כפיה גזענית

פלסטיק

New member
כפיה גזענית

נראה לי שאנחנו צריכים לעבור מהמונח כפיה דתית לכפיה גזענית. הרי הדת היא לא רק גזענות. אחרי שהחרדים בצעו הפרדה גזעית מושלמת במגדר שלהם (אשכנזים ספרדים) מיררו את חייהם של יוצאי אתיופיה (עם הצלחה פחותה), הם עברו להפרדה גזעית של יוצאי רוסיה וילדי עובדים זרים לעומת יהודים טהורים וכשרים (גם בחינוך הממלכתי). הנה ההברקה האחרונה של רביץ
 

אנדרי ז

New member
ח"כ רביץ הוא אדם חשוך ופרימיטיבי

האם חזרנו לגזענות של שנות ה-60 בארה"ב? בעיני אחד כמו ח"כ רביץ, מסתבר שהתשובה היא כן מהדהד.
 

8101040

New member
מפני ש...

שהוא לא רוצה שהילדים שלך ילמדו עם נוצרים? בגלל זה הוא חשוך? האם אתא היית מוכן שהילדים שלך ילמדו עם ילדים חרדים?לא. אז אתה פרימיטיב!
 

אנדרי ז

New member
מצחיק

נראה קודם את החרדי שישלח את ילדיו ללמוד עם "תינוקות שנשבו"...
 
אנדריי. נשאלת שאלה והתחמקת

כמו יהודי טוב בשאלה מלענות לשואל. אני חוזר על שאלתו הרצינית והנכונה: האם היית אתה או מישהו מחברי שינוי, מסכים שילדיך ילמדו בכיתה אחת עם חרדים? תן תשובה ואל תתחמק. משאלות קשות לא מתחמקים.
 

nirdagan

New member
ברור שנסכים שהילד ילמד עם חרדים

כל עוד זה בית ספר חילוני רגיל. כמו כן אנחנו גם מוכנים שילמדו ביחד עם גויים כל עוד זה בית ספר ישראלי חילוני רגיל, ולא בית ספר קתולי למשל. "הרב" רביץ מתבטא בגזענות קיצונית. לה-פן והיידר פחות גזענים ממנו, ולא היו מעיזים להתבטא כמו רביץ. השאלה הקשה האמיתית היא מדוע נציגי החרדים אימצו מדיניות גזענית של שנות השישים של המאה ה-19. והתשובה היא שהחשיבה החרדית נעצרה במאה השניה לספירה, כך שזה בשבילם התקדמות משמעותית.
 

אנדרי ז

New member
זאת גם התשובה שלי

מה שחשוב זה התוכן שנלמד שם. ולכן משום מה לא נראה לי שנזכה לראות בקרוב חרדים ששולחים את ילדיהם לבתי ספר שבהם נלמד התוכן שאני מעוניין בו. ועוד דבר חשוב: בלי הפרדה בין בנים ובנות! נראה לך באמת שזה יקרה?
 

טוען רב

New member
הפרדה - דעות מנוגדות

קראתי על מחקרים המראים כי ביצועי תלמידים טובים עם הפרדה, כי בנות מצליחות הרבה יותר עם הפרדה. באופן יסודי, אין ספק שבכתה מעורבת קיים מתח מיני שהסרתו ע"י הפרדה משפרת את ריכוז התלמידים בשיעורים. ראה, לו מערכת החינוך הייתה עדיין דוגלת באינטגרציה המפורסמת, הייתי מתנגד. אבל בעידן האינדיבידואליות המשוקץ אין ספק כי ההפרדה מועילה לשני המינים.
 

אנדרי ז

New member
נו באמת

ובמקומות עבודה לא יכול להיות מתח מיני? אז בוא כבר נפריד בכל מקום ונסגור עניין. דרך אגב, עד כמה שזכור לי אותו מחקר דיבר על הפרדה במקצועות כמו מתימטיקה, שבהם הבנות סובלות בגלל מוסכמות חברתיות מיושנות. בשיעורים כאלה אולי יש אכן טעם בהפרדה, אבל בטח שלא בכלל הלימודים.
 

