כתבה בטמקא על תיירות - ונתונים עם זיקה לתח"צ

מצב
הנושא נעול.
להפך מי שטס כל כך הרבה שעות המתנה קצרה

זה ממש לא הגיוני שנסיעה כזאת תדרוש החלפה!
ועוד באיזו תחנה שכוחת-אל על כביש בינעירוני בצומת אל על, עם המתנה לאוטובוס בלי לו"ז שמגיע מחיפה הרחוקה. לא הייתי ממליץ לאף תייר לעשות החלפה כזאת כשיש מוניות שירות ישירות לירושלים.
להפך מי שטס כל כך הרבה שעות המתנה קצרה
לא תשנה לו.
ויש גם שלטי הגעה בזמן אמת.
חוץ מזה זה מצב זמני עד שתגיע הרכבת לירושלים.
 
זה לא העניין של ההמתנה.

להפך מי שטס כל כך הרבה שעות המתנה קצרה
לא תשנה לו.
ויש גם שלטי הגעה בזמן אמת.
חוץ מזה זה מצב זמני עד שתגיע הרכבת לירושלים.
זה לא העניין של ההמתנה.
זה בסדר אם הייתה תחבורה ישירה לירושלים פעם בשעה. בכלל לא דיברתי על עניין התדירות.
 

Ccyclist

Well-known member
בתדירות של שעה יעדיפו שירות.

זה לא העניין של ההמתנה.
זה בסדר אם הייתה תחבורה ישירה לירושלים פעם בשעה. בכלל לא דיברתי על עניין התדירות.
בתדירות של שעה יעדיפו שירות.
לא מדובר במקום זניח, מדובר בעיר המאוכלסת ביותר במדינה, בירת המדינה ויעד שבו ביקרו 79% מהמבקרים בה.

יש סף מסויים שכשהתדירות יורדת מתחתיו כל מי שיש לו ברירה אחרת מדיר את רגליו מהתחבורה הציבורית. לדעתי במקרה של ירושלים-נתב"ג התדירות הזו היא 20 דקות, בדומה לתדירות ההיסטורית בשני קווי ירושלים - תל אביב, זמן המתנה סביר ביחס לזמן הנסיעה.
 
קו נתב"ג - ירושלים בתדירות של 20 דקות

בתדירות של שעה יעדיפו שירות.
לא מדובר במקום זניח, מדובר בעיר המאוכלסת ביותר במדינה, בירת המדינה ויעד שבו ביקרו 79% מהמבקרים בה.

יש סף מסויים שכשהתדירות יורדת מתחתיו כל מי שיש לו ברירה אחרת מדיר את רגליו מהתחבורה הציבורית. לדעתי במקרה של ירושלים-נתב"ג התדירות הזו היא 20 דקות, בדומה לתדירות ההיסטורית בשני קווי ירושלים - תל אביב, זמן המתנה סביר ביחס לזמן הנסיעה.
קו נתב"ג - ירושלים בתדירות של 20 דקות
לא יחזיק מעמד, גם לא קו בתדירות של שעה.
על מנת שיהיה קו עם תדירות גבוהה זה חייב להיות קו שנתב"ג היא תחנת ביניים שלו ולמרות נקודות המוצא הצפוניות, הפתרון הפשוט ביותר הוא לכלול במסלול של קו 947 (ושל קו 950 בכוון מירושלים) כניסה לטרמינל 3.
אם קו 947 יפוצל לשני קווים נפרדים ירושלים - נתניה ונתניה - חיפה, אז נקודת המוצא הצפונית תהיה בכל מקרה נתניה ולא חיפה (אם לא היו מחסלים את קו 423, הוא יכול היה לשמש למטרה הזו).

גם תדירות הרכבות בין נתב"ג לת"א אינה תדירות של פעם ב-20 דקות וזמן ההמתנה יכול גם לעלות מעל ל-20 דקות (יותר מזמן הנסיעה בין נתב"ג לתל אביב).
 
