כתבה מוואלה

מצב
הנושא נעול.

urilei

New member
כתבה מוואלה

כתבה מוואלה
כמו שאמר פעם אדם יקר - לחצו על הכחול נשמע סיפור די דבילי. כולנו הרי יודעים שלא צריך רוחב של 60 מטר בשביל מסילת ברזל כפולה... אם מישהו מסוגל קצת להסביר את העניין הזה ומה כל העניין עם ה"שיפוע"
 
Y השגת אותי באתי להעלות את זה../images/Emo6.gif

כתבה מוואלה
כמו שאמר פעם אדם יקר - לחצו על הכחול נשמע סיפור די דבילי. כולנו הרי יודעים שלא צריך רוחב של 60 מטר בשביל מסילת ברזל כפולה... אם מישהו מסוגל קצת להסביר את העניין הזה ומה כל העניין עם ה"שיפוע"
Y השגת אותי באתי להעלות את זה
 

nitsansh

New member
הכוונה לשיפוע של המדרון

כתבה מוואלה
כמו שאמר פעם אדם יקר - לחצו על הכחול נשמע סיפור די דבילי. כולנו הרי יודעים שלא צריך רוחב של 60 מטר בשביל מסילת ברזל כפולה... אם מישהו מסוגל קצת להסביר את העניין הזה ומה כל העניין עם ה"שיפוע"
הכוונה לשיפוע של המדרון
כשפס רכבת חוצה גבעה, "חותכים" אותה כדי לשמור על שיפוע מתאים... ככל שהשיפוע של המדרון מצדי המסילה גדול יותר, המרחק האופקי קטן יותר... כנ"ל כשמבצעים מילוי של עמק בסוללת עפר...
 
רוחב רצועת מסילת הברזל

כתבה מוואלה
כמו שאמר פעם אדם יקר - לחצו על הכחול נשמע סיפור די דבילי. כולנו הרי יודעים שלא צריך רוחב של 60 מטר בשביל מסילת ברזל כפולה... אם מישהו מסוגל קצת להסביר את העניין הזה ומה כל העניין עם ה"שיפוע"
רוחב רצועת מסילת הברזל
רוחב רצועת מסילת הברזל לא מורכב רק מרוחב בין הפסים בסילות עצמן (2X143.5 ס"מ לשתי מסילות), שכן רוחבה הכולל של כל מסילה הוא כ-2 מטר, רוחבה המירבי של כל רכבת הוא קצת יותר מ-3 מטר וביחד עם המרווח הדרוש משני צידיה זה כבר 5 מטר לכל רכבת (סה"כ כ-10 מטר). עד כאן לגבי המסילה עצמה, אבל המסילה צריכה להיות מונחת על תשתית, ובד"כ לא בונים את סוללת המסילה כבניין עם קירות תומכים אנכיים ומילוי אלא בצורת טרפז נמוך ורחב, בשביל לאפשר תמיכה יציבה של מבנה התשתית במסילה וכן כדי להקל על הניקוז (ובשני עניינים אלו נכנס השיפוע האמור, שבמקרה זה הוא לרוחב ולא לאורך). בהתאם לתוואי הקרקע, גובה הסוללה והשיפועים הדרושים לייצובה, רוחבה יכול להגיע לכ-30 מטר. תוסיפו לזה דרך שירות שבונים היום ליד כל קו חדש, תעלות ניקוז מכובדות משני צידי הקו, שבלעדיהן יוצף וייהרס די מהר, וגדר בטחון וכבר הגעתם ל-45 מטר (לפי שרטוט שראיתי לחתך מסילה טיפוסי של רכבת ישראל בקו כפול חדש). כל זה לא כולל, כמובן, רוחב נוסף הדרוש למתקני חשמול, ומתייחס לטופוגרפייה מסויימת. דעתי לגבי העניין הספציפי הזה - אני מאמין, בהסתמך על דוגמאות רבות מהעולם 'הנאור' שגוף שפוגע בסביבה צריך לשלם עבור כך על ידי השקעה במקום אחר, לפי קריטריונים סבירים ומקובלים. רכבת ישראל נהגה כאן לפי כל החוקים והתקנות, עברה בהצלחה את הבירוקרטיה ואין להאשימה על כך. עם זאת, הייתי שמח לראות שיקום נופי אמיתי, ולא את הקשקוש (סליחה על הביטוי) שקיבלנו בקו לירושלים. הכל בידי הממשלה (כלומר בידינו).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה