וגם בדה-מארקר
http://www.themarker.com/dynamo/1.3064166
 
בדה מארקר טוענים שתחנת הרצליה לא תיסגר, ושרכבות מצפון יסיימו בתחנה הזו. עוד טוענים שתחנת ההגנה תהיה נקודת הקצה לרכבות מדרום (ושממנה יצאו רכבות דרומה).
 
להלן תוכן הכתבה:
 
""
לאחר הפוגה בת שבוע, בעקבות התערבותו השנויה במחלוקת של ראש הממשלה, בנימין נתניהו - חזרה רכבת ישראל לעבודה בסוף השבוע. הדבר התאפשר לאחר ששר העבודה והרווחה, חיים כץ, אישרר את רוב היתרי העבודה בשבת שאותם קיבלה החברה הממשלתית מידי משרד העבודה עוד באוגוסט, ושנבחנו מחדש בשבוע שעבר בהוראת השר.
 
עבודות נוספות שאמורות להתבצע בשבת ולא אושרו - "גולגלו" הלאה ויתבצעו יחד עם צבר העבודות המתוכנן לסופי השבוע הבאים. לא מן הנמנע כי חלקן יבוצע באמצעות משמרות כפולות, או שיגרמו להשבתת קווים נקודתית בלילות בהמשך החודש.
 
לפי הערכות, הרכבת ביצעה בימים שישי ושבת את כל עבודות התחזוקה השוטפת שאותן היא מבצעת בהיתר מזה עשרות שנים. כמו כן, הרכבת השלימה את רוב עבודות הפיתוח הנחוצות באופן מיידי. מדובר בעיקר בעבודות שנועדו להכשיר את השטח לקראת חיבור המסילה החדשה לירושלים - לפרוזדור איילון.
 
חיבור זה יהיה כרוך בהשבתת מסילת הרכבת באיילון למשך שמונה ימים, שיביא להשבתתן של שלוש תחנות בתל אביב: השלום, מרכז־סבידור והאוניברסיטה. בשל כך ביצעה הרכבת בחודש האחרון עבודות נרחבות ומואצות יחסית בשבתות, בציר שבין תחנת האוניברסיטה להרצליה.
 
במשך שמונת ימי ההשבתה יסיימו רכבות מכיוון דרום את נסיעתן בתחנת ההגנה שבדרום תל אביב, ואילו רכבות מצפון יגיעו עד לתחנת הרצליה. בתום עבודת הכנה שנמשכה חודשיים, סיכמו רכבת ישראל ומשרד התחבורה על העמדת שירות שאטלים, שבמסגרתו יופעלו הסעות חינמיות בין התחנות הסופיות החדשות לשלוש התחנות המושבתות שבמרכז תל אביב. כמו כן, סוכם על תגבור קווי האוטובוסים הבין־עירוניים לתל אביב ובחזרה.
 
מאז סוף אוגוסט השהו ברכבת את ההודעה הרשמית על תחילת המבצע בעקבות המחלוקת הציבורית על העבודות בשבת. ברכבת חששו כי אי־אישור עבודות בשבת לא יאפשר את יציאתו לדרך של הפרויקט.
 
עם זאת, בשבועיים האחרונים הסבירו בכירי הרכבת למשרדי הממשלה השונים כי חלון ההזדמנות לביצוע העבודות באיילון קצר, היות שעובדי רכבת ישראל לא יעבדו במהלך תקופת החגים, ואין שום כוונה לחייב אותם לעבוד בחגים.
 
הערב אמורים לבחון ברכבת את היקף עבודות ההכנה שבוצעו אל מול התכנון המקורי - ולהחליט אם מבצע העבודות יחל כמתוכנן. בהעדר שינוי של הרגע האחרון, תודיע מחר בבוקר רכבת ישראל כי העבודות יחלו ביום שני הבא (19 בספטמבר) ויסתיימו ביום שלישי (27 בספטמבר).
 
בסוף השבוע נרשמה מבוכה, לאחר שבמקומונים באזור הרצליה פורסמה בטעות מודעה שבישרה לתושבים על תחילת העבודות ביום שני הבא, תוך פירוט השירות החלופי שיינתן לנוסעי הרכבת.
"""
 
 
חשבתי שמתוכננות עבודות על מסילת החוף גם מצפון להרצליה. בסוף זה לא קורה? אולי מחר נדע יותר טוב.
כמו כן אני מאוכזב מהעובדה שמסתמן שתחנת ת"א אוניברסיטה לא תפעל, אפשר היה "בקלות" להשתמש בה כתחנת קצה לקו הוד השרון, אפילו בתדירות מופחתת תוך שימוש ברציף בודד, ולספק שירות אוטובוסי שיקשר בינה לבין תחנת ההגנה עם עצירות ליד סבידור וליד תחנת השלום, עבור אנשים ששם נמצא יעדם.