אפשרות נוספת היא להוסיף לקו 100 כניסה לנתב"ג

קו נתב"ג - ירושלים בתדירות של 20 דקות
לא יחזיק מעמד, גם לא קו בתדירות של שעה.
על מנת שיהיה קו עם תדירות גבוהה זה חייב להיות קו שנתב"ג היא תחנת ביניים שלו ולמרות נקודות המוצא הצפוניות, הפתרון הפשוט ביותר הוא לכלול במסלול של קו 947 (ושל קו 950 בכוון מירושלים) כניסה לטרמינל 3.
אם קו 947 יפוצל לשני קווים נפרדים ירושלים - נתניה ונתניה - חיפה, אז נקודת המוצא הצפונית תהיה בכל מקרה נתניה ולא חיפה (אם לא היו מחסלים את קו 423, הוא יכול היה לשמש למטרה הזו).

גם תדירות הרכבות בין נתב"ג לת"א אינה תדירות של פעם ב-20 דקות וזמן ההמתנה יכול גם לעלות מעל ל-20 דקות (יותר מזמן הנסיעה בין נתב"ג לתל אביב).
אפשרות נוספת היא להוסיף לקו 100 כניסה לנתב"ג
 

londonisrael

New member
על סמך מה אתה קובע שלא יחזיק מעמד?

קו נתב"ג - ירושלים בתדירות של 20 דקות
לא יחזיק מעמד, גם לא קו בתדירות של שעה.
על מנת שיהיה קו עם תדירות גבוהה זה חייב להיות קו שנתב"ג היא תחנת ביניים שלו ולמרות נקודות המוצא הצפוניות, הפתרון הפשוט ביותר הוא לכלול במסלול של קו 947 (ושל קו 950 בכוון מירושלים) כניסה לטרמינל 3.
אם קו 947 יפוצל לשני קווים נפרדים ירושלים - נתניה ונתניה - חיפה, אז נקודת המוצא הצפונית תהיה בכל מקרה נתניה ולא חיפה (אם לא היו מחסלים את קו 423, הוא יכול היה לשמש למטרה הזו).

גם תדירות הרכבות בין נתב"ג לת"א אינה תדירות של פעם ב-20 דקות וזמן ההמתנה יכול גם לעלות מעל ל-20 דקות (יותר מזמן הנסיעה בין נתב"ג לתל אביב).
על סמך מה אתה קובע שלא יחזיק מעמד?
ירושלים היא אחד היעדים המועדפים לתיירים, והעיר הגדולה במדינה.
סיכוי סביר שתהיה תפוסה סבירה גם בתדירות של 20 דקות.
במידה ולא, אפשר להקטין תדירות לפעם בחצי שעה או לשלוח מיניבוסים דוגמת הקוים בירושלים באיזור הרובע, עם תצורת תא מטען גדול. (שזה בעצם מונית שירות - אבל עם תמחור סביר יותר ובעיקר עם לו"ז מוגדר)
 
על סמך היקף הנחיתות בנתב"ג

על סמך מה אתה קובע שלא יחזיק מעמד?
ירושלים היא אחד היעדים המועדפים לתיירים, והעיר הגדולה במדינה.
סיכוי סביר שתהיה תפוסה סבירה גם בתדירות של 20 דקות.
במידה ולא, אפשר להקטין תדירות לפעם בחצי שעה או לשלוח מיניבוסים דוגמת הקוים בירושלים באיזור הרובע, עם תצורת תא מטען גדול. (שזה בעצם מונית שירות - אבל עם תמחור סביר יותר ובעיקר עם לו"ז מוגדר)
על סמך היקף הנחיתות בנתב"ג
לא נוחתים בישראל כל 20 דקות מספר כזה של תיירים וישראלים המעוניינים ליסוע בתח"צ שיצדיק קו בתדירות כזו.
אתה כתבת קודם "אתה יכול לחכות שעה אחרי טיסה טרנס אטלנטית" בהקשר של מוניות שירות, כלומר גם למונית שירות יכול לקחת שעה ויותר עד שהיא תתמלא אפילו לאחר נחיתה של טיסה טרנס-אטלנטית שבדרך כלל מתבצעת על ידי מטוסים גדולים והתפוסה בהם גבוהה.
עם כל הכבוד, בקנה מידה עולמי נתב"ג הוא נמל תעופה קטן.

