורו בבורות תרבותית.
 

אלי.

New member
אישית, אני לא אוהב פינוקים (ומפונקים),

(ולמען האמת גם לא מתווכים, בטח לא אחרי 2% + מע"מ ...), אבל ברצינות - האיש כבר תפס את מקומו המכובד בקרב נגני הזמר המזרחי, בין ויקטור עידה לאלברט אליאס.. מעניין שכולם מדברים על תפיסת הזמר המזרחי את האוזן וכניסתו למיינסטרים (אני מדבר על הזמר הערכי, לא על "אתה תותח" ודמיהם), אבל אף אחד לא ממש מנתח את הקשר בין הזמר הזה לבין השירים הישראליים הקדומים שבמידה לא מבוטלת הכילו סלסולים ומוטיבים שהיום נקראים "מזרחיים". היום, אחרי שזמרים מזרחיים עשו הרבה קאוורים לשירים "אשכנזיים" וזה נשמע הכי טבעי שבעולם, כבר ברור לגמרי שהגדרתו של שיר מזרחי נעוצה בסה"כ במגוון הכלים שבהם משתמשת התזמורת/להקה המלווה את הזמר. רוצה שיר מזרחי ? קח שיר של סשה ארגוב, תוריד את הפסנתר ושלב במקומו בולבול-טרה. מי אמר "חלומות" ולא קיבל ?
 
למעלה