כפי שנאמר: גם תרנגול עוור מעת לעת ימצא גרגר

תורמים לפקקים: 94% מעובדי מס הכנסה קיבלו החזר הוצאות רכב

לאחר שבאוצר כבר קבעו ש"תמריצי הרכבים במגזר הציבורי תורמים משמעותית לעומס בכבישים", דו"ח של מכון המחקר והמידע של הכנסת בדק את שיעור העובדים בכל משרד שמקבלים את ההחזרים. לפי הדו"ח, כמעט כל העובדים במס הכנסה ובאגף המכס זכו להטבה - שעמדה על כ-1,300 שקל לחודש ב-2019. גם במשרד התחבורה, שאחראי על התחבורה הציבורית, חלק גדול מהעובדים מקבלים הוצאות רכב


אורי מקלב על "הוצ' הרכב" ותרומתן לגודש.
 

Ccyclist

Well-known member
תורמים לפקקים: 94% מעובדי מס הכנסה קיבלו החזר הוצאות רכב

לאחר שבאוצר כבר קבעו ש"תמריצי הרכבים במגזר הציבורי תורמים משמעותית לעומס בכבישים", דו"ח של מכון המחקר והמידע של הכנסת בדק את שיעור העובדים בכל משרד שמקבלים את ההחזרים. לפי הדו"ח, כמעט כל העובדים במס הכנסה ובאגף המכס זכו להטבה - שעמדה על כ-1,300 שקל לחודש ב-2019. גם במשרד התחבורה, שאחראי על התחבורה הציבורית, חלק גדול מהעובדים מקבלים הוצאות רכב


אורי מקלב על "הוצ' הרכב" ותרומתן לגודש.

ממש אוצר מתחת לפנס.

כבר לפני עשרות שנים נאמר שיש נהגים רבים התומכים בעידוד תחבורה ציבורית ורכיבת אופניים כדי שאחרים יפנו להם מקום בכביש.

האוצר מתנהג לפי אותו ההגיון צבוע- האגרות, ביטולי החניות וכו' זה "להם" בעוד ש"לנו" מגיע החזר הוצאות רכב, ₪15,600 בשנה - משכורת 13 !!!
 
ממש אוצר מתחת לפנס.

כבר לפני עשרות שנים נאמר שיש נהגים רבים התומכים בעידוד תחבורה ציבורית ורכיבת אופניים כדי שאחרים יפנו להם מקום בכביש.

האוצר מתנהג לפי אותו ההגיון צבוע- האגרות, ביטולי החניות וכו' זה "להם" בעוד ש"לנו" מגיע החזר הוצאות רכב, ₪15,600 בשנה - משכורת 13 !!!
אלו חלק מתנאי השכר שלהם הצרה שזה מאלצם לרכוש רכב וזה לא נחשב רכיב פנסיוני סוציאלי. לכן האוצר מסרב להמיר את אחזקת הרכב בהעלאת השכר במקום.
 

מיקלוש77

Well-known member
אלו חלק מתנאי השכר שלהם הצרה שזה מאלצם לרכוש רכב וזה לא נחשב רכיב פנסיוני סוציאלי. לכן האוצר מסרב להמיר את אחזקת הרכב בהעלאת השכר במקום.
אז ההצעה של אורי מקלב, להמיר את אחזקת הרכב בתשלום זהה על הגעה בתחבורה ציבורית או שיתופית, פותרת בדיוק את זה. היא לא פוגעת בשכר וגם לא דורשת מהאוצר לשלם יותר. וכמובן, שהמטרה מושגת, שהיא הקטנת העומסים שיוצרים רכבי עובדי המדינה על הכבישים.

כמו שסיסייקליסט כתב פה קודם, ואני מוסיף, כל משרדי הממשלה בירושלים נמצאים באזור הכי נגיש בעיר לכל אמצעי התחבורה - רכבת בעיקר, אוטובוסים ורכבת קלה.
 

