כניסה טעונה לכיתה א'

כניסה טעונה לכיתה א'

חייבת לפרוק את זה.
אין לנו עדיין בית ספר והוא עולה לכיתה א'. אמורה להיות שמחה והתרגשות וכאן יש לחץ ועצב.

אנחנו גרים במושב קטן במועצה מסויימת. בית הספר של המועצה הוא תל"י (יהדות) כמו שכבר כתבתי פה בעבר וזו לא אפשרות מבחינתנו.
מאז בית התינוקות הוא בקיבוץ במועצה השכנה עם אותם חברים ועכשיו לא נותנים לו לעלות איתם לכיתה א' כי אנחנו לא שייכים למועצה שלהם.

במועצה שלנו יש בית ספר פרטי מוכר שאינו רשמי או משהו כזה. בלית ברירה הבנו שזו האופציה היחידה למרות שלא רצינו חינוך פרטי וגם גישת בית הספר לא בהכרח מתאימה לנו.
אתמול הינו ביום היכרות. היה רע. שאר הילדים מכירים זה את זה, הגיעו מאותם גנים. הוא לא הכיר אף אחד. לא רצה להשתתף באף פעילות. מסביב הסתובבו מורות עם קלסרים שכל הזמן צפו בכל התנהגות ומשפט שיוצא להם מהפה וסימנו וויים בטבלא לפי שמות הילדים.
אח"כ אספו את כולם ומורה של כיתה א' הנחתה משחק היכרות וקראה סיפור.
כל ילד שהכדור הגיע אליו היה צריך לומר את שמו. הוא לא תפס את הכדור וקצת צחקו עליו ונאלם כששאלו לשמו. ואז ילד אחר ליגלג "הוא תינוק, לא יודע לדבר". הוא נעלב והתחפר בי ואני רציתי לחנוק את הילד ההוא ואת ההורים הטפשים שלו שלא אמרו כלום.

יצאנו בהרגשה רעה. ניסיתי לשדר לו שהכול בסדר ולהצביע על מה בכל זאת היה כיף אבל על מי אני עובדת? בטח לא עליו? זה היה אוסף של אנשים שהולכים לשלם אלפי שקלים כל חודש בתקועים ב%$@ של עצמם.

ביום ראשון יש לנו פגישה עם מנהל החינוך במועצה השכנה אחרי שהתחננתי שיפגוש אותי וישמע את הסיפור שלנו (יש לנו מכתב מהפסיכולוגית שממליץ לא להפריד אותו מבני גילו בקבוצה המוכרת לאור פרידה טראומתית בעבר). האמת היא שהסיכוי קלוש, באופן גורף לא מקבלים מהמועצה שלנו לבית הספר שלהם. כן מקבלים את הערבי היצוגי כדי שיאמרו שהם מקבלים את כולם והינה תראו אפילו הוא, אבל תמיד הוא הבן של הרופא היחיד בישוב הבדואי הסמוך או משהו בסגנון.

רע לי. מתחשק לי להתפטר לשבת איתו בבית ולחבק חזק חזק


בא לי
 

nochda

New member
קודם כל


אצלינו בבית הספר היסודי האזורי של המועצה,תמיד יש מספר מסוים של ילדים בכל כיתה שמקבלים ואינם שייכים למועצה. למשל מעיר סמוכה. (זה עולה להם כסף אבל זה אפשרי)

תנסי אולי גם להפגש עם הפסיכולוגית של המועצה השכנה.

...אולי יש תקדימים?
אין ילדים נוספים במועצה שלכם שרוצים ללמוד בבית הספר השכן?

תתעודדי,יהיה בסדר!
 
אוי, מותק


קודם כל, יכולה לספר לך, שבשנה שעברה עברנו מלחמת עולם כדי להעביר את הגדולה שלי לבית- ספר בעיר אחרת כך שאני מבינה על מה את מדברת. וממליצה לגייס את כל הארטילריות למלחמה הזאת (וואו, כשזה קשור לילדים שלי אני פתאום מליטריסטית כ"כ..) יכולה לספר לך שאנחנו אפילו שקלנו מאוד מאוד ברצינות מעבר דירה במקרה שהמלחמה לא תצליח.. לא יודעת אם רלוונטי לכם - אבל אם אתם גרים בשכירות, או שיכולים לשכור ולהשכיר, אולי זו אופציה ששווה לכם לשקול..