אם רוצים שקו נתב"ג - ירושלים (שזה קו כמעט ללא תחנות ביניים בין נתב"ג לירושלים) יחזיק מעמד בתדירות גבוהה - נתב"ג צריך להיות תחנת ביניים, גם לקו מיניבוסים.
 

נוסע23

New member
אני לא בטוח שהמסקנה שלך נכונה

על סמך היקף הנחיתות בנתב"ג
לא נוחתים בישראל כל 20 דקות מספר כזה של תיירים וישראלים המעוניינים ליסוע בתח"צ שיצדיק קו בתדירות כזו.
אתה כתבת קודם "אתה יכול לחכות שעה אחרי טיסה טרנס אטלנטית" בהקשר של מוניות שירות, כלומר גם למונית שירות יכול לקחת שעה ויותר עד שהיא תתמלא אפילו לאחר נחיתה של טיסה טרנס-אטלנטית שבדרך כלל מתבצעת על ידי מטוסים גדולים והתפוסה בהם גבוהה.
עם כל הכבוד, בקנה מידה עולמי נתב"ג הוא נמל תעופה קטן.

אם רוצים שקו נתב"ג - ירושלים (שזה קו כמעט ללא תחנות ביניים בין נתב"ג לירושלים) יחזיק מעמד בתדירות גבוהה - נתב"ג צריך להיות תחנת ביניים, גם לקו מיניבוסים.
אני לא בטוח שהמסקנה שלך נכונה
נכון שלמונית שירות יכול לקחת שעה ויותר עד שהיא תתמלא, אבל אולי זה בין היתר כי השירות שהיא מספקת הוא גרוע, וזה מוריד את הביקוש. הנהגים שם ידועים כגסי רוח ונוסעים כמו משוגעים, אין לך מושג מתי המונית תצא וכו'. אחרי שטסת 12 שעות ואתה מת מעייפות, זה באמת הדבר האחרון שאתה רוצה.
יש לי בני משפחה בירושלים, והם בשום אופן לא מסכימים לנסוע בנשר - אחרי מספיק חוויות גרועות, הם מעדיפים לשלם על מונית ספיישל כדי להמנע מהתענוג.

יש שירותי door to door airport van בארה"ב שמפזרים נוסעים בבית, אבל שם לא מחכים בלי סוף - אוספים את מי שיש ואז יוצאים, גם אם הוואן חצי ריק.

אם יהיה שירות מיניבוסים מסודר, אמין ועם לו"ז קבוע, אני בטוח שיהיה לו ביקוש יותר משמעותי. הוא לא צריך אפילו לפזר אנשים עד לבית, רק לנסוע מהטרמינל עצמו (לא מאיירפורט סיטי) ולהוריד נוסעים בשתיים-שלוש תחנות קבועות בעיר, ואנשים יסתדרו משם. ראיתי שירותים דומים בחו"ל שעובדים יפה מאד ובהחלט יש להם ביקוש.

כמובן שלא יזיק אם יהיה שירות כזה גם לתל אביב, באר שבע וכו' בסוף השבוע כשאין רכבת, אבל זה כבר סיפור אחר.
 

amit1270

New member
מונית שירות חייבת לצאת לכל היותר שעה מהגעת

אני לא בטוח שהמסקנה שלך נכונה
נכון שלמונית שירות יכול לקחת שעה ויותר עד שהיא תתמלא, אבל אולי זה בין היתר כי השירות שהיא מספקת הוא גרוע, וזה מוריד את הביקוש. הנהגים שם ידועים כגסי רוח ונוסעים כמו משוגעים, אין לך מושג מתי המונית תצא וכו'. אחרי שטסת 12 שעות ואתה מת מעייפות, זה באמת הדבר האחרון שאתה רוצה.
יש לי בני משפחה בירושלים, והם בשום אופן לא מסכימים לנסוע בנשר - אחרי מספיק חוויות גרועות, הם מעדיפים לשלם על מונית ספיישל כדי להמנע מהתענוג.

יש שירותי door to door airport van בארה"ב שמפזרים נוסעים בבית, אבל שם לא מחכים בלי סוף - אוספים את מי שיש ואז יוצאים, גם אם הוואן חצי ריק.

