כתבה על האינטרנט בסין

Mei11

New member
כתבה על האינטרנט בסין

מקפטן אינטרנט, בהארץ. הכי משמח אותי זה שהכתב פנה לנמרוד ברנוביץ', מורי ורבי. חוץ מזה אין הרבה חדש עבור מי שקורא כאן באופן סדיר, וכמובן טעויות פין יין מעצבנות.
 

happydog23

New member
כתבה לא רעה בכלל, שינוי מרענן

מהכתבות של מעריב וידיעות.
 

GnomeBubble

New member
דווקא חדשני

יחסית לכתבות בארץ. סוף סוף שוברים את המיתוס של "המוני הסינים שמנסים להשיג מידע חופשי ברשת והממשלה שחוסמת אותם" ומחליפים אותו במציאות: עשרות מליוני סינים מכורים למשחקי רשת ו-QQ, שלא ממש מעניין אותם איפה זאת דמוקרטיה, למה זאת טיבט, ומי הממשלה סגרה את הפאלון גונג. אני יכול לספור על אצבע אחת (כן אצבע... כמעט
) את מספר הפעמים שראיתי אינטרנט אקספלורר פתוח באינטרנט קפה בסין... אני יודע שזה ברור לכולם כאן, אבל זאת לא התמונה שמקבלים מהעיתונות בארץ. לפני שהייתי בסין חשבתי שהדברים שונים לגמרי.
 

אMור

New member
טיימינג מושלם

להסבר השירשור ממתחת. מגיל 0 מחנכים את הסינים לחוסר מחשבה והקטנת ראש והנה זה מתגלם גם בשליטה בגולשים: "שחקו לכם, תהנו, קשקשו ב- QQ ואל תתעסקו בדברים אחרים - אחרת - נו נו נו" ניאו מארקסיזם בהתגלמותו - ללא קונספירציות, חד וחלק. וכפי שהסברתי לחבר החדש: אנחנו נמשיך להיות מתוסכלים מהסינים על בסיס יומי וככל הנראה גם לא נוכל לשנות אותם יותר מדיי - אז על ההומור השחור וההתפרקות כאן - לא נוותר, והגיע הזמן שכל מי שמוצא את דברינו כ"גזעניים" ו"חסרי רגישות תרבותית" יקבל קצת פרופורציות ויקח את הדברים בקלות. כשאני הולך ברחוב וחבורת סינים מצביעה עליי ומגחכת בבוטות - אל מול עיני, אני בטוח שרגישות תרבותית זה לא מה שעולה להם בראש - כמו שלי לא עולה לראש לחשוב כמה אני פוגע בסיני שיודע לקרווא עברית וקורא את הפורום, שהרי בינינו - אחרי היכרות עם תרבות זרה - הוא בוודאי יעלה חיוך ולא ייעלב. הסיפורים וההתנהלות היומיומית מול הסינים מתסכלת, אך כשזה קורה למישהו אחר - זה מצחיק והצורך לחלוק את זה עם חברים בציניות מוגזמת קיים וממומש - אז בשירשור הבא - אנא, קחו את הדברים בפרופורציות ומי שיפרש את הכתוב כ"גזענות", "התנשאות" או "חוסר רגישות תרבותית" - מגיע לו על זה: Kan bu dong אחד גדול.
 
למעלה