ערןל1

Active member
אז ההצעה של אורי מקלב, להמיר את אחזקת הרכב בתשלום זהה על הגעה בתחבורה ציבורית או שיתופית, פותרת בדיוק את זה. היא לא פוגעת בשכר וגם לא דורשת מהאוצר לשלם יותר. וכמובן, שהמטרה מושגת, שהיא הקטנת העומסים שיוצרים רכבי עובדי המדינה על הכבישים.

כמו שסיסייקליסט כתב פה קודם, ואני מוסיף, כל משרדי הממשלה בירושלים נמצאים באזור הכי נגיש בעיר לכל אמצעי התחבורה - רכבת בעיקר, אוטובוסים ורכבת קלה.
למה היא לא גורמת לאוצר לשלם יותר? אם יש עובד חסר רכב התשלום החדש יעלה כסף.
 

Ccyclist

Well-known member
למה היא לא גורמת לאוצר לשלם יותר? אם יש עובד חסר רכב התשלום החדש יעלה כסף.
חופשי דו מטרופוליטני עולה כ ₪600, חופשי כל הארץ עולה כ ₪900. בהשוואה ל ₪1,300 על רכב האוצר יחסוך כסף על כל עובד שיעבור לתח"צ.
 

ערןל1

Active member
חופשי דו מטרופוליטני עולה כ ₪600, חופשי כל הארץ עולה כ ₪900. בהשוואה ל ₪1,300 על רכב האוצר יחסוך כסף על כל עובד שיעבור לתח"צ.
1) השאלה היא האם מספיק עובדים יעברו לתח"ץ כדי לכסות על הגירעון של העובדים שמשתמשים כרגע בתח"צ או היו עוברים לתח"צ בכל מקרה.
2) מדובר בשני רעיונות מטומטמים, גם הוצאות רכב וגם הוצאות תח"צ. לא ברור לי למה מנכ"ל של משרד ממשלתי צריך לקבל כסף על האוטו שלו או על נסיעות בתח"צ.
 
1) השאלה היא האם מספיק עובדים יעברו לתח"ץ כדי לכסות על הגירעון של העובדים שמשתמשים כרגע בתח"צ או היו עוברים לתח"צ בכל מקרה.
2) מדובר בשני רעיונות מטומטמים, גם הוצאות רכב וגם הוצאות תח"צ. לא ברור לי למה מנכ"ל של משרד ממשלתי צריך לקבל כסף על האוטו שלו או על נסיעות בתח"צ.
כוונת ה"משורר" היא שיתנו את הוצ' הרכב לכולם, גם אם מגיעים באופניים (ע"ע "ישראבלוף"), או יכניסו בשכר הרגיל. מכיוון שבאפשרות האחרונה יצטרכו להפריש לפנסיה היא לא תיושם.
אני לא יודעת האם יש מקומות עבודה שבשביל לקבל את ההטבה בודקים גם הגעה יומיומית ברכב, ולא "רק" בעלות+ רישיון נהיגה?
 
כוונת ה"משורר" היא שיתנו את הוצ' הרכב לכולם, גם אם מגיעים באופניים (ע"ע "ישראבלוף"), או יכניסו בשכר הרגיל. מכיוון שבאפשרות האחרונה יצטרכו להפריש לפנסיה היא לא תיושם.
אני לא יודעת האם יש מקומות עבודה שבשביל לקבל את ההטבה בודקים גם הגעה יומיומית ברכב, ולא "רק" בעלות+ רישיון נהיגה
אצלנו לא בודקים. מספיק שבבעלותך רכב כל שהוא , גם אם הוא עומד בחניה שנים לא תקין/לא בשימוש וברשותך רשיון נהיגה.
אותו דבר לגבי החזר תשלום לביטוח רכב. אני מניח שזה ככה בכל משרדי הממשלה.
 
למעלה