אם יהיה שירות מיניבוסים מסודר, אמין ועם לו"ז קבוע, אני בטוח שיהיה לו ביקוש יותר משמעותי. הוא לא צריך אפילו לפזר אנשים עד לבית, רק לנסוע מהטרמינל עצמו (לא מאיירפורט סיטי) ולהוריד נוסעים בשתיים-שלוש תחנות קבועות בעיר, ואנשים יסתדרו משם. ראיתי שירותים דומים בחו"ל שעובדים יפה מאד ובהחלט יש להם ביקוש.

כמובן שלא יזיק אם יהיה שירות כזה גם לתל אביב, באר שבע וכו' בסוף השבוע כשאין רכבת, אבל זה כבר סיפור אחר.
מונית שירות חייבת לצאת לכל היותר שעה מהגעת
הנוסע הראשון. כל המתנה מעבר לשעה היא עילה לתלונה, ויש גם פיקוח.
 

נוסע23

New member
לא ידעתי

מונית שירות חייבת לצאת לכל היותר שעה מהגעת
הנוסע הראשון. כל המתנה מעבר לשעה היא עילה לתלונה, ויש גם פיקוח.
לא ידעתי
אם זה נכון, אז צריך גם שזה יהיה כתוב באופן ברור (למשל, לחייב כל מונית שירות לשים שלט בעברית ובאנגלית שכותב את הדברים בצורה ברורה). אם כי גם שעה זה זמן מופרז לשבת בתוך המונית ולחכות שהיא תצא, לדעתי.
 

amit1270

New member
זה כתוב שם בשלט די בולט

לא ידעתי
אם זה נכון, אז צריך גם שזה יהיה כתוב באופן ברור (למשל, לחייב כל מונית שירות לשים שלט בעברית ובאנגלית שכותב את הדברים בצורה ברורה). אם כי גם שעה זה זמן מופרז לשבת בתוך המונית ולחכות שהיא תצא, לדעתי.
זה כתוב שם בשלט די בולט
מאיפה אתה חושב שאני יודע את זה?
 

londonisrael

New member
הבעיה בהמתנה במונית שירות

על סמך היקף הנחיתות בנתב"ג
לא נוחתים בישראל כל 20 דקות מספר כזה של תיירים וישראלים המעוניינים ליסוע בתח"צ שיצדיק קו בתדירות כזו.
אתה כתבת קודם "אתה יכול לחכות שעה אחרי טיסה טרנס אטלנטית" בהקשר של מוניות שירות, כלומר גם למונית שירות יכול לקחת שעה ויותר עד שהיא תתמלא אפילו לאחר נחיתה של טיסה טרנס-אטלנטית שבדרך כלל מתבצעת על ידי מטוסים גדולים והתפוסה בהם גבוהה.
עם כל הכבוד, בקנה מידה עולמי נתב"ג הוא נמל תעופה קטן.

אם רוצים שקו נתב"ג - ירושלים (שזה קו כמעט ללא תחנות ביניים בין נתב"ג לירושלים) יחזיק מעמד בתדירות גבוהה - נתב"ג צריך להיות תחנת ביניים, גם לקו מיניבוסים.
הבעיה בהמתנה במונית שירות
היא שאין לך מושג מתי תצא המונית, אתה לא יכול 'לבנות' עליה מבחינת זמנים.
ישנם שדות תעופה קטנים מנתב"ג (ורשה למשל) שיש מהם כמה קווי אוטובוסים ישירות מהשדה, נכון הם נוסעים מלאים רק בחציים אבל זה המינימום של קבלת פנים שתייר צריך לקבל.
ברגע שתעביר קו שיוצא ממקום אחר, שוב פעם יש לך את הבעיה של חוסר דיוק בזמנים, וזה חשוב במיוחד לאחר טיסה מעייפת. (דוגמא - אם יצאתי מהשדה ב21:37 ואני יודע שהאוטובוס הבא מגיע ב10:30, אני יודע בדיוק מהן האפשרויות שלי: לחכות קרוב לשעה או לשלם 200 ש"ח נוספים למונית, יש לי את אפשרות הבחירה)
 
