כתבה בחדשות 10...:

אלון 58

New member
כתבה בחדשות 10...:

רשיון-הנהיגה החדש המונפק בישראל,התגלה כלא תקף לשכירת מכוניות אצל חברות ההשכרה באירופה,מאחר והסעיף 4a בענין הוצאת הרשיון,נותן את התאריך שבו הוחלף הרשיון הישן בחדש,ולא את התאריך המקורי בו הוצא הרשיון,אם רשיוני המקורי הוצא ב-1977,אצלי רשום שהוא הוצא ב-2007. השגיאה מסומנת בורוד.
 

be_roo

New member
זה לא מדוייק.

המידע על ותק הרשיון אכן חסר, אבל את רוב חברות ההשכרה הוא לא מעניין, להן חשוב רק שגילו של השוכר יהיה מעל 24 (או 25 במדינות מסויימות). מדובר במקרה נדיר יחסית, אחרת היינו שומעים על הבעיה הזו כבר מזמן.
 

אלון 58

New member
יכול להיות...,

אבל זה על-סמך מקרים שכבר קרו,ששוכרים שכבר הזמינו מכוניות בחברות השכרה גדולות באירופה,חלק מהסניפים סרבו למסור לשוכרים את המכוניות בטענה שע"פ רשיון חדש זה,עבורם מדובר ב"נהג חדש",שזה בניגוד לתקנון שלהן.
 

be_roo

New member
אתה יודע על יותר ממקרה אחד?

העניין עלה לפני כשבועיים אחרי מקרה שפורסם בעיתון. אתה מכיר אנשים נוספים שנתקלו בבעיה?
 

אלון 58

New member
למען האמת לא ממש ידוע לי...,

אני קבלתי את הרשיון הזה לפני כ-3 וחצי חודשים,וממש לא שמתי-לב לפרט הזה,אבל סביר שהיו מספיק תלונות על-כך,שזה הוציא את ערוץ 10 לבצע כתבה בנידון ולבדוק את הענין יותר לעומק,ולהכין את הצבור למצב שידע מה צפוי למי שירצה לשכור מכונית באירופה. אם לא תהיה הפתעה אישית כלשהי,בנסיעותי הבאות איני מתעתד לשכור מכוניות,כך שאני בספק אם זה ישנה לי,אני כבר רגיל לשלב בין סיורים מאורגנים לבין סיורים באופן פרטי ועם תחבורה צבורית,התנסתי בהכל,כולל שכירת מכונית עם הגה מימין ותנועה בשמאל הכביש(בדרום-אפריקה),בשיטה הבריטית.
 

be_roo

New member
נראה לי שאתה מניח הנחות

לתקשורת הגיע מידע אחד, תגובת משרד התחבורה "לא ידענו, זו הפעם הראשונה שנתקלנו". אם היה מדובר בבעיה גורפת, כבר היית שומע עליה מזמן, תחשוב כמה מאות אלפי ישראלים שכרו רכב בחו|ל עם הרשיון הזה....
 

אלון 58

New member
לא בהכרח...,

היה צטוט שגם אם זו היתה פעם ראשונה שנתקלו בבעיה,היתה גם הודאה בכך שזה נכון,וזו שגיאה שלהם ושל מי שעיצב את רשיון-הנהיגה החדש הזה,והבעיה עלולה לחזור על עצמה,אם יוחלט לתקן את זה,"נחיה ונראה".
 

danielia1

New member
במשרד הזה יושבים כמה חסרי בינה....

ממש מגוכח..... ואם תראו את התמונה שתקעו לי ברשיון..... זה בכלל משהו.....לך יש תמונה זהב.... מישהו האיר את משומת ליבם לעניין?
 

אלון 58

New member
לא ראינו בעיה בתמונה...,

היא נראית כמו שהראו לנו בתחנת הצלום בהכנה לרשיון הזה.
 

גדדו

New member
יש גם אי התאמות בדרגות הרישיון.

למשל קטגוריה C1 בארץ מאפשרת נהיגה ברכב עד 12000 ק"ג, כאשר באירופה זה עד 7500 ק"ג.
 

אלון 58

New member
דרגות הרשיון זה כבר ספור אחר...,

עד לא מזמן C1 הקביל ל-03 שהתאים עד 14,999 ק"ג,וזה הוקטן ל-11,999 ק"ג,אם כי נשאר היתר לנהוג בישראל עד משקל זה לפרק-זמן קצוב. חוץ מזה אני לא מניח שזה אמור להתאים לתקינה האירופאית בנושא רשויי נהיגה שונים,אם אצלי מופיעה דרגה D,זה לא אומר שאני רשאי לנהוג אוטובוס שם,בעוד שבישראל כן,אוטובוס ורכבים מעל 15/12 טון+גוררים/נתמכים,לכל מדינה יש תקנות משלה לגבי נהיגה מקצועית,זה רלבנטי רק למי שמהגר לארצות אלו,אז שם כל אחד יבחן לגופו,הרשיון בהתאמה לאירופה,זה רק לצורך נהיגת רכבים עד 7.5/3.5 טון בהתאמה,בעיקר לכאלה הרוצים לשכור מכוניות לטיול,או רכבי קרוואנים לטיול,שלפעמים חלקם מחייבים דרגת רשיון C1.
 
למעלה