חוץ מזה, מה שהיה במפגש הראשון לא בהכרח מרמז על הבאות. יש ילדים שלוקח להם יותר זמן להפתח ולהסתגל, אבל בסוף זה קורה.. אולי למצוא ילד שגר קרוב אליכם ומיועד לאותה כיתה ולהתחיל להפגיש ביניהם אחרי צהריים?
 
תודה, עונה ביחד

סיכמנו שאם בראשון לא יזוד מאום נתחיל לבדוק אפשרות להשכיר כאן ולשכור בינתיים שם ולמכור את שלנו במקביל בתקווה בשנה הקרובה.
אין ילדים מהמושב שלנו או מהסמוכים שיעלו בפרטי לכיתה א'. התל"י ממש לידנו ועולה חינם אז מן הסתם כולם שולחים לשם.
יש לנו המלצה גם מהפסיכולוגית של המועצה השכנה אבל הם כל כך מקשיחים עורף בהנהלת החינוך כאילו אנחנו ממדינה חרת שממש מהוה סיכון למרקם העדין שלהם. אין אף ילד מהמועצה שלנו שניסה בכלל להכנס למועצה השכנה. כאמור, הם מקבלים כמה ייצוגים מחוץ למועצה אבל לא משלנו. זה לא העניין הכספי, גם לפרטי אני צריכה לשלם שכר לימוד כפול משל אוניברסיטה, הם לא מוכנים לקבל עוד לפני הסעיף הכלכלי.
 

פנדה30

New member
וואו,נשמע לא פשוט

איזו אמא מהממת שאת! כל כל רגישה ומכילה!

העצה היחידה שאני יכולה לתת,מנסיון של חברה (אמנם מול עירייה אחרת..)-רק אחרי שנידנדו ונידנדו,קיבלו את מה שרצו (סיפור דומה,ילד עם קשיים חברתיים ומוטורים,צירפה מכתבים מהמרפאה בעיסוק והכל)- קיבלה את התחושה שאישרו לה רק 'כדי לסתום לה את הפה', כי כל הזמן הייתה פיזית במשרדים וביקשה,דפקה על שולחנות,התחננה...

בהצלחה!!
 
שולחת לך חיבוק ענק

כאן יש שני בתי ספר במועצה והישובים הדתיים שולחים לירוחם .

נשמע מאוד לא פשוט שבמועצה יש רק בי"ס אחד תל"י ( את שלנו חשבו בעבר להפוך לכזה ובסוף החליטו שלא .

האמת שקשה להעלות ילד לכיתה א' עברתי את זה 4 פעמים .זו התרגשות שבאה ביחד עם מועקה ועם המון חששות .

מקווה שתצליחו במלחמה שלכם מול הרשויות ואם לא באמת מעבר דירה לאחד מישובי המועצה השכנה זו החלטה שיכולה לעזור לו לאורך השנים .
 
תודה

יש במועצה בית ספר שאינו תל"י אבל זו מועצה גדולה ומדובר בחצי שעה הסעה שלנו לכיוון השני (אנחנו עובדים מרחק גדול משם). מדובר בבית ספר אחד מהיותר גרועים בארץ.

רצה לעבודה, תודה
 

נושי 14

New member
ענק

נשמע ממש מעצבן.

אני לא מצליחה להבין איך יכול להיות שלמועצה יש רק בית ספר תלי, זה חוקי בכלל ?
 
משהו קטן

אני לא מבינה למה לפסול אוטומטית בי"ס שהוא תל"י.
זה לא בי"ס דתי, זה בי"ס שיש בו תגבור לימודי יהדות.

גם לכופרים מושלמים לא מזיק ללמוד קצת יותר תנ"ך למשל... באמת שזה לא רע, התרבות היהודית לא כזו מגעילה... (ואני יודעת מה הגישה שלך לחרדים, אבל זה ממש לא קשור אחד לשני!
)
אפשר להיות אתאיסט מושלם אבל בקיא קצת בתרבות היהודית. אתיאיסטיות אין פירושה בורות.

אצלינו יש בעיר הסמוכה בי"ס תל"י ואני מכירה כמה וכמה מהעיר שלנו, חילונים גמורים, ששולחים לשם.
בהנחה שזה בי"ס נחמד, אין סיבה שלא לשלוח לשם רק כי לומדים קצת יותר יהדות. זה לא בי"ס דתי ואין בו כפיה דתית!!

אני לא הייתי שולחת לבי"ס הפרטי אחרי מה שאת כתבת... עשה לי רע לקרוא את זה
 
כיוון קצת אחר..