אם קו 100 שיוצא משפירים יעבור בנתב"ג הבעיה

הבעיה בהמתנה במונית שירות
היא שאין לך מושג מתי תצא המונית, אתה לא יכול 'לבנות' עליה מבחינת זמנים.
ישנם שדות תעופה קטנים מנתב"ג (ורשה למשל) שיש מהם כמה קווי אוטובוסים ישירות מהשדה, נכון הם נוסעים מלאים רק בחציים אבל זה המינימום של קבלת פנים שתייר צריך לקבל.
ברגע שתעביר קו שיוצא ממקום אחר, שוב פעם יש לך את הבעיה של חוסר דיוק בזמנים, וזה חשוב במיוחד לאחר טיסה מעייפת. (דוגמא - אם יצאתי מהשדה ב21:37 ואני יודע שהאוטובוס הבא מגיע ב10:30, אני יודע בדיוק מהן האפשרויות שלי: לחכות קרוב לשעה או לשלם 200 ש"ח נוספים למונית, יש לי את אפשרות הבחירה)
אם קו 100 שיוצא משפירים יעבור בנתב"ג הבעיה
של חוסר דיוק בזמנים תהיה זניחה.
הבעיה תהיה אחרת - שהיוממים שנוסעים משפירים לרושלים יצטרכו לעבור דרך נתב"ג.
אין הצדקה לקו בתדירות של 15-30 דקות משפירים ועוד קו בתדירות של 20-30 דקות מנתב"ג.
בעוד כ-4 שנים רכבת תתן את הפתרון. עד אז אפשר להסתדר עם פתרון של מוניות שירות או לנצל את קו 100 ולהעביר חלק מהנסיעות שלו (נניח חצי מהנסיעות, שזו תדירות של בין 30 דקות לשעה) דרך נתב"ג.
 

alantan

New member
למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?

אם קו 100 שיוצא משפירים יעבור בנתב"ג הבעיה
של חוסר דיוק בזמנים תהיה זניחה.
הבעיה תהיה אחרת - שהיוממים שנוסעים משפירים לרושלים יצטרכו לעבור דרך נתב"ג.
אין הצדקה לקו בתדירות של 15-30 דקות משפירים ועוד קו בתדירות של 20-30 דקות מנתב"ג.
בעוד כ-4 שנים רכבת תתן את הפתרון. עד אז אפשר להסתדר עם פתרון של מוניות שירות או לנצל את קו 100 ולהעביר חלק מהנסיעות שלו (נניח חצי מהנסיעות, שזו תדירות של בין 30 דקות לשעה) דרך נתב"ג.
למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
 

olli3

New member
מנהל
רעיון נחמד, גם אין סכנה לחניה לטווח ארוך

למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
רעיון נחמד, גם אין סכנה לחניה לטווח ארוך
כי מי שמשאיר את הרכב אחרי 23:00 משלם על זה כ50 שח עבור כל יום שהרכב נשאר אחרי השעה 23:00.
 

cwen

New member
שאטל לשפירים שימכור כבר את הכרטיס לירושלים

למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
שאטל לשפירים שימכור כבר את הכרטיס לירושלים
זה רעיון מעולה. ככה התייר לא מסתבך. עולה, משלם, ויודע שמורידים אותו באוטובוס ההמשך בו הוא רק מראה את הכרטיס שכבר רכש.

שווה אולי להציע למקבלי ההחלטות.
 

olli3

New member
מנהל
זה כבר קיים באמצעות קו 5 והחלפה ל947.

שאטל לשפירים שימכור כבר את הכרטיס לירושלים
זה רעיון מעולה. ככה התייר לא מסתבך. עולה, משלם, ויודע שמורידים אותו באוטובוס ההמשך בו הוא רק מראה את הכרטיס שכבר רכש.

שווה אולי להציע למקבלי ההחלטות.
זה כבר קיים באמצעות קו 5 והחלפה ל947.
הבעיה העיקרית היא שתייר שנכנס לישראל לא מקבל שום הסבר על רב קו ושאין שום עמדה לרכישת כרטיס שכזה (נניח וזה יהיה כרטיס אנונימי) בנתב"ג.

הרי גם ככה כיום אפשר לשלם בקו 5 על הנסיעה לירושלים, פתח תקווה, הוד השרון, רעננה, נתניה, לוד ורמלה (בקווי אגד בלבד). כך שזה לא ממש שונה מתשלום כבר בשאטל לשפירים.