Anne4

New member
זהות יהודית ../images/Emo45.gif; גזענות ../images/Emo31.gif

הפרדה בחינוךם לא עושים בגלל גזענות. זה נורא! אסור שיקרה דבר כזה! מה - אנחנו בפולין, שם אסור היה לילדים היהודים ללמוד עם הילדים הגויים, והם נאלצו ללמוד בבתי-ספר נפרדים?! כל הורה רשאי לבחור עבור ילדו את בית הספר הטוב ביותר המתאים לילדו. יחד עם זאת, הילד יצטרך להשתלב שם ולקבל עליו את כללי בית-הספר. לכן, למשל, לא כל ילד ייתקבל לבית-הספר הריאלי בחיפה (עניין של יכולת למידה ושל תקציב ההורים). אישית, איני לא שוללת הקמת בתי-ספר פרטיים, בה יינתן חינוך מוקפד יותר. ניתן גם להקים בתי-ספר נפרדים לבנות / בנים, אם כי לדעתי, זה נראה לי תמוה (בחברה שלנו יש שני מינים... גם נקבות וגם זכרים... למי שלא יודע...). ניתן להקים כמובן (ויש כאלה כבר למכביר), בתי ספר דתיים, וילד שירצה ללמוד שם, יצטרך לקחת בחשבון, שהוא לא יוכל להביא מזון לא כשר לבית-הספר ככל העולה ברוחו (לצורך ההמחשה - מאכלי קיבוץ מזרע למיניהם). אך כל הדוגמאות הללו הנן היוצא-מן-הכלל הבא להצביע על הכלל. והכלל הוא חינוך פלורליסטי לכל בבתי-ספר ציבוריים (או ממלכתיים, כפי שמכנים אותם במחוזותינו, רק שגיליתי שיש שם הכל - חוץ מממלכתיות...). בבתי-הספר הציבוריים, יוכלו ללמוד כל הילדים - בלי הבדל דת, גזע, מין וכיוצ"ב. במלים אחרות - יהיו שם תלמידים יהודים חילוניים, תלמידים יהודים חרדים (הם מוזמנים ללמוד שם גם כן), עולים חדשים מחבר העמים, ילדים נוצרים (שהוריהם מן הסתם מהגרים בלתי חוקיים או עובדים זרים - כי גם הם זכאים להשכלה), ילדים ערביים הגרים באזורים יהודיים (אם יש כאלה, אז ברוכים הבאים), וכל ילד באשר הוא. שנה טובה לכל הפורום ובמיוחד לרב רביץ שלוחים שני ציטוטים מהמקורות שלנו: 1) "חכמים היזהרו בדבריכם" 2) "החיים והמוות בידי הלשון"
 

פלסטיק

New member
וכשיש הפרדה אין מתח מיני?

לאור מה שאני שומע באופן תדיר בתקשורת יש מת מיני גם באוכלוסיות חד מיניות (שם זה הומוסקסואלי כמובן) גם בבתי הכלא וגם בישיבות דתיות וחרדיות. אז אולי נבודד את בני האדם אחד מהשני? בטוח שבכלא בבידוד (למשל) אין מתח מיני - אולי רק בינו לבין עצמו. דרך אגב כמובן שההומוסקסואליות וניצול מיני של ילדים אינם יחודיים לדת היהודית דוקא - הנה אני מצרף תמונה שצולמה בכנסיה באירלנד
 

פלסטיק

New member
אין לי בעיה שילדי ילמדו עם חרדים

אין לי בעיה שילמדו עם כיפה סרוגה אין לי בעיה שילדי ילמדו עם נוצרים. מי הסמיך אותך לענות בשמי? החרדים עושים הפרדה גזעית (גם בינם לבין עצמם - אשכנזים וספרדים) ואתה בא ואומר לי שאני חשוך? עולם הפוך
 

Croc

New member
זה גדול ../images/Emo47.gif

הרי הגויים לומדים את התנ"ך והיסטוריה של עם היהודי. בגללם לא מנסים ללמד נצרות וכו´ - אז מה הוא מפחד?
 

yo c

New member
אני נגד שימוש במונחים נאציים בפורום

ותמיד התנגדתי לכל מי שהשתמש בנאצים או בשואה בכל מיני תגובות. דוגמאות ונמשלים ואני עדיין נגד ! ולכן זו תגובתי המלאה לתועבה שפלט רביץ ( למי שמתקשים בהבנת הנקרא, התגובה בין הגרשיים): "..................."
 
למעלה