לא קלטת איזו אמא נורמלית בזוויות של העין ?...
שאפשר לדבר איתה ולהפגיש מספר פעמים את הילדים...

בשנה שעברה הגננת שהכירה אותי כי היינו אצלה לפני שנתיים
ביקשה ממני עזרה שכזאת
נפגשנו עם הילד שהיה מקסים מקסים
הקטן שלי עם המון עזרה והכוונה שלנו האמהות עזר לו
ועכשיו הם חברים טובים טובים

מה את אומרת?.... תצטרכי להפעיל קצת מאמץ...
 
היו שם הרבה הורים נורמלים ביותר

העניין הוא שממש אף אחד לא מגיע מהמושב שלנו או אפילו מכל שורת המושבים שלנו.
יש מהמושב שלנו בבית הספר אבל לא בכיתה א'
 
למדתי בתל"י בעצמי

ואני נגד לשלוח למערכת שכל כך שונה בערכים מהבית.
יזיק ללמוד תנ"ך לדעתי. שיחשף לזה במידה. מבחינתי במידה זה המינימום הנדרש. מעדיפה שילמד על הטבע, דארווין, האבולוציה ולא על אלוהים ומי שלא שומר שבת ככה וככה.
בלי קשר לחרדים קשה לי עם לימודי דת. מה לילד שאוכלים אצלו בבית בכיפור, אוכלים לחם בפסח ונוסעים לטייל בשבתות ולבית ספר עם לימודי דת? סידור תפילה? פרשת השבוע?
 

kokula12

New member
גם אני למדתי בתל"י

מצד אחד - אני ממש מבינה מה שאת אומרת. התגבור הזה לא ממש הכרחי למי שחי חיים חילוניים.
מצד שני - אישית אני מרגישה שדווקא העובדה שלמדתי בתל"י (עד כיתה ט', אגב) הביאה אותי לבחור בחירה מאוד מושכלת בחיים חילוניים, יותר מושכלת ומבוססת מהרבה חילוניים שאני מכירה (ומקווה שזה לא יישמע כמו התנשאות). בסופו של דבר, אני מאמינה שידע הוא כח, אפילו אם הוא לא משמש אותי כל רגע בחיי היומיום שלי.

אני שואלת את עצמי אילו ערכים אחרים הילד מקבל בבי"ס שאינו תל"י - שם הוא ילמד על דארווין והאבולוציה? הוא לא ילמד שם על אלוהים ותנ"ך? לצערי הרב, אני בספק (אם אנחנו מדברות על המערכת הציבורית ולא על בתי"ס ייחודיים למיניהם). אני בכלל בספק אם יש בי"ס כלשהו שאני אהיה שלמה עם כל הערכים שהוא מעביר לילד שלי, ובכל אופן ברור לי שהנחלת הערכים האנושיים הבסיסיים, והדברים שאני מאמינה בהם - מוטלת על כתפיי ולא על מישהו אחר. יש לי הרגשה שבכל מסגרת חינוכית הוא יקבל ערכים קצת שונים מאלה שאני מאמינה בהם, שום דבר לא יתאים פרפקט, ואני תמיד אצטרך לעשות את ה"התאמות" בבית.
אז במובן הזה - במה תל"י שונה מכל בי"ס אחר?

ואחרי כל זה אני אסייג - ואגיד שנורא חשוב בעיניי בתל"י מי בדיוק המורים והמנהל/ת. כי לדעתי זה מה שיכול להכריע מה יקבל שם ילד שחי חיים חילוניים. יכולה להגיד לך שבתל"י הספציפי שבו למדתי (ביסודי, בחטיבה זה היה די גרוע בעיניי) היתה מנהלת מדהימה, באמת. אשת חינוך אמיתית על כל מה שזה אומר. וזה השפיע על כל אוירת הלימודים בביה"ס, כולל על בחירת המורים כמובן. לבי"ס כזה לא הייתי מהססת לשלוח את הילד שלי.
אבל אני לא חושבת שזה משהו כללי לתל"י - אלא צריך לבדוק את זה טוב טוב ולשאול הורים מנוסים מה דעתם ומה החוויה שלהם. זה יכול להשתנות דרמטית בין בתי"ס שונים.

כך או אחרת - מקווה שיסתדר לכם על הצד הטוב ביותר!
 
תודה על השיתוף

אצלי ואצל בן זוגי הנושא טעון מאוד, לימודי דת (דת בכלל, כל דת) בכל מינון הם לא הבחירה שלנו.
 
בתור אתיאיסטית, אני אומרת: חבל

חבל שאני לא יודעת קצת יותר יהדות. באמת. אני חושבת שיש שם אוצרות בלומים של חוכמה (בתלמוד למשל) שאין לי מושג בהם, שאני בורה בהם ממש, ובתור בן אדם ששואף לידע, אני אומרת לעצמי שזה ממש חבל. אולי יום אחד זה יתוקן


אין קשר הפוך דווקא בין דארווין לבין לימודי תנ"ך מורחבים.
את יודעת שבחטיבה הייתה לי מורה שלימדה אותנו את יציאת מצריים דרך מחקרים וממצאים ארכיאולוגים? האם הם מאששים או סותרים את הנאמר בתורה (גם וגם!)
זה היה מרתק ממש.
סבא שלי ז"ל היה דוקטור להיסטוריה של עם ישראל ומורה (נערץ
) לתנ"ך. האם עלי לציין שהיה אתאיסט מושלם?

תנ"ך זה קודם כל תרבות. אפילו לא תרבות יהודית דווקא. קשה להבין את מקורותיה ויסודותיה של הציוויליזציה המערבית ללא ההבנה שלתנ"ך היה תפקיד מרכזי בה.
 
תנ"ך זה ספרות מופת

ובארץ תנ"ך זה פוליטקה וקשרי הון שלטון.
תקציבים. וכל מילה נוספת מיותרת.
שילמדו, אבל כבחירה. שלא יחייבו סידור תפילה למשל. מתייפיף לומר שתנ"ך זה תרבות והעשרת ידע. אני בטוחה שסבא שלך עשה את זה נכון אבל הכרתי את המורים, את המנהלת, את ראש מנהל חינוך. כאן תנ"ך זה יותר מרק הסטוריה ותרבות.
כאן תנ"ך זה פוליטיקה, זה טענה לעליונות מוסרית, זה בידול, זה חושך.
אין לי התלבטות אם לשלוח לתל"י או לא כבר החלטנו שזה לא יהיה.

וטוב שחזרת
 

vishenka11

New member
קודם כל - חיבוק. מעבר לזה, יכול להיות שהשד לא

כל כך נורא. מהנסיון שלנו - הבן הבכור לומד בבית הספר שהוא גם תל"י. אנחנו חילוניים, יוצאי ברה"מ לשעבר, רחוקים מהמסורת שנות אור והיו לנו לא מעט חששות לפני הכניסה לכיתה א'. אבל מדובר בבית הספר מעולה, עם כיתות של 25-27 תלמידים והחלטנו ללכת על זה. היום הוא בכיתה ג', מעבר לשיעורי התנ"ך הרגילים (שאותם מעבירה המחנכת החילונית) כל שנה הייתה שעה שבועית של תל"י שבה למדו על החגים ועל המסורת, דיברו על הסובלנות וכו'. שום כפיה דתית, שום טקסים/תפילות, לא יצר אצלו קונפליקט פנימי וכו'. בשנה הבאה אחיו התאומים עולים לכיתה א', כמובן באותו בית הספר.

אולי כדאי לך להכיר קצת יותר לעומק את תוכנית הלימודים הספציפית? לדבר עם ההורים החילוניים שילדיהם לומדים שם?

בכל מקרה, בהצלחה וחיבוק גדול!
 
לא שאני משווה

אבל גם אני חייתי במקום שלא הייתי מרוצה בו מרמת החינוך, אחרי שבתי הלכה 3 שנים לגן פרטי במועצה הסמוכה, בה רמת החינוך מצוינת, וכמעט כל החברים שלה היו משם.

ההחלטה שלנו, שלא היתה לנו קלה בכלל, היתה להשכיר את הבית שלנו ולשכור בית אחר במועצה בה מערכת החינוך טובה בהרבה והחברים של הילדים (ושלנו!) נמצאים.

אני מאמינה גדולה בזה שמערכת החינוך מכתיבה את הקהילה המיידית היום-יומית שלך - ככה זה בכל אופן אצלנו - חלק גדול מהחברים של הילדים הפכו, עם הוריהם, לחברים שלנו - שמפחות שאנחנו יוצאים איתם לטייל בשבתות, אוכלים ארוחות ערב משותפות ועוד.

ההחלטה לעבור מהבית שלנו לבית בשכירות מאוד לא פשוטה - אני יודעת. אבל לנו הנושא החינוכי היה בראש סדר העדיפויות, וזו ההחלטה שקיבלנו.
 
למעלה