דר"א, כל עניין החלפת הקווים בצומת ואני מסכים שלא הכי נעים להחליף שם קווים יכול להיפטר ברגע שיזיזו את התחנה של קו 5 ללפני הצומת (כשהוא בכיוון הנסיעה לקרית שדה התעופה) ובאותה תחנה ימקמו גם את קו 947 ושאר הקווים, במקום אחרי הפניה ימינה לכיוון לוד.

נוסע שנזרק עם קו 5 בצומת אל על צריך כיום לחזור אחורה, לחצות את הכביש ולפנות שמאלה לתחנה של 947 ושאר הקווים. נוסע שרוצה להגיע לפתח תקווה וכו', צריך לחצות בצורת האות ר' - זה דיי מוגזם.
 

cwen

New member
אבל התייחסו לזה כבר

זה כבר קיים באמצעות קו 5 והחלפה ל947.
הבעיה העיקרית היא שתייר שנכנס לישראל לא מקבל שום הסבר על רב קו ושאין שום עמדה לרכישת כרטיס שכזה (נניח וזה יהיה כרטיס אנונימי) בנתב"ג.

הרי גם ככה כיום אפשר לשלם בקו 5 על הנסיעה לירושלים, פתח תקווה, הוד השרון, רעננה, נתניה, לוד ורמלה (בקווי אגד בלבד). כך שזה לא ממש שונה מתשלום כבר בשאטל לשפירים.

דר"א, כל עניין החלפת הקווים בצומת ואני מסכים שלא הכי נעים להחליף שם קווים יכול להיפטר ברגע שיזיזו את התחנה של קו 5 ללפני הצומת (כשהוא בכיוון הנסיעה לקרית שדה התעופה) ובאותה תחנה ימקמו גם את קו 947 ושאר הקווים, במקום אחרי הפניה ימינה לכיוון לוד.

נוסע שנזרק עם קו 5 בצומת אל על צריך כיום לחזור אחורה, לחצות את הכביש ולפנות שמאלה לתחנה של 947 ושאר הקווים. נוסע שרוצה להגיע לפתח תקווה וכו', צריך לחצות בצורת האות ר' - זה דיי מוגזם.
אבל התייחסו לזה כבר
ש 947 בא מחיפה, ואי אפשר להסתנכרן איתו, בעוד שקו 100 יוצא משפירים ולכן השאטל יוכל להסתנכרן איתו בקלות.
 
חשבתי על זה אבל לדעתי יהיה יותר יעיל לשלב את

למה שלא יעשו שאטל חינם לשפירים?
יעד יותר מוצלח מאיירפורט סיטי. יצטרכו למצוא פתרון שימנע שימוש חינמי בשאטל לתל אביב, אבל אפשר להתגבר על הבעיה על ידי מכירת כרטיס לירושלים או תל אביב בעת העליה לשאטל.
חשבתי על זה אבל לדעתי יהיה יותר יעיל לשלב את
השאטל עם קו 100. זה גם יחסוך את הצורך במעבר בין אוטובוסים לנוסעים בין נתב"ג לירושלים.
אפשר לעשות את הנתיב של קו 100 כך שיתחיל בנתב"ג, יסע משם לשפירים ומשפירים לירושלים ואין שום בעיה להגדיר שהקטע נתב"ג-שפירים הוא חינמי.
ואז יהיו שתי ציפורים באוטובוס אחד - שאטל חינמי בין נתב"ג לשפירים ופתרון להגעה לירושלים הן מנתב"ג והן משפירים.
ונקודת המוצא תהיה נתב"ג ומי שנוסע בין שפירים לירושלים לא יצטרך לעבור בדיקה בטחונית.
לגבי השאטל לתל אביב - אני לא חושב שיהיו הרבה שיעדיפו ליסוע מנתב"ג לתל אביב באמצעות שני שאטלים מאשר ליסוע באמצעות הרכבת. ומי שכן - שיסע בחינם...

אפשר גם פתרון ביניים: שאטל נפרד מקו 100 בשעות השיא ומשולב בקו 100 בשעות השפל בהם הביקוש לקו 100 מצומצם.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה